نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تاثیر آپدیت محتوا در سئو

5/5

تاثیر آپدیت محتوا در سئو،  وقتی مشخص میشود که دو سایت رقیب که از هر لحاظ محتوای یکسانی تولید کرده اند و یکی از این دو بعد از مدتی اقدام به آپدیت محتوای خود می کند مثلاً

  • سال و اعداد را به روز می کند
  • تصویر بیشتر اضافه میکند
  • یک پاراگراف متن با ارزش اضافه میکند
  • و…

مشخص میشود.

چرا که هم کاربران محتوای آپدیت و تازه تر را می‌پسندند هم با ماندگاری بیشتر  در صفحه به گوگل سیگنال می‌فرستند که این صفحه پاسخ بهتری نسبت به بقیه ارائه کرده است. در ادامه هم رتبه ی بیشتری نسبت به بقیه دریافت میکند.

به عنوان مثال وقتی کاربری عبارت کلیدی را جستجو میکند بر اساس الگوریتم تازگی محتوای گوگل جدیدترین و باکیفیت ترین محتوا به او ارائه میشود.

تاثیر آپدیت محتوا در سئوی سایت

می دانیم که هدف گوگل ارائه بهترین نتیجه و ایجاد تجربه ی کاربری مفید برای جستجوگران است. بنابراین امتیاز دادن به

  • انتشار محتوای جدید و یونیک
  • آپدیت محتوای قدیمی شده

در اولویت کارهایش قرار دارد و رتبه ی این صفحات را بالا میبرد.

در دنیای همیشه در حال توسعه سئو، به روز نگه داشتن محتوای وب سایت شما برای حفظ مزیت رقابتی بسیار مهم است.

تازه کردن محتوای موجود چه مزایایی دارد؟

 

تازه کردن محتوای قدیمی چندین مزیت برای سئوی وب سایت  شما دارد. برخی از مزایای کلیدی عبارتند از:

      ۱ – بهبود رتبه‌ بندی موتورهای جستجو

با به‌ روزرسانی محتوای خود با کلمات کلیدی مرتبط،

  • اطلاعات تازه
  • بهبود تجربه کاربری
  • احتمال رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)

را افزایش می‌دهید.

      ۲- افزایش ترافیک ارگانیک

وقتی محتوای شما در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار می گیرد، به احتمال زیاد ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود جذب خواهید کرد. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری دریافت کنید، پتانسیل بیشتری برای تبدیل و دستیابی به اهداف تجاری خود خواهید داشت.

      ۳- افزایش تعامل کاربر

با به روز رسانی منظم محتوای خود، اطلاعات ارزشمند و به روزی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. این باعث

  • افزایش تعامل کاربر
  • تشویق بازدیدهای مجدد
  • ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما

می شود.

      ۴- تجربه کاربری بهتر

به روز رسانی محتوا به شما امکان می دهد خوانایی، ساختار و تجربه کاربری کلی آن را بهبود بخشید. این منجر به

  • زمان ماندگاری طولانی تر در وب سایت شما
  • نرخ پرش کمتر

می شود.

      ۵-  اعتبار بالا

با به روز نگه داشتن محتوای خود، تخصص و اعتبار خود را در حرفه ی خود نشان می دهید. این به تثبیت نام تجاری شما به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد کمک می کند و می تواند اعتبار و وفاداری برند و دامین را افزایش دهد.

چرا باید محتوای قدیمی را به روز کنید؟

ممکن است وقتی برای اولین بار محتوایی را تولید می کنیم از هر لحاظ دارای کیفیت باشد اما چرا باید آن را بعد از انتشار بروز کنیم؟

به روز رسانی محتوای قدیمی مانند طولانی کردن متن یا افزودن تصویر بیشتر یک جنبه مهم سئو است، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای تازه و مرتبط را ترجیح می دهند.

  1. هنگامی که به طور منظم محتوای وب سایت خود را به روز می کنید، موتورهای جستجو تشخیص می دهند که شما به طور فعال سایت خود را  بهبود می دهید، که می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی شما داشته باشد.
  1. به‌روزرسانی محتوای قدیمی به شما کمک می‌کند جدیدترین روندها واستراتژی‌های کلیدواژه را بگنجانید و شما را قادر می‌سازد اطلاعات ارزشمندتر و به موقع‌تری را به مخاطبان خود ارائه دهید.
  1. حتی اگر اولین بار بهترین وبلاگ زندگی خود را نوشتید، بازبینی آن و به روز رسانی آن با در نظر گرفتن سئو به افراد بیشتری کمک می کند آن را ببینند و ترافیک ارگانیک شما را بهبود می بخشد.

عواقب محتوای قدیمی وب‌سایت

هنگامی که محتوای وب سایت قدیمی می شود چندین پیامد منفی می تواند رخ دهد.

  1. موتورهای جستجو محتوای تازه و مرتبط را در اولویت قرار می دهند. وقتی محتوای شما قدیمی می شود، ممکن است در نتایج موتورهای جستجو دیده نشود و منجر به کاهش ترافیک ارگانیک شود.
  1. محتوای قدیمی ممکن است حاوی اطلاعات نادرست یا منسوخ باشد که می تواند مخاطبان شما را گمراه کرده و ناامید کند. این می تواند به اعتبار و شهرت شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد آسیب برساند.
  1. محتوای قدیمی ممکن است فاقد قابلیت استفاده و عوامل تعاملی باشد که کاربران انتظار دارند. این می تواند منجر به نرخ پرش بالاتر، کاهش زمان در صفحه و نرخ تبدیل (تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل) کمتر شود.

هر چند وقت یکبار باید محتوای وب سایت خود را به روز کنید؟

ابزارهای تحلیلی را برای ردیابی معیارهای تعامل کاربر و نظارت بر عملکرد محتوای خود در طول زمان در نظر بگیرید. با تجزیه و تحلیل داده‌هایی مانند

  • بازدید از صفحه
  • زمان ماندن در صفحه
  • نرخ پرش

می‌توانید روندها و الگوهایی را شناسایی کنید که نشان می‌دهند چه زمانی محتوا نیاز به به‌ روزرسانی دارد.

تعداد دفعات به روز رسانی محتوای قدیمی به عوامل مختلفی مانند

  • بیزینس شما
  • نوع محتوا
  • میزان تغییر جایگاه شما در نتایج گوگل

بستگی دارد.

برای محتوای همیشه سبز یا موضوعاتی که تغییرات مکرر را تجربه نمی کنند، ممکن است یک به روز رسانی سالانه یا دوسالانه کافی باشد.

چگونه می توانید متوجه شوید که یک وبلاگ نیاز به روز رسانی دارد؟

تشخیص اینکه چه زمانی محتوا نیاز به تازه سازی دارد برای حفظ یک وب سایت با عملکرد بالا ضروری است. در اینجا چند شاخص وجود دارد که نشان می دهد محتوای شما ممکن است به به روز رسانی نیاز داشته باشد:

   اطلاعات قدیمی

اگر اطلاعات موجود در محتوای شما دیگر دقیق یا مرتبط نیستند، وقت آن رسیده است که آن را به روز کنید. این می تواند شامل

  • آمار
  • جزئیات قیمت
  • توضیحات محصول
  • روند کسب و کارتان

باشد. حفظ صحت اطلاعات یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن به مشتریان بالقوه است که سایت شما بهترین است.

   کاهش ترافیک و تعامل

اگر متوجه کاهش ترافیک یا معیارهای تعامل برای صفحات خاص شدید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که محتوا نیاز به بهبود دارد. معیارهایی مانند

  • بازدید از صفحه
  • نرخ پرش
  • زمان ماندن در صفحه
  • اشتراک‌ گذاری‌های اجتماعی

را تجزیه و تحلیل کنید تا محتوای ضعیف را شناسایی کنید.

   تغییرات در هدف جستجو

هدف جستجو به دلیل درخواست مکرر سرچ کاربران اشاره دارد. اگر تغییراتی را در هدف جستجو برای یک موضوع یا کلمه کلیدی مشاهده می کنید، ممکن است لازم باشد محتوای خود را به روز کنید تا با هدف جدید مطابقت داشته باشد.

بهترین روش ها برای به روز رسانی محتوا چیست؟

هنگامی که محتوای وب سایت خود را برای سئو به روز می کنید،  بهترین روش ها را دنبال کنید تا تأثیر تلاش های خود را به حداکثر برسانید:

  • انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

قبل از به روز رسانی محتوای خود، برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و با کارایی بالا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. این کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک در محتوای به روز شده خود بگنجانید.

  • بهبود خوانایی و تجربه کاربری

خوانایی محتوای خود را با تقسیم کردن آن به پاراگراف های قابل هضم، با استفاده از عنوان های فرعی، لیستهای دایره دار و لیست های شماره دار افزایش دهید. از تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک های مرتبط استفاده کنید تا محتوا از نظر بصری جذاب باشد.

  • بهینه سازی متا تگ ها و URL ها

عناوین متا، توضیحات متا و URL ها را با کلمات کلیدی مرتبط به روز کنید تا محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها به طور دقیق محتوای به روز شده را منعکس می کنند تا کاربران را برای کلیک کردن از نتایج جستجو ترغیب کنند.

  • اضافه کردن لینک های داخلی و خارجی

برای بهبود پیمایش و بهبود سئو، پیوندهای داخلی به سایر صفحات مرتبط در وب سایت خود قرار دهید. علاوه بر این، پیوندهای خارجی را به منابع معتبری که از محتوای شما پشتیبانی می کنند، اضافه کنید، برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید و اعتبار صفحه خود را بهبود بخشید.

  • بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه

با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، مطمئن شوید که محتوای به روز شده شما سازگار با موبایل است. سرعت بارگذاری صفحه، پاسخگویی و تجربه کلی کاربر را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید.

هنگام به روز رسانی محتوای وب سایت از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

در حالی که آپدیت محتوای وب‌سایت شما مهم است، اجتناب از مشکلات خاصی که می‌تواند مانع تلاش‌های سئوی شما شود، به همان اندازه ضروری است. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام به روز رسانی محتوای قدیمی باید از آنها اجتناب کنید:

  1. پر کردن کلمات کلیدی

از کلمات کلیدی به روشی غیر طبیعی بیش از حد استفاده نکنید. Keyword stuffing می تواند به سئوی شما آسیب برساند و محتوای شما را اسپم نشان دهد. در عوض، روی استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی و ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان خود تمرکز کنید.

     2. تغییر URL ها بدون ریدایرکت

اگر نیاز به تغییر ساختار URL محتوای خود دارید، اطمینان حاصل کنید که تغییر مسیرهای مناسب را تنظیم کرده اید. عدم انجام این کار می تواند منجر به شکستن لینک ها شود و بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

     3. حذف یا تغییر محتوای با ارزش

هنگام به روز رسانی محتوای خود، از حذف یا تغییر اطلاعات ارزشمندی که مخاطبان شما مفید می دانند خودداری کنید. در عوض، محتوای موجود را بهبود و گسترش دهید تا ارتباط و ارزش آن را افزایش دهید.

     4. نادیده گرفتن هدف کاربر(user intent)

هنگام به روز رسانی محتوا، همیشه نیت کاربر را در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که محتوای به روز شده شما با آنچه کاربران به دنبال آن هستند مطابقت دارد و اطلاعات مورد نظر آنها را ارائه می دهد.

کمک حسابرسی محتوا

اگر به این فکر می کنید که چگونه محتوای وب سایت را با بهترین رویکرد به روز کنید، حسابرسی محتوا می تواند به شما کمک کند. این یک تجزیه و تحلیل سیستماتیک از تمام محتوای وب سایت شما برای ارزیابی عملکرد، ارتباط و اثربخشی آن است.

انجام Content Audit و seo  Audit  وب سایت می تواند به شما در به روز رسانی محتوای قدیمی کمک زیادی کند. می تواند به شما کمک کند محتوای قدیمی با کارایی کم را که نیاز به روز رسانی دارند شناسایی و اولویت بندی کنید.

حسابرسی همچنین به شما امکان می دهد ارتباط محتوای موجود خود را در ارتباط با مخاطبان هدف و روندهای فعلی بیزینس ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تعیین کنید که کدام محتوا باید به طور کامل به روز شود یا حذف شود.

نتیجه گیری

برای ارزیابی تاثیر آپدیت محتوا در سئو، معیارهای کلیدی مانند ترافیک، تعامل، تبدیل‌ها و رتبه‌بندی جستجو را دنبال کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا داشتن تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود میتوانید با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

مقالات مرتبط

الگوریتم کبوتر

اثر محتوای تکراری در منتشر سازی سایت

آیا لایک استوری در افزایش بازدید استوری ها تاثیر دارد؟

روش قرار دادن لینک در استاتوس واتساپ

تبدیل گروه به کانال تلگرام

12 پاسخ

  1. چجوری موتورهای جستجو محتوای به روز رسانی منظم برای سئو را مشاهده می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *