نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

روش های افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام

5/5

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های پیشتاز و محبوب در فضای مجازی است که روز به روز به طرفداران آن افزوده می‌شود. همین محبوبیت در میان مردم، اینستاگرام را به یک بستر مهم برای راه اندازی کسب و کار مجازی و ایجاد برندینگ تبدیل کرده است. اما تعداد زیاد پیج‌های بیزینسی در اینستاگرام منجر به ایجاد رقابت شدیدی میان صاحبان کسب وکارها شده است. به همین خاطر تمامی صاحبان پیج های بیزینسی به دنبال روش‌ های افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام هستند. هرچقدر شما بتوانید اعتماد مخاطبان را بیشتر جلب کنید، فروش و سود بیشتری خواهید داشت. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. ما در این مقاله به 10 روش افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

  1. یک پروفایل حرفه ای بسازید

اولین چیزی که توجه و اعتماد مخاطبان را در هنگام روبه روشدن با یک پیج بیزینسی جلب می‌کند، پروفایل است. معمولا وقتی ما پیج هایی را می‌بینیم که عکس پروفایل ندارند، احساس فیک بودن کرده و نمی‌توانیم به آن کسب وکار اعتماد کنیم. بنابراین اولین قدم برای افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام، داشتن یک پروفایل حرفه‌ای است. بهترین پروفایل برای جلب اعتماد مخاطبان، گذاشتن تصویری از فروشنده و یا طراحی یک لوگو حرفه‌ای است. لوگویی که معرفی کننده برند و بیزینس شماست. فراموش نکنید که یک تصویر پروفایل ضعیف، به شدت اعتبار شما را در میان رقبا پایین می‌آورد.

  1. برای افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام به دنبال فالور بیشتر باشید

این موضوع را نمی‌توان انکار کرد که کاربران به محض ورود به یک پیج، به تعداد فالورهای آن پیج توجه می‌کنند. به عبارتی هر چقدر تعداد فالورها بیشتر باشد، مخاطبان راحت تر به آن بیزینس اعتماد می‌کنند. بنابراین تمرکز خود را بر روی افزایش فالورهای پیج بگذارید. افزایش تعداد فالورهای اینستاگرام به عوامل متعددی از جمله تولید محتواهای کاربردی و با کیفیتبستگی دارد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که فالورهای شما باید واقعی باشند و به دنبال فالور فیک نباشید.

  1. محتوای باکیفیت در اینستاگرام تولید کنید!

محتوا تعیین کننده اعتبار شماست. هرچقدر محتواهای پیج شما حرفه ای تر و با کیفیت‌تر باشد، مخاطبان احساس اعتماد بیشتری می‌کنند. یک محتوای باکیفیت از لحاظ بصری باید توجه مخاطبان را به خود جلب کند اما از آن طرف هم نباید زیاد غرق در افکت‌های مختلف باشد تا محصول غیرواقعی به نظر نرسد. همیشه در تولید محتوا باید این سوال را از خود بپرسید که ” آیا محتوای من، برای کاربر مفید است و به سوالات و ابهامات او پاسخی کامل می‌دهد؟ ” بنابراین انتقال پیام درست به مخاطبان یکی از مهم ترین روش های افزایش اعتماد مخاطبان در اینستاگرام است.

  1. اغراق آمیز با مشتریان در اینستاگرام برخورد نکنید

بدترین کاری که برای ازبین بردن اعتماد مشتریان در اینستاگرام می‌توانید انجام دهید، ادعای اغراق آمیز در مورد محصولات است. برای افزایش اعتماد کاربران در اینستاگرام، باید اصل صداقت را رعایت کنید. با مشتریان خود صادقانه برخورد کنید و به عبارتی جلوی مشتری غلو نکنید. شما هرچقدر اغراق آمیزتر صحبت کنید، مشتری به صحت گفته های شما بیشتر شک می‌کند و در نتیجه سراغ رقبای شما می‌رود. پس اصل صداقت را را رعایت کنید.

  1. رضایت مشتریان را به اشتراک بگذارید

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام در گرو نظرات سایر افرادی است که از آنلاین شاپ شما خرید کرده‌اند. وقتی ما وارد پیجی می‌شویم و به دنبال قطعی کردن سفارش و خرید خود هستیم، قطعا به نظرات سایر افرادی که کامنت گذاشته‌اند و یا هایلایت‌های استوری نظرات مشتریان توجه می‌کنیم. پس طبیعی است مخاطبان شما هم برای قطعی کردن خرید خود سراغ نظرات می‌روند تا از کیفیت و اصالت کالا، مطمئن شوند. پس از مشتریان خود بخواهید تا رضایت خود را از طریق کامنت، ویدئو و یا پیام در دایرکت به شما ارسال کنند تا با اشتراک گذاری آن‌ها در پیج، اعتماد و اعتبار بیشتری به دست آورید.

  1. از اشتراک گذاری نظرات منفی در پیج نترسید!

اگر نظر منفی نسبت به خدمات شما وجود دارد، از به اشتراک گذاری نظرات منفی نترسید. عدم اشتراک و توجه به نظرات منفی کاربران، نه تنها اعتماد مخاطب نسبت به شمارا ازبین می‌برد بلکه کاربران تصور می‌کنند که شما تنها به دنبال درآمدزایی خود هستید. پس هوشمندانه به نظرات منفی کاربران توجه کنید و نحوه بازخورد خود با کاربران ناراضی را به اشتراک بگذارید.

  1. برای جلب اعتماد مخاطب در اینستاگرام لایو بگذارید

به کاربران حق بدهید که به راحتی با کسی که تابه حال از نزدیک او را ندیده‌اند، اعتماد نکنند. یکی از بهترین روش های افزایش اعتماد مخاطبان در اینستاگرام، گذاشتن لایو است. برای جلب اعتماد، باید خودتان را بیشتر به فالورها نشان دهید تا حس اعتماد میان شما و کاربران برقرار شود. طبیعی است که اعتماد به چهره یک انسان تاثیر بیشتری نسبت به نام یک بیزینس دارد.

  1. پرداخت را برای مشتریان خود بی دغدغه کنید

اگر به دنبال افزایش جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام هستید، حتما روش های مطمئنی را برای پرداخت در اختیار مشتریان قرار دهید. اگر کاربری در هنگام پرداخت، حس اعتماد نداشته باشد، سریعا از خرید خود منصرف می‌شود. بنابراین از روش های معمول مانند پرداخت کارت به کارت استفاده نکنید چراکه واریز پول به فردی که او را نمی‌شناسندو هیچ تضمینی برای بازگشت پول وجود ندارد، حس اعتماد را در مشتری از بین می‌برد. اما حالا اگر مشتری با کلیک روی یک لینک وارد یک درگاه بانکی با نام کسب و کارشماشود، به راحتی به شما اعتماد کرده و با خیال راحت، خرید خود را نهایی می‌کند.

  1. پشت صحنه فعالیت های پیج خود را نمایش بدهید

با اشتیاق پشت صحنه تمامی فعالیت های خود را در پیج منتشر کنید. برای افزایش اعتماد مخاطبان در اینستاگرام، بهتر است زندگی شخصی خود را بیشتر با کاربران به اشتراک بگذارید. در آغاز بهتر است از ویدئوهای کوتاه تر استفاده کنید تا به مرور زمان ارتباط عمیق‌تری میان شما و فالورها برقرار شود.

  1. محصولات را در محیط واقعی نمایش بدهید

اگر پیج شما در حوزه محصولات فیزیکی است، بهتر است تصویری در دنیای واقعی از محصولات را به مشتریان ارائه بدهید. به طور مثال اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید، می‌توانید تصاویری از مدل زنده در محیط فروشگاه تهیه کرده و آن را در صفحه بیزینسی خود به اشتراک بگذارید.

جمع بندی

اینستاگرام یک بستر مناسب برای معرفی برند و کسب و کار خود و در نتیجه درآمد زایی است ولی به خودی خود داشتن یک صفحه در این پلتفرم، نمی‌تواند منجر به موفقیت شما در رقابت مجازی شود. بنابراین با درنظر گرفتن این 10 نکته مهم می‎توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و فروش خود را چند برابر کنید.در واقع روش های افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا در کنار ارائه محصولات، بتوانید ارتباط عمیق‌تری با مشتری برقرار کنید.

مقالات مرتبط

ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام

استوری کردن استوری دیگران

گروه اینستاگرام

نحوه گذاشتن پست اسلایدی

راه های افزایش منشن اینستاگرام

18 پاسخ

  1. روش های خوب و کارایی رو معرفی کردین
    یکی از روش هایی که من برای پیج خودم برای اعتماد سازی استفا ده کردم و جواب گرفتم این بود که از مشتریانم میخواستم از محصولی که از من خرید کردن یک محتوایی برای من بفرستن تا منم استوری کنم

  2. بنظر تون پاسخ به تمام دایرکت ها وکامنتا باعث تعامل و اعتماد فالور ها بیشتر میشه؟

  3. سلام، مقاله تون خیلی عالی بود، ممنون
    یه سوالم داشتم، من تعداد دایرکتام خیلی زیاد میشه بعضی وقتا و نمیتونم مدیریت کنم همه شو. و خیلی از مشتری ها سر همین موضوع ناراحت و بی اعتماد میشن و ممکنه برام تبلیغ منفی کنن. اکثرا هم سوال در مورد محصول و نحوه خرید و قیمتش دارن. چیکار میتونم بکنم؟

  4. سلام مطالبتون خیلی عالی بود.فقط مشکلی که هست من نمیتونم تودایرکت پیام یاویس بدم.اینستااین اجازه رونمیده مشکل چیه?

  5. ببخشید من یک سوال داشتم
    من یک دیجیتال ارتیستم و چند سال پیش اکانتی برای طراحیام زدم ولی از اون زمان دیگه توش فعالیتی نکردم مخاطباش خیلی ریزش نداشتن بعد این مدت میخواستم ببینم حالاکه میخوام جدی شروع کنم میتونم از اکانت غیرفعالم استفاده کنم؟یا بهتره با یک اکانت جدید شروع کنم

  6. استفاده از ویژگی‌های Stories و Reels اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای معتبر و پشت صحنه چه تأثیری در ایجاد اعتماد با مخاطبان شما دارد؟

  7. چقدر مهم است که در مورد رویه ها و سیاست های تجاری برند خود شفاف باشید تا در اینستاگرام اعتماد ایجاد کنید؟

  8. چند استراتژی برای نشان دادن تعهد برند شما به رضایت مشتری و بازخورد برای ایجاد اعتماد در اینستاگرام چیست؟

  9. چگونه استفاده از بینش و تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای درک مخاطبان و تنظیم محتوای شما می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک کند؟

  10. استفاده از ویژگی های برچسب گذاری و موقعیت مکانی اینستاگرام برای برجسته کردن شراکت و همکاری چه نقشی در ایجاد اعتماد با مخاطبان شما دارد؟

  11. چگونه به اشتراک گذاری توصیفات مشتری و داستان های موفقیت می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار در اینستاگرام کمک کند؟

  12. نشان دادن تعهد برند شما به نوآوری و بهبود مستمر چه تاثیری بر اعتمادسازی در اینستاگرام دارد؟

  13. نشان دادن اعتبار و ارزش های برندتان برای ایجاد اعتماد و وفاداری در اینستاگرام چقدر مهم است؟

  14. چند استراتژی برای استفاده از ویژگی های اینستاگرام، مانند نظرسنجی و استیکرهای سوال، برای تعامل و ایجاد اعتماد با مخاطبان خود چیست؟

  15. چگونه استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر و توصیفات می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان خود در اینستاگرام کمک کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *