نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم فرد

5/5

الگوریتم فرد(Fred Algorithm در ۷ مارس ۲۰۱۷ با ورودش وحشت به جان سئوکاران و وبمستران انداخت زیرا این آپدیت گوگل در همان روز های اولیه، سایتهای بسیاری را با کاهش ۹۰ درصدی ترافیک و از دست دادن رتبه مواجه کرد. Fred با هدف حذف نتایج صفحه ی نخستی که تنها به فکر درآمد و تبلیغ با تولید محتوای ضعیف بودند روی کار آمد.

سئوکاران به فکر چاره افتادن که چرا مورد بی مهری گوگل قرار گرفته شدند و تلاش کردن با حذف و اضافه ی روش های سئو شاید مورد لطف گوگل قرار بگیرند.

مفهوم بروزرسانی الگوریتم فردگوگل

این الگوریتم برای همتراز کردن الگوریتم های رتبه بندی توسط گوگل بروزرسانی شد. Fred در درجه اول بر سایت‌های با کیفیت پایین و تبلیغات سنگین سپس محتوای نازک و بک لینک‌های  تأثیر بدی گذاشت.

 هنگامی صحبت از بروزرسانی گوگل می شود درست است که جابه‌جایی رتبه و ترافیک باعث نگرانی میشود اما باید تا الان رفتار و دلیل تغییر آن در گوگل را متوجه شده باشید. تمام کاری که گوگل می کند و به آن پایبند است رفع نیاز های کاربرانش است جهت ارائه تجربه بهتر برای جستجوگر و اطمینان از اینکه محتوایی که در یک SERP ظاهر می‌شود، واقعاً با هدف جستجوی پشت پرس و جو( کوئری، یا کلمات کلیدی که کاربر سرچ میکند) هماهنگ باشد.

 بنابراین سئوکاران در چنین مواقعی باید وقت خود را صرف تمرکز روی کاربر به عنوان الگوریتم بگذارند.

بروزرسانی الگوریتم فرد گوگل و سئو

گوگل با آپدیت Fred سایت‌هایی را مورد هدف قرار داد که  محتوایی  که ارزشی بالاتر از مقالات سایتهای رقیب ندارند تولید میکنند. علاوه بر این محتواهای بی کیفیت و کوتاه و دارای پیوندهای بی ربط زیاد، با هدف رتبه آوری و درآمد زایی نه رفع نیاز مشتری تولید شده اند. همچنین یکی دیگر از دلایل بروزرسانی الگوریتم فرد مبارزه با سایت‌هایی است که  تبلیغات سنگینی دارند که وقتی کاربر آن صفحات را باز میکند تجربه ی کاربری مفیدی ندارد و صفحه را ترک میکند.

الگوریتم fred و بازاریابان

بازاریابان بعد از الگوریتم Fred، باید دستورالعمل های وبمستر گوگل را دنبال کنند یعنی

  • تولید محتوای پربار و مرتبط با هدف کمک به کاربر
  • حذف تبلیغات به این منظور که کاربر بعد از بارگیری طولانی سایت با انبوه تبلیغات مواجه نشود
  • فریب ندادن کاربر با باور تبلیغ نبودن محتوا
  • حذف بک لینک های اسپم :
    • بک لینک ها به سایت هایی با اعتبار دامنه ضعیف
    • لینک های قدیمی یا شکسته
    • لینک های غیرطبیعی

اگر Fred، بر روی رتبه ی سایت شما تاثیری نداشت به همان روال قبل تولید محتوای با ارزش کنید.

کدام سایت ها توسط فرد بیشترین ضربه را خوردند؟

پس از الگوریتم فرد، بسیاری از سئوکاران شروع به بررسی کردند که کدام سایت ها بیشترین آسیب را از این به روز رسانی دیده اند.

شواهد نشان می‌دهد که سایت‌هایی که کسب درآمد را بر تجربه کاربر ترجیح می‌دهند، بیشترین ضربه را خوردند، به‌ویژه سایت‌هایی با موجودی تبلیغاتی بسیار سنگین و محتوای نازک و به‌طور مشکوک مفید.

 مدیران وب‌سایت‌ها  بعد از اطلاع از این موضوع و پس از حذف یا کاهش قابل توجه آگهی‌های خود، افزایش ترافیک بعدی را گزارش دادند که ارتباط بین شیوه‌های تبلیغاتی شلوغ و جریمه‌های ترافیکی را تقویت می‌کند.

واکنش درست در مقابل الگوریتم فرد و الگوریتم های مشابه

Fred چه در نتیجه لینک های بی کیفیت، قرار دادن تبلیغات بیش از حد، محتوای نازک یا ترکیبی از هر سه، به شدت برای بسیاری از وب سایت ها مختل بود. البته، این می تواند به عنوان یک چیز خوب برای کاربران تلقی شود، که به نوبه خود، تجارت خوبی برای گوگل است.

اگر نگران تأثیر احتمالی به‌روزرسانی‌های گوگل هستید، در اینجا اقداماتی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

      1. تمرکز روی کیفیت کلی سایت خود

یکی از جذاب‌ترین چیزها در مورد  Fred این است که چگونه برخی از سایت‌هایی که به‌شدت تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند، توانستند بازیابی شوند.

بسیاری از  سایت ها در واقع با بهبود عناصری از جمله

  • انتشار محتوای با کیفیت
  • رفع مشکلات UX
  • آدرس‌دهی سایت

توانستند تقریباً به طور کامل از ضربه اولیه بهبود یابند.

      2. آنالیز کامل وب سایت

بسیار مهم است که بدانید دقیقاً چه عواملی می‌توانند شما را در خطر جریمه شدن تحت به‌روزرسانی‌های الگوریتمی آینده قرار دهند. این به معنای انجام یک آنالیز کامل و جامع از کل سایت شما است.

دو راه اصلی برای انجام آنالیز سایت برای سئو وجود دارد:

  • می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا می توانید یک متخصص سئو را استخدام کنید.اگر خودتان انجام دهید به دلایل واضح بسیار جذاب است. اگر درگیر تکنیک‌های مشکوک سئو هستید، می‌تواند پول زیادی برای شما ذخیره شود و شما را در برابر هرگونه توهین احتمالی محافظت می‌کند. با این حال، انجام آن به تنهایی می‌تواند زمان را کاهش دهد
  • اگر قبلاً ممیزی SEO را انجام نداده‌اید، ممکن است با نتایج نادرست یا گمراه‌کننده‌ای مواجه شوید. بنابراین بهتر است آراذله کارشناسان سئوی کلاه سفید بسپارید.

      3. انتشار محتوای با کیفیت بالا

در حال حاضر اگر سایت شما همچنان بر مدل انتشار (کمیت بر کیفیت) تکیه دارد، زمان آن رسیده است که رویکرد خود را به طور اساسی مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

اگرچه سیگنال های رتبه بندی گوگل یکی از محرمانه ترین اسرار در جهان باقی مانده است، اما ما می دانیم که گوگل به سایت هایی که محتوای بسیار مرتبط و کاربردی ارائه می دهند، پاداش می دهد. هرچه محتوای سایت مرتبط‌تر و مفیدتر باشد، تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خود فراهم میکنید.

      4. پاک کردن لینک پروفایل 

فرقی نمی‌کند کیفیت لینک عامل تعیین‌کننده در به‌روزرسانی فرد باشد یا نه، اما پاک کردن لینک پروفایل  شما باید در فهرست کارهای شما برای آماده‌سازی به‌روزرسانی‌های آینده گوگل باشد.

یک مکان عالی برای شروع ارزیابی پروفایل پیوند خود، استفاده از Open Site Explorer Moz است. OSE که به عنوان یک ابزار رایگان و بر اساس اشتراک برای عملکردهای پیشرفته تر در دسترس است، می تواند به شما بگوید کدام یک از پیوندهای شما قوی و از منابع معتبر هستند و کدام یک سمی هستند و باید حذف شوند. حذف لینک های شکسته و بی کیفیت از شما در برابر جریمه های احتمالی گوگل محافظت می کند، و همچنین سایت شما را کاربر پسندتر می کند.

      5. جلوگیری از اشباع بیش از حد تبلیغات

تبلیغات به گوگل می گوید که شما بیشتر به فکر کسب درآمد هستید تا ارائه محتوای مفید و مرتبط برای کاربران خود. این کار باعث می‌شود که سایت شما به میزان قابل توجهی برای مشتریان بالقوه کمتر جذاب باشد و به نرخ تبدیل شما آسیب می‌زند.

برای کسب درآمد از وب سایت خود از هر قالب تبلیغاتی که می توانید استفاده کنید، اما با دقت قدم بردارید. هرچه تبلیغات بیشتری در سایت خود قرار دهید، خطر جریمه شدن شما با تغییرات آتی در الگوریتم جستجوی گوگل بیشتر می شود.

مدت زمان بهبود سایت بعد از بروزرسانی

در الگوریتم فرد گوگل هم  متأسفانه مانند بسیاری از مسائل سئو هیچ پاسخ مطمئنی وجود ندارد به خصوص وقتی صحبت از مدت زمانی است که می توانید انتظار داشته باشید یک سایت از تأثیر منفی به روز رسانی Fred بهبود یابد.

 برخی از سایت‌ها توانستند خیلی سریع بازیابی شوند و برخی در عرض یک ماه یا بیشتر. غیرممکن است که بگوییم چقدر طول می کشد تا سایت شما از به روز رسانی Fred بازیابی شود. با این حال، هرچه سریعتر به مشکلاتی که مشکوک به هدف قرار گرفتن به‌روزرسانی شده‌اند رسیدگی کنید، زودتر می‌توانید انتظار داشته باشید که ترافیک شما دوباره شروع به صعود کند.

نتیجه گیری

گوگل چندین بار در روز الگوریتم های خود را به روز می کند. بیشتر این تغییرات، ترفندها و به روز رسانی های جزئی هستند که حتی عقابی ترین سئوکاران نیز متوجه آنها نمی شوند. برای بروز ماندن سایت خود را به ساز گوگل کوک کنید.

 اگر سایت شما بعد از این بروزرسانی در امان بود بدون شک قبلاً اقداماتی برای اصلاح موارد انجام داده اید. در غیر این صورت، مهم است به یاد داشته باشید که تاکتیک‌های سست سئو که ممکن است در گذشته مؤثر بوده باشند، احتمالاً با گذشت زمان بی تاثیر است.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا داشتن تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود میتوانید از طریق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. کدام سایت ها توسط فرد بیشترین ضربه را خوردند؟ خیلی خوب توضیح داده بودید

  2. مدت زمان بهبود سایت بعد از بروزرسانی را به بهترین شکل توضیح داده بودید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *