نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

روش تغییر رمز اینستاگرام

5/5

روش تغییر رمز اینستاگرام یکی از ضروریات کار با اپلیکیشن اینستاگرام است. برای تغییر رمز یا دلخواه این کار را انجام میدهید یا اینکه به اجبار و به علت مشکلاتی که برای اکانت شما بوجود امده و حفظ امنیت دست به این کار بزنید. با این مقاله همراه باشید تا به شما روش تغییر رمز اینستاگرام را با روشی آسان و با کمک تصاویر آموزش دهیم.

برای تغییر رمز ، مراحل زیر را با کمک تصاویر می توانید انجام دهید:

  1.  وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

2. منویی در پایین صفحه‌ ای وارد شده اید وجود دارد، در سمت راست روی علامت دایره‌ ای که پروفایل شما را نمایش می دهد ضربه بزنید. مطابق تصویر زیر

مراحل تغییر رمزاکانت اینستاگرام

3. حال وارد صفحه کاربری بشوید. سمت راست بالی صفحه یک منوی همبرگری می بینید، آن را لمس کنید تا یک منو همانند تصویر زیر برایتان نمایش داده شود. طبق تصویر زیر:

مراحل تغییر رمزاکانت اینستاگرام

4.

اینک در منویی که باز شده روی گزینه اول( setting ) ضربه بزنید و وارد قسمت تنظیمات شوید. همانند تصویر زیر:

مراحل تغییر رمزاکانت اینستاگرام

5. وارد صفحه بعد شده و طبق تصویر روی گزینه security ضربه بزنید.

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

6. اینک گزینه password را انتخاب کنید.

  1.  به صفحه تنظیم پسورد وارد خواهید شد که مطابق تصویر سه ردیف برای ورود پسورد وجود دارد و با عدد مشخص شده اند.
  • شماره 1 (current password): در این قسمت باید رمز فعلی خود را که در گذشته تعیین کرده اید، وارد کنید.
  • شماره 2(new password)  : رمز جدید خود را که قصد دارید جایگزین رمز فعلی شما شود در این قسمت وارد کنید.
  • شماره 3(new password again): رمز جدید خود را جهت تایید دوباره در این کادر وارد کنید.
  1. در پایان علامت تیک را در بالای صفحه سمت راست فعال کنید.

حالا شما توانسته اید که با موفقیت رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید

مراحل تغییر رمزاکانت اینستاگرام

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده اید نگران نباشید، راه حل این مشکل استفاده از گزینه forgot your password  است که در تصویر علامت خورده است.

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

اگر شما هنگام ثبت نام در اینستاگرام از روش شماره تلفن استفاده کرده اید، در هنگام انتخاب گزینه فراموشی رمز یک پیامک محتوی یک لینک برای شما خواهد آمد.

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

به عنوان مثال مطابق شکل زیر روی forgot your password   ضربه بزنید. آنگگاه ایمیل خود را بررسی کنید و ببینید آیا برای شما ایمیلی از اینتاگرام آمده است یا خیر؟

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

اگر با ایمیل ثبت نام کرده اید یک ایمیل به شما ارسال می‌کند که مانند تصویر بالا حاوی دکمه reset password است که ما با ایمیل ثبت نام کرده ایم و برای ما ایمیل ارسال شده است، روی دکمه کلیک می کنیم.

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام
تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

مطابق تصویر صفحه ای باز می‌ شود که باید مانند مراحل قبل رمز جدید را  وارد کنید و سپس دکمه reset password  را فعال کرده تا رمز اینستاگرام شما عوض شود.

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

رمز با موفقیت تغییر یافته است.

نکته: برای آنکه رمز جدید از امنیت کافی برخوردار باشد، قوانینی که بر روی تصویر درج کرده‌ایم را هنگام وارد نمودن رمز خود رعایت کنید.

تنظیمات برای فراموشی رمز اینستاگرام

چگونه از طریق گوگل اقدام به تغییر رمز اینستاگرام کنیم؟

روش تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل در دو حالت به یاد داشتن رمز عبور و فراموش کردن آن امکان پذیر است. برای تغییر رمز اکانت اینستاگرام از طریق گوگل ابتدا با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت اینستاگرام شوید:

https://www.instagram.com

حالت اول؛ روش تغییر پسورد اینستا با بخاطر داشتن رمز عبور

  1. سپس اگر رمز عبور خود را به خاطر دارید می توانید با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود، به حساب وارد شوید.
  2. به قسمت پروفایل حساب خود در اینستاگرام وارد شوید.
  3. روی آیکن سه خط (به اصطلاح منوی همبرگری) ضربه بزنید سپس در منوی باز شده روی آپشن تنظیمات یا همان setting ضربه بزنید
  4. یا انتخاب گزینه security وارد بخش امنیتی شوید.
  5. در صفحه ی وارد شده روی گزینه Password ضربه بزنید.
  6. پس از ورود به صفحه پسورد، سه کادر مشاهده می شود که لازم است رمز عبور فعلی یا همان قبلی خود را در کادر اول وارد کنید، سپس در کادر دوم و سوم هم رمز عبور جدید خود وارد کنید (در کادر دوم وارد کرده و در کادر سوم تکرارش کنید)
  7. به این صورت رمز عبور با موفقیت تغییر یافته است.
  8. روش دیگری که در این حالت می توانید انجام دهید این است که وارد حساب کاربری خود شوید از طریق لمس آیکن پروفایل و ورود به صفحه اطلاعات پروفایل می باشد.
  9. پس از آن روی علامت چرخ دنده که در کنار گزینه Edit Profile قرار دارد ضربه بزنید.
  10. اکنون روی گزینه Change Password زده تا بتوانید رمز فعلی و جدید را وارد کنید.
  11. پس از انجام مراحل بالا، گزینه Change Password را اننخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود.

حالت دوم؛ اموزش تغییر رمز اینستا فراموش شده

اگر بخواهید که رمز اکانت خود را تغییر دهید ولی رمز عبور را فراموش کرده اید از طریق گوگل می توانید نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنید، مانند روش قبل وارد Instagram.com شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه ی ورود به اینستاگرام، بخشی برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وجود دارد، اما این بخش ها برای زمانی که رمز را فراموش کرده ایم کاربرد ندارد. اما گزینه ای با عنوان Forgot password وجود دارد که در این مواقع به کمکمان می آید، روی آن ضربه بزنید.
  2. پس از انتخاب آن، کادری باز می شود که از شما یکی از موارد مانند آدرس ایمیل، شماره همراه و نام کاربری را درخواست می شود، که پس از وارد کردن ایمیل، یک ایمیل و با وارد کردن شماره همراه یک پیامک برایتان ارسال می شود.
  3. پس از اینکه یکی از کادرهای مذکور را پرکردید، روی گزینه Send Login Link ضربه بزنید.
  4. بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید باید منتظر دریافت پیامک یا ایمیل از سمت اینستاگرام باشید که حاوی لینک با عبارت Reset your Instagram password (Forgot your login details/ Forgot Password ) برایتان ارسال شود.
  5. حالا لینک دریافتی را باز کنید تا وارد صفحه تغییر رمز شوید. دو کادر را مشاهده می کنید، در کادر اول رمز عبور جدید را وارد کرده و در کادر دوم مجدد رمز جدید را وارد کنید. اینک رمز اینستاگرام شما تغییر می کند.

روش تغییر رمز اینستاگرام در ایفون؛ بدون داشتن رمز قبلی

  1. وارد برنامه اینستاگرام در گوشی آیفون شوید.
  2. بر روی عکس پروفایل خود که در بخش پایین و سمت راست صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
  3. اکنون در بالا و سمت راست صفحه، روی منوی سه خط معروف به منوی همبرگری ضربه بزنید و در منوی باز شده گزینه Setting را انتخاب کنید.
  4. در بخش تنظیمات، روی گزینه امنیتی یا همان Security ضربه بزنید.
  5. در بخش امنیتی گزینه Password را برگزینید.

اگر قصد تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن را دارید باید شماره همراه خود را وارد نمایید و اگر بخواهید با ایمیل اقدام کنید ایمیل را وارد کرده تا لینک تغییر پسورد اینستاگرام ارسال شود.

  1. پس از دریافت ایمیل یا پیامک، روی لینک دریافت شده ضربه بزنید.
  2. با ورود به لینک مورد نظر، وقت آن است که رمز را دوبار در کادرهای مربوطه وارد کنید.
  3. پس از انجام مراحل بالا، گزینه save را انتخاب کنید.

چند نکته مهم در مورد روش تغییر رمز اینستاگرام

  1. گاهی اوقات ممکن است درخواست تغییر رمز اینستاگرام بدهیم و پس از دریافت پیامک حاوی لینک، آن را لمس کنیم و به جای اینکه ما را به صفحه تغییر گذر واژه هدایت کند، با صفحه ورود به اینستاگرام شویم که برای رفع این مشکل می توانیم به جای لمس لینک، آن را کپی کرده و در صفحه ی جدید مرورگر که بهتر است صفحه شخصی باشد آن را درج کنیم.
  2. در برخی مواقع برای تغییر رمز اینستا از فیلتر شکن برای تغییر آی پی خود استفاده کنیم.
  3. همانطور که می دانید اینستاگرام تحت شرکت فیس بوک اداره می شود و هنگام تغییر پسورد گزینه ی آن را مشاهده خواهید کرد و این یک امر طبیعی است حتی اگر اکانتی در آن نداشته باشید.
  4. اگر قرار است که برای تغییر رمز ایمیل دریافت کنید برای مشاهده لینک به تمام پوشه ها از قبیل Important و Spam و Trash مراجعه کنید.
  5. اگر چندین اکانت دارید که با یک شماره همراه آن ها را ایجاد کرده اید؛ برای تغییر رمز اکانت لازم است که از نام کاربری استفاده شود.
  6. زمانی به طور طولانی در اکانت خود توسط یک دستگاه آنلاین باشید ممکن است پیامکی که برای تغییر پسورد اینستا دریافت می کنید شما را به جای ورود به صفحه تغییر رمز، به صفحه لاگین یا کد امنیتی وارد کند که در این حالت برای رفع مشکل، در دستگاه جدید عملیات تغییر رمز را انجام دهید.
  7. سعی کنید رمز عبور جدید خود را قوی انتخاب کنید و از انتخاب رمز عبور تکراری مانند رمز قبلی باشد خودداری کنید، زیرا در این صورت با خطای اینستاگرام مواجه خواهید شد.

در صورت  عدم دریافت ایمیل برای تغییر رمز اینستاگرام چکار باید کرد؟

همانطور که بیان کردیم پس از انجام مراحل تغییر رمز اینستاگرام در صورتی که رمز را فراموش کرده باشیم با وارد کردن آدرس ایمیل، لینکی برای آن آدرس ارسال می شود. اما ممکن است که برای تعدادی از کاربران ایمیلی فرستاده نشود که در اینجا به رفع مشکلات آن می پردازیم:

  • از صحت آدرس ایمیلی که وارد کرده اید مطمئن شوید، در صورتی که ایمیل صحیح بود، آی پی خود را با استفاده از فیلتر شکن تغییر دهید.
  • از سایر دستگاهها هم میتوان برای دریافت ایمیل و تغییر رمز استفاده کرد.
  • ممکن است که ایمیل دریافت شده به بخش پوشه اسپم ها ارسال شده باشد که اگر در صندوق دریافتی نباشد می توانید در پوشه اسپم ها دنبال لینک دریافتی باشید

سوالات متداول

  1. به چه صورت رمز اینستاگرام را تغییر دهیم؟

ممکن است که رمز اینستاگرام را فراموش کرده باشید. برای تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی می توان از گزینه Forgot Password در صفحه لاگین اینستاگرام اقدام کرده تا رمز به صورت ایمیل برایتان ارسال شود. اما اگر رمز اینستاگرام را به خاطر دارید می توانید با ورود به صفحه و بخش تنظیمات آن، اقدام به تغییر رمز اینستاگرام کرد.

  1. به چه علت با زدن بر روی لینک تغییر پسورد اینستاگرام، به جای ورود به صفحه تغییر رمز اینستاگرام به صفحه اول هدایت می شود؟

بعضی اوقات این مشکل برای برخی از کاربران ایجاد می شود، از آنجا که بخشی از لینک هنگام لمس یا کلیک شدن روی آن فعال نمی شود ،می توان لینک را کپی کرده و در مرورگر دیگری باز نمود.

  1. چرا در زمان تغییر پسورد اینستاگرام، با وارد کردن رمز عبور جدید خطا رخ می دهد؟

در دو حالت ممکن است با خطا مواجه شوید، اول اینکه ممکن است رمز عبور ضعیفی را برای رمز جدید انتخاب کرده باشید، دوم اینکه قصد داشته باشید که رمز عبور قبلی را مجدد  بعنوان رمز جدید وارد کنید.

  1. در تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک، به چه علت پیامک ارسال نمی شود؟

علتهای زیادی درمورد این موضوع مطرح است که در مقاله در مورد آن بحث کرده ایم که توصیه می شود حتما مقاله را مطالعه کنید.

  1. نحوه تغییر رمز اینستاگرام در گوشی های IOS به چه صورت است؟

برای تغییر رمز در تلفن های همراه آیفون باید به منوی اینستاگرام و قسمت تنظبمات آن و بخش امنیت و سپس Password  مراجعه نموده و نسبت به تغییر رمز اینستاگرام خود اقدام کنید، تمامی مراحل به صورت کامل و همراه با تصویر در مقاله بیان کرده ایم.

  1. تغییر رمز در اینستاگرام به چند روش امکان پذیر است؟

دو راه برای تغییر رمز وجود دارد. یکی تغییر رمز با به یاد داشتن رمز و یک دیگ آن که تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی و با شماره تلفن و ایمیل و اکانت فیسبوک می باشد

  1. ساده‌ترین روش تغییر رمز اینستاگرام کدام است؟

یکی از روش های تغییر رمز، استفاده از شماره همراه است که به صورت پیامک، لینک تغییر برای کاربر ارسال می شود و ساده ترین روش می باشد.

  1. طریقه تغییر رمز اینستاگرام در صورت فراموش کردن رمز عبور به چه صورت است؟

زمانی که قصد تغییر دارید ولی رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید اپلیکیشن اینستاگرام وارد شوید و در صفحه ورود به حساب، روی گزینه Forgot Password ضربه بزنید، اگر گوشی آیفون دارید به جای گزینه Forgot Password گزینه ای با عنوان Get Help logging in وجود دارد که با ضربه روی این گزینه ها، از شما شماره همراه، ایمیل یا نام کاربری درخواست می شود که وارد کنید تا لینک بازیابی رمز برایتان ارسال شود، برای آشنایی با چگونگی تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده مقاله را کامل مطالعه فرمایید.

جمع بندی

دراین مقاله روش تغییر رمز اینستاگرام را در حالتهای مختلف بیان کرده ایم. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب رمز برای اینستاگرام خود حتما آن را طوری انتخاب کنید به راحتی فراموش نشود و از نظر امنیتی نیز ضعیف نبوده و راحت هک نشود. برای اموزش های بیشتر با ما در نوماوب همراه باشید.

مقالات مرتبط

ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام

راه های افزایش منشن اینستاگرام 

حذف یکجای پست های اینستاگرام

دسته بندی در سیو پست اینستاگرام

دیدن استوری بدون سین خوردن

6 پاسخ

  1. سلام
    هنگام تغییر رمز اینستاگرام، من تمایل داشتم از تغییر رمز تصادفی اپ استفاده کنم. آ یا واقعا این امکان وجود نداره یا من پیدا نمی کنم؟

  2. سلام
    من ایمیلی که واسه اینستا تعریف کردمرو فراموش کردم امکان پیامک هم ندارم چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *