نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

ساختن کاور هایلایت اینستاگرام

5/5

ساختن کاور هایلایت اینستاگرام،  با هدف جذابیت بخشیدن به ظاهر  هایلایت های ساخته شده می باشد و کاور به کاربر کمک می کند که بهتر متوجه موضوع قرار داده در هایلایت شود، طراحی کاور هایلایت اینستاگرام به چند روش قابل انجام است که هر شخصی به روشی تمایل دارد و آسان است می تواند کاور را طراحی کند، کاور هایلایت هم به صورت آماده در انواع سایت هایی که خدمات دانلود کاور را ارائه می دهند وجود دارد و هم می تواند هر کاربری آن را طراحی کرده و استفاده کند، ما در این مقاله به روش های  ساخت کاور با انواع ابزارها مانند برنامه های کاربردی و سایت کاور هایلایت اینستاگرام که جهت این کار طراحی شده اند می پردازیم، با ما و آموزش جذاب ساخت کاور هایلایت اینستاگرام همراه باشید.

آشنایی با کاور هایلایت اینستاگرام

شاید خیلی از کابران با هایلایت اینستاگرام آشنایی داشته باشند اما نمی دانند که کاور هایلایت چیست!

اگر به ابزارها و بخش هایی که در اینستاگرام وجود دارد دقت کرده باشید هایلایت را نیز بشناسید، هایلایت بخشی است که می توانیم استوری های خود را به طور دائمی در آن قرار دهیم و جایگاه آن در وسط صفحه مربوط به اطلاعات پروفایل است و این قابلیت ویژگی دسته بندی کردن را در خود دارد که می توانیم محتواهای مختلف را با عنوان های مخصوص ایجاد کنید، کاور هم به منظور پوششی بر روی هایلایت است که اگر به درستی انتخاب شود می تواند بعنوان یک نماد برای نشان دادن موضوع هایلایت به فالوور و مخاطب باشد و مانند یک پوستر بر روی جعبه ای است که گویای محتوای جعبه می باشد.

آشنایی با روش های ساختن کاور هایلایت اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم روش های مختلفی برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام رایگان وجود دارد که به معرفی و نحوه کار با هر یک از بخش ها می پردازیم.

معرفی سایت کاور هایلایت اینستاگرام

یکی از بهترین و کاربردی ترین سایت هایی که امکان ساخت کاور هایلایت اینستاگرام را علاوه بر امکانات دیگر مانند طراحی پوستر، لوگو و … در اختیار کاربر قرار می دهد سایت canva است، برای استفاده از این سایت لازم است ابتدا یک حساب کاربری بسازید که با جیمیل  هم امکان پذیر است و تنها کافی است با یک ایمیل وارد آن شوید.

در این سایت بخشی به نام  Instagram Story Highlight Covers

وجود دارد که شامل انواع رنگها و طرح ها می باشد که می توانیم از طرح ها استفاده کنیم یا به صورت شخصی کاور مورد علاقه خود را طراحی کنیم.

در این سایت می توانیم تصاویر خود را از حافظه سیستم وارد سایت کنوا کنیم و از آن بعنوان کاور استفاده کنیم.

بخش دیگری که در سایت وجود دارد Element است و امکان انتخاب انواع نماد ها را حین طراحی کاور را کاربر می دهد.از بخش text می توانید برای نوشتن متن استفاده کنید و حتی بجای استفاده از تصویر می توانید از متن استفاده نمایید.

بخشی به نام photo در کنوا وجود دارد که هزاران تصویر برای ساخت کاور در آن قرار دارد.

آشنایی با برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

برنامه های مختلفی برای ساخت کاور هایلایت مناسب گوشی های آیفون و اندروید وجود دارد که به معرفی ابزارهایی شناخته شده ای می پردازیم که می توانیم توسط آن هایلایت بسازید.

  • برنامه Highlight Story

در این برنامه چندین نمونه و طرح آماده برای طراحی کاور وجود دارد که بسته به سلیقه و موضوع خود می توانیم از آنها استفاده کنیم، روش استفاده طرح های آماده در آن به مراحل زیر دقت کنید:

  1. ابتدا این برنامه را از گوگل پلی تلفن همراه دانلود کرده و سپس نصب نمایید.

      2. آیکنی به شکل ذره بین در آن دیده می شود که می توانید از طریق آن طرح های مختلفی را مشاهده و انتخاب کنید، روی آن ضربه بزنید.

      3. علامتی به شکل + در پایین صفحه دیده می شود که می توانید طرحی را به صورت سفارشی از گالری تلفن همراه خود انتخاب کنید.

      4. اگر بخواهید که پس زمینه را تغییر دهید روی Background ضربه بزنید.

      5. بخشی به نام Frame وجود دارد که می توانید قابی را برای طرح خود استفاده کنید.

      6. برای ایجاد نوشته می توانید روی بخش متن ضربه بزنید.

      7. برای اینکه بتوانید طرح خود را به طور پیش نمایش و در قالب اینستاگرام مشاهده کنید روی آیکن چشمک ضربه بزنید.

      8. پس از اینکه کاور خود را آماده کردید می توانید آن را در گالری خود با استفاده از گزینه save ذخیره کنید.

  • برنامه snappa
  1. برنامه ای تحت عنوان snappa  وجود دارد که می توانیم از آن برای ایجاد کاور استفاده کنیم، برای این کار ابتدا برنامه را با همین عنوان در اپ استور جستجو کرده و نصب کنید.

      2. پس از ورود به برنامه، طول و عرض را باید تنظیم کنید و برای این کار روی 2000 پیکسل آن را قرار دهید.

      3. پس زمینه را از بخش background انتخاب کنید.

      4. بخشی به نام icons وجود دارد که می توانید طرح های آماده را از آن بخش انتخاب کنید.

      5. پس از انتخاب بخش های ذکر شده و طراحی کاور، آن را توسط گزینه دانلود ذخیره کنید.

برنامه ساختن کاور هایلایت اینستاگرام در گوشی آیفون

برخی از کاربرانی که از آیفون استفاده می کنند به دنبال برنامه ای برای ساخت کاور هستند که ما در این بخش به معرفی برنامه ی cover storylight می پردازیم، این برنامه  دارای تنظیماتی برای ساخت و سفارشی کردن کاورها می باشد که می توانیم روی آنها بخش هایی مانند فریم و جلوه های ویژه اعمال کنیم.

  • برنامه Highlight cover for Instagram story

برنامه ای که هم می توانیم از آن در گوشی های آیفون جهت ساختن کاور هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم هم در گوشی های اندروید، برنامه Highlight cover for Instagram story است و مختص طراحی کاور است و بدون هیچ نمونه ای باید خود شخص نسبت به طراحی کاور اقدام کند.

نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با فتوشاپ

اگر طراح خوبی باشید و با فتوشاپ آشنایی داشته باشید می توانید از طریق این برنامه می توانید کاور طراحی کنید، برای این کار می توانید در صفحه کاور را به صورت دایره ای طراحی کنید چون کاور به صورت دایره ای نمایش داده می شود به همین خاطر طرح را به طور دایره بزنید، سایز را ۱۰۲۶× ۱۰۲۶ ایجاد و ذخیره کنید که سایز مناسبی است.

نحوه تنظیم کاور در هایلایت اینستاگرام

اگر بخواهیم کاوری که طراحی کرده ایم را روی هایلایت خود قرار دهیم به روش زیر می توانیم آن را انجام دهیم:

  1. وارد اینستاگرام شوید و با لمس پروفایل خود در سمت راست و پایین صفحه به بخش هایلایت ها وارد شوید.

      2. هایلایتی که می خواهید روی آن کاور قرار دهید را انتخاب کنید.

      3. بخشی به نام edit highlight وجود دارد که برای ویرایش هایلایت، روی آن ضربه می زنیم و سپس به بخش edit cover مراجعه می کنیم.

      4. اکنون به گالری گوشی خود وارد می شویم و کاور طراحی شده را انتخاب می کنیم.

      5. پس از انتخاب می توانید آن را برش دهید و تغییر سایز دهید و سپس با انتخاب علامت تیک در صفحه تنظمات آن را تایید کنید تا کاور بر روی هایلایت اعمال شود.

جمع بندی

کاور هایلایت اینستاگرام برای پیج کاری یا شخصی و دیگر پیج ها کاربری های یکسان دارد و به منظور پوششی برای نمای هایلایت است و ساخت آن توسط برنامه هایی انجام می شود ما در این مقاله برنامه را معرفی کرده ایم، با خلاقیت خود می توانید کاور را با ابزارهای معرفی شده بسازید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام