نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

5/5

الگوریتم مرغ مگس خوار،  یکی دیگر از بروزرسانی های گوگل در سال ۲۰۱۳ برای افزایش کیفیت جستجوی کاربران و کاهش تخلف سئوکاران کلاه سیاه می‌باشد.

   بعد از بروزرسانی مرغ مگس خوار، گوگل  هم کلمات وارد شده را به سادگی جستجو میکند، هم آنها را نیز معنی و تفسیر کند. به گفته گوگل، این مسئله به ویژه هنگام جستجو با استفاده از ورودی صوتی خوب عمل می کند. قبلاً وقتی عبارتی را در سرچ گوگل وارد میکردیم، تک تک کلمات جدا بررسی میشد اما در اینجا موتور جستجو کل جمله  معنی می کند و می تواند نتایج دقیق و مفیدتری ارائه دهد.

تاکنون چندین الگوریتم گوگل را در این زمینه بررسی کردیم  از جمله میتوان به

اشاره کرد.

قبل از اینکه به معرفی این الگوریتم بپردازیم بد نیست یک بار دیگر به تعریف سعو  تا قبل آشنا شدن با hummingbird   بپردازیم. SEO یا Search Engine Optimization، بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو است به عبارتی دیگر چطور کاربر هدف را بدون هزینه ، ارگانیک و با رعایت قوانین گوگل به سایت خود بکشانیم. اما بعد از ورود مرغ مگسخوار روند جستجو به سمت درک رفتار کاربر و جلب رضایت او رفت طوری که تعریف سئو به بهینه سازی تجربه جستجوی کاربر تغییر پیدا کند.

آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

به زبان ساده، آپدیت مرغ مگس خوار به این معنی بود:

 

  • مطابقت نداشتن کلمات کلیدی موجود در یک صفحه وب با کلمات کلیدی موجود در یک عبارت جستجو
  • درک دقیق تر گوگل از سوالات موتور جستجو
  • دقیق تر شدن جستجوی محلی
  • تشخیص اینکه چه کلماتی برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط مهم هستند و چه کلماتی به یک عبارت جستجو ارزش نمی دهند

هدف آپدیت مرغ مگس خوار ارائه نتایج مرتبط به کاربران گوگل بود.

هدف از آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

هدف از الگوریتم جستجوی جدید گوگل مرغ مگس خوار، تفسیر بهتر درخواست های جستجو از سوی کاربران و در نتیجه بهبود کیفیت نتایج جستجو است. نام رمز hummingbird  نشان میدهد نتایج جستجو به سرعت و دقیق در آینده ارائه خواهند شد.

به عنوان مثال تفسیر و تشخیص دو عبارت شیر جنگل و شیر گاو  از اهداف الگوریتم hummingbird است.

با این بروزرسانی ، گوگل دو حوزه اصلی را هدف قرار داد:

 

  • محتوای با کیفیت پایین: هدف اصلی جدا کردن محتوای بی کیفیت از کیفیت بالا بود. اکنون کاربران آسان تر می توانند آنچه را که لازم دارند پیدا کنند و تجربه بهتری داشته باشند.
  • پر کردن کلمات کلیدی: Hummingbird به جای اینکه به تنهایی به کلمات کلیدی نگاه کند ، هدف موتور جستجو را که کاربران بود درک کرد. بنابراین خزنده های گوگل می توانند صفحات را درک کنند و بر این اساس آنها را رتبه بندی کنند.

تفاوت مرغ مگس خوار با پاندا و پنگوئن

به‌روزرسانی‌های قبلی مانند پاندا و پنگوئن بر کیفیت و اعتبار لینک‌ها و محتواهای ورودی متمرکز بودند.  مرغ مگس خوار گوگل به جای تمرکز صرف بر روی کیفیت محتوا و معنای هر پیوند، بیشتر به این فکر می کند که محتوای مناسب به افراد مناسب تحویل داده شود  که هر بار نتایج دقیق تر و مناسب تری به دست می آورد.

به روزرسانی مرغ مگس خوار و سئو

با توجه به سئو، کسب و کارها و خدمات در حال حاضر باید به کلمات کلیدی در حال استفاده  و روش جستجوی افراد برای آنچه می خواهند توجه بیشتری داشته باشند. بنابراین مشاغل باید لیست کلمات کلیدی به روز شده را پیاده سازی کنند.

کسب و کارها باید تلاش کنند تا به گوگل و به روز رسانی مرغ مگس خوار نشان دهند که محتوای آنها مرتبط ترین و تا حد امکان بدون هرزنامه برای یک عبارت جستجو است. اساساً بروزرسانی مرغ مگس خوار در اصطلاح SEO به معنای محتوای مرتبط و کاربردی است.

جستجوی معنایی و هدف جستجو

با به روز رسانی مرغ مگس خوار، گوگل در تلاش است تا در درک هدف پشت یک عبارت جستجو ماهرتر شود همچینین می خواهد به طور کامل نیاز جستجوگر را برای ارائه بهترین نتیجه مرتبط بفهمد.

دلیل این که این کار بسیار کاربردی است، نحوه استفاده بسیاری از جستجوگران از گوگل است.  بنابراین، جستجوی مرغ مگس خوار گوگل و به روز رسانی های آن باید برای درک استفاده نادرست از اصطلاحات و عبارتهای مبهم بهتر کار کنند.

تمرکز فزاینده مرغ مگس خوار بر روشی که جستجوگران در استفاده از کلمات هنگام صحبت از گوگل به میان می آیند، به جستجوی معنایی اختصاص یافت. در حالی که زبان پیشرفت می کند، درک گوگل از عبارات، کلمات و عبارات جستجوی جدید نیز تغییر می کند. ناگفته نماند تکامل فناوری که در آن مردم اکنون می توانند به جای تایپ کردن، با استفاده از صدای خود از موتور جستجو سوال بپرسند هم قابل توجه است.

مرغ مگس خوار از پردازش زبان طبیعی (NLP) بر اساس نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) و مترادف های آن استفاده کرد که اهمیت به روز رسانی مرغ مگس خوار 2020 و بعد از آن را تقویت کرده است.

گراف دانش مرغ مگس خوار

یکی دیگر از حوزه‌های حیاتی مرتبط با جستجوی معنایی، نمودار دانش گوگل است. با توجه به آپدیت مرغ مگس خوار، بسیاری از متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو متوجه می شوند که این به روز رسانی در واقع دقت خود نمودار دانش را بهبود می بخشد.

نمودار دانش دقیقاً  منبع اصلی داده های گوگل است! هدف آن ارائه مرتبط ترین نتایج و تاریخ برای جستجوگر در هنگام وارد کردن پرس و جو است. نمودار دانش انواع دانش را از منابع مختلف گرد هم می آورد تا دقیق ترین نتایج ممکن را ارائه دهد. در نتیجه، نتایج مرتبط‌ تر از نظر معنایی برای یک عبارت جستجو، ایجاد می‌کند.

در نهایت، هدف همیشه ارائه مرتبط ترین نتایج است.

نتیجه گیری

در این مقاله ما بروزرسانی مرغ مگس خوار را بررسی کردیم.

از آنجایی که گوگل بیشتر بر تجربه کاربر و آنچه کاربران در موتورهای جستجو به دنبال راه حل مشکلات خود هستند تمرکز میکند، وب سایت شما باید با کمک گرفتن از کارشناسان سئو برای این تغییر بهینه شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد، انتقاد یا تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *