الگوریتم EDM

5/5

الگوریتم edm،  مخفف عبارت Exact Match Domain که دامنه ی دقیقا مرتبط ترجمه میشود. از سال ۲۰۱۲ گوگل هر از چند گاهی برای ارائه ی نتیجه ی مفید هنگام درخواست کاربر، خود را آپدیت میکند بعد از دو بروزرسانی مهم الگوریتم پاندا  گوگل و الگوریتم پنگوئن گوگل نتایج صفحه ی اول جابه جا یا حتی حذف شد طوری که برخی سئوکاران کلاه سیاه برای برگرداندن سریع آدرس سایت خود به

صفحه اول گوگل، به این فکر افتادند که با قرار دادن کلمه ی کلیدی در دامنه رتبه بگیرند. در واقع قبل از آمدن آپدیت edm این کار تاثیر خوبی در روند رشد رتبه و ترافیک سایت داشت.

یعنی سایتها با قرار دادن کلمه ی کلیدی خود در دامنه به رقابت با هم می‌پرداختند.

مفهوم الگوریتم edm

فرض کنید شما قبل از خرید دامنه، مشخص کردید چه محصول، کالا یا خدماتی را میخواهید به مشتریان خود ارائه دهید به عنوان مثال کفش. بعد از متوجه شدن اینکه کاربران دقیقا به چه نحوی دستیابی به این کالا را سرچ میکنند، اقدام به خرید دامینی می کنید که دقیقا با کلمه ی کلیدی جستجوی کاربران یکی  است.

این روش بسیار موثری جهت رشد سایت محسوب میشد و به نظر قابل قبول هم بود تا زمانی که شما تلاشی هم در ارائه محتوا یا محصول و خدمات با کیفیت هم بکنید وگرنه الگوریتم edm وارد میشود و تمام هزینه و تلاشی که فقط برای تامین کردید را از شما سلب میکند.

مفهوم الگوریتم edm

الگوریتم edm در سئو

سایت‌هایی که برای رتبه گرفتن روی کلمه کلیدی در دامنه کار میکردند، با مجازات این بروزرسانی متوجه سدند، دلیل کاهش رتبه یا حذف شدن از نتایج تنها به خاطر این مورد نبوده بلکه آنها با سو استفاده از قرار دادن کلمه کلیدی در دامنه فقط به فکر توسعه کسب و کار خود  بدون در نظر رضایت کاربر و گوگل بودند. این رضایت باید با تولید محتوای غنی و کاربردی و ارائه ی خدمات با ارزش می‌بود که آنها رعایت نکرده بودند. بنابراین برای کل این خسارت باید سئو وارد میشد.

برای تمایز بین سایت‌های تطبیق دامنه دقیق با محتوای بی کیفیت و محتوای مرتبط، گوگل احتمالاً از شاخص‌های اعتماد مانند

  • لینک های ورودی
  • کیفیت محتوا
  • امتیاز اسپم
  • سیگنال های اجتماعی

استفاده می کند.

  • انتشار محتوای با کیفیت

در گذشته هر کس رو به انتخاب EMD میکرد کار را تمام شده می پنداشت و با فرض اینکه رتبه ی بالا میگیرد ارزشی برای کاربر قائل نبود و محتواها هم کوتاه و بی کیفیت بودند . ایده این بود که سازندگان مجبور نباشند تلاش زیادی برای ایجاد محتوای خود انجام دهند، زیرا سایت همچنان به دلیل نام دامنه رتبه بندی می شود.

حالا این دیگر درست نیست. شما باید محتوای عالی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما را راضی کند و گوگل آن را تشخیص دهد و با رتبه های بالاتر پاداش دهد.

  • ایجاد لینک های داخلی و خارجی

یک راه فوق‌العاده مؤثر برای نشان دادن اعتبار سایت خود، ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی است. اما این لینک ها باید مرتبط باشند و اگر لینک های خارجی هستند باید از سایت های معتبر و قانونی آمده باشند.

  • بررسی دستورالعمل‌های گوگل

گوگل لیست گام به گام کارهایی را به شما ارائه نمی دهد که توضیح دهد چگونه در صدر SERP های خود قرار بگیرید.

با این حال، گوگل مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های نسبتاً جامعی دارد که جزئیات مواردی را که باید و نباید در سایت خود قرار دهید تا خزنده‌های آن را راضی نگه دارید، دارد.

وقت بگذارید و در نظر بگیرید که وب مسترهای گوگل به دنبال چه چیزی هستند. اگر بتوانید سایت خود را با در نظر گرفتن این عوامل ایجاد کنید، در زمان و دردسر شما صرفه جویی خواهد کرد

  • نکاتی در مورد انتخاب EMD

در حالی که EMD ها در مقایسه با  نام های دامنه کاملاً مؤثر هستند، همه یکسان ایجاد نمی شوند. برخی ممکن است مزایای رتبه بندی زیادی را به شما ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است شما را در نقطه ضعف قرار دهند

دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • طول دامنه شما

طول دامنه شما بسیار مهم است. دامنه هایی با کمتر از 15 کاراکتر ایده آل ترین در نظر گرفته می شوند. این قانون فقط تا حدی در مورد EMD ها اعمال می شود

برای دامنه‌هایی با comextension، باید نامی را انتخاب کنید که از سه کلمه کلیدی تجاوز نکند، در حالت ایده‌آل دو کلمه کلیدی. کلمه ای که با .net یا .org ارائه می شود باید در صورت امکان به دو کلمه کلیدی نگاه داشته شود.

  • خط فاصله

خط تیره ها عامل دیگری است که بر پتانسیل رتبه بندی EMD ها تأثیر می گذارد. در حالت ایده آل، هیچ کدام را در دامنه خود وارد نکنید. با این حال، EMD ها با یک خط تیره مانند “Web-marketing.com” هنوز هم می توانند بالاتر از بسیاری از سایت های معمولی رتبه بندی شوند.

از دامنه هایی که دارای دو یا چند خط تیره هستند به هر نحوی خودداری کنید زیرا با هرزنامه مرتبط هستند.

مزایا و معایب EMD

اگر دامنه ای را پیدا کنید که دقیقاً متناسب با بودجه و برند شما باشد، مزایای آن بسیار زیاد است.

 

  • مزایای EMD ها

 

  • به خاطر سپاری آسان
  • امکان در یافت ترافیک  با کلمات کلیدی دم بلند
  • ایجاد بازدیدهای مستقیم  زیرا بازدیدکنندگان می توانند نام دامنه را مستقیماً در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنند زمانی که به دنبال محصول یا خدماتی هستند
  • دریافت بهترین انکرتکست برای پیوند
  • جلوگیری از شباهت نام تجاری در آینده
  • مزتبط به بازارهای خاص بالقوه
  • موثر برای جستجوهای تجاری عمومی و محلی موثر

 

  • معایب EMD ها

 

  • ممکن است در دسترس نباشند. دامنه EMD که می خواهید ثبت کنید ممکن است به دلیل پتانسیل آن قبلا ثبت شده باشد. در این صورت چاره ای جز تغییر استراتژی یا ثبت کلمه یا عبارت مشابه وجود ندارد

 

  • دامنه های مشابه به دنبال مورد قبلی، این احتمال وجود دارد که سایر وب سایت های مشابه یا حتی بسیار مشابه در طول زمان ظاهر شوند.

می تواند ترافیک، سرنخ ها را بدزدد این مشکل اصلی بسیاری از EMD ها است.

نتیجه گیری

 استفاده از Exact Match Domains یک استراتژی بسیار عملی است که تا به امروز موفقیت آمیز بوده است، اگرچه از زمان به روز رسانی EMD گوگل دیگر تاثیر مشابهی بر SEO ندارد.

با انتخاب یک دامنه تطابق دقیق با حداکثر دو تا سه کلمه کلیدی، وبا تولید محتوای غنی، مطمئناً می توانید رتبه خود را بهبود بخشید.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *