نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم کافئین

5/5

الگوریتم کافئین به زبان ساده سرعت indexing و crawling در صفحات وب را افزایش میدهد تا به سایتها مخصوصا آنهایی که کمتر شناخته شده هستند این فرصت را بدهد تا در صفحه ی نخست جستجو SERP سریعتر ظاهر شوند‌. گوگل این بروزرسانی را در سال ۲۰۱۰ انجام داد.

 همانطور که در مقالات قبلی هم به آن اشاره کردیم هدف گوگل ارائه بهترین نتایج به کاربران بعد از جستجو می‌باشد. بنابراین تمام تلاش خود را میکند تا با بروزرسانی ها و ایجاد الگوریتم های جدید، این هدف را عملی کند.

 در نتیجه، سازندگان محتوا و توسعه دهندگان وب ترغیب شدن که به طور مداوم محتوای تازه و قابل خواندن را تهیه کنند تا کاربران بالقوه و ترافیک بیشتری جذب کنند.

الگوریتم کافئین گوگل

در واقع الگوریتم Caffeine به روزرسانی ایندکس گذاری بود تا این کار با سرعت بالاتری انجام شود. بنابراین کارشناسان سئو این آپدیت را فرصتی برای تقویت رتبه بندی صفحه با تولید محتوای تازه دانستند.

ولی در کل کافیین برای تاثیر گذاری روی رتبه طراحی نشده است. تغییرات توسط الگوریتم های دیگر صورت میگیرد.

کارشناسان سئوی کلاه سفید سعی خود را میکنند تا رضایت گوگل را که همگام شدن با نیاز کاربران است بدست آورند.

بنابراین اگر کاربری به دنبال پاسخ سوال یا یافتن کالای خود باشد، درخواست خود را در سرچ گوگل وارد میکند. صاحبان سایتها برای اینکه بدانند روی چه کلمه ی کلیدی  سرمایه گذاری کنند، باید از نحوه ی تفکر و جستجوی کاربران آگاه باشند تا بر اساس آن تولید محتوا کنند یا کالای خود را بعد از معرفی منتشر کنند. گوگل بعد از ایندکس کردن صفحات، درخواست سایت‌هایی را که بر اساس keywords مورد جستجو هستند را انتخاب و به کاربر نمایش میدهد.

چرا به روزرسانی کافئین ایجاد شد؟

هرچه اینترنت در زندگی روزمره ما یکپارچه تر شد ، محتوا به صورتهای مختلف  به طور گسترده ای افزایش یافت. گوگل به یک فرآیند جدید برای دریافت محتوای جدید در SERP خود نیاز داشت تا در حال افزایش استفاده از اینترنت باشد.

  • رشد وب

اولین به روزرسانی ایندکس کردن گوگل در سال 1998 با 188 میلیون کاربر اینترنت و 2.4 میلیون وب سایت به پایان رسید. این تعداد تا سال 2009 تقریباً به 1.8 میلیارد کاربر اینترنت و 238 میلیون وب سایت گسترش یافت.

مهمتر از آن ، پیشرفت در فناوری منجر به ایجاد گونه های مختلف رسانه ای مانند فیلم و… شد که به ایندکس کردن نیاز داشتند.

با این کار، می توانید ببینید که چگونه ظرفیت اولیه گوگل ممکن است از بین رفته باشد. سیستم ایندکس کردن قبل از کافئین از یک سیستم لایه بندی استفاده می کرد که فاقد بروزرسانی های مکرر بود.

  • به روزرسانی قبلی ایندکس کردن

قبل از کافئین، سیستم ایندکس گوگل دارای لایه هایی بود که هر لایه زمان بروزرسانی متفاوتی داشتند. بالاترین لایه حداقل هر  دو هفته ای یکبار آپدیت میشد و  لایه های دیگر  تا چهار ماه طول میکشید تا ایندکس گذاری شوند. صفحات موجود در لایه بالایی دارای اعتبار بیشتری بودند و احتمالاً محتوای جدید را سریعتر ایجاد می کردند.

رفرش یک لایه ایندکس قدیمی نیاز به آنالیز کل وب را داشت. همین مسئله باعث میشد تا فاصله ی زمانی بین پیدا کردن صفحه توسط گوگل و ظاهر شدن در صفحه نخست نتایج گوگل طولانی شود.

در مقابل ، کافئین  صفحات وب را در قسمتهای کوچکتر آنالیز می کند و تقریباً فوراً صفحات را ایندکس از می کند. این به روزرسانی به جستجوگران این امکان را می دهد تا با ارائه محتوا بدون محدودیت لایه ها ، اطلاعات تازه را پیدا کنند.

  •  آینده نگری

نیاز به الگوریتم کافئین گوگل به دلایل زیر

  • تولید بیش از حد محتوا
  • افزایش تقاضاها و انتظارات در جستجو
  • خواست نتایج جستجوی سریع و مرتبط از سوی کاربران
  • انتظارترافیک از سوی نویسندگان پس از انتشار مطلب

باعث شد گوگل بفهمد که موتورهای جستجو تغییر خواهند کرد. ارتقاء فرایند ایندکس کردن اولین قدم برای حفظ تجربه کاربری و بهبود به روزرسانی های آینده گوگل بود.

  • خزیدن و ایندکس کردن

ما می دانیم که کافئین محتوای جدید کاربران را سریعتر ایندکس می کند  اما بهتر است عمیق تر به این موضوع بپردازیم.

  • خزیدن

GoogleBot خزنده وب گوگل، از صفحات وب بازدید می کند و اطلاعاتی مانند برچسب های متا و کلمات کلیدی را در سرورهای گوگل ذخیره می کند. به نوبه خود ، جستجوهای گوگل اساساً از طریق این سرورها و صفحاتی که گوگل بات قبلاً به آن توجه کرده است، جستجو می کنند.

خزنده های وب از پیوندهای تعبیه شده در صفحات برای یافتن صفحات دیگر و فهرست بندی ها نیز استفاده می کنند. با بروزرسانی کافئین ، Googlebot به طور مداوم میخزد.

سرچ کنسول به صاحبان سایت ارائه می شود تا تصمیم بگیرند که چگونه صفحات آنها توسط ربات ها کراول میشود.

  • ایندکس کردن

کافئین برخلاف روش منسوخ نمایه سازی کل وب به یکباره، به صورت فزاینده ایندکس می شود. با خزیدن مداوم، ایندکس شدن تقریباً آنی در بخش های کوچک امکان پذیر است.

گوگل ادعا می کند که هر روز با استفاده از کافئین ، داده های جدید را در صدها هزار گیگابایت جمع می کند. گوگل در هر ثانیه ، میلیون ها صفحه را پردازش میکند.

چرا صفحات من ایندکس نشده اند؟

حتی با وجود سیستم ایندکس کردن بهبود یافته ، صفحه شما ممکن است در SERP ظاهر نشود. در این صورت ، یکی از موارد زیر احتمالاً مقصر است:

  • خطاهای خزنده
  • خطاهای URL
  • نبود محتوا

چگونه می توان با کافئین رتبه بندی بالاتری کسب کرد؟

همانطور که قبلاً هم بیان کردیم بروزرسانی به طور مستقیم تأثیری بر روی رتبه ی سایت ندارد ، اما قطعاً ارتباطی وجود دارد. اگر به سرعت عمل ایندکس کردن انجام شود ، صفحه شما ترافیک زیادی پیدا نمی کند.

●    تولید محتوای تازه

حتی اگر گوگل دیگر در لایه ها سازماندهی نشده باشد ، نباید محتوای تازه مورد غفلت واقع شود. در اینجا برخی از استراتژی ها وجود دارد که هنوز هم می تواند در سایت های مدرن اعمال شود:

  • نگارش وبلاگ طور مداوم
  • فعالیت در رسانه های اجتماعی درگیر
  • گسترش برند خود در پلتفورم های مختلف

●   لینک سازی

تمرکز بر روی استراتژی های لینک سازی  ترافیک بیشتری را سریعتر به سایت شما به ارمغان می آورد. این را با ایندکس کردن سریع کافئین همراه کنید تا سایت شما معتبر شود.

توجه داشته باشید که وب سایت موفق برای افزایش ترافیک چه کاری انجام می دهد. حتی اگر به طور مرتب محتوا را منتشر کنید ، رقبای شما ممکن است عوامل دیگری را که بیشتر برای گوگل اهمیت دارد ، درج کنند

جمع بندی

الگوریتم کافئین،  گوگل به طور قابل توجهی نحوه عملکرد موتور جستجو را تغییر داد. زیرساخت های جدید نتایج جستجوی سریعتر و تازه تر را به جستجوگران ارائه می دهد.

به روزرسانی جدید 50 درصد نتایج تازه تر را به کاربران می دهد ، داده های بیشتری را در سرورهای گوگل ذخیره می کند.

محتوای تازه هنوز یک عامل اصلی در رتبه بندی سایت شما در SERP است. با استفاده از ایندکس کردن سریع کافئین ، حتماً به طور مداوم محتوا جدید ایجاد کنید تا محتوای تازه و با کیفیت مخاطبان جدید را به سایتتان جذب کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد، انتقاد یا تجربه ی مشابه با ما از قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *