نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

ساخت هایلایت در اینستاگرام بدون استوری

5/5
ساخت هایلایت در اینستاگرام بدون استوری

هایلایت اینستاگرام یکی از امکانات بسیار پرکاربرد اینستاگرام می‌باشد که می‌تواند در جذابیت هر پیجی موثر باشد. برای ساخت هایلایت روش مرسومی وجود دارد که با عکس یا ویدئو مورد نظر را استوری کنید و سپس محتوای استوری شده را به هایلایت پیج اضافه کنید. گاهی اوقات ممکن است بخواهید بدون استوری گذاشتن، محتوایی را در هایلایت نمایش دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ترفند ساخت هایلایت در اینستاگرام بدون استوری، اطلاعات مفیدی را در اختیار خود قرار دهید.

تفاوت استوری و هایلایت

تفاوت اصلی استوری و هایلایت در مدت زمان ماندگاری آن‌هاست. اگر محتوایی را استوری کنید، پس از 24 ساعت منقضی می‌شود اما اگر همان محتوای استوری شده را در بخش هایلایت پیچ خود قرار دهید، تا هر زمان که خواستید در آن بخش باقی خواهد ماند. 

برای انجام این کار به بخش هایلایت مراجعه کنید و استوری مورد نظرخودتان را که از قبل آپلود شده است را انتخاب کنید. 

کاربرد و مزیت هایلایت اینستاگرام

با توجه به مطالبی که تا به اینجای مقاله گفته شد، هایلایت بخشی از اینستاگرام است که می‌توانید محتوای استوری شده را برای همیشه در پیج خود در معرض دید کاربران خود قرار دهید و به پیج خود جذابیت ببخشیددر واقع اگر قصد دارید که لحظات ماندگار را برای همیشه در پیج خود نگه دارید از هایلایت استفاده کنید.

کاربرد هایلایت در انواع پیج‌ها می‌تواند بهترین مکان برای نمایش موارد خاص باشد. پیج‌های بیزینسی و تجاری می‌توانند از بخش هایلایت به منظور تبلیغات، اطلاع رسانی، معرفی محصولات، گروه‌بندی موضوعات و ارتباط با فالوورها بهره‌مند شوند. 

محل نمایش هایلایت اینستاگرام در پروفایل کاربری بالای پست‌‌ها و زیر بیوی پیج است، اگر این هایلایت ها با کاورهایی جذاب طراحی و به طور منظم هم بروزرسانی شود می‌تواند افراد بیشتری را به بازدید از پیج ترغیب کند.

روش های اضافه کردن استوری به هایلایت

روش اول هایلایت بدون استوری

یکی از روش های ساختن هایلایت بدون اینکه افراد استوری شما را ببینند، مخفی کردن استوری از دید فالوورها و سپس افزودن به بخش هایلایت می‌باشد، برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

نکته: اگر حساب شما حالت عمومی دارد می توانید برای تبدیل کردن به حالت خصوصی، به مقاله چگونه اکانت خود را خصوصی (Private) کنیم مراجعه نمایید، اگر قبلا به حالت خصوصی تبدیل کرده اید مطالعه این مقاله لازم نیست.

به منظور پنهان کردن استوری از دید دوستان و فالوورهای پیج، می‌توانید لیست دوستان خود را در بخش close friends تخلیه کنید تا کسی حتی فالوورها استوری شما را مشاهده نکند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این ویژگی مقاله close friends در استوری را مطالعه کنید.

  1. برای ایجاد استوری روی بخش your story در بالای صفحه اصلی پیج ضربه بزنید.
مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت


2. استوری خود را ایجاد کنید و سپس روی علامت فلش ضربه بزنید و در صفحه بعد روی حساب کاربری خود نیز ضربه بزنید.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت


3.در صفحه بعد روی گزینه Add to Highlights ضربه بزنید.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

 

4. در صفحه‌ای که باز شده روی علامت + در سمت راست ضربه بزنید تا بتوانید هایلایت خود را ایجاد کنید، نامی برای هایلایت خود انتخاب کنید و سپس روی دکمه Add ضربه بزنید.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت
مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

 

5. سپس روی done ضربه بزنید تا مراحل استوری کردن تکمیل شود.

6. اگر روی بخش استوری ضربه بزنید مشاهده خواهید کرد که محتوای شما به بخش استوری‌ها پست شده است.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

7. اگر روی استوری ارسال شده ضربه بزنید می‌توانید با لمس علامت سطل زباله، استوری را حذف کنید، روی این علامت ضربه بزنید تا استوری حذف شود.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

8. در کادر بعد گزینه delete را انتخاب کنید.

  • به این نکته توجه کنید که مراحل بعد را بعد از 24 ساعت که از زمان استوری کردن و حذف آن گذشته باید انجام دهید.


9. پس از 24 ساعت، با انتخاب علامت سه خط در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات حساب شوید.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت
مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

10. بخش Account را انتخاب کنید.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

11. در صفحه بعد گزینه Recently Deleted را بین گزینه‌ها یافته و انتخاب کنید.

این بخش مربوط به پست و استوری‌هایی است که اخیراً حذف شده‌اند و آخرین استوری که ایجاد و حذف کرده‌ایم را به ما نمایش می‌دهد.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

12. پس از لمس استوری حذف شده، روی گزینه سه نقطه در پایین صفحه ضربه بزنید، در کادری که ظاهر می شود گزینه Reastor را نیز انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، استوری شما به بخش هایلایتی که به ایجاد کرده بودید اضافه می‌شود.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

روش دوم هایلایت بدون استوری

در این روش مانند روش اول نیز باید حساب خود را به حالت خصوصی تبدیل کنید، سپس با تنظیماتی که در بخش زیر بیان می‌کنیم استوری را از دید کاربران و فالوورهای خود پنهان کنید سپس استوری را آپلود کنید و به مدت 24 ساعت منتظر بمانید تا استوری شما منقضی شده و به بایگانی منتقل شود.

برای مخفی کردن استوری از دید فالوورها و هایلایت کردن استوری مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با لمس سه خط در بالای صفحه سمت راست وارد بخش تنظیمات حساب کاربری شوید.

2. در بخش privacy and security، گزینه Story controls را لمس کنید.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

3. گزینه‌ای با عنوان Hide story from وجود دارد که به شما لیستی از فالوورهای شما را نمایش می‌دهد که می‌توانید همه یا تعدادی از فالوورهای خود را انتخاب کنید تا  قادر به مشاهده استوری شما نباشند.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

4. اکنون وقت آن است که استوری خود را آپلود کنید، به همین منظور استوری را باز کنید و روی عنوان Highlight ضربه بزنید، روی علامت + ضربه بزنید تا یک هایلایت برای استوری شما ایجاد شود.

مراحل اضافه کردن استوری به هایلایت

5. پس از 24 ساعت، استوری شما به بایگانی منتقل می‌شود، در تظیمات حساب به بخش Archive مراجعه کنید و استوری خود انتخاب کنید و با ضربه بر روی آن گزینه Restore را انتخاب کنید تا به بخش هایلایت وارد شود.

طبق مراحلی که برای پنهان کردن استوری از دید کاربران پیش رفتیم، دوباره همان مراحل را انجام دهید تا حالت پنهان بودن غیر فعال شود و فالوورها بتوانند استوری و هایلایت را مشاهده کنند، به طور خلاصه مراحل Settings > Story Controls > Hide story را برای لغو هاید یا پنهان کردن از دید فالوورها انجام دهید.

نحوه حذف هایلایت

اگر روزی قصد حذف کردن هایلایت در پیج خود را داشتید می‌توانید به راحتی از روشی که برای شما توضیح می‌دهیم این کار را انجام دهید، از مراحل زیر برای حذف استفاده کنید:

  1. وارد اینستاگرام شوید و در صفحه اصلی یا همان home، تصویر پروفایل خود را لمس کنید.

2. روی هایلایتی که قصد حذف آن را دارید ضربه بزنید و سپس در کادری که ظاهر شده است گزینه delete highlights را انتخاب کنید تا حذف شود.

جمع بندی

زمانی که بخواهید استوری خود را بدون نمایش به دیگران در هایلایت قرار دهید به دو روش این امکان وجود دارد، ما در این مقاله علاوه بر روش ساخت هایلایت در اینستاگرام بدون استوری به بررسی تفاوت استوری و هایلایت، مزیت هایلایت کردن و نحوه حذف آن اشاره کرده‌ایم.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

  1. خیلی ممنون از مقاله تون یه سوال داشتم چطور میتونیم بفهمیم افراد جدیدی که هایلایت استوری های ما رو میبینن چه افرادی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام