نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

چطور از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم

5/5

چطور از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم، سوالی است که بعد از تحقیق کلمات کلیدی برای یک موضوع ذهن شما را درگیر می‌کند. تحقیقات کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ برای رتبه بندی آن در موتورهای جستجو ضروری است.

موتورهای جستجو فضای وبلاگ را در اختیار گرفته اند. بیشتر ترافیک وبلاگ شما می تواند از موتورهای جستجو باشد.

 برای به دست آوردن این ترافیک، باید بدانید که چگونه از کلمات کلیدی در نوشتن محتوا استفاده کنید.

از آنجایی که موتورهای جستجو هنگام فیلتر کردن نتایج از کلمات کلیدی به عنوان نقطه شروع ارائه خدمات به جستجوگران‌ استفاده می کنند، بسیار مهم است که مطمئن شوید که چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود به درستی استفاده کنید تا محتوای شما شانس بیشتری برای یافتن، ایندکس شدن و رتبه بندی داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و سئو

برای کلمات کلیدی که در محتوا استفاده نمی کنید رتبه ای نخواهید گرفت.

 اگر با نوشتن محتوای قانع کننده در مورد موضوعی  با استفاده از کلمات کلیدی، ارتباط موضوعی واضحی ایجاد نکنید، صفحات شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی نمی شوند. اگر نشان ندهید که محتوای شما در مورد آن چیزی است که مردم به دنبال آن هستند، نمی توانید شایسته رتبه بندی باشید.

موتورهای جستجو چگونه می دانند کلمات کلیدی شما چیست؟

همانطور که عنکبوت های موتورهای جستجو در اطراف یک وب سایت می خزند، به دنبال کلمات، عبارات، مترادف ها و کلمات مرتبط هستند که به طور طبیعی تکرار می شوند. موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته مدل‌سازی موضوع، از این «کلمات کلیدی» استفاده می‌کنند تا مشخص کنند صفحه یا سایت درباره چه موضوعاتی است.

جایی که از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنید اهمیت دارد. ذکر بسیار کم از کلمات کلیدی شما می تواند موتورهای جستجو را متعجب کند که در مورد چه چیزی هستید. تکرارهای زیاد به موتورهای جستجو می گوید که شما یک اسپمر هستید.

چطور از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم با کمک افزونه

هنگامی که تصمیم گرفتید که کلمه کلیدی اصلی در یک صفحه چه باشد، می خواهید محتوایی ایجاد کنید که عبارت را به طور طبیعی و یکنواخت در سراسر صفحه شامل شود.

چطور از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم با کمک افزونه

کلمه کلیدی اصلی شما باید در هر دو قسمت صفحه وب ظاهر شود:

  • بخش head
  • بخش body

نکات سئو در استفاده از کلمات کلیدی برای بخش سر محتوا

بخش head در کد HTML صفحه وب پنهان است. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد قسمت سر را در زیر متن اصلی ویرایش می کنید، احتمالاً در افزونه ای مانند Yoast SEO.

 

تگ های سر توسط موتورهای جستجو خوانده می شوند و برای سئو بسیار مهم هستند. آنچه در قسمت head می نویسید نه تنها به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما در مورد چیست، بلکه ممکن است در نتایج جستجو نیز نمایش داده شود.

همچنین کلمات کلیدی که کاربر جستجو کرده است در عنوان و توضیحات نتایج جستجو به صورت پررنگ ظاهر می شود.

اگر افراد آنچه را که به دنبال آن هستند به صورت پررنگ در فهرست شما ببینند، بیشتر روی سایت شما کلیک می کنند. بنابراین از بهترین دانش بازاریابی خود استفاده کنید و این برچسب ها را برای جذب کلیک بنویسید.

نکات سئو در استفاده از کلمات کلیدی برای بخش سر محتوایا هدر

همانطور که در تصویر بالا هم مشاهده می کنید می توانید به موارد زیر در سئوی بهتر مقاله توجه کنید:

  • تگ عنوان (Title Tag):

 عنوان مهمترین تگ است و معمولاً به عنوان لینک بزرگ آبی رنگ در SERP ها نشان داده می شود. به عنوان یک راهنما، طول آن باید 6 تا 12 کلمه باشد، بدون در نظر گرفتن حروف اضافه شامل شود.

گوگل عناوینی که طولانی باشد از یه جایی قطع با …  نمایش میدهد بنابراین عبارت  اصلی خود را قرار دهید. کلمه کلیدی نزدیک به آغاز به طوری که جستجوگران می توانند آن را ببینند.

نکات سئو در استفاده از کلمات کلیدی برای بخش سر محتوا
  • توضیحات متا(Meta Description

موتورهای جستجو توضیحات متا صفحه را در صورتی که برای عبارت جستجو قابل اجرا باشد به عنوان متن توضیحات سیاه  نشان می دهند.

 جملاتی بنویسید که به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کند و جستجوگران را تشویق به کلیک کردن کند. از یک عبارت کلیدی مناسب استفاده کنید، زیرا کلمات مطابق با عبارت جستجو پررنگ هستند.

برای ایمن بودن قبل از Cutoff گوگل، کلمات کلیدی را در 160 کاراکتر اول از جمله فاصله قرار دهید. از هیچ کلمه کلیدی بیش از دو بار استفاده نکنید.

  • کلمات کلیدی متا:(Meta Keywords)

اگرچه گوگل گفته است که از برچسب کلمات کلیدی برای رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند، توصیه می کنیم آن را به عنوان بهترین عمل درج کنید.

موتورهای جستجو آن را با صفحه ذخیره می کنند و تحقیقات ما نشان می دهد که در برخی موارد به آن اشاره می کنند. عبارات کلیدواژه صفحه را به ترتیب از طولانی ترین به کوتاه ترین و با کاما فهرست کنید و حرف اول هر کلمه را بزرگ بنویسید.

نکات سئو در استفاده از کلمات کلیدی برای بخش بدنه محتوا

آنچه را که بخش سر وعده می دهد، بخش بدن باید انجام دهد.

بخش بدن چیزی است که کاربران هنگام بازدید از صفحه وب شما می خوانند. باید آنچه را که انتظار دارند پیدا کنند به آنها بدهد.

در سراسر محتوای با کیفیت خود، باید کلمات کلیدی و زبان طبیعی خود را در مورد آن کلمات کلیدی داشته باشید. این نکات سئو به شما می گوید که کلمات کلیدی را کجا قرار دهید.

  • سرفصل ها(Headings)

یک عنوان برای صفحه خود در یک تگ عنوان H1 بنویسید، که یک سیگنال مهم در مورد موضوع صفحه است. باید شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد و با تگ title صفحه شما مطابقت داشته باشد.

 به صورت اختیاری، اگر می‌خواهید محتوای متنی زیادی را در صفحه جدا کنید، می‌توانید سرفصل‌های H2 و H3 را به صورت متوالی ایجاد کنید.

به طور خلاصه اگر هر مقاله را مانند کتابی که یک اسم(h1) و فصل های متعدی(h2) دارد  در نظر بگیرید راحتر میتوانید محتوا را کنترل و کنید و به سرانجام برسانید.

  • اولین کلمات

200 کلمه اول، در  متن  ابتدای بدنه هم برای موتورهای جستجو و هم برای ماندگاری کاربران اهمیت دارد، زیرا اکثر کاربران هرگز به پایین اسکرول نمی کنند تا ببینند «below the fold» چیست. حتما از کلمات کلیدی در آنجا استفاده کنید. در نظر بگیرید که کلمه کلیدی اصلی خود را یک بار در 200 کلمه اول به صورت پررنگ قرار دهید تا برای کاربرانی که ممکن است همان عبارت را جستجو کرده باشند متمایز شود.

  • متن اصلی

کلمات کلیدی را گهگاه و به طور مساوی در سراسر متن خود وارد کنید. کلمات کلیدی را در جایی که طبیعی به نظر نمی رسند استفاده نکنید.

  • کلمات مترادف و مرتبط

 مطمئن شوید که کلمات مترادف و مرتبط را در 200 کلمه اول و در سراسر محتوای خود نزدیک کلمات کلیدی قرار دهید. واژه‌های  مترادف‌ها و کلمات مرتبط به  معنای کلمه کلیدی کمک می‌کند.

  • تصاویر

تصاویر و انواع دیگر رسانه های غنی، تعامل کاربر و stickiness صفحه وب شما را افزایش می دهند.

نام فایل تصویر و ویژگی alt  در ارتباط با رتبه بندی نقش دارند. اگر تصویر لینک داده شده باشد، موتورهای جستجو با ویژگی alt به عنوان انکرتکست برخورد می کنند.

بنابراین همیشه یک ویژگی alt بنویسید که توضیح مختصری با کلمه کلیدی باشد، در صورت امکان، مشخص کند که تصویر چه چیزی را نشان می دهد.

  • پیوندها

 با استفاده از انکرتکست غنی از کلمات کلیدی، به صفحات مرتبط در سایت خود پیوند دهید. از لینک داخلی سایت خود  تجربه کاربری مفید برای بازدیدکننده ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید به سایت‌های خارجی با کیفیت بالا در صورتی که به موضوع صفحه شما مرتبط هستند پیوند دهید، اما این پیوندها را بعد از 200 کلمه اول  قرار دهید.

Keyword Stuffin دقیقاً چیست؟

گوگل رسماً keyword stuffing را به عنوان  تلاش برای دستکاری رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تعریف می کند.

 

 پر کردن کلمات کلیدی در صفحه به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه شناخته میشود زیرا اغلب با هدف دستکاری موتورهای جستجو انجام می شود.

استافینگ کیوردز را می توان به دو دسته ی زیر تقسیم کرد:

  • قابل مشاهده : آن چیزی است که هر بازدید کننده از یک وب سایت می تواند ببیند.
  • نامرئی یا غیر قابل مشاهده : فقط برای فریب خزنده های موتورهای جستجو انجام می شود و کاربر متوجه آن نمیشود.

 

هر دوی این موارد از نظر فنی بد هستند، اما دومی بدتر است.

استافینگ کیوردز قابل مشاهده

در برخی موارد، پر کردن کلمات کلیدی قابل مشاهده غیرعمدی است. به عنوان مثال، یک فروشگاه لوازم آشپزخانه ممکن است از کلمه کلیدی «لوازم خانگی» استفاده کند بدون اینکه از انجام آن آگاه باشد.

اما اگر همان فروشگاه لوازم خانگی عبارت «لوازم آشپزخانه مقرون به صرفه» را در هر پاراگراف و دوباره در انتهای آن قرار دهد، احتمالاً keyword stuffing عمدی است.

معادله ای وجود دارد که می تواند هنگام تعیین اینکه آیا تراکم کلمه کلیدی  هست یا خیر مفید باشد.

به طور خاص، چگالی کلمه کلیدی به عنوان تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی در محتوا ظاهر می شوند تقسیم بر تعداد کل کلمات آن محتوا تعریف می شود.

keyword stuffing غیر قابل مشاهده

 برخی از سایت ها کلمات کلیدی خود را در جایی قرار می دهند که توسط بازدیدکنندگان وب سایت دیده نمی شوند. گاهی اوقات این کار توسط موارد زیر انجام میشود:

  • پنهان کردن بیش از حد کلمات کلیدی با همرنگ کردن آن با رنگ پس‌زمینه صفحه وب
  • استفاده از کلمات کلیدی اضافی در تگ های متا، نظرات یا alt

تلاش برای فریب دادن الگوریتم‌ها به این روش امروزه خطرناک‌تر است، زیرا موتورهای جستجو در یافتن موارد سوء استفاده از کلیدواژه بسیار قدرتمند شده اند.

اجتناب از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی آشکار

اگر می‌دانید که احتمالاً از یک کلمه کلیدی در محتوای خود بیش از حد استفاده می‌کنید، دو انتخاب دارید:

  • تغییراتی در آن کلمه کلیدی ایجاد کنید
  • از آن استفاده نکنید

به عنوان مثال، اگر مقاله با عنوان اصول سئو باشد  احتمالاً از سئو کمی بیش از حد استفاده می شود. بنابراین، کلمات کلیدی مانند «بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل» یا «سئوی محلی» را انتخاب کنید تا از رفتن  به سمت سئوی کلاه سیاه برای جلب توجه اجتناب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به طور خلاصه دانستیم که چطور از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم. برای اینکه بیشتر و عمیق‌تر در این باره بدانید فقط مطالعه کافی نیست، کسب تجربه و رصد کار خود با ابزاری مانند سرچ کنسول کمک زیادی به شما میکند.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا داشتن تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

همچنین در صورت مفید بودن مقاله میتوانید از طریق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

مقالات مرتبط

20 پاسخ

  1. سلام خوب
    بنظر شما سپو کردن مطالب سایت با هوش مصنوعی بهتر انجام میشه یا انسان بهتر انجامیده؟

  2. خدا قوت؛ مطلب خیلی خوبی بود
    ممنون میشم درباره commercial keywords توضیح بدین و مثال بزنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *