نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

1.الگوریتم موش کور

5/5

الگوریتم موش کور، به عنوان یکی از آخرین آپدیت های اصلی گوگل در سال ۲۰۱۶،  روی دقیق‌تری به خود نشان داد و مرتبط ترکردن فرایند خزنده از لحاظ جغرافیایی، در طبقه‌بندی اطلاعات برای جست وجوی محلی متمرکز شد.

الگوریتم پوسم به طور چشمگیری بر کسب‌وکارهایی که در بازار محلی فعالیت می‌کنند تأثیر گذاشت؛ زیرا تغییراتی در شیوۀ نمایش نتایج جست وجو برای درخواست‌های محلی ایجاد کرد. Possum فاکتورهای مختلفی مانند

  • مجاورت
  • آدرس
  • دایرکتوری کسب‌وکار

را در نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو دقیقاً مکان و ترجیحات کاربر را منعکس می‌کند. این به‌روزرسانی بر تعهد گوگل برای افزایش تجربه جستجو و ارائه اطلاعات محلی به کاربران تأکید می‌کند.

مفهوم الگوریتم موش کور

مفهوم الگوریتم موش کور

به عبارت ساده، مکان کاربر به عنوان سیگنال قوی‌تر پس از به‌روزرسانی الگوریتم پوسوم ظاهر می‌شود.

راه آسان برای درک این موضوع این است که اگر زمانی که کاربر در حال جست وجوی انواع محصولاتتان به نظر می رسد خارج از محدودۀ موقعیت مکانی کاربر هستید، احتمال کمتری وجود دارد که در فهرست جست وجوی محلی نشان داده شوید. برای مثال: کسب وکارهای محلی قبلاً برای کسب وکارهای محلی سخت بود که اگر داخل منطقه ای نبودند، عبارات کلیدی خاصی در جست وجوی محلی ظاهر شوند.

مثل تعمیرگاه گوشی می خواستی،  اطراف خونه ت(آریاشهر) نبود.اگرجستوجومی کرد‌‌«تعمیرگاه گوشی آریاشهر» احتمالش خیلی کم بود که در نتایج جست وجوی گوگل ظاهر شود. اما الان، کسب وکارها می توانند در این نتایج جستوجو ظاهر شوند، حتی اگر خارج از محدوده یا حتی اندکی خارج از شهر باشند.

نتایج اصلاحات گوگل بعد از بروزرسانی الگوریتم موش کور

گوگل در روزهای پس از به‌روزرسانی اصلاحاتی را انجام داد که به بهبود کسب وکارها منجر شد.

داده ها در الگوریتم محلی گوگل اولویت بیشتری دارند. یک نکته کلیدی که باید به آن توجه کرد، این است که هر بار که شخصی جست وجو می کند، تعدادی از عوامل وجود دارد که عامل اصلی رتبه بندی هستند.

این به‌روزرسانی انواع صنعت خاصی را نیز انتخاب نکرد. بسیاری از کسب‌وکارها از ترافیک زیاد،  مشتریانی که در خارج از منطقۀ محلی خود جستجو می‌کردند، لذت می‌بردند و بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند و برخی متوجه شدند که اصلاً تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. همه به عوامل دیگری مانند

  • رقابت
  • ارتباط
  • محتوای با کیفیت

اشاره دارد.

علت نامگذاری الگوریتم موش کور گوگل

تاکنون الگوریتم های زیادی را بررسی کردیم که به دلیل خصوصیات حیوانات یا دلایل رازآلود، نام های متفاوتی را به خود گرفتند. ما جستجوی زیادی در این زمینه کردیم تا اشاره ای از سمت گوگل بیابیم که دلیل این نام گذاری ها چیست؛ اما هیچ مطلبی نیافتیم.

نام پوسم یا موش کور  برای به روزرسانی الگوریتم گوگل به طور رسمی توسط گوگل تأیید نشده است و اعتقاد بر این است که اصطلاحی است که  سئوکاران آن را ابداع شده است. دلیل نامگذاری موش کور به رفتار به روزرسانی الگوریتم نسبت داده می شود. درست مانند یک پوسوم مرده بازی(موش مردگی، خود را به خواب زدن) می‌کند، به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی فهرست های خاص کسب وکار را به طور موقت از نتایج جست وجو ناپدید می‌کند، اما بعداً با دید بهتر دوباره ظاهر می‌شوند.

این رفتار به مقایسه با پوسیما منجر شد که به دلیل توانایی آن ها در (مرده بازی) به عنوان مکانیزم دفاعی شناخته شده است. در حالی که منشأ واقعی این نام همچنان حدس و گمان است، به طور گسترده ای در صنعت SEO به رسمیت شناخته شده است تا به این به روزرسانی الگوریتم خاص گوگل اشاره شود.

عوامل به روز رسانی الگوریتم موش کور گوگل

به روز رسانی الگوریتم Possum که توسط گوگل معرفی شده است چندین عامل را برای بهبود نتایج جستجوی محلی در نظر می گیرد. برخی از عوامل کلیدی در نظر گرفته شده توسط الگوریتم Possum عبارتند از:

      1. نزدیکی محل

Possum بر نزدیکی مکان کاربر به کسب و کار مورد جستجو تاکید دارد. هدف آن ارائه نتایج مرتبط تری بر اساس نزدیکی موقعیت مکانی کاربر است.

      2. تأیید آدرس

این الگوریتم دقت و سازگاری آدرس یک کسب و کار را در دایرکتوری لیستینگها ی آنلاین مختلف در نظر می گیرد. یک آدرس ثابت و تأیید شده، دید کسب و کار را در نتایج جستجوی محلی بهبود می بخشد.

      3. لیست های کسب و کار

Possum وجود و سازگاری اطلاعات یک کسب و کار را در دایرکتوری های آنلاین، پلت فرم های بررسی و سایر منابع در نظر می گیرد. یک فهرست کسب و کار بهینه و به روز می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی محلی داشته باشد.

      4. بررسی و رتبه بندی

اگر مشتری نظری در مورد محصول شما قرار میدهد بهتر است چه نظرات مثبت چه منفی را پاسخ دهید چرا که بررسی های مثبت و رتبه های بالا می تواند دید کسب و کار را افزایش دهد.

      5. ارتباط کلمه کلیدی

Possum ارتباط کلمات کلیدی مورد استفاده در فهرست‌های تجاری و محتوا را ارزیابی می‌کند. بهینه سازی کلمات کلیدی به گوگل کمک می کند تا ماهیت کسب و کار را بفهمد و آن را با موضوعات مورد  جستجوی مرتبط مطابقت دهد.

      6. هدف جستجو

هدف این الگوریتم تطبیق نتایج جستجو با هدف کاربر است. برای ارائه نتایج دقیق تر و مفیدتر، زمینه و هدف پشت یک عبارت جستجو را در نظر می گیرد.

الگوریتم موش کور و سئوی محلی

گزارش ها حاکی از آن است که تأثیر الگوریتم موش کور بر سئوی محلی بسیار زیاد است. آپدیت الگوریتم پوسوم شامل چندین استراتژی برای افزایش دید جستجوی محلی شما است.

1. بهینه کردن فهرست Google My Business (GMB)

گوگل مای بیزینس به عنوان یک پلتفرم محیطی را فراهم می کند برای کاربر که علاوه بر سرچ،  اطلاعات بیزینس یا شرکت خود را بر روی  نقشه ی گوگل و نتایج جستجو پیکر بندی کنند.

اطمینان حاصل کنید که فهرست GMB شما کامل، دقیق و به‌روز است. اطلاعات دقیق بیزینس، از جمله

  • آدرس
  • شماره تلفن
  • وب سایت
  • ساعات کاری
  • و…

را ارائه دهید.

      2. تایید آدرس کسب و کار خود

آدرس کسب‌وکار شما در لیستینگ دایرکتوری های  ( وقتی صفحه ای از سایت را باز کنید و به جای مشاهده اطلاعات صفحه لیستی از فایلها و پوشه ها را ببینید) مختلف آنلاین باید دقیق و ثابت و مورد تایید شما باشد. این به ایجاد اعتبار و بهبود رتبه بندی جستجوی محلی کمک می کند.

      3. تمرکز بر سئوی محلی

استراتژی های سئوی محلی، مانند

  • بهینه سازی متا تگ ها
  • بهینه سازی هدرها
  • پیاده سازی محتوای وب سایت خود با کلمات کلیدی محلی مرتبط
  • قرار دادن شهر یا منطقه خود  در عناوین صفحه، URL ها و توضیحات متا

را در نظر بگیرید.

      4. افزایش محتوای وب سایت

محتوای باکیفیت و محلی را در وب سایت خود ایجاد کنید. این می تواند شامل  مقالاتی باشد که علایق و نیازهای مخاطبان محلی شما را برآورده می کند.

      5. ساخت نقل قول های محلی

اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به طور دقیق در فهرست های محلی، نقشه های آنلاین و سایر منابع معتبر فهرست شده است.

      6. تقویت مشارکت های محلی

با سایر مشاغل محلی همکاری کنید، در رویدادهای محلی یا حمایت های مالی شرکت کنید  تا دید خود را افزایش دهید و ارتباطات محلی ایجاد کنید.

      7. نظارت و تطبیق

به طور مستمر بر رتبه بندی جستجوی محلی، ترافیک و معیارهای تعامل کاربر نظارت داشته باشید. با هر تغییری در الگوریتم های گوگل به روز بمانید و استراتژی های خود را بر این اساس تطبیق دهید.

نتیجه گیری

به‌روزرسانی الگوریتم موش کور گوگل،  با اولویت‌بندی

ارتباط، نزدیکی و تایید آدرس، تاثیر قابل‌توجهی بر نتایج جستجوی محلی داشت. هدف آن ارائه نتایج جستجوی محلی دقیق تر و شخصی سازی شده بر اساس موقعیت مکانی و هدف جستجوی کاربران بود.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا داشتن تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود میتوانید از طریق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

مقالات مرتبط

الگوریتم فرد

الگوریتم مدیک یا طبی

چرا باید به گوگل مپ برای کسب و کارها توجه ویژه ای داشته باشیم

بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

افزایش ترافیک سایت

10 پاسخ

  1. سلام. این طور که معلومه این الگوریتم رو فقط گوگل برای بهتر کردن سرپ ریلیز کرده؛ پس من وبمستر یا سئوکار چطور باید بر اساسش کارم رو سازمان بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *