ساخت تگ خرید در اینستاگرام، یکی از قابلیت هایی است که در انواع پیج های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد، اینستاگرام با قابلیت تگ خرید امکان قیمت گذاری روی محصولات را برای کاربران خود قرار داده است، تگ خرید جایگزین لینک فروش در استوری و بیو اینستاگرام شده است که در گذشته استفاده می شده اند که جهت خرید محصول فرآیند پیچیده ای توسط مشتری باید طی می شد اما با تگ محصول عمل خرید راحتتر صورت می گیرد و امکان جذب مشتری و فروش بیشتر تضمین می گردد.
قابلیت تگ قیمت که به همان تگ خرید معروف است از امکاناتی است که از طرف شرکت فیسبوک پس از خریداری کردن اینستاگرام توسط این شرکت به پلتفرم آن اضافه شده است و یک ویژگی متفاوت نسبت به جنبه سرگرمی و ارتباطی اینستاگرام است که مزیت محسوب می شود، اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید از تگ خرید برای قیمت محصولات خود استفاده کنید این مقاله را مطالعه کنید.
تگ قیمت چیست؟
حتما تا بحال از تگ کردن آی دی افراد روی تصاویر استفاده کرده اید که به صورت برچسب آی دی شخص روی آن نمایش داده می شود تگ خرید نیز مانند همان حالت تگ کردن است تنها با این تفاوت که به جای آی دی افراد قیمت محصول که توسط خودتان تنظیم شده است با لمس کاربر نمایش داده می شود و دیگر نیازی به مراجعه کاربر به دایرکت نیست که بخواهد راجب قیمت سوال کند بنابراین به این صورت سرعت خرید افزایش می یابد و حس یک فروشگاه واقعی که اتیکت خرید بر روی محصولات موجود است در کاربر القا می شود.
شرایط موردنیاز برای قرار دادن تگ خرید در اینستاگرام
- یک حساب اینستاگرام در یکی از کشورهای تایید شده اینستاگرام لازم است ایجاد کنید.
- چون تگ خرید برای تصاویر محصولات استفاده می شود لازم است که یک پیج تجاری یا فروشگاهی در فیس بوک داشته باشید.
- لازم است که حساب تجاری خود در اینستاگرام را به حساب فیس بوک متصل کنید.
- پس از فعال سازی فروشگاه منتظر تایید اینستاگرام باشید.
مزیت تگ خرید اینستاگرام
تگ خرید شامل مزیت هایی است که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- فرآیند خرید با وجود تگ خرید سریعتر می شود.
- فروش محصول به صورت مستقیم و بدون مراحل اضافی صورت می گیرد.
- محصولات به صورت ویترینی نمایش داده می شوند.
- فروش افزایش می یابد.
نحوه درج تگ قیمت در اینستاگرام
همانطور که اشاره کردیم تگ خرید تنها بر روی تصاویر قابل درج است و اگر پست های محصولات را قبلا بدون درج تگ خرید ارسال کرده اید قابلیت درج تگ برای آن پست های نیز امکان پذیر است مرحله هفتم از هشت مرحله درج تگ خرید به محصول است که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.
گاهی ممکن است بنا به دلایلی قصد داشته باشید به انتخاب خودتان تنها از برخی از اطلاعات بکاپ گیری کنید که خوشبختانه این امکان وجود دارد که با تیک زدن گزینه ها بخش های لازم را برای بکاپ گیری انتخاب کرد، در این بخش به توضیح راجب گزینه ها می پردازیم:
- گزینه Account Information : از اطلاعاتی مانند نام اکانت، تصویر پروفایل ،شماره تماس و … که جز اطلاعات پروفایل هستند بکاپ گیری می کند.
- گزینه Contacts List : با انتخاب این گزینه، از لیست مخاطبین تلگرام بکاپ گرفته می شود.
- گزینه Personal Chats : مربوط به بکاپ گرفتن از چت های شخصی و خصوصی است.
- گزینه Bot Chats : با انتخاب این گزینه از چت های ارسال شده به ربات تلگرام بکاپ گرفته می شود.
- گزینه Private Groups : از چت گروه های خصوصی که عضو آن می باشید بکاپ گرفته می شود.
نحوه فعال سازی تگ خرید در اینستاگرام
اگر صاحب یک فروشگاهی اینترنتی هستید یا یک پیج خدماتی داریدیا اگر پیج شما دارای تصاویر و پست هایی از محصولات فیزیکی است لازم است تگ خرید را به آنها اضافه کنید تا بتوانید محصولات خود را به واسطه ارائه مستقیم قیمت به مشتری به فروش برسانید.
برای اینکه بتوانید تگ قیمت را برای محصولات خود استفاده کنید لازم است بدانید که باید مطابق قوانین فیسبوک فعالیت کنید و علاوه بر پیج اینستاگرام یک حساب در فیسبوک هم داشته باشید که مورد تایید قرار بگیرد و چون این قابلیت تنها در چندکشور مورد استفاده و در دسترس است این مشکل از طریق شبکه فیسبوک قابل حل است.
اگر بخواهید قابلیت تگ خرید برای حسابتان فعال شود لازم است که 8 مرحله را برای فعال سازی آن طی کنید و تاییدیه را از فیسبوک دریافت کنید، مراحلی که باید طی کنید به شرح زیر است:
- تبدیل حساب در اینستاگرام به یک حساب تجاری
اگر یک حساب معمولی در اینستاگرام دارید باید آن را به حساب تجاری تبدیل کنید .
- یک حساب در کشور مورد تایید اینستاگرام داشته باشید.
چون تگ خرید برای همه فعال نیست و تنها برای یکسری از کشورها فعال است لازم است یک حساب در یک کشور موردتایید اینستاگرام ایجاد کنید.
- نسبت به به روز رسانی اپلیکیشن اینستاگرام اقدام کنید.
برای آپدیت اینستاگرام خود از گوگل پلی کمک بگیرید.
- تبدیل حساب اینستاگرام به حساب تجاری فیس بوک
یک حساب تجاری در فیس بوک ایجاد کنید، برای ایجاد حساب تجاری فیس بوک مراحل زیر را انجام دهید:
- وارد فیس بوک شوید و در بالای صفحه مطابق تصویر روی گزینهcreate و سپس بر روی page کلیک نمایید.
2. صفحه ای نمایش داده می شود که در آن باید گزینه Business or Brand را برای ایجاد حساب تجاری انتخاب کنید.
3. در بخش category می توانید دسته بندی پیج خود را درج کنید.
4. با انجام این مراحل، پیج تجاری ایجاد می شود.
5. در انتظار تایید شدن فروشگاه اینستاگرام
پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادید باید لحظاتی را برای تایید شدن حساب خود بگذرانید و اگر تایید شود پیامی مبنی برstart tagging product on instagram در اینستاگرام دریافت خواهید کرد و زمان تایید شدن حساب گزینه ای به نام tag product در زیر tag people حین انتشار پست نمایش داده می شود، در صورتی که این گزینه نمایش داده نشود یعنی حساب شما هنوز تایید نشده و روند تایید شدن آن در حال طی شدن است.
6. افزودن تگ خرید برای محصول در اینستاگرام
زمانی که یک پست را بخواهید منتشر کنید در بخش وارد کردن اطلاعات آن، گزینه ای به نام
tag product در مرحله آخر ظاهر می شود که تنظیمات تگ خرید را انجام دهید.
7. ترافیک ورودی از تگ خرید اینستاگرام را تحلیل کنیم
ترافیک ورودی به سایت خود را می توانید بررسی کنید، تگ خرید را می توانیم به گونه ای مورد استفاده قرار دهیم که آن را آنالیز کرد، ابزارهایی برای کوتاه کردن لینک می توان استفاده کرد که تعداد هر تگ به سایت و تعداد خرید ها از محصول موردنظر از تگ را بررسی کرد.
5. ایجاد کاتالوگ محصولات در فیس بوک
ابتدا با انجام مراحل زیر یک فروشگاه در فیس بوک بسازید.
- به بخش تنظیمات (Settings ) سپس به بخش Template and Tabs مراجعه کنید.
در صفحه تنظیمات و در سمت راست آن بر روی گزینه shop ضربه بزنید و لینک مشخص شده را انتخاب کنید.
در صفحه فروشگاه یا همان شاپینگ باید محصولات خود را اضافه کنید، برای اضافه کردن روی دکمه add product کلیک کرده و محصول و اطلاعات آن را وارد کنید؛ همچنین امکان ویرایش محصول را خواهید داشت.
- محصولی را می توانید به حساب اینستاگرام با درج تگ خرید اضافه کنید که از قبل در حساب فیس بوک آن را معرفی کرده باشید.
پس از درج محصول باید برای دریافت تاییدیه فیس بوک منتظر بمانید، اگر تایید نشد باید به ویرایش آن بپردازید.
نکته: قبل از درج محصول باید واحد پول و روش پرداخت را مشخص نمایید.
جمع بندی
تگ خرید در اینستاگرام یکی از روش های نشان دادن قیمت محصولاتی است که امکان آن در پلتفرم اینستاگرام برای پیج های تجاری قرار داده شده است، زمانی که از تگ خرید برای محصولات استفاده شود بر روی تصاویر برچسبی مانند تگ کردن یا همان اتیکت قیمت مانند فروشگاه های واقعی قرار می گیرد که در آن حالت مشتریان می توانند از قیمت محصولات بدون ارسال دایرکت به ادمین پیج اطلاع حاصل کنند، نحوه استفاده از تگ خرید، شرایط و مزیت هایی را در این مقاله بیان کرده ایم، در صورت هرگونه سوال و پیشنهادی از طریق دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.