نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

محدودیت های تلگرام

5/5
محدودیت های تلگرام

پیام رسان تلگرام همانند سایر شبکه‌های مجازی و پیام رسان‌ها محدودیت‌های خاصی دارد. از جمله محدودیت‌های تلگرام میتوان به محدودیت در زمینه تبلیغات، ارسال پیام انبوه، محدودیت‌های بخصوص گروه و کانال‌های تلگرامی و غیره اشاره کرد. این محدودیت‌ها یعنی شما تا حد مجازی که خود تلگرام مشخص کرده اند می‌توانید از برخی قابلیت‌ها استفاده کنید و برای استفاده بیش از حد، با موانعی روبرو می‌شوید. 

این مقاله برای کسانی مفید خواهد بود که از تلگرام بعنوان یک شبکه مناسب جهت تبلیغات در تلگرام، ارسال پیام انبوه در تلگرام و کسب درآمد استفاده می‌کنند یا نگران مسدود شدن حساب شخصی خود توسط تلگرام هستند، از آن جهت که این قوانین مستقیماً در تلگرام در دسترس نمی‌باشند ما در این مقاله سعی کریم به بررسی کامل محدودیت‌های تلگرام بپردازیم.

محدودیت های تلگرام جهت امور تبلیغاتی

تلگرام به عنوان یک اپلیکیشن رایگان است که بین کاربران برای کسب درآمد و انجام امور تبلیغاتی به صورت انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین در این مورد محدودیت‌هایی از جانب این پیام‌رسان در نظر گرفته شده است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • محدودیت در ارسال پیام به صورت مستقیم (پیوی شخصی کاربران)
  • محدودیت مربوط به فعالیت‌های گروهی
  • محدودیت‌های مربوط به ادمین کانال

محدودیت تلگرام در ارسال پیام انبوه

یکی از سخت‌گیرانه ترین محدودیت‌ها، ارسال پیام انبوه در تلگرام است، یعنی شما نمی‌توانید به تعداد زیادی از افراد به طور آزادانه پیام ارسال کنید، تلگرام دو دسته بندی برای این منظور در نظر گرفته است:

  • مخاطبین (افراد آشنا) : یعنی افرادی که می‌شناسید و در گذشته با شما تبادل پیام کرده‌اند حتی اگر در حد یک پیام بوده باشد و یا اینکه اسم شما را در دفترچه تلفن خود ثبت کرده‌اند.
  • افراد ناشناس : افرادی که تا بحال برای شما پیامی ارسال نکرده‌اند و شما نیز با آن‌ها چت نکرده‌اید، همچنین اسم شما هم در گوشی آن‌ها ذخیره نشده است.

اکنون به بررسی قوانینی که تلگرام در خصوص ارسال پیام به هر یک از این دو دسته‌بندی، وضع کرده است می‌پردازیم:

  • ارسال نامحدود پیام به مخاطبین (افراد آشنا): خوشبختانه هیچ گونه محدودیتی برای ارسال پیام به مخاطبین خود ندارید.
  • ارسال پیام به افراد ناشناس به طور محدود : شما به طور میانگین با هر حساب از تلگرام که با یک شماره تلفن ایجاد شده باشد روزانه می‌توانید روزانه به 20 الی 40 نفر از این گونه افراد پیام را مستقیم ارسال کنید.

 در صورت عبور از این مقدار در نظر گرفته شده، پیامی مبنی بر اینکه “شما دیگر قادر به ارسال پیام به افراد ناشناس نمی‌باشید” دریافت خواهید کرد اما نگران نباشید این محدودیت موقتی است و نهایتا در طی 4 الی 5 روز رفع خواهد شد. ضمنا احتیاط کنید که دیگر از این حد فراتر نروید زیرا در صورت تکرار این اشتباه زمان این محدودیت طولانی‌تر خواهد شد و احتمالا ممکن است که تلگرام حسابتان را به طور دائمی مسدود کند.

 

مطلب پیشنهادی
ارسال پیام انبوه در تلگرام (تبلیغات در تلگرام) بدون محدودیت

محدودیت تبلیغات در گروه تلگرام

انجام امور تبلیغاتی در فضای تلگرام به دو طریق امکان پذیر است:

  1. یکی از راه‌های تبلیغات در حوزه کسب و کار، ارسال پیام با محتوایی همچون معرفی محصولات و خدمات به گروه‌ها می‌باشد، تعداد ارسال پیام در گروه بدون محدودیت است اما باید از قوانین گروه که توسط مدیر گروه تعیین شده است پیروی کرد و در صورت تخلف از قوانین ممکن است توسط ادمین از گروه حذف شوید.
  2. روش دوم جهت تبلیغ، ایجاد گروه و استفاده از اعضای آن است به طوری که افراد گروه را به عضوگیری و انتشار محتوای با کیفیت راجب محصولات و خدمات خود تشویق کنیم، بنابراین هر چقدر تعداد ممبرهای گروه بیشتر شود، بازدید از محصولات و خدمات شما نیز بیشتر خواهد بود.

نکته مهم: چه شما مدیر یک گروه تلگرامی باشید و چه عضوی از گروه، تفاوتی ندارد. در هر دو صورت محدودیت برای هر دو حالت یکسان است و روزانه تا 50 نفر قابلیت افرودن عضو به گروه را خواهید داشت.

محدودیت برای کانال های تلگرامی

فعالیت و انجام تبلیغات در کانال تلگرام نسبت به گروه راحت تر است زیرا در کانال فقط مدیر قادر به ارسال پست می‌باشد اما درگروه‌های تلگرام امکان چت کردن اعضا در گروه وجود دارد اما اگر قصد تبلیغ کسب و کار یا محصولات خود را در کانال تلگرام دارید به این دو نکته دقت کنید:

ارسال پست در کانال‌های تلگرام نامحدود است اما افزودن افراد محدودیت دارد یعنی به طور کلی شما به عنوان مدیر پس از ایجاد کانال، قادرهستید مجموعا 200 ممبر به کانال خود اضافه کنید و از آن به بعد برای عضوگیری بیشتر تنها می‌توانید به افراد لینک دعوت ارسال کنید تا از طریق پیوند وارد کانال شما شوند.

البته دقت کنید که با هر حسابی که در تلگرام دارید، می‌توانید 10 کانال ایجاد کنید.

توجه: تلگرام به مسائلی چون خشونت، جنایت، کلاهبرداری و مسائل جنسی و… حساس است و دسترسی کانال و گروه‌هایی که در این خصوص فعالیت می‌کنند را برای همیشه مسدود می‌کند توصیه می‌کنیم از انجام فعالیت‌هایی که تلگرام به آن‌ها مشکوک می‌شود خودداری کنید.

رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام

کانال‌ها یکی از آپشن‌هایی است که تلگرام را نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی و پیام‌رسان‌ها متمایز کرده است و چون اکثراً فعالیت‌های روزانه خود را در کانال‌های تلگرامی برای فروش، بازاریابی و تبلیغات در تلگرام و انتشار هر محتوایی که مناسب مخاطب است را انجام می‌دهند به همین خاطر عضویت در کانال‌ها حائز اهمیت است بنابراین اگر با مشکل عضویت در کانال‌ها مواجه هستید قدم اول خروج از کانال و گروه‌هایی است که احساس می‌کنید بدون استفاده هستند و اگر تعداد کانال‌های زیادی در حساب خود دارید ابتدا از آن‌ها خارج شوید و سپس نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید.

مانند تصویر زیر پس از مشاهده پیام مبنی بر اینکه به حد مجاز رسیده‌اید؛ می‌توانید صفحه را به سمت بالا بکشید تا لیست کانال‌هایی که در زیر پیام وجود دارد مشاهده کنید، به انتخاب کانال‌ها برای حذف بپردازید یا روی دکمه حذف کانال‌های قدیمی بزنید تا خودکار کانال‌هایی که قبلا عضو آنها شده‌اید را حذف کند.

جلوگیری از عضویت ناخواسته در تلگرام

گاهی ممکن است در کانال‌هایی عضو شده باشید که به طور ناخواسته باشد یعنی کسی از دوستانتان شما را به کانال دعوت کرده باشد بدون اینکه طلاع داشته باشید و اگر بخواهید از این مشکل جلوگیری کنید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد تلگرام شوید سپس با ضربه بر روی منوی همبرگری در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.
رفع محدودیت عضویت درکانال تلگرام

2. در منوی باز شده روی setting  و پس از آن  گزینه Privacy and Security را لمس کنید.

رفع محدودیت عضویت درکانال تلگرام
رفع محدودیت عضویت درکانال تلگرام

3. در صفحه به بخش Groups & Channels وارد شوید.

رفع محدودیت عضویت درکانال تلگرام

4. اگر بخواهید از عضویت ناخواسته خود در کانال‌ها جلوگیری کنید و هیچ کس حتی مخاطبین شما اجازه دعوت به کانال‌ها را نداشته باشند گزینه Never Allow را انتخاب کنید و از بخش Add users افراد و مخاطبین خود را انتخاب کنید که در لیست ممنوعه قرار بگیرند و اجازه اضافه کردن شما به کانال و گروه‌ها را نداشته باشند.

رفع محدودیت عضویت درکانال تلگرام

روش رفع مشکل به سقف مجاز رسیدید

اکثر اوقات کاربرانی که با پیام “به سقف مجاز رسیدید” مواجه می‌شوند کاربرانی هستند که از نسخه غیر رسمی تلگرام استفاده می‌کنند و چون نسخه دستکاری شده‌ای از تلگرام می‌باشند کانال‌های تبلیغاتی در آن‌ها زیاد است که به طور خودکار به جمع کانال‌ها اضافه می‌شوند این مشکل در تلگرام‌های غیر رسمی نسبت به تلگرام‌های رسمی بیشتر است و برای رفع این مشکل در تلگرام می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

محدودیت به سقف مجاز رسیدید

      1. ابتدا وارد تلگرامی شوید که در حال استفاده از آن هستید.

      2. تصویر پروفایل خود را در تلگرام لمس کنید تا وارد منوی تلگرام شوید.

محدودیت به سقف مجاز رسیدید

      3. در منوی ظاهر شده گزینه قابلیت‌های ویژه را لمس کنید، این گزینه دارای زیر مجموعه است و با لمس آن گزینه‌های دیگری ظاهر می شود.

محدودیت به سقف مجاز رسیدید

      4. گزینه کانال‌های محبوب را انتخاب کنید.

محدودیت به سقف مجاز رسیدید

5. با انتخاب کانال‌های محبوب، لیستی کانال‌هایی که در آن عضو هستید نمایش داده می‌شود.

6. اکنون می‌توانید با لمس علامت سطل زباله در بالای صفحه همه کانال‌ها را حذف کنید و اگر این گزینه برای شما وجود ندارد می‌توانید تک تک کانال‌ها را با لمس کردن انتخاب کرده و پس از انتخاب کانال‌های دلخواه گزینه حذف را با علامت سطل زباله انتخاب کنید.

  • دقت کنید زمانی که در تلگرام‌های غیر رسمی اقدام به حذف کانال کنید پس از مدتی ممکن است چند ساعت یا چند روز دوباره کانال‌های بی مصرف دوباره اضافه شوند که برای اینکه بتوانید مشکل عضویت ۵۰۰ کانال تلگرام را برطرف کنید مراحل بالا را دوباره باید انجام دهید.
محدودیت به سقف مجاز رسیدید
محدودیت به سقف مجاز رسیدید

محدودیت های ریپورت تلگرام

ریپورت تلگرام یک روش برای جلوگیری از ورود افراد به پی وی تلگرام و ارسال پیام‌هایی است که از دریافت آن ناراضی هستید، زمانی که کسی را ریپورت کنیم حساب او مسدود می‌شود و دیگر قادر به فعالیت و ارسال پیام به شما نخواهد بود و برای اولین بار یک شخص که مسدود شود تا 24 ساعت به حالت بلاک شده خواهد بود و در صورت تکرار در دفعات بعد به مدت 30 روز بلاک و مسدود می‌ماند و گاهاً پیش می‌آید که اکانت شخص برا همیشه ریپورت باقی می‌ماند و رفع آن امکان پذیر نخواهد بود.

نحوه دور زدن محدودیت های تلگرام

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که در تلگرام وجود دارد و فعالیت‌های روزانه و ارسال پیام در می‌شود مشکل ریپورت شدن حساب کاربری است و ممکن است و این مشکل توسط خود کاربران انجام می‌گیرد، به این صورت که کسی به حساب شخص نانشناس وارد شود هر لحظه ممکن است که توسط آن شخص گزارش داده شود یا به اصطلاح ریپورت شود، اما زمانی که طبق قوانین تلگرام فعالیت شود مانع از ایجاد مشکلات در این زمینه می‌شود.

اگر شما هم جز افرادی هستید که حسابشان دچار محدودیت تلگرامی شده است، یا ریپورت شده‌اند، نگران نباشید راهکاری به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید حساب خود را به حالت فعال بازگردانید.

روش اول تماس با پشتیبانی جهت رفع ریپورت

درخواست رفع مسدودی حساب از تیم پشتیبانی تلگرام به دو روش زیر امکان پذیر است:

  • ارسال پیام با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) و سپس از بخش پشتیبانی (support) گزینه پرسش و پاسخ ( ask a Question) را انتخاب کنید.
  • ارسال ایمیل به پشتیبان تلگرام آدرس به spam@telegram.org

روش دوم استفاده از ربات تلگرام جهت رفع ریپورت

یکی از روش‌های ساده برای رفع محدودیت‌های تلگرام استفاده از ربات طراحی شده تلگرام  به نام robot spam bot است، کافی است که آی دی spambot @ را در بخش جستجوی تلگرام وارد کنید و پس از وارد شدن به صفحه بات روی دکمه استارت کلیک کنید،  سپس جهت شروع فرآیند روی دکمه This is a Mistake کلیک کنید و با انتخاب دکمه YES درخواست خود را ارسال می‌کنید. در نهایت دکمه  No, I’ll never do any of this  به تلگرام نشان می‌دهید که خطایی مرتکب نشده‌اید.

روش سوم : رفع محدودیت تلگرام به روش باگ تلگرام

اگر حساب تلگرام شما هم ریپورت شده است می‌توانید به روش‌هایی که در این بخش بیان می‌کنیم عمل کنید تا بتوانید مشکل ریپورت شدن حساب خود را حل کنید.

این روش نیازمند صبر و خلاقیت شماست بنابراین مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید:

  1. ایجاد یک حساب با نام کاربری جدید
  2. تغییر نام کاربری حساب ریپورت شده و قرار دادن نام آن در حساب جدید (نام‌های کاربری را جابجا کنید)
  3. جابجا کردن تصویر پروفایل در حساب‌های کاربری
    به طور کلی تا این مرحله اطلاعات دو حساب را با هم جابجا کرده‌اید.
  1. هر دو حساب را عضو یک گروه کنید سپس هر چند دقیقه و تا دوبار از هر دو حساب پیام‌های دو خطی در گروه ارسال کنید.
  2. تا 24 ساعت هیچ‌گونه پیامی ارسال نکنید، بعد از این تایم مشاهده خواهید کرد که از محدودیت تلگرام خارج شده‌اید.

خلاصه ای از روش های رفع محدودیت تلگرام

  1. درخواست از دیگران جهت ارسال پیام به شما می‌تواند تاثیر زیادی در رفع مشکل ریپورت داشته باشد.
  2. استفاده از ربات تلگرام مانند SpamBot@ یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای رهایی از ریپورت است و تا 24 ساعت بعد از درخواست مشکل ریپورت بودن برطرف می‌شود.
  3. ذخیره کردن شماره افراد به عنوان مخاطب یکی از روش‌هایی است که بتوانید در حالت ریپورت بودن به شخصی که جز افراد ناشناس است پیام ارسال کنید.
  4. ایجاد شماره مجازی راهی برای دور زدن می‌باشد و به راحتی می‌توانیم از طریق آن به دیگران پیام ارسال کنیم.

جمع بندی

ما مطالب را طبق نظرات مشتریان و بر اساس تجربه آن‌ها گرد آوری کرده‌ایم و تمام تلاش خود را کردیم تا اطلاعات جامعی در زمینه محدودیت های تلگرام در اختیارتان قرار دهیم، اگر شما قصد فعالیت در تلگرام جهت رونق کسب و کار خود را دارید بهتر است که طبق قوانین تلگرام رفتار کنید که مشمول محدودیت نشوید.

سوالات متداول

  1. نحوه عبور از محدودیت در خصوص عضویت به کانال ها ی تلگرام چگونه است؟
    اگر حین عضویت در کانال و گروه ها با پیام ” به سقف مجاز رسیده اید”مواجه می شوید به این علت است که حد مجاز  در عضویت  ۵۰۰ کانال و گروه است و باید از کانال و گروه های اضافی و  بدون استفاده خارج شوید.
  2. آیا امکان عضویت در کانال و گروه های بیش از  تعداد  ۵۰۰ تلگرام وجود دارد؟
    در نسخه اصلی و رایگان تلگرام تنها مجاز به عضویت در ۵۰۰ کانال و گروه به طور همزمان هستید اما در نسخه پریمیوم بابت پرداخت هزینه امکان استفاده از امکانات وجود دارد و تا تعداد 1000 کانال و گروه را می توانید عضو شوید.
  3. اجازه عضویت در ۱۰۰۰ کانال و گروه وجود دارد، به چه صورت مانع بروز  مشکل در محدودیت عضویت کانال و گروه های تلگرامی شویم؟
    پیش از آنکه در کانال و گروه ها ی زیادی عضو شوید بهتر است با مراجعه به  تنظیمات تلگرام و محدود کردن عضویت ناخواسته از  بروز این مشکل  جلوگیری کنید.
  4. چرا گاهی با همه روش هایی که انجام می دهیم باز هم به” پیام سقف مجاز رسیده اید” را دریافت می کنیم؟
     این حالت زمانی به وجود می آید که تلگرام مشکل داشته باشد و شماره همراه شما محدود شده باشد که برای رفع آن باید به بخش پشتیبانی تلگرام پیام ارسال کنید.
  5. علت مواجه شدن با پیام (Too many communities) هنگام عضویت در کانال تلگرام چیست؟
    این پیام به معنای این است که در عضویت کانال ها “به سقف مجاز رسیده اید” یعنی می توانید در ۵۰۰ کانال عضو شوید و اگر بیش از این تعداد قصد عضویت داشته باشید با این پیام مواجه خواهید شد.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. سلام یه سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید، چطور افراد را به گروهم اضافه کنم که حسابم دچار محدودیت های تلگرام نشه و مسدود نشه؟

    1. سلام برشما، ما درافزودن تعداد 50 نفر به طور روزانه محدودیتی نداریم پس تا همین حدود اد کنید و نگران نباشید.

  2. من از استفاده از این سایت خیلی راضی
    بودم و حتماً بار دیگر چک خواهم کرد.

    محتوای ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار است و من را در رسیدن به اهدافم یاری رساند.
    به همه توصیه می‌کنم که سری به این سایت بزنند زیرا کمک زیادی
    به شما خواهد کرد. از تلاش‌های تیم پشتیبانی بسیار سپاسگزارم که چنین محتوای با ارزشی را ارائه می‌دهند.
    امیدوارم که در روزهای آینده محتوا بیشتر و بهتری را مشاهده کنم.
    هر بار که از این سایت بازدید می‌کنم، اطلاعات جدیدی کسب
    می‌کنم که بسیار برایم ارزشمند است.}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام