نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم هیلتاپ

5/5

الگوریتم هیلتاپ، یکی دیگر از الگوریتم های کاربردی که از  سال ۲۰۰۳ با گوگل همراه است. همه سئوکاران باید با آن آشنا شوند.

الگوریتم های گوگل مجموعه ای از قوانین هستند که موتورهای جستجو برای نمایش معتبرترین و مرتبط ترین نتایج به کاربران از آن پیروی می کنند. نه تنها هر سال چندین الگوریتم جدید به الگوریتم های گوگل اضافه می شود، بلکه دائما در حال به روز رسانی و تغییر هستند.

Hilltop algorithm

الگوریتم هیلتاپ چیست؟

هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ شناسایی صفحات معتبر برای رتبه بندی بهتر صفحات وب است. برای این منظور، Hilltop در ابتدا صفحات تخصصی را شناسایی می کند. صفحات تخصصی به صفحاتی گفته می شود که به یک موضوع اختصاص یافته و دارای لینک های خارجی به بسیاری از سایت های دیگر هستند. در واقع الگوریتم تپه با این نوع انتخاب صفحات وب معتبر را شناسایی می کند. سپس گوگل برای شناسایی سایت های با کیفیت و رتبه بندی مداخله می کند.  اگر سایت شما امتیاز مثبت از گوگل دریافت کند، با افزایش ترافیک یا مشتری بالقوه مواجه میشوید. در این مرحله با دانش بازاریابی مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل میکنید که حاصل آن فروش و درآمد بیشتر و دریافت سود می‌باشد.

توضیح گوگل در مورد الگوریتم هیلتاپ

نظر گوگل در مورد الگوریتم هیلتاپ :

روش ما بر اساس سایر الگوریتم هایی است که به لینک دادن مرتبط هستند، به عبارت دیگر هر چه تعداد و کیفیت صفحاتی که به یک صفحه لینک داده اند، بیشتر باشد معیار خوبی برای سنجش کیفیت آن صفحه است. تفاوت اصلی بین هیلتاپ و سایر الگوریتم های مرتبط با پیوند در این است که  فقط ارزش صفحات تخصصی لینک دهنده را برای اندازه گیری کیفیت صفحه در نظر می گیرد. صفحاتی که برای راهنمایی افراد به سمت منابع معتبر ایجاد شده اند.

تاثیر الگوریتم تپه بر سئو

به طور کلی، الگوریتم تپه به مجموعه ای از دستورالعمل های ارائه شده در موتورهای جستجو اشاره دارد. گوگل از این الگوریتم برای دسترسی به صفحات وب معتبر و تخصصی استفاده می کند و بسیاری از این الگوریتم ها مکمل یکدیگر هستند. اساساً ساختار اصلی PageRank بر اساس الگوریتم تپه گوگل و نمونه‌های مشابه تکامل یافته است که عملکرد روزانه آن را برای تقویت اعتبار وب‌سایت‌ها بهتر می‌کند.
همانطور که می دانید امروزه همه کاربران به دنبال وب سایت های تخصصی و معتبری هستند که خدماتی در سطح بالا ارائه دهند.
توجه داشته باشید که لینک دادن بیش از حد از سایت های بزرگ به صفحات وب شما می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و منجر به جریمه ها و از دست دادن رتبه بالا در گوگل شود.

نحوه استفاده از الگوریتم هیل تاپ

همانطور که گفته شد، عملکرد الگوریتم هیل تاپ صرفا بر اساس لینک دادن به سایت ها است که معیار بسیار خوبی برای سنجش کیفیت و نوع محتوای صفحه است. اساسی ترین اصل در بهبود سئو و بهینه سازی سایت، درک کامل عملکرد الگوریتم های مختلف گوگل از جمله الگوریتم Hilltop است که شامل مراحل زیر می باشد:

  • شناسایی وب سایت های تخصصی و معتبر: با بررسی دقیق لینک ها ی سایتها و صفحات سایت های بزرگ
  • عدم استفاده مداوم از لینک های سایت های بزرگ و معتبر: لطفا توجه داشته باشید که گوگل نسبت به استفاده بیش از حد و بی پروا از لینک ها در سایت ها بسیار حساس است. بهتر است نه تنها از لینک های سایت های معتبر استفاده کنید، بلکه از سایت های کوچکتر و قابل اعتمادتر به سایت خود نیز لینک داشته باشید.
  • دریافت لینک از وب سایت های واقعی: بهترین روش برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو و الگوریتم هیل تاپ، دریافت لینک از سایت های واقعی و تخصصی، لینک دادن از طریق محتوای مفید سایت است.
  • بررسی سایت های معتبر و رقیب : برای بررسی سایت های معتبر به راحتی می توانید با آنالیز رقبا متوجه شوید که از کدام سایت های بزرگ لینک دریافت می کنند و به راحتی به امتیاز بالاتری در گوگل دست پیدا کنید.

نکات مهم الگوریتم هیلتاپ

معمولا اگر تنها دو سایت معتبر و تخصصی به سایت شما لینک دهند، وب سایت شما رتبه خوبی در موتورهای جستجو خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که عملکرد الگوریتم ها دقیقا مطابق با نیاز کاربران است. به این معنی که کاربران با مشاهده اولین سایت ارائه شده به راحتی می توانند سرویس یا پاسخ خود را پیدا کنند. نکات مهم الگوریتم Hilltop عبارتند از:

  • یکی از جنبه های مفید و مهم الگوریتم Hilltop این است که قسمت عمومی نام دامنه وب سایت ها نباید یکسان باشد.
  • در شرایطی که چندین سایت معتبر به سایت شما لینک داده اند، نباید هیچ ارتباطی بین صفحات پیوند دهنده وجود داشته باشد.

بررسی الگوریتم PageRank

الگوریتم PageRank گوگل برای اولین بار برای رتبه بندی وب سایت ها از طریق پیوندها یا اتصالات در صفحات وب استفاده شد. این الگوریتم صفحات مختلف را از طریق لینک های داخلی و خارجی بررسی می کند. تعداد بک لینک های وارد شده به یک سایت را شناسایی می کند و بر اساس اینکه سایت های معتبر و تخصصی بک لینک بیشتری دارند یا خیر، رتبه سایت ها را مشخص می کند.
اگر به دنبال نحوه امتیاز دهی و محاسبه الگوریتم PageRank در گوگل هستید، باید بدانید که گوگل تنها از یک فرمول ساده ریاضی در این زمینه استفاده می کند. در واقع هر لینک دریافتی از سایت های معتبر و تخصصی امتیازی برای افزایش رتبه سایت محسوب می شود. به طور کلی بهترین رتبه در این الگوریتم 10 و پایین ترین رتبه صفر است.

تفاوت بین الگوریتم PageRank و الگوریتم Hilltop

  • پیج رنک :
    • برای رتبه بندی وب سایت، الگوریتم PageRank کل وب را برای یافتن صفحات معتبر بررسی می کند
    • پیج رنک کل سطح وب را برای رتبه بندی وب سایت بررسی می کند
  • الگوریتم تپه:
    • صفحات مختلف وب سایت را بررسی می کند و سایت های دیگر را از طریق پیوندها یا اتصالات شناسایی می کند.
    • الگوریتم Hilltop محتوای صفحات مختلف وب سایت را بررسی می کند و وب سایت های دیگر را از طریق پیوندها یا اتصالات جستجو می کند

طریقه ی محاسبه امتیازدهی الگوریتم PageRank‌ به سایت‌ها

اگر به دنبال نحوه امتیازدهی و محاسبه الگوریتم PageRank‌ در گوگل هستید؛ باید بدانید که گوگل تنها از یک معادله ریاضی ساده در این زمینه استفاده میکند. در واقع هر لینک دریافتی از سمت سایت های معتبروتخصصی، یک امتیاز برای افزایش رتبه سایت محسوب می ‌شود. به طور کلی بهترین رتبه در این الگوریتم عدد 10 و پایین‌ترین رتبه،عدد صفر است.

نتیجه گیری

اگر به دنبال رتبه بالا در گوگل  لازم است که  دقیقاً مطابق با الگوریتم های گوگل عمل کنید. همانطور که گفته شد، الگوریتم Hilltop بهترین و معتبرترین وب سایت ها را بر اساس لینک های موجود در وب شناسایی کرده و به کاربران بیشتری نشان می دهد.

همانطور که می دانید، بهینه سازی بیش از حد یک سایت می تواند خطر جریمه شدن توسط گوگل را افزایش دهد. بنابراین، تمام تمرکز خود را بر تولید محتوای غنی و تخصصی بگذارید تا کاربران بتوانند از خدمات سایت شما در هر زمینه ای نهایت استفاده را ببرند.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد، انتقاد یا تجربه ی مشابه با ما از قسمت نظرات در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

الگوریتم کافئین

الگوریتم پاندا

الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم ونیز

الگوریتم پنگوئن

5 پاسخ

  1. الگوریتم تپه با چه الگوریتم های دیگه از گوگل ترکیب میشه یا مکمکل کدوم یکی از الگوریتم هاست؟

  2. من توی سال 2018 یه مقاله از سایت moz خوندم ک دایرکتوری ها بازم ارزش خودشون رو به دست اوردن ولی نه به صورت سابق ولی میتونن در لینک های بالا کمی کمک کند
    میخواستم ببینم این صحبت برای سئوی محلی هم کارایی داره یا ن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *