نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

ساخت گروه در تلگرام

5/5

ساخت گروه در تلگرام یکی از قابلیت های جذاب این پیامرسان به شمار می رود. شما می توانید یک گروه تلگرامی راه اندازی کنید و از طریق آن با دوستان، همکاران، مشتریان و… ارتباط برقرار کنید. ساخت گروه تلگرام مزایای بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می دهد که بتوانید فعالیت گسترده تری داخل این برنامه داشته باشید. در این مقاله از نوماوب، نحوه سخت گروه داخل تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه ساخت گروه در تلگرام

ایجاد گروه فضای مناسبی جهت برقراری ارتباط با دیگران فراهم می کند. نحوه ساخت گروه در نسخه اندروید و دسکتاپ به یک روش است. برای ساخت گروه تلگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد تلگرام شوید و روی منوی همبرگری موجود در بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید.
مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

2. در منوی باز شده، اولین گزینه با نام New Group برای ایجاد گروه وجود دارد.

مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

3. گزینه ایجاد گروه را انتخاب کنید. کادری برایتان نمایان می شود که می توانید نامی برای گروه خود انتخاب کنید و سپس روی دکمه next ضربه بزنید.

مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

4. بعد از تعیین نام گروه، به لیست انتخاب اعضا هدایت می شوید. در این لیست تعداد افرادی که برای اعضای گروه در نظر گرفته اید انتخاب کنید و سپس روی گزینه creat در پایین صفحه ضربه بزنید تا گروه شما ایجاد شود.

  • شما می توانید تا 2000 نفر را به گروه خود عضو کنید.
مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

5. برای اینکه بتوانید تنظیمات گروه را انجام دهید باید به گروه وارد شوید.

6. در بالای صفحه سمت راست، سه نقطه مشاهده می شود، آن را انتخاب کنید. سپس در منویی که ظاهر می شود اولین گزینه موجود در منو با عنوان view group info را انتخاب کنید.

مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

7. در کادر جدید از بخش تعیین شده می توانید برای تغییر تصویر پروفایل گروه اقدام کنید. روی علامت دایره موجود در قسمت بالای صفحه که در تصویر با فلش قرمز رنگ مشخص کرده ایم ضربه بزنید. سپس از قسمت گالری یا محل ذخیره، تصویری را برای تغییر عکس پروفایل انتخاب کنید.

مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

8. پس از تنظیم عکس، روی save ضربه بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.

مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

9. برای تغییر سایر تنظیمات گروه، دوباره به همان بخش view group info مراجعه کنید.

10. در کادر باز شده روی سه نقطه موجود در بالای صفحه ضربه بزنید. گزینه manage group را انتخاب کنید، طبق تصویر بخش هایی برای تغییر وجود دارد:

مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام
  • بخشی که با عدد 1 مشخص شده برای تغییر نام گروه است.
  • بخش شماره 2 مربوط به توضیحات است که می توانید توضیحاتی راجع به فعالیت گروه ت درج کنید.
  • بخش 3 برای تنظیم بخش عمومی یا خصوصی بودن گروه است. با انتخاب بخش خصوصی تنها افرادی را که دلخواه شما هستند می توانید به گروه اضافه کنید یا با ارسال لینک خصوصی برای دعوت آنها، خودشان می توانند به گروه ملحق شوند. اما با انتخاب بخش عمومی هر کسی می تواند با جستجو گروه شما را یافته و به آن اضافه شود. افراد با استفاده از لینک زیر نیز می توانند به گروه بپیوندند اما فرق آن با خصوصی این است که راه ورود به گروه آزاد است. هر کسی اجازه ورود خواهد داشت و نیازی به تایید شما برای ورود ندارند.
  • در بخشی که خصوصی یا عمومی بودن را تنظیم می کنیم، بخشی برای تعیین لینک برای گروه وجود دارد که در تصویر مشخص کرده ایم. عبارت منحصر به فردی را برای لینک انتخاب نمایید و سپس گزینه ok را انتخاب کنید.
  • با انتخاب بخش 4 با نام permission شامل عباراتی است که می توانید مشخص کنید آیا کاربران می توانند به آن بخش ها دسترسی داشته باشند یا نه! با روشن بودن گزینه هایی که در تصویر مشاهده می کنید، افراد می توانند آزادانه داخل گروه فعالیت کنند.
  • بخش 5 با نام Administrator  مربوط به تنظیماتی برای تعیین مدیر گروه است. شما می توانید افرادی را به عنوان ادمین گروه انتخاب کنید. برای افزودن افراد به لیست ادمین، کافی است روی گزینه ADD Administrator موجود در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید.
مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام
مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام
  • بخش 6 برای افزودن اعضا به گروه تلگرام است. برای افزودن روی بخش member ضربه بزنید و سپس در صفحه گزینه memberADD را انتخاب کنید تا لیست مخاطبین برای انتخاب ظاهر شود.
  • اگر بخواهید که کسی را با لینک به گروه خود دعوت کنید، دوباره به بخش سه نقطه در بالای صفحه سمت راست مراجعه کنید و view group info  را انتخاب کنید. در کادر باز شده لینک گروه نمایش داده می شود که باید انگشت خود را روی آن نگه دارید تا به طور خودکار کپی شود.
  • شما می توانید از این لینک برای دعوت دوستان به گروه کنید یا تبلیغات در تلگرام استفاده کنید. شما به راحتی می توانید طبق تصاویر زیر با ارسال لینک این کار را انجام دهید. سپس پس از کپی شدن آن را در کادر تایپ پیام وارد کرده و به دیگران ارسال کنید.
مراحل ساخت گروه درتلگرام
نحوه ساخت گروه در تلگرام

آموزش ساخت گروه در تلگرام ایفون

ساخت گروه در تلگرام ایفون یا همان گوشی با سیستم IOS کاملا ساده است. شما به راحتی می توانید یک گروه تلگرامی داخل تلگرام آیفون ایجاد کرده و از امکان آن استفاده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید.
  2. آیکنی که در بالای صفحه و سمت راست قرار دارد را لمس کنید تا به بخش ایجاد یک گفتگوی جدید وارد شوید.
  3. گزینه ای با عنوان New Group وجود دارد آن را انتخاب کنید.
  4. سپس افرادی که تمایل دارید در گروه خود عضوشان کنید را از بین مخاطبین خود انتخاب کنید. سپس گزینه Next که در بالای صفحه سمت راست وجود دارد لمس کنید.
  5. در مرحله بعد، نامی برای گروه انتخاب کرده و در بخش مربوطه وارد کنید و گزینه Create را انتخاب کنید.

به همین راحتی توانستید صاحب یک گروه در تلگرام نسخه ios شوید.

ساخت گروه جدید در تلگرام

اگر با ساخت گروه در تلگرام آشنایی داشته باشید می دانید که تلگرام امکان ایجاد دو نوع گروه را به کاربران خود می دهد. قبل از ساختن گروه می توانید نسبت به نیاز خود تصمیم بگیرید که قصد ساخت چه نوع گروهی را دارید. اگر بخواهید که افراد خاصی را به گروه خود راه دهید و بتوانند با کسب اجازه از شما و مدیران دیگری که آن را مدیریت می کنند وارد شوند پس گروه از نوع خصوصی بهترین گزینه است. اما اگر گروه جنبه عمومی دارد و خیلی اهمیتی ندارد چه کسانی عضو آن می شوند و قرار نیست سخت گیری زیادی از بابت عضویت داشته باشید می توانید آن را از نوع عمومی انتخاب کنید.

آموزش ساخت گروه عمومی در تلگرام

پس از ساخت گروه در تلگرام می توانید نوع آن را تعیین کنید. برای این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. پس از وارد شدن به گروه روی نام آن ضربه بزنید.
  2. در بالای صفحه ای که باز شده علامت مداد به چشم می خورد، آن را انتخاب کنید.
  3. به بخش تعیین نوع گروه رسیدیم. روی نوع گروه با عنوان Group Type ضربه بزنید.
  4. در کادر انتخاب نوع گروه، روی گزینه Public (عمومی) ضربه بزنید.
  5. پس از مراحل بالا، در بخش Public Link می توانید لینک یا پیوندی برای آن بسازید تا کاربران در صورتی که شماره همراه شما را ندارند بتوانند از طریق لینک به گروه متصل شوند.

مزیت ساخت گروه در تلگرام

ساخت گروه مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. این مزایا عبارت اند از:

  • با ایجاد گروه در تلگرام می توانید با گروه زیادی از افراد ارتباط برقرار کنید و تا 2000 نفر امکان عضو گیری در گروه را خواهید داشت. این ویژگی در برابر سایر پیام رسان هایی که تعداد عضوگیری محدودتری دارند یک مزیت محسوب می شود.
  • از دیگر مزیت های ساخت گروه در تلگرامی می توان به ارسال پیام انبوه در تلگرام اشاره کرد. به گونه ای که برای کارهای تیمی، پروژه ای و … می توانید در یک لحظه و به طور همزمان پیام خود را با انبوهی از کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  1. آیا امکان تبدیل گروه به کانال در تلگرام وجود دارد؟

بله با انجام برخی از تنظیمات امکان پذیر است. برای این کار می توانید به مقاله تبدیل کانال به گروه در تلگرام مراجعه کنید.

  1. یک گروه می تواند چندین عضو و ادمین داشته باشد؟

تعداد ادمین های که می توانیم به گروه اضافه کنیم نامحدود است. اما تعداد اعضا در ابتدای ایجاد گروه طور عادی 200 نفر است ولی در ادامه با تبلیغات در داخل تلگرام و ارسال لینک دعوت به دیگران می توانید اعضای گروه خود را افزایش دهید.

جمع بندی

ساخت گروه در تلگرام یکی از قابلیت های کاربردی این پیامرسان است که به شما کمک می کند بتوانید با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید. ساخت گروه تلگرامی مزایای بسیار زیادی دارد و شما می توانید از آن برای انجام امور تیمی، پروژه ایف تبلیغات و ارسال پیام انبوه استفاده کنید. در این مقاله نحوه ساخت گروه داخل تلگرام و تنظیمات آن را به طور کامل به شما آموزش دادیم.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. سلام. ممنون از آموزش کامل و مفیدتان.
    تنها سوالی که برای من پیش اومد این بود بعد ساخت گروه در تلگرام، در شروع عضو گیری پایه ۲۰۰ است یا ۲۰۰۰؟

  2. درود ممنون مطلب مفیدی بود
    آیا ممکنه بفرمایید هنگام انتخاب نام گروه برای ساخت گروه در تلگرام چه محدودیت‌هایی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام