نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

چرا باید به گوگل مپ برای کسب و کارها توجه ویژه ای داشته باشیم

5/5

چرا باید به گوگل مپ برای کسب و کارها توجه ویژه ای داشته باشیم؟ این سوالی است که ممکن است ذهن مشاغل کوچک محلی و کارشناسان سئو را بعد از بروزرسانی موش کور  برای انجام ثبت مکان کسب و کار خود، درگیرکرده باشد.  Google Maps از کارآمد ترین و پر سود ترین سرویس های آنلاین گوگل است و روزانه میلیون ها نفر با آن کار می کنند.

می توان گفت مهمترین دلیلی که شما در فضای آنلاین کسب وکاری  راه اندازی کرده باشید اما نتوانسته اید در صفحه ی اول گوگل نباشید عدم استفاده از سئو محلی است.

گوگل مپ به عنوان یک پلتفرم در طول سالیان از یک نقشه ساده  مجازی  برای یافتن مسیر یک مکان به ابزاری  برای

  • جستجو در کسب‌وکارهای محلی
  • کشف مکان‌های پیشنهادی جدید
  • مکان یابی خیابان ها
  • مکان های دیدنی
  • و …

تبدیل شده است.

گوگل مپ و کاربرد آن برای کسب و کارها

زمانی که از نقشه ی گوگل صحبت می‌شود مشاغل لوکال یا محلی مورد توجه قرار می‌گیرند. مثلا اگر در جستجوی  بهترین رستوران تهران باشید قطعا فهرستی از رستوران های تهران که در نظر سنجی ها بیشترین امتیاز را دارند نمایش داده می شود. حال اگر سما ساکن تهران باشید اولویت نمایش نزدیکترین رستوران ها به موقعیت مکانی شما است.

این روزها، افراد زیادی از گوگل مپ استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند  به کجا بروند، البته فرصت مهمی برای رونق کسب و کار شما و جذب مشتریان بالقوه است. با راه اندازی و بگار گیری از Google My Business فهرستی  آنلاین رایگان  در اختیار شما قرار می دهد که می توانید اطلاعات کلیدی درباره کسب‌وکار، محصولات و خدمات خود را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای مشتریان بالقوه در دسترس تر شوید و از رقبای خود پیشی بگیرید یا به کاربران کمک کنید موقعیت مکانی شما را پیدا کرده و مشاهده کنند. مزایای این کار برای بیزینس شما:

  1. شروع گفتگو با مشتریان بالقوه
  2. هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود
  3. نمایش کسب و کار خود با تصاویر
  4. افزایش ساعات کاری خود با فهرست کردن
  5. ایجاد شهرت با بررسی ها

کاربرد گوگل مپ در سئوی محلی کسب و کارها

برای اینکه Local Searcher بتواند سریعتر مکان خرید خود را کند، به عنوان صاحب فروشگاه باید نوع کسب و کار و مکان دقیق  آن را به به گوگل بفهمانید. یک سرچ  لوکال به دو صورت مکان خود را جستجو می کند:

  • مکان دقیق مورد جستجو را: بهترین موبایل فروشی شهر
  • مکانی در نزدیکی من: موبایل فروشی نزدیک من

می توان گفت نزدیکی مکان فقط یکی ازعواملی است که نقشه ی گوگل در زمان رتبه‌ بندی فهرست‌های کسب‌ و کار در نظر می‌گیرد.

اگر قصد دارید که حتما جزء سه نتیجه اول local pack listing  در جستجوی یک مکان قرار داشته باشید  حتما باید بهینه سازی را در سئوی محلی انجام دهید. زیرا کاربر یکی از همان سه نتیجه را معمولاً انتخاب میکند و اگر بیزینس شما جز آن باشد نرخ کلیک و ترافیک بالا میرود.

گوگل مپ و سئوی محلی کسب و کارها

فهرست بندی کسب و کارها برای کسب رتبه بالاتر در گوگل مپ

همانطوری که یک وب سایت را سئو داخلی و خارجی انجام میدهید، برای سئوی محلی یا همان loucal seo  نیز باید اقدام به فهرست بندی اولویت ها و بهینه سازی و بهبود آنان کنید. اما در قدم اول  باید در Google Maps  مکان خود را ثبت کنید.

مراحل فهرست بندی سئوی محلی در گوگل مپ

      1. افزودن بیزینس خود به Google Maps

اگر لیستی ندارید یا مطمئن نیستید ، مراحل زیر را دنبال کنید تا بیزینس خود را به گوگل مپ اضافه کنید:

  • به com/maps یا برنامه Google Maps در تلفن هوشمند خود بروید و نام تجاری خود را جستجو کنید.
  • اگر در منوی کشویی با مکانی در کنار آن ظاهر شد ، یک لیست دارید.

فهرست (لیستینگ) کسب و کار و رتبه بالاتر در نقشه گوگل

  • ا
  • ممکن است نام کسب‌ وکار شما ظاهر نشود، برای حل این مشکل گزینه‌ای برای  افزودن مکان گمشده  به نام  “add a missing place  ” در منو کشویی وجود دارد. زمانی  که روی آن کلیک کردید از شما خواسته می خواهد که  نام، دسته و مکان خود را ثبت کنید.

    ۲- ثبت فهرست کسب و کار در google map

دومین گام برای به دست آوردن رتبه بالاتر در گوگل مپ این است که لیست کسب و کار خور یا بیزنس خود را ثبت کنید. این به این دلیل است که وقتی فهرست خود را ایجاد می کنید، تنها چیزی که می توانید ارائه دهید نام، دسته و مکان است. اما وقتی فهرست خود را ثبت یا ادعا می کنید، می توانید جزئیات بیشتری در مورد کسب و کار خود ارائه دهید، و هر چه فهرست کسب و کار حاوی اطلاعات بیشتری باشد، در Google Maps رتبه بالاتری خواهد داشت. به علاوه، اگر فهرست شما ثبت نشده باشد، نمی توانید هیچ یک از مراحل دیگر این راهنما را انجام دهید

داشتن یک حساب رایگان Google My Business پیش نیاز برای ثبت فهرست کسب و کار در گوگل مپ است.

      ۳- افزودن اطلاعات به فهرست کسب و کار گوگل مپ

هرچه فهرست شما اطلاعات بیشتری از کسب و کارتان را به گوگل ارائه دهد، رتبه بالاتری را در نتیج گوگل خواهد داشت. لذا برای افزودن بیشترین اطلاعات به لیست خود، باید مراحل زیر انجام گیرد:

  • به حساب Google My Business خود وارد شوید.
  • یک داشبورد با چندین زبانه باز خواهد شد.
  • برگه اطلاعات را انتخاب کنید که شامل
    • نام
    • دسته
    • آدرس
    • منطقه خدمات (در صورت وجود)
    • ساعات کاری
    • ساعات کاری ویژه
    • شماره تلفن
    • وب سایت
    • محصولات
    • خدمات
    • ویژگی ها
    • و توضیحات شما

می باشد.

  • مطابقت داشتن بیزینس با نام و آدرس

گوگل مپ به کسب‌وکارهایی که بشناسد و به آن اعتماد کند امتیاز می‌دهد، و یکی از معیارهای اعتماد کردن گوگل به شما، ثبت اطلاعات بیزنس خود در سراسر وب است.

  • استفاده از یک شماره تلفن محلی

گوگل به شماره تلفن های غیر محلی علاقه ای ندارد و در بیشتر موارد انها را به عنوان هرزنامه می شناسد. توصیه می گردد از یک شماره تلفن محلی با کد منطقه محل کسب و کار خود استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا در نقشه های گوگل رتبه بالاتری به دست بیاورید  و به جستجوگران نیز تأیید می کند که بیزنس شما در آن منطقه واقع شده است.

  • آپدیت ساعات کاری خود

لیست های کسب‌ وکار نقشه گوگل به کاربران این اطلاعات زا می دهد که آیا آن کسب‌وکار بازاست؟یا بسته است؟ یا به‌ زودی باز یا بسته می‌شود؟.  به روز نگه داشتن این ساعت‌ها به گوگل سیگنال می‌دهد که شما فعال هستید و بنابراین قابل اعتماد هستید، و این به رتبه شما کمک می‌کند.باید ساعت کاری و تعطیلی را نیز به‌ روزرسانی کنید تا برچسب (ساعات ممکن است متفاوت باشد) بهفهرست شما اضافه نشود.

فهرست کسب و کار و رتبه بالاتر در سایت مپ گوگل

نوشتن شرح کسب و کار

شرح فهرست کسب و کار Google Maps شما باید تصویر بزرگی از کسب و کار شما ارائه دهد تا به بازدیدکنندگان کمک کند. و همچنین ویژگی های منحصر به فرد برای وادار کردن جستجوگران.

دسته بندی کسب و کار خود را به درستی

از نظر رتبه بندی، دسته بندی کسب و کار شما همانطور که در گوگل مپ ظاهر می شود بسیار مهم است. برای دسته اصلی خود، یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه پیشنهاد اصلی کسب و کار شما را نشان می دهد. اگر هر دسته دیگری اعمال می شود، آنها را به عنوان دسته های ثانویه انتخاب کنید.

برای کسب رتبه بالاتر در نقشه گوگل دسته‌های اصلی و اضافی را از طریق داشبورد Google My Business خود انتخاب کنید.

      4- افزودن تصاویر به فهرست کسب‌وکار google map

وقتی شما عکس‌ها را در فهرست خود آپلود می‌کنید، گوگل آن را دوست دارد. اول، مشخص می شود که شما یک فهرست کاربرفعال هستید که ارزش دادن رتبه بندی  بالاتر در نتایج را دارد. دوم، زیرا فناوری تشخیص عکس گوگل در حال پیشرفت است و گوگل شروع به نمایش تصاویر در نتایج جستجوی محلی می کند. و سوم، به این دلیل که قانون کلی سئو این است که گوگل آن چیزی را که مصرف کنندگان دوست دارند را دوست دارد و مصرف کنندگان عکس ها را دوست دارند. به‌علاوه، اگر عکس‌ها را به فهرست خود اضافه نکنید، یک تصویر نقشه عمومی مانند این نشان داده می‌شود:

مراحل ایجادفهرست کسب و کار و رتبه بالاتر در نقشه گوگل

      5 – دریافت نظرات (reviews) گوگل

گوگل آن چیزی را دوست دارد که مشتریان دوست دارند، پس جای تعجب نیست که گوگل مپ به فهرست های کسب و کار با نظرات مثبت، امتیاز بیشتری می دهد. بنابراین چگونه می‌توانید نظرات گوگل بیشتری دریافت کنید؟ خوب، هنگامی که یک لیست کسب و کار در Google Maps ایجاد می کنید، این کار به طور خودکار بیزنس شما را برای بررسی در اختیار گوگل قرار می دهد.

روش ساخت یک لیست کسب و کار و رتبه بالا درنقشه گوگل

      6 – قرار دادن نقشه گوگل را در وب سایت

از راه های دیگر برای به دست آوردن رتبه  برتر در گوگل مپ این است که نقشه گوگل را در وب سایت خود قرار دهید. این کاری است که بیشترمشاغل در صفحه تماس با ما انجام می دهند. قرار دادن نقشه گوگل راهی است برای اینکه گوگل را متوجه کنیم کسب و کار شما در مکانی قرار دارد که لیست شما می گوید.

برای قرار دادن  گوگل مپ در وب سایت باید مراحل زیر را انجام داد:

  • نام کسب و کار خود را در Google Maps جستجو کنید.
  • روی اشتراک‌گذاری در فهرست خود کلیک کنید
  • برگه جاسازی نقشه را انتخاب کنید.
  • لینک مورد نظر را در صفحه تماس بیزینس خود کپی و جایگذاری کنید.

جمع بندی

ویژگی ها و قابلیت های Google Maps روز به روز گسترش یافته و  موقعیت آن به عنوان یک تاکتیک بازاریابی دیجیتالی موثر برای کسب و کارها نیز افزایش می یابد. شما می توانید با رعایت نکات سئوی محلی یکی از سه کسب و کار پیشنهادی در فهرست نتایج گوگل باشید.

ما در اینجا سعی نمودیم که به آسانترین و روان ترین شکل ممکن  تاثیر گوگل مپ و سئو محلی بر کسب و کارها  را به شما بیاموزیم و به این سوال که چرا باید به گوگل مپ برای کسب و کارها توجه ویژه ای داشته باشیم؟ به روشنی پاسخ دهیم. شما می توانید برای  فراگیری  تکنیک های بیشتر در مورد سئو و دیجیتال مارکتینگ با نوماوب همراه باشید.

مقالات مرتبط

بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

افزایش ترافیک سایت

سئو کلاه سفید

جریمه گوگل

تاریخچه سئو

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *