نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

5/5

بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل، یکی از جذابترین، سخت ترین، پر درآمد ترین و رقابتی ترین بخش های دنیای سئو(بهینه سازی موتورهای جستجو ) به حساب می آید.

شاید برای شما هم سوال پیش آید که چرا آنقدر بررسی و رصد کلمه کلیدی دارای اهمیت است؟ پاسخ خیلی واضح است اگر درست Keywords انتخاب نشود، باید شاهد جایگزین شدن رتبه توسط رقبا، پایین آمدن جایگاه آن در صفحه اول گوگل، به دنبال آن بازدید کم از سایت، کم شدن فروش و سپس کم شدن درآمد را شاهد باشیم.

با رونق کسب و کارهای دیجیتالی در بازارهای آنلاین ، رقابت در این زمینه بیشتر و سخت‌تر از دیگر مشاغل و کسب و کار ها در فضای واقعی شده است. با گذشت زمان، افراد فعال در این زمینه ها متوجه شدند که برای موفقیت در فضای مجازی و بهتر دیده شدن توسط مشتریان، لازم است که وضعیت رتبه سایت خود را در نتایج گوگل بررسی کرده و برای بهتر شدن آن تلاش کرد.

 نتایج بررسی وضعیت بر اساس  بازدید سایت و بررسی رتبه سایت تنها بر اساس کلمات کلیدی می باشد

 اگر بخواهید رتبه  کیوردز مورد انتخاب خود را چک کنید با مزیت های زیر همراه است:

  • استفاده از ابزارهای سئو است
  • بررسی رتبه های سایت در سرچ کنسول و همچنین به صورت دستی زمان بر می باشد.

استفاده از این ابزار علاوه بر مشخص کردن رتبه کلمه کلیدی اطلاعات زیر را هم در اختیار سئوکار قرار می دهد:

  •  نرخ کلیک بر روی صفحه با آن کلمه کلیدی
  • در بازدیدترین صفحه از وبسایت
  • مدت زمان ماندن کاربر در صفحه مورد نظر
  • درستی اطلاعات

اهمیت بررسی رتبه کلمات کلیدی در سئو

دیده شدن سایت در صفحه اول گوگل هنگام سرچ در سرچ انجین ها دارای ضرورت است.

یکی از کارهای اولیه در seo انتخاب کلمه کلیدی مناسب با عملکرد سایت و تولید محتوا بر اساس آن است.

اگر من در صورت داشتن نام سایتی وارد آن سایت شوم امتیازی برای آن ندارد چرا که اگر کسی از وجود سایت شما خبری نداشته باشد از آن بازدید هم نمیکند. بنابراین اگر محتوای سایت در مورد فروش کف باشد و کسی در مورد خرید کفش ورزشی سرچ کند ، سایت در صفحه اول گوگل دیده نمیشود و بنابراین شما یک مشتری بالقوه را از دست دادید. در صورتی که با زمان گذاشتن در انتخاب کلمه ی کلیدی خرید کفش ورزشی و نوشتن مقاله در مورد آن رتبه کیوردز را بالا برده و ورودی بیشتری بگیریم تا با فروش افزایش درآمد داشته باشیم.

نکات مهم راجب بررسی رتبه کلمات کلیدی

اگر سایت شما از بازدید کمی بر خوردار است و هنگام جستجوی کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان ، آن را در صفحات اولیه گوگل پیدا نمیکنید، یا برعکس مقالاتی نوشتین که در نتایج صفحات اولیه دیده میشود ولی با آنها مشتری وارد سایت نمیشود چون مربوط به موضوع بیزینستان نمیشود.

برای بهینه کردن نتایج جستجوی مورد انتظار باید علاوه بر تجربه و مطالعه ی زیاد، از ابزار های مناسب هم استفاده کرد.

امکانات بررسی رتبه کلمه کلیدی به عنوان یک ابزار

برای بررسی رتبه ی کلمه ی کلیدی مناسب، انتخاب یک ابزار کاربردی و قدرتمند لازم و ضروریست. اما این ابزار باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

●  در نظر گرفتن مکان جستجو

اگر در نظر گرفتن  سئوی محلی سایت برای شما حائز اهمیت است یعنی باید رتبه آن کیوردز در یک کشور یا شهر خاص بررسی شود، بنا براین باید تغییر مکان سرچ را  به عنوان ویژگی ضروری ابزار در نظر بگیرید.

●  پشتیبانی از نسخه گوشی یا دسکتاپ

تغییر نتایج جستجو بر اساس نوع دستگاه، با عث میشود در انتخاب ابزار داری این ویژگی هم در الویت قرار بگیرد. تا رتبه کلمات کلیدی را در هر کدام از دستگاهها به طور جداگانه بررسی کند.

●  گزارش دادن  بروزرسانی های موتور جستجو توسط ابزار رتبه بندی کلمات کلیدی

اینکه گاهی وقتها متوجه رشد یا افت  رتبه کلمه کلیدی می شویم، به دلیل همین بروزرسانی های گوگل است.

●  پوشش دادن  زبان‌های مختلف توسط ابزار رتبه بندی کلمات کلیدی

پشتیبانی از زبان های مختلف و زیاد توسط ابزار کاربردی تر به نظر می آید.

بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل توسط بهترین ابزارها

بعد از بررسی ویژگی های ضروری یک ابزار مناسب، زمان معرفی بهترین ابزار رسیده است. با در نظر گرفتن این موضوع که سرورهای این ابزار ها اکثر در در کشور های خارجی قرار دارند و محلی نیستند بنابراین در گرفتن بهترین نتیجه باید دقت بیشتری کنید:

      1.  جت سئو (Jet SEO)

این ابزار روزانه شما را از رشد و افت رتبه ی کلمه کلیدی آگاه میکند. همچنین اگر مشکلی در رتبه کلمات کلیدی ایجاد و سبب کاهش آن شود شما را در بهبود رتبه کمک میکند

مزایای ابزار Jet SEO

  • امکان بررسی رتبه در دستگاههای مختلف
  • امکان بررسی رتبه با تغییر لوکیشن
  • اطلاع رسانی از  بروزرسانی های گوگل
  • دادن راهکار  برای رشد رتبه
  • دریافت خروجی اکسل
  • دادن اطلاعات  رتبه رقبا

معایب ابزار Jet SEO

  • پولی بودن ابزار

 

      2.  افزونه Nightwatchدر کروم

با نصب این افزونه در مرورگر کروم، رتبه ی خود را درگوگل، با وارد کردن کلمه ی کلیدی و  دومین وب‌سایت خود، ببینید.

از مزایای این اکستنشن کروم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی رتبه بر اساس لوکیشن کشور
  • سبک بودن
  • امکان بررسی رتبه بر اساس کشور
  • رایگان بودن

از معایب این اکستنشن کروم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چک کردن روزانه رتبه 10 تا 20 کلمه کلیدی
  • نبود ویژگی بررسی رتبه کلمه کلیدی در یک شهر خاص
  • نبود مقایسه رتبه با روزهای قبل
  • بررسی رتبه تنها دریک دستگاه دسکتاپ
  • گزارش نکردن   بروزرسانی های گوگل
  • ندادن  راهکار برای رشد رتبه

 

      3. سمراش

یکی از ابزارهای محبوب در بهینه سازی و بازاریابی سمراش با   ویژگیهای متفاوت است. از امکانات گوناگون این ابزار می توان به

      ● جستجوی Keywords

      ● تحلیل بک لینک ها

      ●  بررسی رتبه کلمات کلیدی

 اشاره کرد.

از مزیت های این ابزار Semrush می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

      ● قرار دادن اطلاعات درست از سایت بعد از دادن کلمه کلیدی به آن

      ●  دریافت خروجی اکسل

      ●  ارائه گزارش در خصوص رتبه رقبا

      ● ارائه پیشنهاد برای بهبود رتبه

از معایب این ابزار Semrush می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      ●  پولی بودن

      ●  بررسی رتبه در دسکتاپ و موبایل اما نه به صورت همزمان

      ●  عدم امکان بررسی رتبه کلمه کلیدی در یک شهر خاص

       4.  SmallSETools

از ویژگی های سایت SmallSEOTools قرار دادن ابزار های کوچک از جمله رنک چکار در اختیار سئوکاران است.

از مزایای این ابزار SmallSEOTools می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      ●  امکان بررسی رتبه بر اساس کشور

      ●  امکان بررسی رتبه در دستگاههای مختلف

      ●  ارائه گزارش در خصوص رتبه رقبا

از معایب این ابزار SmallSEOTools می توان به موارد زیر اشاره کرد:

       ●  محدودیت بررسی رتبه تنها برای 10 کلمه کلیدی

       ●  عدم امکان بررسی رتبه کلمه کلیدی در یک شهر خاص

       ●  عدم امکان مقایسه رتبه با روزهای قبل

       ●  عدم گزارش در خصوص آپدیت های گوگل

       ●  عدم ارائه پیشنهاد برای بهبود رتبه

       ●   عدم امکان دریافت خروجی اکسل

       5. استفاده از سرچ کنسول گوگل برای بررسی رتبه کلمات کلیدی

یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای سئو سرچ کنسول است. در بخشی از این سایت که Performance سرچ کنسول نام دارد  شما می توانید به تحلیل بررسی کلمات بپردازید.

       ●  میانگین رتبه

       ●  میزان کلیک

       ●  ایمپرشن

 برای هر کوئری مشاهده کنید.

از معایب این سرچ کنسول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

       ●  دقت و صحت بالای اطلاعات.

از معایب این سرچ کنسول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

        ●  نشان ندادن رتبه دقیق کلمات کلیدی و فقظ نشان دادن میانگین آن

      6.  serprobot

از جمله بهترین ابزارهای رایگانی که می توانیم برای بررسی  کردن رتبه سایت در کلمات کلیدی متنوع به آنها اشاره کنیم، سایت SERPROBOT است، این سایت با عملکرد مانیتورینگ کلمات سایت دقت زیادی دارد که می توانیم روی آن حساب کنیم، در این سایت می توانیم کلمات کلیدی را به صورت لیستی برای چک کردن وارد کنیم و الزامی در وارد کردن کلمات به صورت تکی نیست، نسخه پولی این سایت وجود دارد که می توانیم با استفاده از آن از رتبه کلمات کلیدی، خود سایت و … اطلاعات بیشتری کسب کنیم اما فعلا توصیه ای از طرف ما در زمینه استفاده از نسخه پولی آن نمی شود.

در  ابزارهای غیر ایرانی به دلیل نبود سرور در کشور، امکان حذف دسترسی و از بین رفتن اطلاعات به دلیل تحریم کشور وجود دارد. اما به دلیل داخلی بودن این ابزارها حداقل این مشکل برطرف میشود.

ابزار های ایرانی

 ابزار های ایرانی میتوان را میتوان در دو گروه رایگان و غیر رایگان تقسیم کرد:

 ابزار های ایرانی رایگان

  •   ابزار KWRank
  • نردبون
  • ابزار های ایرانی پولی
  •  ابزار rotbekalame

بررسی دستی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل

غیر از گرفتن زمان و انرژی این روش، اما میتوان به نتایج بهتری دست یافت.

کلمه ی کلیدی مورد نظر را در آدرس بار صفحه ی خصوصی هر مرورگر  وارد کنید سپس در میان نتایج  ظاهر شده، باید دنبال صفحه ی خود بگردید. برای دریافت نتایج دقیقتر باید وی پی آن را خاموش کنید تا بر اساس مکانی که ساکن هستید اطلاعات به شما نمایش داده شوند.

جمع بندی

بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل یکی از مراحل اصلی و اولیه در انجام سئو می باشد که  توسط ابزار و روش هایی که در این مقاله بیان کرده ایم می توانیم به راحتی به بررسی آن بپردازیم، در صورتی که هر گونه سوال راجب این موضوع دارید آن را از طریق دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *