نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

سئو ان پیج

5/5

سئو ان پیج (on page seo) ،  یا همان سئوی داخلی   یکی از بخش های بهینه سازی سایت است که اصلی ترین جنبه برای آن محسوب می شود، در وهله اول سئو با بخش داخلی شروع می شود یعنی ابتدا سئو را از داخل سایت انجام می دهیم و تا این کار را انجام ندهیم نمی توانیم بخش های دیگر مانند سئوی خارجی، تکنیکال و … را انجام دهیم.

برای آشنایی بیشتر با بخش های سئوی داخلی با ما همراهی کنید.

سئو on page چیست؟

سئو ان پیج به کل اقداماتی گفته می شود که در سطح سایت اجرا می شود تا نیاز مخاطب را رفع کند.

داخل سایت میدان اصلی فعالیت برای شخص سئو کاراست ، چون کاربران وارد سایت می شوند و همه لحظات خود را داخل سایت سپری می کند

بنابراین صاحب سایت لازم است تلاش کند که میزبان خوبی برای کاربران خود باشد و در قدم اول تلاش با سئو داخل سایت شروع می شود و سئو ان پیج شامل ترفندهایی است که به منظور بهتر دیده شدن سایت در نتایج جستجوی کاربران روی صفحات داخل سایت اجرا می شود.

سئوی داخلی یا on page بخشی از بهینه سازی سایت است که شامل حال داخل صفحات می شود، مواردی که از نظر موتورهای جستجو بخاطر کاربر مهم است لازم است از طرف صاحب سایت رعایت شود که در نتایج، سایت رتبه  کسب شود.

مواردی مانند محتوای متنی و رعایت نکات سئویی در آن یا ، Alt تصاویر، تگ های html و موارد دیگری جز سئوی داخلی است که به جلب نظر کاربران کمک می کند،زمانی که کاربر به سرچ کلمه کلیدی می پردازد گوگل به بررسی محتوا می پردازد که آیا کلیدواژه کاربر با محتوای سایت شما همخوانی دارد یا خیر! به این صورت  با جلب رضایت کاربر که از محتوای یافته شده راضی باشد موتور جستجوگر گوگل نیز راضی خواهد شد که رتبه سایت افزایش می یابد.ا

آشنایی با ترفند های سئو ان پیج

اگر بخواهید با سئوی داخلی بهتر آشنا شوید لازم است آپشن های آن را که با ترفند خاصی به کار گرفته می شود را معرفی کنیم.

  • سئوی عنوان و توضیحات متا

عنوان متا Meta Title) ) عنوانی است که  در صفحات نمایشی گوگل ظاهر می شود و توضیحات متا (Meta Description) توضیحات زیر عنوان متا می باشد که قابل مشاهده در نتایج است، این دو مورد از موارد مهمی است که کلمه کلیدی باید در آن ها قرار داشته باشد. حداکثر کلماتی که در بخش توضیحات قرار می گیرد 150 کلمه مفید راجب محتوای صفحه است.

عنوان اصلی که تگ عنوان معروف است همان تگی است که به آن تگ H1  هم می گویند، تایتل اصلی همان عنوانی است که بزرگتر از بقیه عناوین در ابتدای صفحه ظاهر می شود، تگ عنوان باعث درک موتورهای جستجو از صفحه می شود.

عنوان اصلی شامل چند کلمه اصلی می باشد که یکی از کلمات آن کلمه کلیدی اصلی است که در عنوان قرار می گیرد  سپس از صفت “ترین” و عدد هم در آن به کار برده شود که گر به این صورت تنظیم شود موتورهای جتسجو متوجه ارتباط معنایی عنوان با محتوای شما خواهند شد ، کاربران برای کلیک کردن ترغیب خواهند شد و به این صورت ترافیک افزایش می یابد و از نظر گوگل اعتبار صفحه افزایش می یابد.

تگ های دیگری که در محتوا اهمیت دارد تگ های H2  ببعد است که یک محتوای استاندارد علاوه بر تگ اصلی، از تگ های H2، H3 و …را هم دارا می باشد، به این صورت به محتوا جذابیت بیشتری می دهد و از یکنواختی متن جلوگیری می شود و موتور گوگل هم از محتوا درک بهتری خواهد داشت.

  • URL متناسب با موضوع و مختصر

پیوند هر صفحه باید مطابق با موضوع تنظیم شود، برای بهینه کردن آدرس یا همان url لازم است به صورت کوتاه و  توصیفی کلماتی را به کار ببریم که گویای موضوع صفحه باشد،کوتاه بودن url، مرتبط با موضوع و خوانا بودن آن در مثال زیر مشهود است:

www.nomaweb.ir/blog/seo-technic

بهتر است Url که ایجاد می کنید به صورت کوتاه و مختصر باشد، این مورد به صورت مستقیم در سئوی داخلی تاثیر گذار نیست اما در بررسی ها نشان داده شده که سایت هایی که با چنین Url هایی بهینه شده اند رتبه بهتری کسب کرده اند.

با Url بهینه شده مانند کوتاه بودن و دارای کلمات مهم و توصیفی کاربران بهتر می توانند متوجه شوند که موضوع صفحه چیست.

ابتدای هر کاری که در زمینه تولید محتوا انجام می گیرد سرچ کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با موضوع باید انجام گیرد، در جستجو متوجه خواهیم شد که کدام یک از کلمات بیشتر برای کاربر اهمیت دارد و مورد توجه آنها قرار دارد سپس با همان کلمات به تولید محتوا می پردازیم.

رعایت تعداد کلمات در محتوایی که تولید می شود بسیار اهیمت دارد، به این صورت که نه بیش از حد و نه خیلی کم از کلمات استفاده شود که باعث جریمه شدن از طرف گوگل نشویم و همچنین لطمه ای به معنای جملات وارد نشود.

در کنار هر کلمه ای که استفاده می شود کلمات مترادف هم جایگاه خود را دارد که می توانیم از مترادف هم استفاده کنیم، کلمات لانگ تیل یا دم بلند هم مناسب است که با آنها می توانیم رتبه کسب کرد، به طور مثال : کلمه سئو با کلمه بهینه سازی مترادف است و همچنین کلمان لانگ تیل آن شامل تکنیک های سئو، چگونگی عملکرد سئو و … را شامل می شود که با جستجوهای بیشتری می توانیم به همه کلمات مشابه آن دست پیدا کنیم.

  • رعایت اصول نوشته

اصول و ساختار نوشته این است که  به درستی از H ها یا همان تگ های عنوان استفاده کرد، تگ های مهم از  H1  تا H3  می باشد که استفاده از آنها به منفعت سئو و توجه گوگل به محتوای ماست.

  • استفاده از محتوای چند رسانه ای

استفاده از محتوای صوتی، تصویری  و ویدیویی در کنار متن می تواند جذابیت بیشتری به متن می دهد و این باعث می شود که

کاربر در بین مطالب خواندنی که ممکن است حوصله بر باشد بخاطر محتواهای ویدیویی و صوتی و تصویری در سایت ماندگار تر شود، به این صورت هم کیفیت محتوای سایت بالاتر می رود و هم کاربرپسندانه تر است که باعث افزایش ماندگاری و ترافیک سایت می شود.

  • انجام سئوی فنی یا تکنیکال

بهینه سازی فنی که مربوط به سرعت صفحات، ریسپانسیو بودن آن برای کاربران در انواع دستگاه ها مانند مبایل، لپ تاپ ، تبلت و … است اهمیت فراوانی دارد، زمانی که صفحات سایت به سرعت باز شوند کاربران تمایل بیشتری دارند که از سایت دیدن کنند، بنابراین اگر سایت با حفظ ساختار خود سریعتر در حالت ریسپانسیو باز شود نتیجه مطلوب تری برای کاربر حاصل می شود.

 

زمانی که از یک مقاله یا صفحه ای در سایت به مقاله یا صفحات دیگری لینک دهیم لینک سازی داخلی انجام داده ایم ، این روش به منظور شبکه سازی در سایت انجام می شود که کاربر به صورت شبکه ای از یک صفحه به صفحه یا صفحات دیگر متصل شود تا نیاز خود را برطرف کند، به این صورت مزیتی که حاصل می شود بانس ریت سایت شما کاهش می یابد و ماندگاری کاربر افزایش می یابد که موثر برسئوی سایت می باشد.

  • استفاده از ابزارهای گوگل

دو ابزار شناخته شده به نام های گوگل سرچ کنسول و آنالیتکس وجود دارد که برای سنجش عملکرد سایت بسیار مهم و حیاتی است که امکان سنجش سایت را توسط این دو ابزار خواهید داشت، گوگل آنالیتیکس نشان دهنده فعالیت های کاربر داخل سایت و سرچ کنسول نشان دهنده مسیر  قبل از ورود کاربر به سایت است.

  • استفاده از پلاگین های سئو

افزونه هایی وجود دارد که می توانید از نوع رایگان های آن استفاده کنید تا در حوزه سئوی داخلی به شما کمک کند، پس از نصب آن می توانید از آنها استفاده کنید.

  • انتخاب نام وآلت تصاویر

همیشه تصاویر به حالت لود شده  برای کاربران نمایش داده نمی شود و بارگذاری آنها گاهی  با تاخیر است، و به این علت که این یکی از مشکلاتی است کاربر از این حالت خسته شده و صفحه را ترک می کند، استفاده از  آلت تصاویر که بعنوان متن جایگزینی برای تصاویر لود نشده است می باشد و برای حفظ کاربر و جلوگیری از بانس ریت از این متن حتما توصیه می شود که استفاده کنید، متن جایگزین با مفهوم و مرتبط با عکس باید باشد که برای هرشخصی مانند افراد کم بینا، کور رنگ یا لود نشدن تصاویر با خواندن متن متوجه موضوع تصویر شود.

  • الگوریتم E.A.T

این الگوریتم مخفف عبارت Expertise Authoritativeness Trustworthiness به معنای تخصص، اعتبار و اعتماد است و به منظور بررسی تخصص فردی که سئو کار سایت است در نظر گرفته می شود و برای گوگل مهم است که شخص چقدر اعتبار دارد و چقدر مشتری می تواند به او اعتماد کند، و به خاطر اینکه از نظر گوگل تولید محتوای ارزشمند و تجربه کاربری اهمیت دارد این الگوریتم ایجاد شد.

نکاتی که در این بخش بیان می کنیم را انجام دهید قوانین این الگوریتم را در سایت خود پیاده سازی کرده اید و باعث بهتر رتبه گرفتن سایتتان می شود:

  • با انتشار پست مهمان ، پادکستدر انواع سایت های معتبر و فعالیت های بیشتر در شبکه های اجتماعی و… نام سایت خود را در دید دیگران قرار دهید.
  • محتوای مناسب، جذاب و بهینه شده با آپدیت های منظم انتشار دهید.
  • مشتریان خود را به نظر دهی تشویق کنید.
  • اطلاعات تماس خود را در سایت خود قرار دهید تا ارتباط گرفتن کاربر آسان شود.
  • سایت خود را ریسپانسیو کنید.
  • از بازاریابی آنلاین غافل نشوید.
  • تاثیر تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (ui) بر سئوی آن پیج

تجربه کاربری یعنی با سئو کردن سایت و ظاهر خوب و امکانات سایت تجربه خوبی برای کاربر فراهم کنیم که هدف سئو هم محسوب می شود، صفحات سایت باید دارای اصول UX ,UI طراحی شده باشند که کاربران مدت بیشتری را در صفحات سایت بگذارنند و چون از نظر گوگل گذراندن وقت بیشتر کاربر در سایت مهم است بنابراین همان نتیجه تجربه کاربری و رابط کاربری در  سئو تاثیر گذار است.

  • سئو صفحات فرود یا لندینگ پیج

صفحات لندینگ پیج می تواند صفحاتی باشد که از کاربران با جستجو در گوگل و پیدا کردن آن صفحات به سایت شما وارد می شوند، این صفحات می تواند صفحه محصولات خاص یا بخش پربازدید ترین صفحات و… باشد،  اهمیت این صفحات بسیار مهم است و به خاطر اهمیت آن باید صفحات را از لحاظ محتوا و طراحی به بهترین شکل ممکن ایجاد کرد که کاربران را جذب کند.

برای اینکه بتوانید صفحات فرود خوبی ایجاد کنید لازم است که کال تواکشن های خوبی استفاده کنید به عنوان مثال کاربر را به خرید، ثبت نام و … تشویق کنید، تخفیفات خود را در معرض دید قرار دهید و…

حجم محتوایی که در این صفحه قرار می دهید کمتر از 300 کلمه نباید باشد و محتوای با کیفیت ویژه و با قوانین سئو ایجاد شود، محتواها باید از طرح پیلار و کلاستری پیروی کنند.

جمع بندی

این مقاله با تمام نکات مهم در رابطه با الگویتم سئوی ان پیج اماده شده است، سئوی داخلی همان قوانینی است که برای افزایش رتبه و بازدید کاربران از سایت لازم است در حیطه خود سایت انجام شود.

نکات مهمی را به صورت موردی در این مقاله بیان کرده ایم که انجام هر کدام از آنها اصول خاص خود را دارد، در صورتی که سوال یا تجربیاتی در این زمینه دارید می توانید از بخش دیدگاه ها با کارشناسان نوماوب در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *