نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم پنگوئن

5/5

الگوریتم پنگوئن،  یکی دیگر از الگوریتم های گوگل در جهت مقابله با کلاه سیاه می‌باشد. هدف گوگل از مبارزه با این سئوکاران

  • ارائه بهترین و با کیفیت ترین نتیجه ی جستجو به کاربر
  • حمایت از سئوکاران کلاه سفید که هم راستای تحقق اهداف کاربر و گوگل عمل میکنند و در ادامه باعث افزایش ترافیک سایت خودشان هم میشود

در مقاله معرفی الگوریتم پاندا، متوجه شدیم با بررسی کیفیت محتوا در سایتها میتوانیم رتبه ی سایت خود را جابه جا کنیم.

 الگوریتم Penguin  گوگل هم که در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد با کنترل بک لینک های سایت، کیفیت و اعتبار سایت افزایش میابد.

 ما میدانیم دوپینگ ورزشی عملی غیر قانونی است و برای  ورزشکار خطرات معنوی و مادی دارد از طرفی اگر طرفداران او از این موضوع آگاه شوند، فورا او را ترک میکنند.

سایتی که با سئوی کلاه سیاه بالا می آید و رتبه می گیرد هم چنین وضعی دارد.

مفهوم الگوریتم پنگوئن گوگل

هنگام آپدیت گوگل با ایجاد الگوریتم پاندا، ارزش تولید محتوا بالا رفت و سایتها با تولید محتوای غنی و با کیفیت ترافیک و رتبه ی بالاتری دریافت می‌کردند. اما با گذشت زمان یک عده از سئوکار خلاف کار برای اینکه زود تر به نتایج صفحه نخست گوگل برسند دست به ایجاد بک لینک های اسپم و مصنوعی با تعداد بالا بزنند. در این زمان دوباره گوگل آپدیت شد و الگوریتم پنگوئن برای جلوگیری از اقدام این سئوکاران ایجاد شد.

بنابراین تا سال ۲۰۱۲ اعتبار یک سایت برای اینکه SERP بالایی داشته باشد باید keywords  را در محتوای  باکیفیت طولانی قرار میداد.

حال تصور کنید کاربری  محتوای شما را بپسندد و مقاله شما را به عنوان منبع به کاربران خود معرفی کند. این عمل او یک بک لینک برای سایت و صفحه ی شما به حساب می آید که باعث می‌شود رتبه ی سایت شما بالا رود و معتبر شناخته شود.

در این میان پنگوئن آمد تا تعداد و کیفیت بک لینکها را کنترل کند تا اگر از حالت طبیعی خارج شد سایت با گرفتن اخطار به روال عادی خود برگردد.

نحوه ی کارکرد الگوریتم پنگوئن در زمان واقعی

پنگوئن به عنوان فیلتری برای ضبط سایت‌هایی طراحی شده است که نتایج جستجوی گوگل را به روش‌هایی اسپم می‌کنند که سیستم‌های هرزنامه معمولی گوگل ممکن است تشخیص ندهند.

به عبارت دیگر، فیلتر پنگوئن اجرا می شود و سایت هایی را که هرزنامه تلقی می شوند، می گیرد.

 آن سایت‌ها حتی در صورت بهبود و تغییر تا دفعه بعدی که فیلتر اجرا شود، جریمه می‌شوند، که ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

به گفته گوگل، این تاخیرهای طولانی در نسخه های قبلی بوده است. با آخرین نسخه، پنگوئن بلادرنگ (real-time) می شود. همانطور که گوگل صفحات را دوباره خزیده و دوباره ایندکس می کند به صورت ریل تایم، این صفحات توسط فیلتر پنگوئن ارزیابی می شوند. صفحات به عنوان بخشی از این فرآیند منظم توسط پنگوئن دستگیر و یا آزاد خواهند شد.

 

همانطور که گوگل در پست خود گفته است:

با این تغییر، داده‌های پنگوئن در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شوند، بنابراین تغییرات بسیار سریع‌تر قابل مشاهده خواهند بود و معمولاً مدت کوتاهی پس از خزیدن  ایندکس مجدد صفحه اعمال می‌شوند.

الگوریتم پنگوئن و سئو

درک الگوریتم پنگوئن گوگل و تاثیر آن بر سئو مستلزم نگاهی دقیق تر به ویژگی ها و مفاهیم کلیدی آن است

 

  • ارزیابی کیفیت لینک: الگوریتم پنگوئن کیفیت و ارتباط بک لینک هایی که به یک وب سایت اشاره می کنند را ارزیابی می کند. این سایت ها را با لینک های بی کیفیت، اسپم یا دستکاری جریمه می کند.
  • تشخیص دستکاری لینک: الگوریتم پنگوئن طرح‌های مختلف پیوند و تاکتیک‌های دستکاری را شناسایی می‌کند، از جمله
    • خرید لینک
    • تبادل لینک
    • مزارع پیوند
    • سوء استفاده از متن انکرتکست که پر از کلمات کلیدی است
  • پنالتی های الگوریتمی: برخلاف جریمه های دستی اعمال شده توسط تیم وب اسپم گوگل، پنگوئن به عنوان یک فیلتر الگوریتمی عمل می کند که در زمان واقعی اجرا می شود و به طور مداوم کیفیت پروفایل بک لینک یک وب سایت را ارزیابی می کند.
  • پنالتی های سطح صفحه: پنگوئن علا وه بر domain-level که  وبسایتها را مجازات میکرد، اکنون در page-level عمل میکند و صفحات خاصی را در یک وب‌سایت به جای کل دامنه جریمه می‌کند. این بدان معنی است که برخی از صفحات در یک سایت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند در حالی که برخی دیگر آسیبی نبینند.
  • بازیابی و تازه کردن: جریمه های پنگوئن را می توان پس از حذف یا رد کردن بک لینک های متخلف بازیابی کرد. علاوه بر این، گوگل به صورت دوره‌ای الگوریتم را به‌روزرسانی می‌کند و به سایت‌های آسیب‌دیده اجازه می‌دهد در صورت بهبودهای لازم، رتبه‌بندی خود را دوباره به دست آورند.

وب اسپم از نظر گوگل

گوگل Webspam را به عنوان تکنیک‌های مورد استفاده توسط اپراتورهای وب‌سایت طبقه‌بندی می‌کند که هدف آن دستیابی به موقعیت بالایی در نتایج جستجو است. با توجه به اینکه این تکنیک ها فقط هدف فوق را دارند و هیچ ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کنند، گوگل معتقد است که این وب سایت ها شایسته رتبه های برتر جستجو نیستند.

گوگل استفاده از تکنیک‌های هرزنامه وب مانند

  • پر کردن کلمات کلیدی
  • طرح‌های پیوند
  • پنهان‌کاری در دستورالعمل‌های وبمستر

 را ممنوع می‌کند.

بنابراین پنگوئن وب‌سایت‌هایی را که برخلاف دستورالعمل‌های وبمستر گوگل هستند، مجازات می‌کند.

ضربه خوردن یک وب سایت توسط به روز رسانی پنگوئن

اگر وب سایتی را مشاهده کردید که بین چند روز در ماه  بازدید زیادی از دست داده است، به احتمال زیاد وب سایت توسط به روز رسانی پنگوئن مجازات شده است. نشانه دیگری که نشان می‌دهد دامنه به‌روزرسانی الگوریتم را احساس می‌کند این است که وب‌سایت یک روند نزولی پیوسته در بازدید خود را برای هفته‌ها یا ماه‌ها نشان می‌دهد که به سمت صفر می‌رود.

این از دست دادن بازدیدها با از دست دادن تمام رتبه های برتر برای دامنه به وجود می آید.

هدف از آپدیت الگوریتم پنگوئن

هدف الگوریتم پنگوئن پاداش دادن به وب‌سایت‌هایی است که محتوای باکیفیت و تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهند و در عین حال آن‌هایی را که درگیر تاکتیک‌های دستکاری برای بازی کردن سیستم هستند، جریمه می‌کند. این مسئله کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج موتورهای جستجو برای کاربران، مرتبط‌تر و مفیدتر هستند و وب‌سایت‌ها بر اساس کیفیت محتوا و تجربه کاربری‌شان رقابت عادلانه‌ای دارند.

 

Penguin، وب‌سایت‌هایی را که از مشخصات فنی یا کیفی دستورالعمل‌های  Webmaster پیروی نمی‌کنند مجازات می‌کند.

راه های تحت تاثیر قرار گرفتن وب سایت در مقابل پنگوئن

دستورالعمل های وب مستر گوگل را عمیق تر بشناسید. سپس پروژه خود را با این دانش جدید بررسی کنید و در صورت لزوم آن را مطابق با آن تغییر دهید.

  1.  راهنمای گوگل وبمستر
  2.  تمرکز بر ایجاد وب سایت ها ی با محتوای کیفیت بالا

نتیجه گیری

لینک بیلدینگ در رشد ترافیک و رتبه سایت تاثیر بالایی دارد.

اگر ساخت لینک به صورت ارگانیک و طبیعی باشد علاوه بر بالا رفتن اعتبار سایت شما، کاربران هم تجربه ی کاربری جذابی را تجربه خواهند کرد.

 اگر محتوای شما مورد قبول الگوریتم پاندا قرار گیرد، مرحله بعدی رد شدن از فیلتر پنگوئن که جهت مطمئن شدن از بکلینک طبیعی است.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد،پیشنهاد یا تجربه مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. ببخشید سایت من فکر کنم از طریق بروزرسانی الگوریتم پنگون بازدید کننده از دست داده چه کاری انجام بدم؟

  2. در مورد راه های تحت تاثیر قرار گرفتن وب سایت در مقابل پنگوئن را خوب توضیح داده بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *