نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

ساخت هایلایت اینستاگرام

5/5

ساخت هایلایت اینستاگرام،  یکی از روش های نگه داشتن استوری ها بیشتر از 24 ساعت و برای همیشه است هایلایت محل ذخیره استوری های پیج است زیرا همانطور که می دانید محتوایی که در استوری منتشر می شود به مدت یک روز ماندگار است،  اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که دارای قابلیت های متفاوتی است، هایلایت هم یکی از آن هاست که می توانیم استوری ها را برای همیشه در معرض دید فالوور های خود قرار دهیم و دیگر با از بین رفتن استوری ها نگران مشاهده نشدن آن توسط دیگر مخاطبین نیستیم که استوری را مشاهده نکرده اند و پس از آن می توانند به بخش هایلایت ها مراجعه کنند.

اگر بخواهیم راجب اهمیت هایلایت اینستاگرام صحبت کنیم میتوانیم به استفاده از آن در جهت بازاریابی، آموزش و…  اشاره کنیم، به عنوان مثال اگر ما در جهت آموزش موضوعی بخواهیم به صورت پیوسته استوری هایی را منتشر کنیم که همگی در یک بخش قرار بگیرد می توانیم هایلایتی ایجاد کنیم و با همان عنوان آموزش هایلایت را ایجاد می کنیم و همه ی استوری هایی که منتشر کرده ایم را در همان هایلایت جا می دهیم.

اگر تا بحال استوری ها را منتشر کرده اید ولی نمی دانستید که قابلیتی به نام هایلایت وجود دارد یا نحوه ساخت هایلایت اینستاگرام را نمی دانید مقاله را به دقت مطالعه کنید.

آموزش ساخت هایلایت اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم هایلایت ها محل نگهداری استوری هایی است که منتشر کرده ایم بنابراین ابتدا باید استوری خود را منتشر کنیم و ساخت هایلایت اینستاگرام بدون استوری امکان ندارد، پس 4 مرحله را باید طی کنید تا هایلایت ساخته شود و استوری در آن قرار بگیرد، در این بخش قرار است مراحل کامل ساخت هایلایت را طی خواهیم کرد.

  1. ابتدا هایلایت را بسازید

برای ساخت  این قابلیت روی علامت مثبت (+) در بخش ایجاد هایلایت ها واقع در صفحه اطلاعات پروفایل و سمت راست یا چپ بسته به زبان اینستاگرام وجود دارد ضربه بزنید.( اگر تابحال هایلایتی ایجاد نکرده اید با صفحه ای مشابه تصویر زیر روبرو می شوید که بخشی به عنوان STORY highlights با بخش هایی دایره شکل و بدون تصویر وجود دارد که کنار آن علامت + وجود دارد.)

  1. افزودن استوری به هایلایت

پس از لمس علامت +، وقت آن است که استوری خود را انتخاب کنید تا به هلایلایت افزوده شود.

به بخش استوری ها مراجعه کنید و استوری منتشر شده را انتخاب کنید اگر چند مورد تصویر یا ویدیو را استوری کرده اید بسته به انتخاب خودتان می توانید یک یا همه موارد را انتخاب کنید، پس از انتخاب استوری روی گزینه Next  ضربه بزنید.

  1. انتخاب اسم برای هایلایت

اکنون وقت آن است که برای هایلایت خود اسم انتخاب کنید، اسمی که مدنظرتان است را وارد کنید، در صورتی که نامی برای آن وارد نکنید نام پیش فرض آن به صورت Highlights برای فالوورها نمایش داده می شود، اما سعی کنید که نام مناسبی را انتخاب کنید، 16مجاز هستید که 16 حرف برای نام هایلایت ها انتخاب کنید که می توانید به طور خلاصه که نشان دهنده مفهوم باشد وارد کنید.

  1. تعیین کاور برای هایلایت

پس از انتخاب نام برای هایلایت، بخشی به عنوان Edit cover وجود دارد که با ضربه روی آن می توانید کا.ری برای هایلایت خود انتخاب کنید، با لمس این قسمت به گالری هدایت می شوید که بتوانید تصویری را به  عنوان هایلایت انتخاب کنید، اگر کاور  انتخاب نکنید به انتخاب خود اینستاگرام یکی از تصاویر را به عنوان کاور انتخاب می کند، برای تغییر تصویر کاور، روی بخش گالری ضربه بزنید و سپس روی گزینه Done ضربه بزنید تا مراحل به پایان برسد.

هایلایت ایجاد شده به صف هایلایت ها اضافه شده است که می توانید برای ویرایش و حذف آن به روش هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم عمل کنید.

نحوه اضافه کردن استوری های جدید به هایلایت قبلی

اگر قبلا هایلایتی را ساخته اید و تمایل دارید که استوری های بعدی را که منتشر می کنید به آن اضافه کنید می توانید به دو روش این کار را انجام دهید، در این بخش به نحوه انجام این دو روش کاربردی می پردازیم:

روش اول: افزودن مستقیم استوری به هایلایت

در این روش باید به خود استوری مراجعه کنید تا به طور مستقیم آن را به هایلایت اضافه کنیم، برای این کار به استوری موردنظر وارد می شویم بر روی گزینه Highlights واقع در پایین صفحه ضربه می زنیم.

سپس منویی در پایین صفحه باز می شود، گزینه ای به نام Add to Highlights در بالای آن قرار دارد، روی این گزینه ضربه بزنید تا استوری به هایلایت اضافه شود، به این صورت توانستیم استوری را به هایلایت اضافه کنیم.

در منویی که باز شده است گزینه ای با عنوان New وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنیم می توانیم برای استوری فعلی یک هایلایت جدید بسازید، روی گزینه ی جدید ضربه بزنید . نامی برای آن وارد کنید سپس گزینه Add ضربه بزنید.

به این صورت پیامی نشان داده می شود که باید روی گزینه ی آن یعنی  view on profile ضربه بزنید تا هایلایت جدید به لیست هایلایت ها اضافه شود.

روش دوم: ویرایش هایلایت و افزودن استوری به آن

  1. با این روش لازم است که به هایلایتی وارد شوید که قصد دارید استوری خود را به آن اضافه کنید، پس از وارد شدن به هایلایت بر روی سه نقطه ای که در پایین صفحه و سمت راست قرار دارد و گزینه More نوشته شده است ضربه بزنید.

      2. از منوی باز شده گزینه Edit Highlight را انتخاب کنید.

      3. سپس در صفحه ای که باز شده روی گزینه استوری ها (stories) ضربه بزنید و استوری موردنظر را انتخاب کنید و گزینه Done را پس از آن لمس کنید، به این صورت استوری به هایلایت افزوده می شود.

نکات مهمی راجب ساخت هایلایت اینستا

  1. زمانی که استوری هایتان را منتشر کنید به هر تعدادی که بازدید کننده داشته باشد ثابت می ماند یعنی اگر استوری را به هایلایت اضافه کنید دیگر پس از آن اگر استوری توسط دیگران مشاهده شود به بازدیدکنندگان در بخش هایلایت اضافه نمی شود.
  2. هایلایت های خود را می توانید به هر تعدادی که لازم دارید ایجاد کنید و محدودیتی در ایجاد آن وجود ندارد، همچنین اگر هایلایت هایی ایجاد کنید که با یک نام باشند اما بهتر است هایلایت ها را بر اساس موضوعات خود دسته بندی کنید.
  3. هایلایت هایی که ایجاد می کنید جدیدترین هایلایت ها در سمت چپ و قدیمی ترین هایلایت ها در سمت راست قرار می گیرد، در یک ردیف 5 هایلایت در دید کاربران قرار می گیرد که اگر تعداد آنها بیش از 5 عدد باشد می توانید با انگشت اسکرول کنید تا مابقی هایلایت ها را مشاهده کنید.

جمع بندی

هایلایت اینستاگرام قابلیتی برای ذخیره استوری های است که برای همیشه به درد کاربر می خورد و تمایل دارید آن را برای همیشه در پیج خود نگه دارید و در دید فالوورهایتان باشد، دو روش اضافه کردن استوری به هایلایت وجود دارد که در این مقاله ما آن را بیان کرده ایم تا به طرز بهتری بتوانید در پیج خود فعالیت کنید و تعامل پیچ خود را افزایش دهید.

مقالات مرتبط

14 پاسخ

  1. واقعا همه داخل پیج هایشان باید هایلایت داشته باشن ممنونم از مقاله خوبتان در مورد ساخت هایلایت اینستگرام.

  2. نحوه اضافه کردن استوری های جدید به هایلایت قبلی را بسیار عالی توضیح داده بودید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام