نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم مدیک یا طبی

5/5

الگوریتم مدیک یا طبی، (Google’s Medic Update)، به عنوان  دومین آپدیت بزرگ هسته الگوریتم‌های گوگل در آگوست ۲۰۱۸ دنباله رو بهینه سازی جستجوها و نتایج دقیق برای کاربران است.  با نتایج منفی که این آپدیت بر روی وب‌سایت‌ها گذاشت کارشناسان سئو را به تکاپو انداخت تا راه حلی برای حل این تغییرات بیابند و سایت خود را به ساز گوگل کوک کنند. همانطور که میدانیم هدف گوگل ارائه ی محتوای غنی و باکیفیت در SERP است. بنابراین هر کارشناس سئو و صاحب سایتی با رعایت قوانین رتبه بندی تاثیر چندانی در افت رتبه سایت خود نمی‌بیند.

مفهوم الگوریتم مدیک یا طبی

در واقع گوگل مطلب خاصی نگفته است که فکر کنید به سایتتان جراحتی وارد شده یا سمی خورانده شده و سایتتان را به عنوان بیمار به مطب گوگل ببرید و از او به عنوان پزشک، قانونی را به به جای دارو دریافت کنید و سایت خود را نجات دهید.

چرا به روز رسانی پزشکی نامگذاری شده است؟

  1. بری شوارتز، یکی از پرکارترین نویسندگان در صنعت جستجو، این آپدیت را نامگذاری کرده است.

      2. بعد از بروزرسانی الگوریتم اصلی گوگل یعنی مدیک یا طبی برخی این آپدیت گوگل را  به صورت محاوره ای به عنوان آپدیت پزشکی نامیدند زیرا به نظر می رسد در درجه اول وب سایت هایی را تحت تاثیر قرار داده است که در حوزه پزشکی قرار دارند. در واقع، از آن سایت‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، به طور باور نکردنی 41.5 درصد مربوط به سلامت بوده‌اند، در حالی که تنها 16 درصد مربوط به تجارت الکترونیک  بوده‌اند.

مفهوم الگوریتم مدیک یا طبی

راه حل آسان برای در امان ماندن الگوریتم هایی چون مدیک یا طبی

 همان قوانین استاندارد گوگل را تکرار کنید:

هیچ راه حلی جز تمرکز بر ساخت محتوای عالی برای صفحاتی که ممکن است عملکرد کمتری دارند وجود ندارد.

اما اگر فقط با خیال افزایش محتوا رتبه بهتری را انتظار دارید باید بگوییم شما نباید فقط محتوای عالی بسازید. محتوای عالی باید با هدف سایت شما همخوانی داشته باشد، خواه اطلاع رسانی به مردم، فروش محصولات یا چیز دیگری باشد.

آیا به‌روزرسانی Medic در مورد هدف جستجوی کاربر است؟

 به نظر می‌رسد که گوگل در تلاش است  نتایجی را ارائه دهد که بهتر با هدف جستجو مطابقت دارد و کیفیت جست جو را بالا میبرد.

گوگل تیم‌هایی از ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو دارد که به صورت دستی به سایت‌ها نگاه می‌کنند و طبق یک دفترچه راهنما به آن‌ها امتیاز می‌دهند. ارزیاب‌ها نه تنها  کیفیت محتوا را رتبه‌بندی می کنند، بلکه در نظر می‌گیرند که آیا صفحه هدف مفیدی دارد یا استفاده از آن در سایت است.

وقتی میخواهیم از یک کلمه کلیدی در یک مقاله استفاده کنیم در ابتدا باید بدانیم کیوردز انتخابی ما چه کمکی میتواند به کاربر بکند.

بدانیم معنا و مفهوم و کانسپت آن کلمه ی کلیدی چه هست تا کلمات کلیدی فرعی آن مقاله را هم بیابیم. با این اطلاعات میتوانیم صفحه ی مقاله ی خود را به اینکه مربوط به کدام دسته از موارد زیر است مرتبط کنیم تا کاربر به هدف خود برسد:

  • وبلاگ
  • دسته بندی ها
  • محصول
  • گالری

به عنوان مثال اگر شما عبارت «در مورد گوشی سامسونگ » را جستجو کنید، لیست نتایج بیشتر صفحات  وبلاگی حول معرفی، راهنمایی، بهترین گوشی و …  میچرخد:

آیا به‌روزرسانی Medic در مورد هدف جستجوی کاربر است؟

 اما اگر «خرید گوشی سامسونگ» را سرچ کنیم، انتظار داریم لیستی از صفحات دسته بندی با عناوینی که از خرید و قیمت گوشی شروع می‌شود مواجه شویم:

آیا به‌روزرسانی Medic در مورد هدف جستجوی کاربر است؟

 و اگر بخواهیم مستقیما صفحات محصول را ببینیم باید دقیقتر عبارت جستجو را بیابیم مثلا قیمت گوشی سامسونگ galaxy s22 ultra 5g:

آیا آپدیت Medic در مورد هدف جستجوی کاربر است؟

بهترین حدس ما در مورد کاری که به‌روزرسانی Medic انجام داد، بهبود تطابق بین هدف و نتایج بود. در نتیجه سایتی بسازید که مردم بخواهند از آن بازدید کنند

.

الگوریتم Medic کدام ‌سایت ها  را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

الگوریتم مدیک (طبی)، یک الگوریتم جهانی است که در پی بهینه سازی جستجوها در سراسر دنیا می‌باشد. با کمی جستجو در منابع مختلف و گاها به استناد آمار،بسیاری از متخصصین اعتقاد دارند مدیک، تاثیر بسزایی را روی سایت‌های پزشکی و حوزه سلامت گذاشته است. ازنظر من، اینبرداشت می‌تواند اشتباه باشد.

صد البته مدیک، با تحلیل الگوریتمی نظیر EAT، احتمالا سایت‌های پزشکی را به طور قابل توجه ای  تحت تاثیر قرار داده است، اما نباید فراموش کرد آپدیت هسته به تمامی وبسایت‌ها مربوط است. براین اساس نه تنها سایت‌های حوزه پزشکی بلکه هر وبسایتی باید متناسب با مدیک فعالیت کند.

الگوریتم مدیک عمدتاً سایت های YMYL را تحت تاثیر قرار می دهد. YMYL مخفف “Your Money Your Life” است و این سایت ها محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که می توانند بر سلامت userتأثیر بگذارند. یکی از اهداف گوگل برای این به روز رسانی، فیلتر وب سایت هایی بود که محتوای علمی مورد تأییدی را ارائه نمی دادند.

به علاوه، وب سایت هایی که بیشتر بر تجاری سازی و فروش تمرکزدارند. اما مزایت اطلاعاتی را برای استفاده کننده ارائه نمی دهند نیز در جهت فیلتر الگوریتم مدیک قرار می گیرند. وب سایت هایی که به فروش محصولات یا خدمات درارتباط با پزشکی یا سلامت مشغول هستند، اما نمی توانند تخصص تأیید شده در این زمینه ها را ثابت کنند، منفی هستند و طبیعتاً باید فیلتر شوند.

الگوریتم جستجوی گوگل، وب سایت ها را بر اساس E-A-T (تخصص-اقتدار-اعتماد) واجد شرایط می کند. E-A-T درباره ی موارد مرتبط با پزشکی و سلامت به وسیله موتور جستجو با معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. معیار اصلی، سطح تخصص افرادی است که در یک وب سایت محتوا تولید می کنند. همچنین به روز بودن مطالب ارائه شده نیز بسیار مهم است. به علاوه، لازم است تمام منابعی که برای تولید محتوا استفاده می شود به وضوح قابل مشاهده باشد

نتیجه گیری

برای بهبود اعتبار و اعتماد دامنه خود، باید محتوای بهتر و  مرتبط با کسب‌وکار یا جایگاه خود تولید کنید. یک محتوای عالی نه تنها می تواند رتبه بندی SERP را بهبود بخشد، بلکه می تواند به افزایش تعامل و اشتراک گذاری ارگانیک در محتوا و سایت شما نیز کمک کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا داشتن تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

در صورت مفید بودن مقاله میتوانید از طریق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

مقالات مرتبط

چرا باید به گوگل مپ برای کسب و کارها توجه ویژه ای داشته باشیم

الگوریتم رقص گوگل

سندباکس گوگل

الگوریتم پیج رنک

انواع بک لینک

16 پاسخ

  1. برای این که سایت ما ازالگوریتم Medic درامان باشم باید محتوا سایت ما هدف گرا باشد یا نتیجه گرا؟

  2. الگوریتم پزشکی Google چگونه اطلاعات پزشکی را برای افرادی که دسترسی محدودی به آموزش و دانش در مورد مراقبت های بهداشتی دارند مدیریت می کند؟

  3. آیا الگوریتم پزشکی گوگل می تواند اطلاعاتی را در مورد شرایط پزشکی که تحت تأثیر تبعیض و ظلم سیستمیک هستند ارائه دهد؟

  4. الگوریتم پزشکی Google چگونه اطلاعات پزشکی را برای افرادی که دسترسی محدودی به پشتیبانی و مشاوره سلامت روان دارند مدیریت می کند؟

  5. آیا الگوریتم پزشکی Google می‌تواند اطلاعاتی در مورد شرایط پزشکی که تحت تأثیر شیوه‌های درمانی فرهنگی و سنتی است ارائه دهد؟

  6. الگوریتم پزشکی Google چگونه اطلاعات پزشکی را برای افرادی که دسترسی محدودی به ارائه دهندگان و امکانات مراقبت های بهداشتی دارند مدیریت می کند؟

  7. آیا الگوریتم پزشکی گوگل می تواند اطلاعاتی را در مورد شرایط پزشکی که تحت تأثیر نابرابری اقتصادی و فقر است ارائه دهد؟

  8. الگوریتم پزشکی Google چگونه اطلاعات پزشکی افراد با دسترسی محدود به حمایت قانونی و حمایت از حقوق مراقبت های بهداشتی خود را مدیریت می کند؟

  9. آیا الگوریتم پزشکی گوگل می تواند اطلاعاتی را در مورد شرایط پزشکی که تحت تاثیر آسیب های تاریخی و بین نسلی است ارائه دهد؟

  10. الگوریتم پزشکی Google چگونه اطلاعات پزشکی را برای افرادی که دسترسی محدودی به خدمات سلامت باروری و جنسی دارند مدیریت می کند؟

  11. 10. آیا الگوریتم پزشکی گوگل می تواند اطلاعاتی در مورد شرایط پزشکی که تحت تأثیر باورهای فرهنگی و مذهبی در مورد سلامت و بیماری است ارائه دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *