نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

ساخت کانال در تلگرام

5/5

تلگرام یکی از پرطرفدارترین پیام رسان های دنیا است که امکان ساخت کانال را برای کاربران فراهم می کند. ساخت کانال و گسترش آن به شما کمک می کند که بتوانید محصولات خود را به راحتی به فروش برسانید و درآمد قابل توجهی از طریق تلگرام داشته باشید. برای این کار لازم است که نحوه ایجاد کانال در تلگرام و مدیریت آن را یاد بگیرید. به همین منظور در این مقاله نحوه ایجاد کانال در تلگرام و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر قصد ساخت کانال در تلگرام را دارید از شما دعوت می کنیم که در ادامه با نوما وب همراه باشید.

آموزش ساخت کانال تلگرام اندروید

برای ساخت کانال در تلگرام کاملا راحت است و برای انجام آن باید چند مرحله را پشت سر بگذارید.

نکته: در نسخه های قدیمی گزینه ساخت کانال در بخش پروفایل وجود داشت که با لمس سه خط افقی یا همان منو همبرگری در سمت چپ صفحه می توانستیم ساخت کانال داخل تلگرام را آغاز کنیم اما در به روز رسانی های جدید مکان آن تغییر یافته است. نحوه ساخت کانال تلگرام در نسخه های جدید آن به صورت زیر است:

  1. وارد برنامه تلگرام نصب شده روی گوشی خود شوید.
  2. در صفحه اصلی برنامه در قسمت پایین یک علامت به شکل مداد وجود دارد که لازم است آن را لمس کنید. 

مراحل ساخت کانال درتلگرام

3. با لمس این دکمه وارد صفحه ای می شوید که در بالای آن سه گزینه قابل مشاهده است.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

44. برای ساخت کانال گزینه سوم به نام”کانال جدید” را لمس کنید.

5. طبق تصویر زیر وارد صفحه ای می شوید که باید نام کانال خود را به همراه توضیحات در کادرهای مشخص شده تایپ کنید.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

6. پس از تعیین نام و توضیحات مطابق تصویر زیر ابتدا روی علامت تصویر بزنید و سپس در کادری که ظاهر می شود یک عکس برای گروه انتخاب کنید.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

7. سپس روی تیک موجود در بالای صفحه بزنید. در مرحله بعدی وارد صفحه زیر می شوید که دارای دو بخش نوع کانال (عمومی و خصوصی) و لینک عمومی است.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

8. در قسمت نوع کانال اگر کانال عمومی را انتخاب کنید همه افراد اجازه ورود به کانال شما را خواهد داشت. اگر موضوع کانال شما عمومی است تیک این گزینه را بزنید و سپس یک لینک عمومی برای کانال خود در بخش مربوطه وارد کنید. لینکی که انتخاب می کنید نباید قبلا توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

9. اگر کانال خصوصی را انتخاب کنید یعنی هر کسی اجازه ورود به کانال شما را نخواهد داشت. لینک کانال خصوصی به طور خودکار برای شما ساخته می شود و با اشتراک گذاری آن می توانید افراد مورد نظر خود را به کانال دعوت کنید.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

  1. با توجه به نیاز خود تصمیم خود یکی از گزینه ها را انتخاب کنید و علامت تیک بالای صفحه را لمس کنید.
  2. در صفحه بعد وارد لیست مخاطبین خود می شوید و می توانید آن ها را داخل کانال عضو کنید.

مراحل ساخت کانال درتلگرام

3. پس از انتخاب اعضا، در پایین علامت فلش را لمس کنید.

با انجام همه این مراحل، فرآیند ساخت کانال در تلگرام تکمیل می شود.

ساخت کانال در تلگرام ایفون

ساخت کانال تلگرام در نسخه آیفون همانند ساخت کانال در نسخه اندروید است. برای ساخت کانال در تلگرام آیفون باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. وارد تلگرام نصب شده در گوشی آیفون خود شوید و روی علامت پیام در گوشه سمت راست موجود در بالای صفحه ضربه بزنید
  2. در صفحه بعد روی گزینه New Channel ضربه بزنید.
  3. سپس گزینه Create Channel را انتخاب کنید.
  4. در ابتدای ساخت کانال، لازم است نامی برای کانال انتخاب کنید و سپس توضیح کوتاهی برای کانال خود بنویسید. سپس با لمس گزینه NEXT می توانید به مرحله بعد بروید.

در مرحله  بعد نوع کانال (عمومی یا خصوصی بودن کانال) را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینه private می توانید یک کانال خصوصی و با انتخاب public یک کانال عمومی باید داخل تلگرام ایجاد کنید. در صورتی که کانال عمومی را انتخاب کنید می توانید لینک کانال را با وارد کردن چند کلمه بعد از علامت / وارد کنید.

  1. گزینه ای تحت عنوان Restrict Saving Content وجود دارد که با فعال کردن آن اجازه ذخیره محتوا را به اعضای خود نخواهید داد.

در مرحله بعد می توانید اعضای کانال را انتخاب کنید. سپس با لمس گزینه next می توانید مراحل ساخت کانال را به پایان برسد.

نحوه ایجاد کانال خصوصی در تلگرام

مراحل ساخت کانال خصوصی در تلگرام همانند روش هایی است که در بخش بالا به آنها اشاره کردیم. با انتخاب گزینه ی خصوصی (private) در مراحل ایجاد کانال، می توانید به راحتی یک کانال را به صورت خصوصی ایجاد کنید.

روش تبدیل گروه به کانال در تلگرام

گاهی ممکن است که یک گروه در تلگرام ایجاد کرده باشید و گروه محبوبی هم بین مخاطبینتان باشد اما شما نیاز به یک کانال در تلگرام هم دارید. در چنین شرایطی اگر به یک کانال احتیاج دارید و می خواهید از ارسال پیام های انبوه توسط مخاطبین جلوگیری کنید نیاز به ساخت کانال جداگانه ندارید. چون می توانید بدون نیاز به ایجاد کانال و با تبدیل گروه به کانال می توانید یک چنل برای فعالیت های خود داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید گروه خود را به تلگرام تبدیل کنید لازم است که به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا  وارد گروهی شوید که در تلگرام ایجاد کرده اید.
  2. سپس بر روی پروفایل گروه موردنظر ضربه بزنید.
  3. با ضربه زدن روی علامت مداد در بالای صفحه؛ به حالت ویرایش وارد شوید.
  4. با لمس  Permissions وارد بخش دسترسی ها شوید.
  5. با وارد شدن به بخش مجوز ها، گزینه ای تحت عنوان Send Messages  وجود دارد که به طور خودکار روی حالت روشن قرار دارد. دکمه دو حالته را  لمس کنید تا گزینه خاموش فعال شده و امکان ارسال پیام توسط مخاطبان وجود نداشته باشد.
  6. با غیرفعال کردن این گزینه، تمام موارد مانند ارسال گیف، چندرسانه ای ، استیکر و … غیر فعال می شوند.

برای اعمال تغییرات رو علامت تیک در بالای صفحه ضربه بزنید.

آموزش تصویری ساخت لینک کانال تلگرام

زمانی که یک کانال به صورت خصوصی ساخته شود یک لینک به طور خودکار  برای آن ساخته می شود. مدیر کانال می تواند لینک کانال خصوصی را کپی کرده و برای جذب  بیشتر مخاطب آن را بین دیگران انتشار دهد. با ایجاد کانال عمومی امکان تنظیم لینک برای آن وجود دارد و می توانید با لمس نام کانال و وارد شدن به بخش اطلاعات کانال،  لینک را به صورت دستی تغییر دهید. برای تغییر لینک می توانید از علامت مداد در بالای صفحه استفاده کنید.

به چه علت گزینه ساخت کانال در تلگرام نیست؟

هی اوقات برای خیلی از کاربران پیش آمده است که  با حذف شدن گزینه ساخت کانال در تلگرام مواجه می شوند. این حالت زمانی رخ می دهد که از حساب تلگرام شما رفتار ناهنجاری مثل مزاحمت، دعوا، انتشار محتوای غیراخلاقی، فحاشی و … مشاهده شده و در نهایت دچار ریپورت تگرام شده باشید. در چنین شرایطی تلگرام قابلیت ساخت کانال را از حساب شخص حذف می کند و برای رفع این مشکل لازم است نسبت به رفع ریپورت تلگرام اقدام کنید. مقاله رفع ریپورت تلگرام به شما کمک می کند که تلگرام خود را از حالت ریپورت خارج کنید.

اگر از ریپورت نشدن حساب خود مطمئن هستید می توانید آی پی خود را تغییر دهید و سپس به دنبال گزینه ساخت کانال باشید.

گاهی نیز علت اینکه این گزینه ساخت کانال وجود ندارد می تواند به روز نبودن رابط کاری و اپلیکیشن تلگرام یا تغییر محل قرار گیری این گزینه باشد. برخی از افراد نیز معتقدند که اسپم شدن یا تغییر آی دی تگرام نیز می تواند باعث حذف گزینه ساخت کانال در تلگرام شوند.

  1. برای حل این مشکل می توانید یک آیدی مناسب حساب کاربری خود ایجاد کنید. برای این کار باید یک آیدی به صورت انگلیسی که منحصر به فرد باشد را انتخاب نمایید.
  2. در صورت حل نشدن مشکل ممکن است که دچار اسپم شده باشید. در چنین شرایطی لازم است که با ارسال پیام به بخش پشتیبانی تلگرام یا با استفاده از ربات رفع اسپم SpamBot نسبت به رفع آن اقدام کنید.

ایجاد کانال تلگرام بدون استفاده از شماره همراه

همانطور که میدانیم ساخت کانال در تلگرام با استفاده از شماره همراه قابل انجام است اما ناگفته نماند که برای ساخت کانال می توانیم از شماره مجازی به جای همراه استفاده کنیم. قابلیت ساخت شماره مجازی و مختص تلگرام توسط برنامه text now امکان پذیر است. با ساخت این شماره همانند سیم کارت رسمی، یک کد ورود به خط مجازی ارسال می شود و شما می توانید به کمک آن یک کانال جدید در تلگرام بسازید. این برنامه به صورت فیک و منحصربه فرد شماره مجازی ایجاد می کند و فرآیند ایجاد کانال بدون استفاده از سیم کارت رسمی را راحت می کند.

سوالات متدوال

  1. ساخت کانال در تلگرام چه مزیتی دارد ؟

کانال های تلگرام به منظور برقراری ارتباط راحتتر با مخاطبین و به خصوص مشتریانی است که در حوزه کسب و کار خود در آن عضو کرده ایم. تبلیغات در تلگرام به منظور بازاریابی و فروش بیشتر و بهبود ارائه خدمات و … را می توان از مزایای کانال تلگرام دانست. همچنین به بهبود روابط دوستانه نیز می توان اشاره کرد.

از دیگر مزایای آن می توان به افزودن تعداد نامحدودی عضو به کانال اشاره کرد که نسبت به دیگر شبکه ها یک مزیت محسوب می شود.

      2.  ادمین یک کانال در تلگرام چه اختیاراتی دارد؟

یک شخص به عنوان صاحب کانال هر پیامی را که صلاح بداند می تواند در گروه ارسال یا حذف کند. تعداد اعضایی که می تواند به طور یکجا به کانال اضافه کند 200  نفر است. همچنین می تواند اطلاعات پروفایل مانند نام، تصویر و لینک کانال را ویرایش کرده و ادمین های جدید به کانال اضافه یا از کانال حذف کند.

      3. نحوه افزودن افراد به کانال تلگرام چگونه است؟

تعداد افرادی که می توانید به کانال اضافه کنید 200 نفر به طور مستقیم است اما پس از آن برای افزودن بیشتر اعضا به کانال تنها با ارسال لینک دعوت از کانال های خصوصی و عمومی به افراد است.

      4. روش ساخت لینک کانال تلگرام به چه صورت است ؟

برای اینکه بتوانیم لینک کانال تلگرام را خودمان بسازیم باید کانال ما عمومی باشد که نحوه تنظیم آن را در مقاله بیان کرده ایم.

      5. فرق کانال با گروه در تلگرام چیست؟

در گروه تلگرام امکان ارسال پیام توسط مخاطبین و اعضای گروه امکان پذیر است اما در کانال ها تنها ادمین ها قادر به ارسال پیام و پست هستند.

      6. ساخت کانال خصوصی در تلگرام به چه صورت است؟

روش ساخت کانال خصوصی همانند ساخت کانال عمومی است با این تفاوت که در تعیین نوع کانال باید به جای گزینه public گزینه private را انتخاب کنید. مراحل ساخت کانال خصوصی در تلگرام را در مقاله به طور کامل بیان نمودیم.

جمع بندی

تلگرام یکی از بهترین پیام رسان های دنیا است که محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی دارد. این پلتفرم ویژگی های زیادی دارد و به شما این امکان را می دهد که بتوانید کانل و گروه تلگرامی بسازید. در این مقاله نحوه ساخت کانال در تلگرام و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را برای شما شرح دادیم. همچنین نحوه عمومی و خصوصی کردن کانال تلگرام را به طور کامل توضیح دادیم. با استفاده از این آموزش می توانید کانال دلخواه خود را داخل  تلگرام راه اندازی کرده و از طریق آن کسب درآمد کنید.

مقالات مرتبط

ارسال پیام انبوه در تلگرام

تبلیغات در تلگرام

نصب تلگرام روی ویندوز

ربات های تلگرامی

ساخت گروه در تلگرام 

4 پاسخ

  1. سلام من میخوام عضو یه کانالی بشم که با ارور Too many communities مواجه شدم علتش چی متونه باشه؟

    1. شما نهایتا می توانید در 500 کانال عضو شوید اگر عضو 500 کانال هستید از کانال های غصر ضروری خارج شوید تا بتوانید عضو کانال مدنظر خود شوید، این پیام نشان داده شده چون به حد مجاز عضویت در کانال ها رسیده اید.

  2. سلام برای کسب درآمد از تلگرام، ساخت کانال بهتره یا گروه؟ من مردد هستم که کدومش رو راه اندازی کنم. شغلم فروش لباس زنانه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام