نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تاریخچه تلگرام

5/5

تاریخچه تلگرام داستانی جالب از زمان و نحوه پدیدار شدن این برنامه محبوب است که در قالب یک پیام رسان و شبکه اجتماعی مورد توجه و استفاده خیلی از کاربران قرار گرفته است، تلگرام یک برنامه با امنیت بالاست که تمرکز خود را روی سرعت انتقال داده و پیام هایی با محتوای صوتی، تصویری و متنی و… قرار داده است، این برنامه رایگان در نسخه پریمیوم هم عرضه شده است که امکانات بیشتری از یک تلگرام نسخه رایگان را می توانید در نسخه پریمیوم پیدا کنید، اینکه برنامه تلگرام را چه کسی یا چه کسانی ساخته است و چه امکاناتی در این برنامه وجود دارد را در این مقاله بیان کرده ایم.

بنیانگذاران تلگرام چه کسانی هستند ؟

تلگرام به دست دو برادر روسی به نام های پاول و نیکلای دوروف ساخته شده و پشتیبانی می شود، وظایف این دو برادر به این صورت است که پاول وظیفه پشتیبانی مالی و ایدئولوژیکی مجموعه و وظیفه نیکلای دوروف پشتیبانی مسائل فنی، تکنیکی وتکنولوژی در تلگرام است و بر روی پروتکل های با ویژگی های باز ایمن و بهینه برای ارتباط  ایمن با مراکز مختلف را  سرویس دهی می کند که نتیجتا تلگرام یک برنامه ایمن و سریع شده است.

این دو فرد موسس روسی هستند اما در شهر برلین آلمان مستقر هستند، این دو فرد مدعی هستند که قصد کسب درآمد از تلگرام را ندارند ومحصول ساخته شده را برای سهولت ارتباط بین افراد ساخته اند و به هیچ وجه قصد فروش ندارند و در واقع تبلیغ و آگهی های تجاری انجام نداده اند، حتی در بخش سهام نیز تصمیم ندارند تلگرام را شرکت دهند، آنها برای ساخت تلگرام به اندازه کافی هزینه داشته اند که نیازمند پول نشوند و به این به گفته خودشان قصد کسب درآمد و دریافت هزینه از تلگرام را ندارند.

افراد سازنده این برنامه ادعا دارند که تلگرام از واتساپ و لاین امن تر است و به این صورت انجام گفت و گوی خصوصی و ارسال و دریافت پیامک ها به صورت رمزنگاری می باشد و به هیچ عنوان پیام ها هک نمی شود و در بخشی جز مبدا و مقصد ذخیره نمی شود اما واتساپ نیز پیام ها را به صورت هش و رمز گذاری شده  ارسال می شوند.

تلگرام امنیت بالایی دارد اما واتساپ هم از نظر امنیت کم ندارد، صاحبان تلگرام برای افرادی که بتوانند تلگرام را هک کنند یک جایزه 300 هزار دلاری در نظر گرفته اند و آنقدر به برنامه و امنیت آن اطمینان دارند که چنان جایزه بزرگی در نظر گرفته اند.

تاریخچه تلگرام به صورت خلاصه

تلگرام در تاریخ 14 آگوست سال 2013 برای گوشی های آیفون ساخته و راه اندازی شد، سپس در تاریخ 20 اکتبر سال 2013 نسخه دیگری از آن به نام نسخه آلفا برای گوشی های اندروید ساخته و اجرا شد همچنین این برنامه در سیستم های دیگری مانند ویندوز، ویندوزفون و لینوکس و لذا در دستگاه هایی مانند تلفن هوشمند و تبلت ها و لپ تاپ ها قابل اجرا است که برای استفاده از این برنامه  به شماره همراه منحصربه فرد که به راحتی در دسترس است نیاز داریم این برنامه جز پیام رسان و شبکه های اجتماعی محبوب است که هیچ محدودیتی در استفاده از نسخه رایگان آن برای افراد وجود ندارد اما به تازگی در کشور ما تنها با استفاده از فیلتر شکن توانایی استفاده از نسخه اصلی و رایگان وجود دارد.

افراد سازنده این برنامه ادعا دارند که تلگرام از واتساپ و لاین امن تر است و به این صورت انجام گفت و گوی خصوصی و ارسال و دریافت پیامک ها به صورت رمزنگاری می باشد و به هیچ عنوان پیام ها هک نمی شود و در بخشی جز مبدا و مقصد ذخیره نمی شود اما واتساپ نیز پیام ها را به صورت هش و رمز گذاری شده  ارسال می شوند.

تلگرام امنیت بالایی دارد اما واتساپ هم از نظر امنیت کم ندارد، صاحبان تلگرام برای افرادی که بتوانند تلگرام را هک کنند یک جایزه 300 هزار دلاری در نظر گرفته اند و آنقدر به برنامه و امنیت آن اطمینان دارند که چنان جایزه بزرگی در نظر گرفته اند.

آشنایی کلی با پیام رسان تلگرام

اگر بخواهیم راجب برنامه تلگرام، ویژگی ها و عملکرد آن صحبت کنیم باید بگوییم که این برنامه علاوه بر اینکه پیام رسان است و فعالیت اصلی در این برنامه ارسال و دریافت پیام است اما در قالب یک شبکه اجتماعی است که می توانیم گروه و کانال هایی در آن ایجاد کرد، برای کار با این برنامه لازم است به شبکه بزرگ اینترنت متصل شویم، ابتدا به نصب برنامه روی انواع گوشی های هوشمند مانند تلفن های اندروید، IOS و تبلت ها و دیگر دستگاه هایی مانند لپ تاپ اقدام می شود، لازم است برای ایجاد یک حساب شماره همراه وارد کنیم تا یک کد تایید به شماره ارسال شود که جهت احراز هویت است که باید برای ایجاد حساب و تایید آن در تلگرام وارد شود، پس از ایجاد حساب می توانید هر گونه فعالیتی را که مدنظرتان است در تلگرام انجام دهید، این برنامه مانند دیگر برنامه ها قابلیت تماس های صوتی و تصویری را از طریق اینترنت دارد که از حجم اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می شود.

در گروه های تلگرام امکان افزودن 200 نفر وجود دارد، از قابلیت های جالب تلگرام این است که علاوه بر ارسال فایل های ویدیویی و صوتی و متن، ارسال فایل نیز قابل ارسال است.

از ویژگی های امنیتی این برنامه می توانیم به بلاک کردن افراد مزاحم نیز اشاره کنیم که دیگر فرد بلاک شده امکان ارسال پیام و یا هر گونه فعالیت دیگری را با حساب کاربری شما نخواهد داشت.

 

اگر بخواهیم از امنیت تلگرام بیشتر مطمئن شویم به تاریخچه تلگرام و ادعاهایی که در این زمینه از سوی موسس ها بیان شده است مراجعه می کنیم، مثلا در 17 فوریه بنیاد مرزهای الکترونیکی که به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی در آمریکاست این برنامه را به لحاظ امنیت نمره دهی کرده است که از نمره 7 عدد 4را دریافت کرده است اما در بخش گفتگوی خصوصی به طور کامل نمره 7 را دریافت نموده است.

این برنامه با توجه به اینکه در کشور ما به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد بعد از وایبر که دچار اختلال شد به یک برنامه پر کاربر تبدیل شده است، تلگرام از زبان هایی انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و کره‌ای پشتیبانی می کند و به یک برنامه با زبان فارسی نیز در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با ویژگی های اصلی تلگرام

همانطور که گفتیم تلگرام یک اپلیکیشن با امنیت بالاست که از سیستم رمزنگاری سرتاسری به نام End to End Encryption بهره می برد و محافظ حریم خصوصی کاربران است، سرعت عملکرد این برنامه نیز بالاست اما هنوز تیم پشتیبان تلگرام در تلاش است که آن را توسعه ببخشد و به این صورت در پی آپدیت هایی که انجام می شود قابلیت های بهتری برای عملکرد به آن اضافه می شود.

تلگرام پریمیوم چیست ؟

تلگرام پریمیوم نسخه دیگری از تلگرام است که با امکانات بیشتر و با اشتراک ویژه در اختیار کاربران قرار می گیرد، از ویژگی های این تلگرام می توان به ذخیره اتوماتیک پیام ها، پشتیبانی پیام های زنده با کیفیت 4K، امکان ارسال پیام های نامحدود در اندازه و حجم بیشتر، ارسال پیام ها به صورت دسته جمعی و گروهی، تعیین دسترسی در ارسال پیام ها به افراد کانال، ارسال پیام های صوتی و ویدیویی با کیفیت، امکان ارسال پیام ها با حجم اصلی و بدون نیاز به فشرده سازی و با کیفیت اصلی،دسترسی به تعداد بیشتری از تصاویر بک گراند و پروفایل از جمله امکانات تلگرام پریمیوم است، استفاده از این نسخه نیازمند خریدن اشتراک است که ممکن است و هزینه ی آن با توجه به محل زندگی کاربر و ارزش محاسبه شده برای هر کاربر متفاوت باشد.

جمع بندی

این مقاله داستان کوتاهی از تاریخچه تلگرام است که بیان کرده ایم، از زمان ایجاد تلگرام که توسط دو برادر روسی تا کنون که در حال استفاده از آن هستیم را شرح داده ایم، تلگرام دارای دو نسخه تلگرام رایگان و پریمیوم هزینه دار است، که با امکانات متفاوت تری همراه است،می توانید دانسته های خود را در قالب دیدگاه برای ما ارسال کنید تا تکمیل کننده مقاله باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *