نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

نحوه دیدن پیام های پاک شده اینستاگرام

5/5

نحوه دیدن پیام های پاک شده اینستاگرام،  روشی است که ممکن است شما هم به دنبال آن باشید. برای خیلی از کاربران ممکن است اتفاق بیفتد که به طور اتفاقی پیام های مهم دایرکت پیج خود را از دست بدهند و بابت از دست دادن آن ها دچار مشکل شوند.

خوشبختانه روش های مناسبی جهت بازیابی پیام های دایرکت وجود دارد که با استفاده از خود اینستاگرام، برنامه های جانبی و دیگر روش ها می توان این کار را انجام داد. ما در این مقاله از سعی داریم روش های کاربردی که برای بازبینی پیام ها مناسب است را به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر پیام های دایرکت پیجتان از بین رفته اند و قصد بازگردانی آن ها را دارید از شما دعوت می کنیم که در ادامه با نوماوب همراه باشید.

آشنایی با نحوه دیدن پیام های پاک شده اینستاگرام

اگر بخواهیم به طور کلی نحوه بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم روش های آن به چهار قسمت تقسیم می شود. دو  روش آن با استفاده از خود اینستاگرام در ورژن های اندروید و وب سایت است که زحمت زیادی به همراه ندارد. روش سوم با استفاده از امکانات پلتفرم فیس بوک و روش چهارم استفاده از برنامه های جانبی برای بازیابی پیام های پاک شده است. در ادامه این چهار روش را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آشنایی با قابلیت های اینستاگرام جهت بازیابی پیام های پاک شده

اینستاگرام دو روش کلی را جهت بازیابی پیام های دایرکت  پیشنهاد شده است که یکی از روش های آن استفاده از دانلود اطلاعات یا Data download در نسخه اپلیکیشن اندروید و وب اینستاگرام است. نتیجه بازیابی در قالب یک فایل zip شده به ایمیلی که توسط کاربر معرفی شود ارسال می شود.

       ۱. در استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای بازیابی پیامها،  فایل هایی با پسوند jason ارسال می شود و  جهت خواندن فایل نیازمند استفاده از برنامه ای تحت عنوان json Genie editor  است تا بتوانیم به محتوای فایل دسترسی پیدا کنیم.

      ۲. استفاده از وب سایت اینستاگرام علاوه بر پسوند json اجازه انتخاب فایل با پسوند Html را به کاربر می دهد.

      ۳. روش سوم استفاده از پلتفرم فیس بوک است که باید قبل از پاک کردن پیام های دایرکت عملیات اتصال اینستاگرام به  فیس بوک را انجام دهیم.

       4. روش چهارم استفاده از نرم افزارهایی است که می توانیم با استفاده از آن ها، پیام های حذف شده را بازیابی کنید.

استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای بازیابی پیام های پاک شده در اندروید

 اگر قصد دارید که از اپلیکیشن اینستاگرام برای بازیابی پیام ها استفاده کنید باید حتما نسخه آپدیت شده اینستاگرام را نصب نمایید. سپس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

      ۱. برای استفاده از قابلیت اینستاگرام نسخه اندروید وارد صفحه تنظیمات شوید.

      ۲.پس از ورود به اینستاگرام بر روی تصویر پروفایل سمت راست و پایین صفحه ضربه بزنید.

     ۳.بر روی آیکن‌ منو به شکل سه خط افقی در بالای صفحه ضربه بزنید.

  1. در منوی باز شده گزینه تنظیمات با عنوان Setting را انتخاب کنید، عموما در پایین منو قرار دارد.
استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام خود در اندروید
روی گزینه setting ضربه بزنید

      5. در منو به دنبال گزینه Security باشید و سپس با ورود به صفحه Security یا همان امنیت گزینه Download Data را انتخاب کنید.

      

استفاده از برنامه اینستاگرام برای بازیابی پیام های حذف شده خود در گوشی های اندروید
وارد بخش security شوید

      6. اکنون به صفحه ای وارد می شوید که باید ایمیل را در کادر وارد کنید و سپس با انتخاب گزینه Request Download درخواست دانلود کنید.

پس از ارسال درخواست حداکثر پس از 48 ساعت یک ایمیل حاوی یک فایل زیپ شده دریافت خواهید کرد. شما یک ایمیل با عنوان Your Instagram Data دریافت خواهید کرد که با ورود به آن می توانید با انتخاب گزینه Download Data فایل را دانلود کنید.

پس از بازکردن فایل فشرده فایلی به نام messages.jason دریافت خواهید کرد که باید برای اینکه بتوانید محتوای فایل را بخوانید باید برنامه (Json Genie (Editor) را نصب کنید.

استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای بازیابی پیام های پاک شده خود در اندروید
نحوه دیدن پیام های پاک شده اینستاگرام

نحوه دیدن پیام های حذف شده از طریق وب سایت اینستاگرام

وب سایت اینستاگرام نیز به شما کمک می کند که بتوانید پیام های حذف شده را مشاهده کنید. برای این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد وب سایت اینستاگرام شوید و سپس آیکن آدمک موجود در بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید.
  2. آیکن تنظیمات با نماد چرخ دنده را انتخاب کنید تا وارد setting شوید.
  3. گزینه Privacy and Security را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.
  4. در صفحه بعد بخش Data Download و سپس در زیر آن گزینه Request Download را انتخاب کنید.
  5. در این بخش احتمالا از شما درخواست می شود که دوباره به حساب کاربری خود وارد شوید سپس روی Login Again ضربه بزنید و در در صفحه بعد آدرس ایمیل خود را وارد کادر کنید تا فایل به صورت زیپ شده به ایمیلتان ارسال شود(بهتر است ایمیلی را که در حین ایجاد حساب اینستاگرام وارد کرده اید را دوباره وارد کنید.).
  6. درمرحله بعد رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Request Download ضربه بزنید. همچنین می توانید از بین دو فرمت HTML و یا json یک مورد را برای قالب فایل ارسال انتخاب کنید.
  7. پس از مدت زمان کوتاهی که باید صبر کنید به صفحه بعد منتقل خواهید شد و متن Download Requested  به منظور اتمام کار به شما نشان داده می شود. گزینه ای به عنوان Go to Feed نمایش داده می شود که با انتخاب آن به صفحه اصلی اینستاگرام خود هدایت می شوید. مدت زمان ارسال فایل ممکن است تا 48 ساعت به طول بینجامد.
  8. پس از گذشت 48 ساعت ایمیل خود را چک کنید. باید یک فایل با عنوان jason دریافت کرده باشید.

نحوه دیدن پیام های حذف شده از طریق Facebook

شما می توانید از فیسبوک نیز برای مشاهده پیام های حذفق شده از اینستاگرام استفاده کنید. فیس بوک به عنوان صاحب اینستاگرام مدیریت اطلاعات کاربران را به عهده دارد و توصیه می شود که حساب کاربری خود را در اینستاگرام به فیس بوک متصل کنید تا در مواقعی مانند بازیابی پیام دچار مشکل نشوید.

لازم به ذکر است که قبل اینکه اتفاقی برای دایرکت پیجتان بیفتد اقدام به اتصال حساب اینستاگرام به فیس بوک نمایید زیرا اگر پس از پاک شدن دایرکت حساب خود را به فیس بوک وصل کنید امکان بازیابی پیام ها نخواهد داشت.

زمانی که حساب خود را به فیس بوک متصل کنید و سپس با مرورگر به فیس بوک وارد شوید با مراجعه به بخش صندوق پیام ها در بخش سمت چپ روی گزینه Instagram Direct ضربه بزنید. با انجام این کار تمامی پیام های دایرکت اینستاگرامتان در دسترس خواهد بود.

نحوه دیدن پیام های پاک شده اینستاگرام توسط برنامه های جانبی

علاوه بر روش هایی که در بالا بیان کردیم با استفاده از برنامه های بازیابی پیام در اندروید می توانید محتوای پیام های دایرکت را بازیابی کنید. در این بخش به معرفی نرم افزارهای معروف و مناسب این کار می پردازیم:

  • نرم افزار Fone by Wondershare

این یکی از نرم افزارهایی است که در سیستم عامل های ویندوز، مک و همچینن اندروید قابل نصب و استفاده است. این برنامه علاوه بر بازیابی پیام های دایرکت می تواند در بازیابی سابقه های تماس، تصاویر و ویدیوها نیز به شما کمک کند.

  • نرم افزار FONELAB

این نرم افزار نیز در سیستم عامل های مک، ویندوز و اندروید قابل نصب است. شما میتوانید از نرم افزار FONELAB برای بازیابی پیام های دایرکت، فایل های صوتی، تصویری، سوابق تماس و پیوست های ارسالی استفاده کنید.

  • نرم افزار IMYFONE D-BACK

این نرم افزار برخلاف دو نرم افزار قبل مناسب گوشی های آیفون است و برای سیستم عامل مک و ویندوز آن نیز موجود و قابل نصب است. با استفاده از این برنامه می توانید اطلاعات گوشی آیفون شامل محتوای تصویری، ویدیو، یادداشت و پیام های دایرکت را بازیابی کنید.

  • نرم افزار U .FONE

U.FONE یکی از معروف ترین نرم افزار های بازیابی  اطلاعات است که می تواند تمام اطلاعات حذف شده را در گوشی های آیفون و آی پد بازیابی کند. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار به راحتی پیام های حذف شده دایرکت اینستاگرام را بازیابی کنید.

جمع بندی

بازیابی پیام های حذف شده اینستاگرام یکی از قابلیت های جذاب این شبکه اجتماعی به شمار می رود. شما می توانید پیام های پاک شده در دایرکت خود را با استفاده از 4 روش مختلف بازیابی کنید و به آن ها دسترسی داشته باشید. در این مقاله نحوه دیدن پیام های پاک شده اینستاگرام با استفاده از تمام روش های ممکن را برای شما شرح دادیم. در صورتی که هر گونه سوال، پیشنهاد یا انتفادی در رابطه با موضوع مقاله دارید، می توانید در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

آیا امکان بازیابی پیام های حذف شده اینستاگرام وجود دارد؟

بله شما می توانید از روش های ذکر شده داخل مقاله برای بازیابی پیام های حذف شده اینستاگرام استفاده کنید.

آیا می توان پیام های حذف شده را با استفاده از نرم افزارهای جانبی مشاهده کرد؟

بله شما می توانید از نرم افزارهای Fone by Wondershare، FONELAB، IMYFONE D-BACK و U.FONE برای انجام این کار استفاده کنید.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. سلام. برنامه های جانبی ریکاوری پیام های حذف شدن امن هستن و میشه بهشون اعتماد کرد یا بهتره از خود ایسنتاگرام کمک بگیریم؟

  2. ممنونم عالی بود. من پیام های کاریم حذف شده بود و دچار مشکل شده بودم با این روش میتونم اونا رو برگردونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *