نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

پست مهمان چیست

5/5

پست مهمان چیست؟  یعنی انتشار مقاله در وبلاگ یا سایت شخصی دیگران به عنوان میزبان.

صاحبان کسب و کار این کار را انجام می دهند تا بتوانند آگاهی و ترافیک بیشتری از برند را به وب سایت خود بازگردانند .

به عبارت دیگر یک نوشته ی با کیفیت را در وبلاگ دیگران به عنوان مهمان قرار میدهید و در ازای آن چند لینک به عنوان بک لینک به سایت یا مقالات خود ارجاع میدهید. با این کار نشان می دهید سایت شما معتبر و کیفیت مقالات دارای ارزش بالایی است.

پست مهمان و تاثیر آن روی سئو

پست مهمان یا  guest posting به عنوان یکی از روش های بازاریابی زمانی اتفاق  می افتد که شما به عنوان  فردی خارج از وبلاگهای دیگر  اقدام به انتشار پستی مرتبط با سایت خود میکنید و به آن لینک می دهید.

این می تواند راهی عالی برای کار با دیگران در همان بیزینس باشد، چه در زمینه همکاری در فروش و چه در کنار استراتژی هایی مانند بازاریابی .

مزایای ایجاد پست مهمان

هدف اصلی از انتشار پست در وب‌سایت‌های دیگر به عنوان مهمان، دریافت بک لینک ارگانیک می باشد تا به گوگل بفهمانید سایتتان معتبر است و امتیاز مثبت بگیرید به دنبال آن باعث افزایش ترافیک  از سایت می‌شوید سپس بازدید بیشتر باعث فروش و درآمد بیشتر میشود.

  • دریافت Backlink از منابع موثق:اگر کاربری بعد از خواندن مقالات سایتهای معتبر توسط کلیک بر روی لینکی وارد سایت شما شود، به شرط اینکه شما هم محتوای با ارزش تولید کرده باشید که سبب افزایش ماندگاری بازدید کننده در سایت شوید، از گوگل امتیاز مثبت دریافت می کنید.
  • افزایش بازدید کنندگان : وقتی یک سایتی به بازدیدکنندگانش، شما را به عنوان مرجع معرفی میکند یعنی شما یک برند یا سایت معتبری هستید و گوگل شما را به نتیجه صفحه ی اول گوگل می آورد و با ترافیک بیشتر فروش بیشتری نصیب کسب و کارتان میشود
  • ماندگاری نام برند در ذهن کاربران: وقتی شما ترافیک  ارگانیک زیادی داشته باشید همواره SERP بالایی دارید و همواره نام برند شما در خاطر بازدیدکنندگان خواهد ماند.  
  • تولید محتوای رایگان برای سایت میزبان

 

معایب ایجاد پست مهمان

به طور خلاصه اگر شما از ایجاد پست مهمان به عنوان بک لینک  استفاده نکنید مشکلی پیش نمی آید اما اگر

  • از سایت خود لینکهای زیادی به سایت های دیگر بدهید
  • هدف از این کار تبلیغ دیگر سایتها باشد
  • انتخاب یک سایت غیرمرتبط برای ایجاد پست
  • انتخاب یک سایت غیر معتبر

هیچ فایده ای با ای سایتتان نداشته باشد یا با مجازات گوگل مواجه میشوید و بازدید سایتتان کاهش می‌یابد.

انتخاب سایتها برای انتشار پست مهمان

انتشار مقاله در تعداد محدودی از وب‌سایت‌های دیگر نتایج موثرتری خواهد داشت . از ویژگیهای انتخاب وب‌سایت‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هم موضوع بودن با سایت شما: یعنی اگر شما در حال تولید محتوای مربوط به برنامه نویسی هستید باید پست مهمان خود را در سایتی که در حال انتشار همچین موضوعاتی است انتخاب کنید وگرنه مخاطب بعد از وارد شدن به سایت شما و پیدا نکردن نوشته مرتبط با جستجوی خود فوری صفحه را میبندد و شما از گوگل امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.
  • انتخاب سایتی با ترافیک بالا:اگر وبلاگی انتخاب کنید که بازدید کمتری نسبت به سایت شما دارد، نتایج خوبی نمیگیرید
  • اعتبار دامنه و صفحه: اگر سایت یا وبلاگی انتخاب کنید که معتبر هستند نتایج بهتری دریافت می کنید.

نکات مربوط به انتشار پست مهمان

  • استفاده به اندازه بکلینک ها: ابتدا مشخص کنید در مورد چه موضوعی میخواهید بنویسید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب و به صورت حرفه به سایت خود و مرتبط با کلمه کلیدی لینک بدهید. اگر خیلی زیاد از این لینکها در پست خود استفاده کنید نتیجه معکوس می گیرد.
  • نوشتن مقاله توسط افراد حرفه ای: علاوه بر کیفیت نوشته نوع نگارش آن باعث ارتباط مخاطب و نویسنده میشود .
  • محتوای با کیفیت: نوشتن محتوای بی کیفیت سبب بسته شدن سریع صفحه میشود. بنابراین شما ازهر لحاظ سایت خود را ارتقا دهید اما روی بازاریابی محتوا تلاشی نکنید، با شکست مواجه میشوید.

نحوه ی نگارش پست مهمان

ینکه ما تصمیم گرفتیم در وبلاگ های معتبر پست مهمان ایجاد کنیم کافی نیست بلکه نوشته باید مورد پذیرش میزبان هم باشد.

  • تولید محتوای باارزش
  • دریافت بک لینک های به جا و به اندازه
  • توجه به دیگر محتوای سایت میزبان
  • استفاده از محتوای متنوع: متن، تصویر، صوت، ویدیو

مزایای انتشار پست مهمان برای سایت میزبان

نوشتن پست مهمان مزایایی برای هر دو طرف دارد  که می توانیم به موارد زیر اشاره کتیم:

 

  • آگاهی از برند: میزبانی پست‌های مهمان جذاب می‌تواند کاری کند که وبلاگ شما را ارزش خواندن کند. همین مسئله باعث میشود بازدیدکنندگان به برند شما به جای رقبای شما توجه کنند.
  • مطالب تازه: گاهی اوقات وبلاگ ها ممکن است کمی تکراری و کهنه شوند. با آوردن وبلاگ نویسان مهمان، محتوای تازه ای را معرفی می کنید که دیدگاه ها و سبک های متفاوتی را به همراه دارد. فقط مطمئن شوید که مرتبط است.
  • رهبری فکری: شما می خواهید که برند شما بین مشتریان و بازدیدکنندگان شما شناخته شود. با یافتن متخصصان در زمینه بیزینس خود برای ارائه محتوای مهمان، به گسترش پایگاه دانشی که خوانندگان خود به آن دسترسی دارند کمک می کنید. همچنین هم سبب کسب سود برای خود و هم مشتری خواهید بود.
  • سئو: وبلاگ های مهمان می توانند راهی عالی برای افزایش سئو و رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما باشند. با گنجاندن کلمات کلیدی و پیوندهای خوب، ممکن است سایت شما توسط مشتریان بالقوه بیشتری پیدا شود.

 

مزایای نوشتن پست مهمان برای نویسندگان

  • روابط: برای نویسندگان و شرکت های جدید یا نوظهور، وبلاگ نویسی مهمان می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند. داشتن یک رابطه مداوم با سازمان های بزرگتر یا وبلاگ نویسان محبوب می تواند به فرصت های بیشتری منجر شود و مزایای زیر را حتی بیشتر افزایش دهد.
  • دسترسی آسان: نوشتن یک پست مهمان برای یک سایت بزرگتر دسترسی شما را افزایش می دهد. اگر خوانندگان را به خوبی درگیر کنید، آنها پیوندهای مربوط به کسب و کار شما را دنبال می کنند یا روی جزئیات بیوگرافی شما کلیک می کنند تا بیشتر در مورد شما بیابند.
  • مخاطبان: با نگارش مقاله مهمان برای سایتی که خوانندگان زیادی دارد، مخاطبان شما افزایش می یابد. خوانندگان احتمالاً به سایت شما نگاه می کنند و همچنین پست های شما را به اشتراک می گذارند.
  • پول: وبلاگ نویسان مهمان اغلب، اما نه همیشه، برای تلاش های خود پول می گیرند. در واقع، بسیاری از مردم صرفاً با نوشتن وبلاگ مهمان درآمد خوبی دارند.
  • شهرت: اگر استراتژی محتوایی خوبی داشته باشید و چندین سایت از شما دعوت به نوشتن برای آنها کنند، نام شما بیشتر شناخته می شود و فرصت های بیشتری به دنبال خواهد داشت.

جمع بندی

پست مهمان می تواند مزایایی را برای هم سایت مهمان  و هم سایت میزبان ارائه دهد، به خصوص زمانی که این ترتیب متقابل باشد. وبلاگ های مهمان واقعاً می توانند به بخش بازاریابی شما کمک کنند زیرا چیزهای جدید و آموزشی دارند که می توانند از آن در هر کمپین یا پست رسانه های اجتماعی استفاده کنند. همچنین برای نویسندگان عالی است، زیرا دسترسی به مخاطبان جدید و فرصتی برای جلب توجه کسب و کار شما فراهم می کند. با درک نقش وبلاگ‌های مهمان و پیروی از بهترین روش‌ها، می‌توانید از مزایای بسیاری بهره‌مند شوید و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود قرار دهید.

در صورت داشتن هر گونه نظر انتقاد پیشنهاد سوال یا تجربه ی مشابه با ما از  قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

13 پاسخ

  1. ببخشید اگر پست مهمان داخل یک سایتی باشد و بعد آن پست حذف شود آیا تاثیر منفی دارذ؟

  2. من پست مهمان داخل یک سایت گذاشتم اول خوب رتبه گرفت ولی وقتی پاک شد رتبه منفی گرفتم دلیلش چی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *