نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

سئو کلاه سیاه

5/5

سئو کلاه سیاه، راهی جهت دور زدن گوگل و بی اعتنایی به دریافت بازدید ارگانیک به حساب می آید. مفهوم سئو به صورت خلاصه اشاره ای به روش هایی برای

  • بهینه کردن موتور جستجو
  • بازاریابی برای تحقق اهداف سایت
  • تجربه کاربری مفید برای مشتری

دارد. شاید بشود با روش  Black Hat Seo در مدت کوتاه به صفحه ی اول رسید اما امان  از وقتی که گوگل با بررسی فنی سایت متوجه ی این کار شود ممکن است بدون تذکر پنالتی شوید.

برای همین سایت خود را به ساز گوگل کوک کنید.

مفهوم سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه یا غیر قانونی، روشی است که هم از طریق سئوی داخلی، خارجی و هم فنی با قوانین تعیین شده توسط گوگل در تناقض است و میتوان تنها دلیل آن را کمترین زمان ممکن برای رسیدن به صفحه ی اول گوگل و روانه شدن مشتری به سایت دانست. از جمله تکنیک های سئوی غیر یونیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

  • استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی
  • مخفی‌کاری با استفاده از تغییر رنگ پس زمینه
  • خرید بک لینک 

بدانید با سئوی کلاه سیاه شما قصد فریب گوگل را دارید اما گوگل بسیار باهوش و پیشرفته تر از آن است که فریب شما را بخورد.

وقتی وارد دنیای سئو میشوید، برای اینکه جریمه نشوید و با هزینه پایین امتیاز مثبت بگیرید، به عبارت دیگر برای زنده نگه داشتن سایت باید با قوانین گوگل همراه شد یعنی با رعایت قوانین ارائه شده توسط گوگل  و با گذشت زمان در بالاترین نتیجه  از صفحه ی اول گوگل جهت خدمت به مشتری قرار گیرید.

همانطور که میدانیم گوگل توسط دو روش

  • دستی
  • خودکار

از طریق قوانین و الگوریتم های ایجاد شده سایت هایی که قوانین را دور بزنند شناسایی و مجازات میکند. شاید سوال برای شما ایجاد شود که چرا قوانین گوگل آنقدر سخت است؟ برای اینکه تمام تمرکز و هدف گوگل ارائه بهترین نتیجه اعم از محتوای غنی به کاربری است که از طریق گوگل میخواهد پاسخی برای سوالهایش پیدا  کند.

همانطور که با سئوی قانونی به نتیجه ی بهتری می‌رسید به دلیل پیشرفته تر شدن گوگل از طریق کلاه سیاه سخت تر به اهداف خود می‌رسید گویا در خلاف جهت جریان رودخانه شنا میکنید.

 

تفاوت های سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

تفاوت این دو روش سئو در نام آنها پنهان شده و دلیل  آن را هم می توان در موارد زیر دانست:

 

  1. سیاهی – سفیدی
  2.  منفی – مثبت
  3. غیر قانونی – قانونی
  4. تمرکز فقط روی صفحه ی اول اومدن – تمرکز روی محتوای با ارزش
  5. تمرکز روی اهداف خود – تمر کز روی رضایت مشتری
  6. مجازات شدن – جایزه گرفتن
  7. پنالتی شدن – به نتایج صفحه اول رسیدن

 

انواع تکنیک‌های کلاه سیاه

●  هیدن لینک ها

لینک های که با روش های

  1. تغییر رنگ متن

  2. کم کردن اندازه فونت

  3. قرار دادن لینک در عکس ها

در محتوا دیده نمی‌شوند چون مورد استفاده ی کاربر نیستند.  و این کار قانونی نیست و مجازات آن در نتایج پایین تر گوگل دیده شدن است.

 

●  استفاده بیش ‌از حد از  انکر تکست ها

هنگام ایجاد لینک داخلی و خارجی ما نمی‌توانیم یک کلمه ی کلیدی را چند بار به عنوان انکرتکست انتخاب کنیم. چون جریمه میشویم .

●  محتوای پنهان

تلاش برای دیده نشدن کلمات کلیدی پر تکرار با ترفند های

  1. تغییر رنگ محتوا به رنگ بک گراند

  2. کوچک کردن اندازه ی فونت

  3. پوشاندن متن با تصویر

از دید ربات‌ها و الگوریتم های قدرتمند و پیشرفته ی گوگل پنهان نمی ماند.

●  محتوای سرقت‌شده و تکراری

محتوای تکراری: محتوایی که از یک صفحه سایت خود در قسمت های دیگر استفاده میشود

محتوای سرقتی یا کپی شده : محتوایی که از سایتهای دیگر کپی و در سایت خود پیست میکنیم.

همانطور که قبل تر هم گفتیم هدف گوگل از وضع قوانین سنگین،

ارائه ی نتیجه ی با ارزش به کاربر است. بنابراین با تولید محتوای بی کیفیت مجازات میشوید.

●  Keyword Stuffing در تگ ALT

کیورد استافینگ یا استفاده پر تکرار کلمه کلیدی فقط در متن صورت نمیگیرد بلکه ممکن است در در ویژگی alt تگ تصاویر هم استفاده شود که در این صورت مجازات میشوید. هدف از ایجاد این ویژگی این است که اگر تصویر لود نشد، یک متن جایگزینی باشد که توضیح دهید این تصویر مربوط به چه موضوعی بوده است.

● هک‌ شدن سایت

سایتی که هک شود باعث به خطر افتادن امنیت آن میشود. زیرا اخطار اینکه این سایت هک شده، در کنار توضیحات لینک سایت، اعتماد بازدید کنندگان کم میشود و رتبه ی خود را به مرور از دست میدهد.

 

● تولید محتوای اتوماتیک

نوشته ای که توسط ربات تولید می‌شود شاید کپی بودنش اثبات نشود، اما اینطور محتواها ارزششان را در برابر کاربران از دست میدهند چر ا که جز دسته ی محتواهای بی کیفیت قرار میگیرند. و در صورت رو شدن دستشان مقابل گوگل جریمه خواهند شد.

●  صفحات درگاه

یکی از  مخرب ترین تکنیک های کلاه سیاه صفحات doorway است. در صفحات ورود، سئو کار شرور به تولید محتوای بی کیفیت اما دارای کلمات کلیدی زیاد که ارزشی برای کاربران ندارد، می پردازد.

 با این کار دارنده ی سایت در ابتدا کاربر را می‌فریبد و کاربر هم  هنگام متوجه شدن محتوای بی ارزش صفحه را میبندد و باعث افزایش نرخ پرش میشود. در این زمان گوگل هم متوجه ی زیر پا گذاشتن قوانین توسط سیوکار میشود و او را جریمه می‌کند.

● افزایش استفاده از کلمات کلیدی

Keyword stuffing یعنی استفاده  بیش از اندازه از کلمات کلیدی نامرتبط در محتوا مانند

  1.  شماره تلفن‌های بلااستفاده

  2.  اسامی شهرها

  3. تکرار کلمات مشابه

که نشان میدهد شما محتوای جهت استفاده کاربر تولید نکردید.

 در این روش  می شود با تکرار یک عبارت خاص در

  1. متن

  2. عنوان

  3. توضیحات متا

باعث پنالتی شدن سایت شد.

● تکنیک کلاکینگ

شاید شما هم متوجه شدید در برخی سایتها اگر یک صفحه را در دسکتاپ باز کنید جزییات بیشتری را نسبت به باز شدن همان صفحه با گوشی ببینید. مثلا یک سری تصاویر که  از ارزش محتوا کم نمی‌کند میشود در سایز گوشی پنهان کرد.

 اما برخی سئوکاران شرور محتواهای متفاوتی را جهت اهداف خود به گوگل و کاربر ارائه میکنند که به روش پنهان کاری یاcloaking میگویند.

● خرید لینک

● دیدگاه  های اسپم

● جابه جایی جمله ها در متن کپی شده

جمع بندی

اگر میخواهید در دراز مدت به رتبه ی دلخواه ولی ماندگار برسید

باید هم رضایت مشتری و هم  رضایت گوگل  کسب کنید. در غیر این صورت شما به دلیل دور زدن قوانین گوگل، جز سئوکاران گوگل به حساب می آیید و در مدت کوتاهی با افت رتبه مواجه میشوید.

در صورت داشتن هر گونه سوال، نظر پیشنهاد یا داشتن تجربه ای در این زمینه با ما از قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

13 پاسخ

  1. از نظر من سئو کلاه سیاه باید برای سایت های گردشگری استفاده شه چون حوزه پر در امدی هست

  2. تفاوت های سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را خیلی خوب توضیح داده بودید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *