نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تغییر بیو اینستاگرام

5/5

نحوه تغییر بیو اینستاگرام یکی از قابلیت هایی است که پس از افتتاح حساب کاربری می توانید انجام دهید. بیوگرافی اینستاگرام یکی از ویژگی ها و فرصت هایی است که کاربران می توانند از آن برای معرفی خود و جذب مخاطبان هدف استفاده کنند. به عبارتی بیو بیانگر فعالیت و کسب و کار شما و تعریفی از خودتان است و باید برای معرفی و شناساندن فعالیت و کسب و کار شما به دیگران استفاده شود.

اکثرا افرادی که صاحب فروشگاه آنلاین و کسب و کار مجازی در این اپلیکیشن هستند می دانند که قرار دادن لینک وب سایت در بخش بیو آپشن مناسبی است تا بازدید سایت شان افزایش پیدا کند. حتی اگر پیج شخصی هم داشته باشید با تعیین یک بیو خوب می توانید توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کنید.

در بیوگرافی تنها می توان 150 کاراکتر را وارد کرد. شاید اینطور به نظر برسد که تنها یک عبارت کوتاهی می توانیم در آن قرار دهیم اما با همین عبارت کوتاه می توانیم حساب کاربری خود را جذاب تر کرده و افراد زیادی را به سمت خود جذب کنیم. اگر حساب بیزینس یا تجاری دارید روی جذابیت بیو خود کار کنید. با این کار بخش مهمی را برای جذاب کردن حساب خود انجام داده اید. در این مقاله از نوماوب، نحوه تغییر دادن بیو اینستاگرام را به طور کامل آموزش خواهیم داد.

روش تغییر بیو اینستاگرام

هر زمان که لازم داشته باشید می توانید بیو خود را با روش هایی که در بخش زیر آورده ایم تغییر دهید. نحوه تغییر بیو در اینستاگرام آیفون با اندروید یکسان است. برای آشنایی با نحوه ادیت بیوگرافی بخش های زیر را مطالعه کنید.

نحوه تغییر بیو اینستاگرام در اندورید و آیفون

تغییر بیو اینستاگرام کار ساده ای است و در عرض کمتر از یک دقیقه انجام می شود. شما می توانید بیو خود را تغییر داده و آن را جذاب تر کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد اینستاگرام شوید و مطابق تصویر در صفحه اصلی یا home روی تصویر پروفایل ضربه بزنید.
روش تغییر بیو اینستاگرام در اندورید و آیفون
نحوه تغییر بیو اینستاگرام

2. در صفحه ای که باز می شود روی Edit profile ضربه بزنید و سپس وارد بخش Bio شوید.

روش تغییر بیو اینستاگرام در اندورید و آیفون
نحوه تغییر بیو اینستاگرام

3. با ضربه زدن روی بخش Bio می توانید هر چیزی که مد نظرتان است را در قالب 150 کاراکتر وارد کنید.

  • بیو می تواند شامل توضیح کوتاهی از خود شما، نوع فعالیت، لینک وب سایت یا وبلاگتان باشد.
روش تغییر بیو اینستاگرام در اندورید و آیفون
نحوه تغییر بیو اینستاگرام

4.  پس از تغییر یا تنظیم بیو، روی دکمه Done ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شود.(طبق تصویر بالا)

نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز

اینستاگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایی است که توسط ایرانیان استفاده می شود. این اپلیکیشن روی ویندوز و گوشی قابل نصب است. در صورتی که از نسخه ویندوز اینستاگرام استفاده کنید نیز می توانید بیو خود را تغییر دهید. برای این کار باید به صورت زیر عمل کنید.

 

وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود در کامپیوتر خود شوید.(می توانید در مرورگر نیز آدرس instagram.com را وارد کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات کاربری و رمز خود وارد حساب خود شوید.

  1. در حساب خود، روی عکس پروفایل ضربه بزنید.
نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز
نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز

3. در صفحه بعد در زیر نام کاربری Edit Profile مشاهده می شود. روی آن کلیک کنید.

نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز
نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز

4. عبارتی که برای بیو حساب در نظر دارید را در بخش مشخص شده روی تصویر، وارد کنید.

نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز
نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز

5. پس از ایجاد تغییرات، روی  گزینه Submit کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز
نحوه تغییر بیو اینستاگرام در ویندوز

6. کار تغییر بیوگرافی به پایان رسیده و شما یک بیو جذاب ایجاد کرده اید که در دسترس و مشاهده همه مخاطبین و کاربران قرار می گیرد.

نکات مهم راجب نوشتن بیو حرفه ای اینستاگرام

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که بایو با بیو فرقی ندارد. فقط بین کاربران به این دو صورت تلفظ می شود و دلیل اصلی آن به خاطر تلفظ زبان لاتین به دو حالت است.

اصل پیج روی بیو تنظیم می شود یعنی اکثر جذابیت و جذب مخاطب پیج شما روی بیو تنظیم خواهد شد. چرا اصل است؟ به علت اینکه کاربر هنگام ورود به حساب شما تنها در 3 ثانیه می تواند جذب حساب شما شود.

در ابتدا به بیان عناصری می پردازیم که در بیو حرفه ای تاثیر دارند و جزء زیر مجموعه بیو حرفه ای هم محسوب می شوند می پردازیم:

  • آیدی
  • اسم
  • توضیحات پروفایل
  • بیو

برای شروع بیو حرفه ای ابتدا باید مشخص کنید که قصد ایجاد چه نوع حسابی را دارید.

  1. پرسونال
  2. بیزینس
  3. کریتور

تعیین آیدی:

  • شما حساب را یا به حالت شخصی ایجاد کرده اید یا برای شرکت اما باید به این نکته دقت کنید که اگر آیدی شما با دو کلمه است باید از یک جداکننده کثل . یا _ در بین آنها استفاده کنید. اما اگر اینطور نیست اصلا در آیدی خود از (_ و .) برای ابتدا و انتهای آیدی و به عنوان زیبایی یا کاراکتر اضافه از آنها استفاده نکنید، زیرا به راحتی قابل سرچ و مشاهده نیست.
  • در آیدی خود از کلماتی استفاده کنید که نیاز به رمزگشایی نداشته باشد و ماندگاری در ذهن مخاطب داشته باشد. مثلا کلماتی مثل nomaaaawebb یک حالت رمزی دارد و به خاطر سپردن مشکل است.
  • در انتخاب اسم باید دقت کنید که هرگز از فونت های نامتعارف و ایموجی ها استفاده نکنید. از یک اسم خوب که معرف شخصیت و کار شما باشد استفاده کنید.
  • در عکس پروفایل تصویری از خودتان در پیج شخصی یا تصویری از برند و لوگوی شرکت در پیج بیزینسی قرار دهید.
  • در بیو خود اگر قرار است فارسی بنویسی کاملا فارسی بنویسید نه اینکه ترکیبی از فارسی انگلیسی باشد. اگر هم لینک باشد نباید از کلمات فارسی را بین آن قرار دهید و تنها لینک باشد.

در بخش بیو از عباراتی که می تواند به جذب مخاطب کمک کند استفاده کنید. با استفاده از روشی که وجود دارد می توانید در 4 خط لینک قرار دهید یا بخش های زیر را قرار دهید:

  1. نام خود را بنویسید
  2. چه کسی هستم و چه کاری انجام می دهم؟
  3. عبارتی راجع به پاسخ گویی به مخاطب قرار دهید.
  4. به سایت خود لینک دهید.
  • در بیو انشاگونه ننویسید و هر چه خلاصه تر بنویسید بهتر است. هرگز از کلمات سنگین استفاده نکنید.

جمع بندی

بیو اینستاگرام یکی از مهم ترین بخش های این اپلیکیشن است و نقش بسیار موثری در جذب مخاطبان دارد. با توجه به این قضیه شما باید یک بیو حرفه ای برای خودتان بنویسید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت پیج خود جلب نمایید. ما در این مقاله نحوه تغییر بیو اینستاگرام را به صورت تصویری به شما آموزش دادیم. همچنین نکات مهمی که حین تنظیم بیو باید به آنها دقت کنید را بیان کردیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. سلام. یک سوال داشتم برای بیو نوشتن واسه یک پیج کاری توضیحاتی در رابطه با خودمون باشه بهتره یا کسب و کارمون که اعتماد مخاطبیان بیشتر جلب بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *