روش های سئو، مطابق با قوانین گوگل در دستور کار سئوکاران کلاه سفید قرار میگیرد. با استفاده از تکنیکهای سئوی سایت و در نظر گرفتن علایق کاربران با تولید محتوای غنی میتوانید بازدید کنند گان بیشتری روانه ی سایت کنید.
به این صورت که شما با سئوی قانونی، رضایت گوگل را بدست میآورید و گوگل هم در عوض لینک صفحه ی شما را به نتایج صفحه ی اول میآورد .
اگر لینک محتوای شما جز 5 نتیجه اول باشد شانس بیشتری دارید تا کاربر وارد سایت و درگیر محتوای ارزشمند شما شود امتیاز مثبت بیشتری از گوگل دریافت میکنید و مشتریان بالقوه ی بیشتری کسب که ممکن است به مشتری بالفعل تبدیل شوند و فروش و درآمد زیاد را برای شما به ارمغان بیاورند.
معنی سئو در دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است که اقداماتی را برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو انجام می دهد. به عبارت ساده تر، ترافیک ارگانیک مخالف ترافیک پولی است، یعنی کاربرانی که محتوای شما را مشاهده می کنند توسط هیچ تبلیغ کننده پولی معرفی نمی شوند. در عوض، میزان بازدید به
- ساختار بکاند محتوا
- طرحبندی وبسایت
- محتوای کاربر پسند
نسبت داده میشود.
سئو چیست؟
موتورهای جستجو با دستکاری محاسبات و فرآیندهای پیچیده ای به نام الگوریتم برای تجزیه و تحلیل و اولویت بندی وب سایت ها برای رتبه بندی در اینترنت عمل می کنند.
سئو یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیز می باشد. جادو زمانی اتفاق می افتد که این سیگنال ها و محتویات وب سایت با یکدیگر هماهنگ شوند. میتوانید تکنیکهای خاصی را اعمال کنید و آنها را بهینه کنید تا به عنوان سیگنالهای راهنما عمل کنند تا وبسایت خود را در بالای نتایج جستجو قرار دهید. بر این اساس، موتورهای جستجو این سیگنال ها را ارزیابی می کنند و وب سایت شما را که در مقایسه با سایت های دیگر انجام می شود، رتبه بندی می کنند.
این سیگنالها چه هستند که تفاوت زیادی در نحوه نگاه جهان به کار ما ایجاد میکنند؟ فقط سه کلمه:
- کلمات کلیدی
- متا تگ ها
- بک لینک ها
روش های سئو چیست؟
روش های سئو عبارت بسیار مهم و پر جستجو است طوری من در این لحظه در خردادماه ۱۴۰۲ وقتی در گوگل سرچ کردم حدود 66 میلیون نتیجه داشت. دلیل آن هم روشن است، رشد رتبه و ترافیک سایت به صورت رایگان.
به طور کلی برای بهینه کردن وبسایت سه روش وجود دارد که رعایت هر سه مورد از دیدگاه گوگل و رشد دیجیتال مارکتینگ الزامی است:
- تکنیک های سئو داخلی
- تکنیک های سئو تکنیکال
- تکنیک های سئو خارجی
روش سئو داخلی
سئویی که کاملا تحت مدیریت شما قرار دارد on page seo نام دارد. برای افزایش تعداد بازدید با بهینه کردن محتوا صورت می گیرد. در واقع با seo داخلی:
- کمک به رتبه ی سایت با کلمات کلیدی
- تولید محتوای ارزشمند جهت درک گوگل
- تولید محتوای با کیفیت برای کاربر
- بروزرسانی نوشته های قدیمی
- بهبود لینک های شکسته
- تولید محتوای تصویری
- تولید محتوای ویدئو بی
- استفاده از ایده های روانشناسانه جهت ماندگاری کاربر
اگر شما محتوای مناسب با عنوان و ارزشمند تولید نکنید نرخ پرش یا bounce rate کاهش و به دنبال آن با افت رتبه و ترافیک مواجه می شوید. و برعکس اگر محتوای غنی تولید کنید با عث افزایش ماندگاری یا daily time میشوید.
روش سئوی تکنیکال
اگر سئوی تکنیکال را رعایت نکنید حتی اگر سئوی داخلی و خارجی را هم انجام داده باشید، رتبه و ترافیک سایت همچنان افت می کند.
سئوی فنی به بهینهسازی وبسایت و سرور اشاره دارد مانند
- عناصر صفحه
- پاسخهای هدر HTTP
- نقشههای سایت XML
- تغییر مسیرها
- دادههای متا
- …
که به موتورهای جستجو کمک میکند تا در سایت شما به طور مؤثرتری بخزند و ایندکس کنند.
روش سئو خارجی
بعد از سئوی داخلی و فنی، نوبت به سئو خارجی می رسد. همانطور که از نام این سئو هم متوجه شدید، اصلا به محتوا کاری ندارد. در اینجا ما بیرون از سایت شیوه هایی را به کار میگیریم تا سایت هنگام جستجو کاربر در نتایج بالاتری قرار بگیرد. در واقع میخواهیم خزنده ها بفهمند که سایت ما دارای ارزش است و اعتبار دارد.مثلا محتوایی تولید کردیم که کاربری حین خواندن و استفاده از آن لینک صفحه را به عنوان منبع در سایت خود یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. و گوگل میفهمد که این کاربر کار شما را پسندیده است.
- دریافت بک لینک ارزشمند
- وبلاگ نویسی
- تحیل رقبا
- دایرکتوری و رسانه های اجتماعی
جمع بندی
با به کارگیری سئو ی فنی، داخل و خارجی قفل ترافیک را به صورت رایگان و ارگانیک باز کنید. به صورت حرفه ای سایت خود را بهینه کرده و با اثبات خود به گوگل و کاربر، جز پنج نتیجه ی اول گوگل شوید.
در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد یا تجربه مشابهی از طریق نظرات با ما به اشتراک بگذارید.