نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

اصطلاحات اینستاگرام

5/5

اصطلاحات اینستاگرام را به طور کامل در این مقاله شرح می دهیم، اینستاگرام هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگری اصطلاحات خاص خودش را دارد که برای کار با آن لازم است با آنها آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

اصطلاحات

Post: هر تصویری و ویدیویی که شما در اینستاگرام آپلود می کنید پست محسوب می شود، تمامی پست های شما در صفحه پروفایل شما ذخیره و نگهداری می شود.

اصطلاحات اینستاگرام

Follow: در اصطلاح به معنی دنبال کردن است و به این معنی است که شما علاقه مند به دنبال کردن پست ها و فعالیت شخص خاصی هستید، می توانید به پیج او مراجعه کرده و او را دنبال کنید و اگر او درخواست شما را قبول یا Accept کرد شما می توانید تمام پست های او را  مشاهده کنید همچنین در صفحهhome یا فید هم پست های او نمایان می شود.

اصطلاحات اینستاگرام

Followback: این اصطلاح زمانی به کار می رود که کسی شما را دنبال یا فالوو می کند و شما هم در جواب، او را دنبال می کنید.

 

 

اصطلاحات اینستاگرام

Followers: در لغت به معنای تعقیب کننده یا دنبال کننده است، زمانی که شما شخصی را فالوو می کنید شما به لیست دنبال کننده ها یا فالوور های او اضافه می شوید و در مقابل هم اگر کسی پیج شما را دنبال کند به لیست فالوور های پیج شما اضافه می شود.

  • حرف K: حتما در کنار عددهایی که بالایFollowersوFollowingقرار دارد، حرف k را مشاهده کرده اید که این حرف از کیلو برگرفته شده است و برای هزار به کار می رود یعنی اگر کسی تعداد فالوور های او 1000 نفر باشد به جای صفر های عدد 1000 حرف k در کنار عدد نمایش داده میشود.اگر هم حرف m را مشاهده کردید یعنی شخص میلیون فالوور دارد.
اصطلاحات اینستاگرام

Following: به معنی پیروی کردن می باشد یعنی وقتی کسی را فالوو می کنید، پیج آن شخص را در لیست فالووینگ ها مشاهده می کنید.

اصطلاحات اینستاگرام

Feed: اولین صفحه ای که هنگام ورود به اینستاگرام مشاهده می کنید فید نام دارد، در این صفحه جدید ترین پست ها و استوری هایی که فالوور ها به پیج خود آپلود کرده اند را شما در بخش فید مشاهده خواهید کرد.

اصطلاحات اینستاگرام

Story: در اصطلاح به معنی روایت کردن است، یکی از قابلیت های پرطرفدار و جذاب اینستاگرام است که در سال 2017 به اینستاگرام اضافه شد، با این قابلیت می توانید تصاویر و ویدیو های 15 ثانیه ای را برای مدت 24 ساعت با دیگران به اشتراک بگذارید.

اصطلاحات اینستاگرام

Notification: به معنی اطلاعات رسمی درباره یک موضوع است، در اینستاگرام به تمامی فعالیت هایی که در اینستاگرام انجام شود گفته می شود، یعنی اگر کسی شما را فالوو می کند یا برای شما کامنت می گذارد یا پست شما را لایک می کند در قسمت نوتفیکیشن به شما فعالیت او اطلاع داده می شود. نوتفیکیشن آیکن چهارم از سمت چپ در منوی پایین صفحه به شکل قلب است.

اصطلاحات اینستاگرام

Hashtag: به بیان ساده، برچسبی برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها می باشد، استفاده از این ویژگی باعث می شود که بتوانیم تمام محتویات مختلف مانند عکس، فیلم راجب یک موضوع خاص را پیدا کنیم مثلا اگر می خواهید تصاویر مربوط به طبیعت را پیدا کنید با جستجوی #طبیعت تمام تصاویر مربوط به طبیعت برای شما نمایش داده می شود.

اصطلاحات اینستاگرام

Top: بیشترین جستجوهایی که انجام داده ایم را به ما نشان می دهد.

اصطلاحات اینستاگرام

Account: جستجوی افراد یا کسب و کارها

اصطلاحات اینستاگرام

Tag: می توانیم تگ هایی که لازم داریم را پیدا کنیم.

اصطلاحات اینستاگرام

Place: زمانی که gps ما روشن باشد و در منطقه ای که هستیم، تصاویری از منطقه را به ما نشان می دهد.

اصطلاحات اینستاگرام

Save: یک اصطلاح پر کاربرد در اینستاگرام است که می توانیم پستی را ذخیره کنیم و سر فرصت برای تماشا به آن مراجعه کنیم.

اصطلاحات اینستاگرام

Collection: از این طریق می توانیم پست هایی را که ذخیره کرده ایم را دسته بندی کنیم.

اصطلاحات اینستاگرام

Comment: به معنی اظهار نظر کردن است و در اینستاگرام می توانیم نظر خود را راجب یک پست بیان کنیم، البته دیگران هم در جواب کامنت ما هم می توانند کامنت بنویسند که به آن ریپلای کردن کامنت می گویند، کامنت ها توسط همه افراد که آن پیج را فالوو کرده اند قابل مشاهده و لایک کردن است.

اصطلاحات اینستاگرام

Caption: به یک سری نوشته گفته می شود که در زیر پست عکس و فیلم بعنوان توضیح به کار می رود.

اصطلاحات اینستاگرام

block: زمانی که نمی خواهیم کسی فعالیت ما را مشاهده کند او را بلاک می کنیم و در اکسپلورر او هم حذف می شویم و با جستجو از طریق id هم نمی تواند ما را پیدا کند.

اصطلاحات اینستاگرام

Report: زمانی که کسی محتوای نامناسبی برای ما ارسال کند و ناخوشایند است می توانیم با ریپورت کردن او را به اینستاگرام گزارش دهیم و اگر فعالیت غیر مجاز داشته باشد اینستاگرام او را بلاک خواهد کرد.

اصطلاحات اینستاگرام

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل ازاصطلاحات رایج اینستاگرام صحبت کرده ایم که شما به عنوان یک کاربر در ایسنتاگرام با این اصطلاحات آشنایی داشته باشید و به راحتی بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *