نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

نحوه ریپورت کانال تلگرام

5/5

نحوه ریپورت کانال تلگرام، ، یکی از آموزش هایی هست که شما در جهت کار با پیام رسان اجتماعی تلگرام باید بیاموزید. ممکن است در کانال هایی که عضو آنها هستید وجود مطالب، تصاویر و پست های غیر اخلاقی و نا مناسب باعث آزردگی خاطر شما شده و تمایلی به خواندن و دیدن انها نداشته باشید. تنها گزینه برای خلاصی از دست مطالب نا خوشایند ریپورت کردن این کانل های تلگرامی است. شما در ادامه با آموزش تصویری گزارش دادن کانال های تلگرامی که محتوا نامناسب دارند آشنا خواهید شد.

آشنایی با نحوه ریپورت کانال تلگرام

برای گزارش دادن کانال های تلگرانمی که حاوی مطالب نا مناسبی هستند مراحلی وجود  دارد که انجام آنها  بسیار ساده و روان است.

  1. وارد برنامه تلگرام شوید و سپس به کانالی وارد شوید که قصد ریپورت کردن آن را دارید.

نحوه ریپورت کانال تلگرام

      2. .  در کانالی که وارد شده اید  در سمت راست بالا سه نقطه می بینید که باید آن را لمس کنید.

نحوه ریپورت کانال تلگرام

  1. حال گزینه Report را از منو باز شده انتخاب نمایید.

نحوه ریپورت کانال تلگرام

      4. با انتخاب گزینه ریپورت مجدد منویی باز می شود که دارای چند گزینه است. این گزینه شامل مواردی است دلایل ریپورت کردن را می توانید از میان آنها انتخاب کنید. دلایل ریپورت شامل موارد زیر است:

  •  Spam : بعضی از کانال ها اقدام به تولید اسپم یا هرزنامه می کنند. برای از بین بردن این مشکل باید اقدام به انتخاب این گزینه کنید.
  • Violence : این گزینه به معنای گزارش کانال در رابطه با انتشار محتوای خشونت آمیز و ترویج خشونت است که در صورت فعالیت کانال در این زمینه می توانید آن را انتخاب کنید.
  • Pornograp : هرگاه محتواهای غیر اخلاقی و مستهجن برای شما ارسال می شود انتخاب این گزینه  باعث می شود که شما از شر این محتواهای مبتذل خلاص شوید.
  • گزینه Fake Account : این گزینه را زمانی انتخاب کنید که به صورت یک حساب جعلی یا همان فیک فعالیت می کند.
  • child abus : اگر محتوایی در مورد کودک آزاری باشد باید این گزینه انتخاب شده تا این کانال ریپورت شده و تلگرام به واسطه این گزارش اقدام به مسدودی آن نماید.
  • illegal drugs : داروهای غیر قانونی و غیر مجاز از مواردی هستند ب به خطر انداختن سلامت جامعه ناقض سیاست های تلگرام هستند. با اتخاب این گزینه می توانید کانال های حاوی این مطالب را به تلگرام گزارش کنید.
  • Copy right : کپی رایت از قوانینی است که در اکثر نقاط جهان دولت ها و مردم به آن پایبند بوده و مقید هستند. انتخاب این گزینه باعث می گردد که ناقضین این قانون نتوانند فعالیتی داشته باشند.
  •   Other : سایر دلایلی که گزینه آن وجود ندارد باید دلیل ریپرت را بنویسید.

در منویی که باز می شود می‌توانید گزینه هایی را انتخاب کنید که می دانید دلیل گزارش کردن کانال است. پس از آن با انتخاب هر یک از گزینه هایی که گفته شده باید پست یا پیامی را که مشکوک را از کانال انتخاب کنید و سپس در پایین صفحه گزینه Report message را انتخاب کنید تا همان پیام را  با موضوع ریپورت  انتخاب شده برای تلگرام ارسال شود.

نکته: اگر گزینه ی Violence را انتخاب کنید کادری باز می شود که باید در آن کادر متنی را بعنوان دلیل ریپورت کردن  وارد کنید.

نحوه ریپورت کانال تلگرام

دومین روش گزارش کانال تلگرام

به غیر از روش هایی که در بالا برای ریپورت کردن گفته شد راه دیگری نیز وجود دارد که  دقیقا که دقیقا مشابه همان روش بالا می باشد که در این بخش آن را بیان خواهیم کرد، داخل کانال وارد می شویم و روی پیامی که به علت مشاهده آن قصد ریپورت کردن کانال را داریم ضربه می زنیم و سپس از منویی که باز می شود گزینه ی Report را انتخاب می کنیم.

حال منویی باز می شود که گزینه هایی که در بالا گفته شد در آن وجود دارد. اما با این تفاوت که با انتخاب هر یک از این گزینه ها دیگر نیازی نیست پیام دیگری انتخاب شود. فقط کافی است که در کادر Additional details که باز شده  است دلیل گزارش را نوشته و آنگاه کلمه Report  یا همان گزارش را لمس و پیام را ارسال کنید.

نحوه ریپورت کانال تلگرام
نحوه ریپورت کانال تلگرام

چگونه با ریپورت کانال های تلگرام زودتر به نتیجه برسیم؟

اگر قصد دارید ریپورت کردن کانال هایی زودتر به نتیجه برسد، پیشنهاد می دهیم که توسط چند اکانت نسبت به گزارش دادن اقدام کنید به این صورت احتمال زودتر ریپورت شدن افزایش پیدا کند.

جمع‌بندی

زمانی که یک کانال تلگرامی اقدام به نقض قوانین انتشار محتوا و یا حریم شخصی و اخلاقی کند می توان اقدام به ریپورت کردن آن کانال تلگرامی کرد. این موارد شامل محتوا و تصاویر مستهجن، نقض کپی رایت و حق مالکیت معنوی و یا کودک آزاری و دیگر دلایل مشابه است که از نظر قوانین تلگرام تخلف و دارای ممنوعیت است. در اینجا به ساده ترین روش به شما نحوه ریپورت کانال تلگرام را آموزش دادیم. امیدورایم که این مطلب برای شما آموزنده باشد. شما می توانید اگر سوالی در این مورد داشته باشید با گذاشتن کامنت آن را پرسیده تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

مقالات مرتبط

تبلیغات درتلگرام

ارسال پیام انبوه درتلگرام

روش حذف تبلیغات تلگرام

حذف استیکر تلگرام

دانلود وویس تلگرام

5 پاسخ

  1. سلام اگه چنلی رو ریپورت کنیم بعد ادمین اونجا میتونه شماره مارو پیدا کنه؟

  2. یه کانالی به طور اتوماتیک منو عضو میکنه که حاوی مطالب مناسبی نیست چطوری باید ریپورت کنم؟

  3. اگر یک کانال رو چند بار با اکانت های مختلف ریپورت کنیم چه مدت زمان میبره که کانال حذف بشه؟

    1. باید ریپورتی به 2500 عدد برسه بعد اینکه بهترین کار گزارش کانال های غیر اخلاقی از طریق ایمیل هست زودتر پیگیری میشه

  4. سلام
    اکانت تلگرام من خود به خود وارد کانال هایی می شود که من نمیتونم اونارو ببینم ولی بالای صفحه تعدا پیامهایی که ازشون اومده رو نشان میده .جدیدا هم مبخام وارد کانال بشم که خطا میده میگه در کانال های زیادی عضو هستید .لطفا راهنماییم کنید که چجوری از اون کانال ها لفت بدم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام