نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

محدودیت های اینستاگرام

5/5

محدودیت های اینستاگرام  شامل قوانینی است که  جهت استفاده صحیح کاربران ازاین شبکه اجتماعی تعیین شده است و همه ملزم به رعایت آن هستند، اگر جزء کاربران اینستاگرام هستید و برای استفاده شخصی و یا بعنوان یک شخص صاحب کسب و کار در این شبکه فعالیت دارید ممکن است این محدودیت ها برای شما نیز اعمال شده باشند که در تلاش برای رفع آن ها باشید!

اگر قصد دارید با محدودیت های اینستاگرام بیشتر آشنا شوید، ما به طور کامل به بررسی این محدودیت ها می پردازیم وبا مطالعه این قوانین می توانید از پلتفرم این شبکه به درستی استفاده کنید واحتمال ایجاد مشکلاتی مانند بلاک شدن و حذف حساب را کاهش دهید پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

علت وجود محدودیت در اینستاگرام

همه ما ازفعالیت نامحدود و استفاده بی نهایت از امکانات چه در دنیای واقعی و چه مجازی لذت میبریم اما نامحدود بودن معایبی دارد وباعث ایجاد مشکلاتی نیز میشود مثلا برخی از افراد به وسیله ربات ها از روش های فیک استفاده می کنند تا فالوور های بیشتری جمع کنند ، اینگیجمنت پیج خود را افزایش دهند که باعث  ایجاد آمار کاذب و کاهش کیفیت محتوای در اینستاگرام می شود.

با این حساب محدودیت ها به نفع ماست اگرچه کمی آزاردهنده محسوب میشود اما چون اینستاگرام در تشخص اسپم ها هوشمند است،  برای فراهم کردن امنیت حساب های کاربران خود تشخیص می دهد که محدودیت هایی را ایجاد کند.

محدودیت های اینستاگرام به لحاظ اخلاقی

اینستاگرام برای جلوگیری از فساد اخلاقی قوانین سختی را قرار داده که همه الزام به پیروی از آن هستیم و حق استفاده از این موارد را نداریم :

  • معامله انواع سلاح گرم، مشروبات الکی و مواد مخدر و تنباکو
  • انتشار محتوای جنسی ، تنفر آمیز و خشن
  • آزار روحی افراد و حمایت از خشم و خودآزاری
  • انتشار فیلم های خشونت آمیز
  • انواع تهدید های جسمی و مالی و …
  • قماربازی
  • فروش داروی غیرقانونی(هرچند در محیط زندگی شما قانونی باشد)

اینستاگرام روی این موارد بخصوص فروش و معامله مواد مخدر و محتوای جنسی حساس و سختگیر است و به محض تشخیص اینگونه موارد سریع حسابتان را مسدود خواهد کرد.

فهرستی از محدودیت های اینستاگرام

محدودیت های اینستاگرام در بخش های مختلفی مانند میزان لایک، فالو و آنفالو، تگ کردن افراد، کامنت و پست گذاشتن و … را بیان می کنیم و هرکدام به یک مقدار محدود است و این درصد ها با هم تفاوت دارد،  برای جلوگیری از ایجاد مشکل در حساب کاربری خود و عدم بلاک شدن  حساب و اختلال در فعالیت شما در اینستاگرام،  لازم است با این موارد آشنا شوید.

قابل توجه است که محدودیت برای کاربرانی که سابقه فعالیت بیشتری دارند و برای حساب های تازه وارد و غیرفعال متفاوت است و احتمال اعمال محدودیت برای حساب های تازه وارد و غیرفعال بیشتر از حساب های سابقه دار است .

مواردی مانند میزان سابقه فعالیت حساب  کاربری، تعداد دنبال کنندگان (فالوور ها)، میزان تعامل کاربر و فعالیت حساب کاربری به کم شدن محدودیت ها کمک میکند اما اینستاگرام هوشمندانه عمل میکند و ایتدا به روند طبیعی فعالیت کاربر دقت می کند و بعد تصمیم میگیرد.

1محدودیت های اینستاگرام در فالو / نو فالو کردن

فالوو و نوفالوو کردن در اینستاگرام  به یک میزان محدودیت دارند، به طور روزانه به تعداد 200 حساب کاربری در روز است و در هر ساعت به تعداد  10 فالو و نوفالو مجاز است.

سعی کنید به مرور و هفته به هفته اقدام به  افزایش تعداد فالو و نوفالو کردن کنید.

مثلا در هفته اول به تعداد 50 ، هفته دوم 100 و هفته سوم 150 فالو/آنفالو در روز را انجام دهید و به این طریق مطمئنا دراینستاگرام اسپم ایجاد نمی کنید.

2.   محدودیت های اینستاگرام در لایک کردن

میزان در نظر گرفته برای همه کاربران یکسان نیست و نهایتا تا 1000 لایک می توانید انجام دهید، پیشنهاد میشود که برای ایمن ماندن  عدم قفل شدن حساب خود، تا 700 لایک  در روز انجام دهید.

3.   محدودیت کامنت اینستاگرام

مقدار مجاز ثبت کامنت  180 تا 200 عدد در روز است، کامنت های تکراری ارسال نکنید، این کار برای اینستاگرام خوشایند نیست و حساب شما بخاطر این کار جریمه خواهد کرد. همچنین استفاده از ایموجی ها بدون متن بعنوان کامنت هرزنامه محسوب می شود.

4.   محدودیت ارسال دایرکت در اینستاگرام

 تعداد 50 تا 80 دایرکت در روز مجاز است، برای کاربران تازه وارد مجموعا 500 فعالیت در روز مجاز است که شامل لایک، کامنت، فالو و نوفالو می شودهمچنین  برای آنها حد مجازارسال دایرکت 20 تا 50 عدد در روز است.

5.   محدودیت های  اینستاگرام  در استفاده از کاراکتر

کاربران می توانند تا 2200 کاراکتر در کامنت و کپشن خود به کار ببرند. برخی دیگر از محدودیتهای اینستاگرام را به صورت خلاصه خدمت شما بین می کنیم :

هشتگ گذاری : در هر پست به تعداد 30 هشتگ

IGTV (به اشتراک گذاری ویدیو): برخی از کاربران تا حدود 1 ساعت و برخی دیگر فقط 10 دقیقه

استوری : به تعداد 100 داستان برای کاربرانی که  داستان  های زیادی به اشتراک میگذارند.

هایلات استوری : بدون محدودیت ولی در هر بخش 100 عدد

تگ کردن : نهایتا 20 عدد

 منشن: نهایت 10 کاربر در هر پست

تعداد کاراکتر نام اکانت : 30 کاراکتر

تعداد کاراکترهای بیو: 150 کاراکتر

پست روزانه : بدون محدودیت

استوری لایو: هر کاربر 1 ساعت

ورود به حساب با چندین دستگاه: بدون محدودیت

حذف انبوه پست : فقط امکان حرف به صورت تکی امکان پذیر است

محدودیت سنی : سن کاربران حین ثبت نام باید بیش از 13 سال باشد.

عبور از محدودیت های اینستاگرام

دراینستاگرام هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی اگر از حد خود در مواردی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم فراتر بروید، مسدود خواهید شد اما این موضوع خیلی نگران کننده نیست زیرا بلاک شدن شما موقتی است و پایدار نیست و پس از مدتی رفع خواهد شد.

مدت زمان رفع مسدودی حساب در اینستاگرام چقدر است ؟

اگر به دنبال این نکته هستید که چه مدتی طول می کشد تا محدودیت های اینستاگرام رفع شود، باید بگوییم عمدتا بیشتر از چند ساعت یا روز و نهایتا تا دو هفته زمان نمی برد تا اینستاگرام اقدام به حذف مسدودیت کند و در این مدت کاری از دست شما بر نمی آید و فقط باید صبور باشید.

سیاست اینستاگرام در اعمال محدودیت

اینستاگرام در نظر دارد که بدون اعلام به کاربران ممنوعیت حساب کاربران را انجام دهد واینستاگرام در جولای 2019 به سیاست غیرفعال سازی حساب های کاربران، بدون ارسال پیام و اعلان به کاربران روی آورده است اما برای کاربرانی که با درصد خاصی از محدودیت ها تجاوز کرده باشند یک هشدارمبنی بر خطر مسدود شدن ، قبل از اعمال محدودیت به کاربر ارسال می کند تا با نقض فعالیت های خود علیه محدودیت ها از مسدود شدن حسابشان جلوگیری کنند.

اینستاگرام سعی دارد که پلتفرم امنی را برای کاربرانش فراهم کند بنابراین این محدودیت ها نیز خیال خانواده ها را در هنگام استفاده فرزندشان از اینستاگرام راحت کند.

پاسخ به سوالات متداول

  • راه جلوگیری از مسدودشدن حساب در اینستاگرام چیست؟

همه از مسدود شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام غمگین می شویم و تنها راه جلوگیری از مسدود شدن این است که تابع قوانین اینستاگرام باشیم.

  • علت وجود محدودیت های اینستاگرام چیست؟

محدودیت ها اغلب جنبه حفاظتی دارند، اینستاگرام هم محدودیت های خود را جهت محافظت از حساب کاربرانش در برابر هزرنامه ها در شبکه ایجاد کرده است.

  • در صورت تجاوز از قوانین اینستاگرام چه کاری باید انجام داد؟

گزارش های ارسالی  توسط تیمی در اینستاگرام بررسی می شود و در صورت وجود تخلف، محتوا حذف می شود اما این امکان برای کاربران فراهم است که برای دفاع می توانند به اینستاگرام درخواست تجدید نظر بدهند پس هر زمان که متوجه شدید که محتوای شما قانون را رعایت نمی کند می توانید گزارش ارسال کنید.

جمع بندی

اگرچه رعایت حد وحدود اینستاگرام برا همه الزامی است اما همه رعایت نمی کنند و شامل محدودیت های اینستاگرام به صورت موقت خواهند شد در نتیجه به شما توصیه می کنیم که برای جلوگیری از مسدود شدن موقت یا حتی دائمی حساب خود، حریم خصوصی استفاده از این شبکه اجتماعی را رعایت کنید زیرا در شرایط مسدود بودن حساب شما به مدت دوهفته ،اجازه انجام هیچ فعالیتی را نخواهید داشت. همیشه طبیعی رفتار کردن در اینستاگرام نتیجه بهتری در جذب مخاطب به شما ارائه می دهد.

مقالات مرتبط

8 پاسخ

  1. سلام. آیا استفاده از ربات های افزایش فالوور ممکنه که باعث بشه مشمول محدودیت های اینستاگرام بشیم؟

    1. بله محدودیت های اینستاگرام برای این به وجود اومده که افراد از ربات ها برای افزایش فالوورها استفاده می کنند.

  2. سلام
    من پست‌های اینستاگرامم دائم به خاطر کپی رایت پاک می‌شه باید چیکار کنم؟

  3. سلام
    من امروز هر کار می کنم نمی تونم وارد اکانت اینستاگرامم بشم؛ همش پیام میده که قوانین رو نقض کردم در حالی که این کار رو نکردم لطفا کمک کنید

  4. آیا داشتن چند اکانت اینستاگرام روی یک ایمیل شامل محدودیت های اینستاگرام هست یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *