نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تگ کردن افراد در پست اینستاگرام

5/5

آموزش تگ کردن افراد در پست اینستاگرام از جمله روش های معرفی افراد به مخاطبین است که با برچسب زدن آی دی شخص موردنظر در پست و کپشن ها می توانیم افراد را به دیگران معرفی کنیم.

اکثرا تگ ها در پست ها و استوری ها کاربرد دارند و شاید به گوشتان خورده باشد که تگ در استوری نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما در واقع منشن کردن در استوری  ها همان تگ کردن تلقی می شود.

با تگ کردن نیر افراد از تگ شدن خود با اطلاع خواهند شد و این روش برای کاربر خوشحال کننده خواهد بود زیرا به اهمیت خود توسط شما پی می برد، اگر بخواهید با تگ و نحوه استفاده از آن بیشتر آشنا شوید این مقاله را مطالعه نمایید.

تگ کردن به چه معناست؟

تگ کردن اصطلاحی است که در فضای اینستاگرام استفاده می شود و به معنای برچسب زدن آی دی افراد در تصاویر و ویدیوهایی که در قالب پست منتشر می کنید، تگ کردن هیچ محدودیتی ندارد و می توانید هر شخصی را که در اینستاگرام صاحب پیج باشد را تگ کنیم.

با تگ کردن یک علامت به شکل آدمک در پایین و سمت چپ پست دیده خواهد شد که با لمس آن گزینه می توانیم همه افراد تگ شده را مشاهده کنیم و با لمس نام هر تگ به صفحه شخص مورد نظر هدایت خواهیم شد.

آشنایی با روش تگ کردن در پست اینستاگرام

برای اینکه بتوانید کسی را تگ کنید لازم است که به انتشار یک پست اقدام کنید برای این کار مراحل زیر را از زمان انتشار پست تا تگ کردن افراد انجام دهید:

  1. وارد پیج اینستاگرام شوید و بر روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید تا وارد قسمت پست ها شوید.
آشنایی با روش تگ کردن افراد در پست اینستاگرام

      2. با وارد شدن به بخش گالری یک تصویر یا ویدیو را برای پست کردن انتخاب کرده و سپس با لمس آیکن فلش به مرحله بعد بروید.

      3. از مراحل اولیه انتخاب تصویر یا ویدیو و سپس ویرایش گرافیکی که بگذریم به مرحله ای برای درج کپشن، لوکیشن و تگ کردن می رسیم، برای اینکه کسی را بتوانیم تگ کنیم باید گزینه Tag People را انتخاب کنیم.

مراحل تگ کردن افراد در پست اینستاگرام

      4. سپس تصویر و ویدیویی که برای پست خود انتخاب کرده اید باز می شود که می توانیم مکان قرار گیری تگ را در هر قسمتی از پست خود انتخاب کنیم، مکانی از پست را که تمایل دارید تگ در آن بخش نمایش داده شود را لمس کنید.

      5. در مرحله بعد به بخش انتخاب افراد برای تگ کردن منتقل می شویم، صفحه جستجو برایمان باز می شود که می توانیم با تایپ آی دی، فرد موردنظر را از بین موارد جستجو شده انتخاب کنیم.

      6. پس از تکمیل مراحل، پست را ارسال می کنیم.

نحوه تگ کردن افراد از طریق کپشن پست اینستاگرام

روش دیگری برای تگ کردن افراد در اینستاگرام وجود دارد و آن هم استفاده از بخش کپشن پست هایی است که انتشار می دهیم، مراحل تنظیم و ارسال پست را مطابق روش بالا باید طی کنیم.

بخشی به نام Write a caption در مراحل تنظیم پست وجود دارد که می توانیم کپشنی را برای پست خود وارد کنیم، بر روی بخش Write a caption ضربه می زنیم تا کادر تایپ کپشن باز شود، محتوای کپشن را می توانیم هر چیزی تایپ کنیم اما برای تگ کردن افراد در کپشن ابتدا باید علامت @ را وارد کنیم و سپس آی دی شخصی را که می خواهیم تگ کنیم را بدون فاصله در ادامه @ وارد می کنیم و سپس پست را با انتخاب علامت تیک ارسال می کنیم.

چگونه تگ ثبت شده در پست را تغییر دهیم؟

اگر کسی را تگ کرده اید اما قصد تغییر تگ را دارید و می خواهید آی دی شخص دیگری را در پست خود به جای آن تگ کنید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با لمس علامت + به بخش پست ها و سپس به پستی که می خواهید تگ آن را تغییر دهید مراجعه کنید.

      2. در بالای صفحه سمت راست پست یک علامت سه نقطه دیده می شود که با لمس آن پنجره کوچک منو باز می شود.

      3. در منو گزینه Edit را انتخاب کنید تا تنظیماتی که در حین انتشار پست با آنها روبرو شدیم باز شود.

      4. گزینه tag people در بخش ویرایش نمایش داده می شود که از طریق آن می توانیم شخص جدیدی را جایگزین شخص تگ شده کنیم، در بخش جستجو آی دی فرد جایگزین را جستجو کنید و پس از انتخاب آن را تایید کنید به این صورت توانسته اید که تگ را تغییر دهید.

چگونه از تگ شدن جلوگیری کنیم؟

گاهی ممکن است  تگ شدن توسط دیگران برای برخی از افراد  خوشایند نباشد و تمایلی به تگ شدن نداشته باشند و اصلا الزامی در پذیرفتن تگ برای افراد وجود ندارد و هر شخصی می تواند امکان تگ شدن را غیر فعال کند، برای آشنایی با مراحل غیرفعال سازی تگ مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد اینستاگرام شده و تصویر پروفایل خود را در پایین و سمت راست صفحه لمس کنید.
چگونه از تگ شدن افراد درپست اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

      2. در پنجره بعد بر روی آیکن سه خط افقی برای ورود به منوی اینستاگرام ضربه بزنید.

      3. در پایین منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

چگونه از تگ شدن افراد جلوگیری کنیم؟

      4. در صفحه بعد بخش Privacy را لمس کنید.

جلوگیری از تگ شدن افراد درپست اینستاگرام

      5. گزینه tags را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات تگ ها شوید.

چگونه از تگ شدن افراد جلوگیری کنیم؟

      6. با وارد شدن به بخش تنظیمات پست، چند گزینه به صورت زیر برایمان نمایان میشود:

  • گزینه Everyone : اگر این گزینه را انتخاب کنیم به همه افراد اجازه خواهیم داد که در پست، کپشن و استوری های خود ما را تگ کنند.
  • با انتخاب گزینه People You Follow به افرادی که یا ما آنها را فالوو کرده ایم یا آنها جز فالوورهای ما هستند اجازه تگ کردن را می دهیم.
  • با انتخاب گزینه No One به هیچ کس اجازه نمی دهیم که ما را تگ کند.
مراحل جلوگیری از تگ شدن افراد درپست اینستاگرام

نحوه مشاهده پست هایی که در آن تگ شده ایم

حتما برایتان اتفاق افتاده است که توسط دیگران تگ شده باشید و تمایل دارید که بدانید در چه پست هایی شما را تگ کرده اند برای اطلاع از تگ شدن خود در پست های دیگران، مراحل زیر را انجام دهید:

همه مراحل فوق که برای غیرفعال کردن تگ بیان کرده ایم را تا مرحله 4 طی کنید و سپس در بخش tag ها بخشی به نام Tagged Posts وجود دارد آن را انتخاب نمایید، در آن گزینه ای به نام Manually Approve Tags وجود دارد آن را لمس کنید تا فعال شود و با فعال شدن این گزینه در هر پستی که تگ شوید به شما نمایش داده می شود.

آیا امکان تگ کردن پس از انتشار پست امکان پذیر است؟

اگر پست را منتشر کنید دیگر امکان تگ کردن پس از آن نخواهید داشت اما تنها راه تگ کردن افراد پس از انتشار پست، استفاده از کامنت و ارسال نظرات برای تگ کردن است ولی برای استوری هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه قبل از انتشار آن فرد موردنظر را تگ کنید.

جمع بندی

تگ کردن در پست اینستاگرام یکی از روش های معرفی افراد به دیگران است و به معنای برچسب زدن یا چسباندن است، در واقع ما آی دی شخص یا اشخاصی را که قصد داریم تگ کنیم بر روی تصویر و ویدیوی پست خود می چسبانیم و این باعث می شود بازدید کنندگان پست به پیج شخص مورد نظر وارد شده  و حتی جز فالوورهای او شوند، آموزش تگ کردن افراد در پست اینستاگرام در این مقاله همراه روش هایی که باید در تگ کردن یا جلوگیری از آن بدانید را ارائه داده ایم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *