نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

 نحوه بلاک کردن در اینستاگرام

5/5

نحوه بلاک کردن در اینستاگرام یکی از موضوعات پرجستجویی است که کاربران اینستاگرام به منظور جلوگیری از دسترسی افراد مزاحم به محتوای پیج و ارسال دایرکت و انجام دیگر فعالیت ها به دنبال آن هستند ، با قابلیت مسدود کردن، صاحب پیج با هدف فراهم کردن شرایط مساعد و بدون دردسر در این شبکه اجتماعی می تواند مانع مزاحمت های اذیت کننده افراد با پیج های شخصی و عمومی در قالب شرکتی و … باشد،  بلاک کردن افراد در اینستاگرام به چندین روش امکان پذیر است، از طریق دایرکت، کامنت، پروفایل و لیست بازدید کنندگان می توانیم نسبت به بلاک افراد اقدام کنیم، ما در این مقاله به توضیح بخش های کاربردی و آسانی که مناسب همه کاربران است می پردازیم، امید است که محتوای ارائه شده مفید باشد، با ما و این مقاله همراه باشید.

بلاک کردن افراد از طریق دایرکت اینستاگرام

  1. به اینستاگرام وارد شوید و در صفحه اصلی علامت موشک کاغذی در بالای صفحه سمت راست را لمس نمایید‌ تا وارد بخش دایرکت ها شوید.
نحوه بلاک کردن افراد از طریق دایرکت اینستاگرام

      2. با وارد شدن به بخش دایرکت ها، یکی از چت هایی که جهت بلاک کردن مدنظرتان است را لمس کنید.

روش بلاک کردن افراددر اینستاگرام

      3. با وارد شدن به صفحه چت، روی نام پروفایل شخص در بالای صفحه ضربه بزنید.

مراحل بلاک کردن افراد به طور مستقیم در اینستاگرام

      4. سپس در بالای صفحه و سمت راست پروفایل، روی سه نقطه ضربه بزنید.

      5. از منویی که پس از لمس سه نقطه ظاهر شده است گزینه Block را انتخاب کنید.

طریقه blockکردن افراد از طریق دایرکت اینستاگرام

      6. پس از انتخاب گزینه بلاک، کادری  باز می شود که جهت اطمینان از بلاک کردن از شما سوال می کند و  دارای دو گزینه block و cancel است،اگر از بلاک کردن شخص اطمینان دارید گزینه block را انتخاب کنید‌.

روش بلاک کردن افراد از طریق دایرکت اینستاگرام

      7. سپس کادر دیگری باز می شود که لازم است در آن کادر ok را انتخاب نمایید.

زمانی که از طریق دایرکت کسی را بلاک کنیم در واقع دسترسی فرد را به همه بخش های پیج خود محدود خواهیم کرد و به این صورت نیست که تنها از ارسال دایرکت شخص جلوگیری کنیم بلکه در همه بخش ها مسدود خواهد شد.

مراحل بلاک کردن افراددر اینستاگرام

بلاک کردن در اینستاگرام از طریق پروفایل اشخاص

اگر بخواهید از طریق پروفایل به بلاک کردن پیج یک شخص یا یک شرکت اقدام کنید می توانید به این روش عمل کنید:

  1. وارد اینستاگرام شوید و آی دی پیج شخص یا شرکتی که قصد بلاک کردنش را دارید در بخش جستجوی اینستاگرام وارد کنید.(آیکن جستجو به شکل ذره بین در پایین صفحه سمت چپ در ردیف دوم قرار دارد)
مراحل بلاک کردن در اینستاگرام از طریق پروفایل اشخاص

      2. اگر پروفایل شخص یا شرکت در صفحه اصلی بدون جستجو کردن قابل مشاهده است، روی نام پروفایل او ضربه بزنید تا وارد صفحه پروفایل او شوید‌.

      3. سپس در بالای صفحه سمت راست روی سه نقطه ضربه زده و گزینه block را از منوی باز شده انتخاب کنید.

روش بلاک کردن در اینستاگرام با پروفایل اشخاص

      4. در کادر پاپ آپ نیز گزینه block را انتخاب کرده تا شخص یا شرکت بلاک شود.

روش مسدود کردن اشخاص دراینستاگرام از طریق پروفایلشان
مراحل مسدود کردن افراد در اینستاگرام از طریق پروفایل اشخاص

مشاهده بلاک لیست اینستاگرام

پس از اینکه فرد یا افرادی را بلاک کنیم برای ما سوال است که لیست افراد بلاک شده در اینستا کجاست؟ لیست بلاک شده ها شامل همه افرادی است که شما با بلاک کردن آنها مانع فعالیت و ارتباط با پیج خود شده اید در این بخش به نحوه یافتن بلاک لیست اینستاگرام خواهیم پرداخت.

  1.  با لمس تصویر نمایه پیج خود، وارد پروفایل شوید.

      2. در بالای صفحه روی سه خط افقی سمت راست معروف به منوی همبرگری ضربه بزنید.

      3. گزینه setting را از منو انتخاب کنید.

دیدن فهرست بلاک شگان افراد در اینستاگرام

       4. در صفحه بعد پس از انتخاب setting، گزینه privacy را برگزینید‌.

مراحل مشاهده بلاک لیست اینستاگرام

       5. پس از انتخاب بخش خصوصی(privacy) گزینه blocked account را انتخاب کنید تا لیست افراد بلاک شده برایتان نمایش داده شود.

روش دیدن فهرست بلاک شده اینستاگرام

      6. در لیست افراد بلاک شده روبروی  نام هر شخص گزینه ای با عنوان   unblock وجود دارد که برای آنبلاک کردن و خروج فرد از لیست بلاک شده ها این گزینه را انتخاب کنید.

روش دیدن فهرست بلک شدگان در اینستاگرام
نحوه مشاهده بلاک لیست اینستاگرام

بلاک کردن در اینستاگرام با مراجعه به لیست بازدید استوری

با انتشار استوری لیستی از افراد بازدید کنندگان نمایش داده می شود که از آن طریق می نوانید افرادی که تمایل ندارید در پیج شما فعالیت کنند و پس از این از مشاهده استوری های خود توسط آنها جلوگیری کنید می توانید به این لیست مراجعه کرده و با لمس نام کاربری  یا تصویر پروفایل موجود در لیست می توانید به پیج شخص موردنظر مراجعه کنید و از آن طریق نسبت به بلاک کردن او اقدام کنید:

  1. پس از ورود به حساب کاربری خود، به استوری منتشر شده در پیج خود مراجعه کنید.
  2. پس از باز کردن استوری، صفحه را به سمت بالا بکشید تا لیست بازدیدکنندگان استوری نمایش داده شود.
  3. با لمس نام کاربری یا تصویر پروفایل اشخاص، به حساب کاربری آنها وارد خواهید شد، فردی که قصد بلاک کردن دارید را انتخاب کنید.

با ورود به صفحه پروفایل شخص موردنظر، در بالای صفحه سمت است روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و از منوی باز شده گزینه Block را انتخاب کنید سپس در کادری که باز می شود نیز گزینه Block  را دوباره انتخاب کنید، به این صورت شخص موردنظر بلاک خواهد شد.

بلاک کردن در اینستا با مراجعه به کامنت‌ها

زمانی که پستی را منتشر کنیم کامنت هایی از افراد دنبال کننده دربافت خواهیم کرد که گاهی کامنت ها و نظرات نامناسب دیگران باعث بروز دردسر و مشکلاتی خواهد شد که بلاک کردن افراد در اینستاگرام از طریق کامنت ها یکی از روش هایی است که می تواند در مسدود کردن کمک کند، برای این کار تنها لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به بخش کامنت ها مراجعه کنید.

    2. بر روی کامنت شخصی که برای شما ارسال شده است ضربه بزنید تا به حالت انتخاب تبدیل شود.

    3. در بالای صفحه علامت ! را انتخاب کنید تا بتوانید گزینه Block را انتخاب کنید.

    4. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، دوباره کادری باز می شود که لازم است دوباره Block را از آن کادر جهت تایید بلاک شدن انتخاب کنید.

نحوه بلاک دوطرفه در اینستا

همانگونه که می دانید زمانی که شخصی شما را بلاک کرده باشد امکان دسترسی شما به اکانت شخص موردنظر امکان پذیر نخواهد بود اما به روش زیر هم می توانید به پیج شخص دسترسی پیدا کرده و نسبت به بلاک دوطرفه اقدام کنید، بنابراین مراحل زیر را انجام دهید:

اگر بخواهید که به پیج شخصی که از طرف او بلاک شده اید دسترسی پیدا کنید لازم است که نام کاربری او را کاملا به خاطر داشته باشید و در بخش جستجوی اینستاگرام می توانید با با وارد کردن علامت @ و نام کاربری او، به پیج شخص دسترسی پیدا کنید.

همچنین می توانید با منشن کردن نام کاربری شخص در پایین یک پست یا ارسال نام کاربری به دیگران از طریق دایرکت به پیج شخص بلاک کننده دسترسی یابید.

پس از اینکه به پیج او وارد شدید روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست پروفایل ضربه بزنید و در منوی ظاهر شده گزینه Block را انتخاب کنید، به این ترتیب توانسته اید در برابر بلاک شدن، شخص مقابل را بلاک کنید و بلاک دوطرف صورت بگیرد.

جمع بندی

نحوه بلاک کردن در اینستاگرام،  به منظور مسدود کردن حساب کاربری اشخاصی است که با فعالیت خود قصد مزاحمت در پیج شما را دارد، با بلاک کردن اشخاص مانع ارسال دایرکت، کامنت آنها به پیج خود خواهید شد و همچنین استوری های خود را از دید این افراد پنهان خواهید کرد، بلاک کردن از طریق بخش های مختلف مانند دایرکت، کامنت، لیست بازدید استوری و پروفایل اشخاص امکان پذیر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *