نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

فیلتر گذاشتن روی استوری اینستاگرام

5/5

فیلتر گذاشتن روی استوری اینستاگرام از جمله روش هایی است که برای جذاب کردن محتواها استفاده می شود. فیلترها به گونه ای ساخته شده اند که نور و رنگ تصاویر و ویدئوها را تغییر داده و به افزایش جذابیت آن ها کمک می کنند. شما می توانید از این تکنیک برای اعمال جلوه هنری روی محتواها و پوشاندن نواقص تصاویر استفاده کنید. به عبارت ساده تر شما می توانید با استفاده از فیلترهای اینستاگرام نظر مخاطبان را جلب کرده و محتواهای تاثیر گذاری تولید کنید. در این مقاله از نوماوب نحوه فیلتر گذاشتن برای استوری های اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

فیلتر اینستاگرام چیست و در استوری چه کاربردی دارد؟

اگر با فتوشاپ آشنایی داشته باشید می دانید که در  این برنامه ویژگی  فیلتر  با عبارت  لاتین (Filter) وجود دارد. با این ویژگی می توانید تصاویر را تغییر داده و جذابیت آن ها را افزایش دهید. همین ویژگی در اینستاگرام نیز وجود دارد و شما با استفاده از آن می توانید تغییراتی را روی کیفیت تصویر، نور عکس، پس زمینه، غلظت رنگ و روشنایی تصاویر و ویدیو های خود اعمال کنید.

همچنین می توانید از ابزارهایی مانند عینک، پوشش، رنگ چشم و حتی تغییر اجزای صورت استفاده کنید. این ابزارها به صورت پیش فرض داخل اینستاگرام وجود دارند و شما می توانید به راحتی آن ها را روی تصاویر یا ویدئوها اعمال کنید. حتی اگر یک فرد حرفه ای هم نباشید می توانید از این ویژگی ها استفاده نمایید.

آیا می توان از فیلتر استوری دیگران استفاده کرد؟

علاوه بر انتخاب فیلتر های جذاب می توانید از فیلتر های موجود در استوری سایر افراد نیز  استفاده کنید. شما به راحتی می توانید از نام فیلتری که موردعلاقه شماست و دیگران در استوری خود استفاده کرده اند مطلع شوید. اگر در استوری شخص به بالای صفحه دقت کنید متوجه خواهید شد که در پایین نام صاحب پیج و در کنار علامت سه ستاره کوچک عبارتی دیده می شود که همان نام فیلتر است. البته ممکن است که عبارت See Translation دیده شود؛ بنابراین می توانید با لمس این گزینه وارد صفحه ای شوید که در آن صفحه See Effect برای مشاهده فیلتر وجود دارد. با انتخاب آن می توانید فیلتر را مشاهده کرده سپس آن را تست، ذخیره یا استفاده کنید.

راهنمای انتخاب فیلتر مناسب برای تصاویر در استوری

اگر کمی به موضوع تصویر خود دقت کنید متوجه می شوید که چه فیلتری برای تصویر شمت مناسب است. به طور مثال اگر از تصویر یک فرد اخمو و ناراحت برای استوری خود استفاده کنید، نمی توانید از فیلتر خنده دار برای آن استفاده کنید و بالعکس. اگر از منظره یا طبیعت در استوری استفاده می کنید تم ملایم جذابیت بیشتری به تصویر می دهد. مثلا نمی توانید فیلتر تصاویر شخص یا افراد را به طبیعت اعمال کنید. پس با دقت به موضوع و محتوای تصویر می توانید فیلتر مناسبی برای آن انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید فیلتر مناسبی را انتخاب کنید کافی است که بین فیلترها جستجو کنید. اگر بخواهید در تصویری بینی کوچک را به چهره شخص اعمال کنید بهتر است که فیلتری را با نام Small nose جستجو کنید. حتی امکان انتخاب رنگ چشم نیز برای تصویر وجود دارد. برای این کار باید Eye color را جستجو کنید و سپس فیلتر رنگ چشم ها را روی تصاویر اعمال کنید.

آیا امکان استفاده از فیلترهای استوری در پست هم وجود دارد؟

بله فیلترهای استوری به طور غیر مستقیم برای پست ها نیز وجود دارد. اگر به فیلترهای موجود در استوری ها علاقه پیدا کردید، می توانید از آن ها در پست ها نیز استفاده کنید. برای انجام این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. به صفحه اصلی اینستاگرام بروید و با لمس گزینه YOUR STORY وارد استوری شوید.

    2. تصویر یا ویدیویی را که تمایل دارید استوری کنید را انتخاب کنید.

    3. یک فیلتر انتخاب کنید تا به استوری اعمال شود.

    4. در بالای صفحه روی سه نقطه ضربه بزنید و استوری را ذخیره کنید.

    5. هنگامی که استوری خود را با فیلتر ذخیره کرده اید می توانید همان تصویر فیلتر دار را در پست هم به اشتراک بگذارید. شما می توانید در ریلز هم همان تصویر ذخیره شده را به اشتراک بگذارید. دقت داشته باشید که در ریلز هم امکان استفاده از فیلترهای مخصوص ریلز هم وجود دارد.

معرفی 14 فیلتر جذاب برای استوری اینستاگرام

فیلتر ها در بخش دوربین نمایش داده می شود و شما می توانید از آن ها برای جذاب کردن استوری های خود استفاده کنید. در این بخش 14 فیلتر جذاب برای استوری اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.

فیلتر سیبیل

بر روی چهره سیبیل قرار می دهد و به جذابیت چهره کمک می کند. اگر بخواهید فیلتر سیبیل را استفاده کنید کافی است که در کادر جستجو سیبیل را تایپ کنید‌.

 فیلتر sunglasses

سان گلسیز فیلتر معروفی  و پر طرفدارب است روی چهره شما عینک قرار می دهد. این فیلتر برای ویدیو هایی مناسب است که قرار است استوری کنید.

فیلتر Bffering

این فیلتر تصویر را تار می کند تا تصویر یا ویدیو شما رابه صورت کامل نمایش داده نشود. این فیلتر زمانی به کار می رود که نخواهید یک تصویر را با جزییات کامل به دیگران نشان دهید.

فیلتر jetlag

 این فیلتر را می توانید به ویدیوهای خود اعمال کنید زیرا تعدادی ابر متحرک را به صفحه اضافه می کند و حالت جذابی به  ویدیو می دهد.

فیلتر colorHighliter

این فیلتر مناسب کسانی است که یک رنگ را جزء برندینگ خود قرار داده اند. به طور مثال یک رنگ را که جزء برند یا لوگوی شماست را انتخاب می کنید و یک بخش خاص در تصویر را به همان رنگ نمایش می دهید. این فیلتر مابقی المان های موجود در تصویر را خاکستری نمایش می دهد و می تواند رنگ مدنظرتان را بهتر جلوه دهد.

 فیلتر بازی یا stack

فیلتری است که به حالت بازی به ویدیو اضافه می شود، یعنی باید شما بازی کنید تا فیلتر به استوری شما اضافه شود مثلا با پلک زدن مخاطب فیلتر اجرا می شود، با این فیلتر می توانید تعامل با مخاطب را در چیج خود افزایش دهید.

فیلتر focus

بخشی را که تمایل دارید برای دیگران واضح باشد را نمایش می دهد و بقیه موارد مثل زمینه را به حالت تار نمایش می دهد. تقریبا می توان گفت فقط روی یک بخشی که از نظر شما مهم است تمرکز می کند و بقیه موارد را تار می کند.

فیلتر تقویم شمسی

از این فیلتر می توانید برای نمایش دادن تقویم و تاریخ شمسی استفاده کنید. این فیلتر گزینه Add media  دارد و می توانید آن را روی تصویر ها نیز اعمال کنید.

فیلتر Rotaripeekaboo

 با این فیلتر می توانید خود را در تصویر دیگری جا دهید. مثلا تصاویری که در این فیلتروجود دارد می توانید برای تصویر خودتان استفاده کنید.  مثلا یک خانم بدون چشم در این فیلتر وجود دارد که می توانید چشمهای خود را به جای چشمهای او قرار دهید.

فیلتر کافه

این فیلتر با آهنگ هایی که دارد شما را به یاد قدیم ها و خاطراتش می اندازد. مثلا می توانید از یک محیط یا طبیعت فیلم بگیرید و با یک موسیقی قدیمی یا نوستالژیک به ویدیو خود حال و هوای قدیمی بدهید. البته استفاده از این فیلتر تنها آهنگ را روی ویدیوی شما اجرا می کند و اجازه پخش هیچ صدای دیگری را نمی دهد.

فیلتر Iphone mockup

توسط این فیلتر می توانید تصاویری را که قبلا تهیه کرده اید را در استوری به اشتراک بگذارید. با لمس گزینه Add media  می توانید وارد بخش گالری شوید.  مثلا می توانید دایرکت ها را در بخش استوری پاسخ دهید. با این کار می توانید هم سوال و هم پاسخ های داخل دایرکت را در دید دیگران قرار دهید.

فیلتر green screen

این فیلتر پس زمینه را حذف می کند و می توانید پس زمینه را خودتان انتخاب کنید تا به ویدیو اعمال شود.

فیلتر background N5

توسط این فیلتر می توانید بک گراند های متحرک به استوری خود اضافه کنید. با انتخاب این فیلتر می توانید متنی هم به آن اضافه کنید. همچنین می توانید زمان استفاده از این فیلتر را نیز انتخاب کنید که در حد چند ثانیه نمایش فیلتر طول بکشد.

فیلتر متن تایپوگرافی

با تایپ کلمه متن و جستجوی فیلتر های آماده می توانید نوشته های آماده با حالت تایپوگرافی را به استوری خود اضافه کنید.

  • توضیحاتی که راجب فیلتر ها می دهیم مربوط به به بخش دوربین استوری است و اگر تصویری انتخاب کنید دیگر افکت ها به شما نمایش داده نمی شود. اگرچه در بالای صفحه گزینه ای وجود دارد که با انتخاب آن تعدادی افکت نمایان می شود که می توانید به تصویرتان اعمال کنید. این ویژگی بدون گزینه جستجو است و دیگر امکان سرچ فیلتر را ندارید و فقط می توانید از افکت های پیشنهادی استفاده کنید.

نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

شما به راحتی می توانید فیلترها را جستجو کرده و آن ها را روی استوری اینستاگرام خود اعمال کنید. برای این کار باید مراحل زیر را سپری کنید:

  1. ابتدا اینستاگرام را باز کنید و وارد پیج خود شوید.

    2. بر روی استوری خود ضربه بزنید.

     3. حین ورود به استوری و قبل از باز کردن گالری فیلتر ها در پایین صفحه ظاهرمی شوند.

     4. فیلتر ها را به سمت چپ بکشید و با این حالت اسکرول کنید تا به انتهای لیست فیلترها برسید. مورد آخر آن مربوط به جستجوی فیلتر ها است که باید آن را انتخاب کنید.

نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

      5. صفحه ای باز می شود که در بالای آن یکسری موارد وجود دارد که ترند هستند. این فیلترها به شما پیشنهاد می شوند و می توانید از آنها استفاده کنید.

نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

      6. اگر موارد ترند مورد پسندتان نبود می توانید با ضربه بر روی ذره بین موجود در بالای صفحه سمت راست مورد دلخواه خود را جستجو کنید.

روش جستجو کردن فیلتر واستفاده ازآن در استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

      7. برای مثال ما فیلتر sunglass را جستجو می کنیم.

فیلترگذاشتن روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

      8. یک علامت فلش به سمت پایین در وسط و پایین صفحه وجود دارد. اگر آن را لمس کنید می توانید فیلتر را در گالری خود ذخیره کنید. این فیلترها همیشه در بخش پایین فیلترها نمایش داده می شود.

طریقه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

      9. دکمه فلش یا موشک مانند هم وجود دارد که می توانید آن فیلتر را در دایرکت برای دیگران ارسال کنید.

طریقه فیلترقرار دادن روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

     10. اگر روی گزینه try it ضربه بزنید در پایین صفحه ای که وارد شده اید باز هم دکمه ای برای ذخیره استوری وجود دارد که از طریق آن هم می توانید فیلتر را ذخیره کنید.

نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

11. در وسط و پایین صفحه اسم فیلتر دیده می شود که اگر بر روی آن ضربه بزنید منویی طبق تصویر ظاهر می شود. این منو شامل گزینه های زیر است:

Save effect: گزینه ای برای ذخیره افکت در گالری صفحه اصلی پیج است.

Viwe effect page : با این گزینه می توانید متوجه شوید  که این افکت در ریلز اینستاگرام چقدر کاربرد و بازدید دارد .

Send to: می توانید از این طریق افکت را برای دیگران ارسال کنید.

Share effect link: می توانید افکت را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Remove effect: اگر افکتی را دوست نداشتید می توانید با این گزینه حذف کنید.

هر فیلتری که انتخاب کنید چند فیلتر مشابه از آن توسط خود اینستاگرام به شما در پایین صفحه پیشنهاد می دهد.

فیلتر گذاشتن روی استوری اینستاگرام
نحوه جستجو و استفاده از فیلتر روی استوری اینستاگرام

جمع بندی

فیلتر گذاشتن روی استوری اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بتوانید محتواهای جذاب تری تولید کنید و توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نمایید. در این مقاله 14 فیلتر جذاب برای استوری اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. همچنین نحوه فیلتر گذاشتن برای استوری را به شما آموزش دادیم. با استفاده از این آموزش می توانید خلاقیت را چاشنی محتواهای خود کرده و تاثیرگذاری آن ها را افزایش دهید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *