نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

راه های بالا بردن امنیت تلگرام

5/5

راه های بالا بردن امنیت تلگرام،  هر چند که تلگرام یک اپلیکیشن محبوب و ایمن معرفی شده است و در بین کاربران به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و شاید به نظر بیاید که دیگر به افزایش امنیت نیازی ندارد، اما در واقع نمی توان چه راجب تلگرام و چه هر شبکه ی اجتماعی دیگری به قطعیت نظر داد چون در برابر تهدیدات و مشکلاتی که با پیشرفت تکنولوژی وجود دارد و روز به روز قوی تر هم می شود لازم است که از طرف کاربران برای امنیت تلگرام تلاش کرد، روش هایی را در این مقاله بیان خواهیم کرد که می تواند به ایمن تر کردن حساب کاربری شما در تلگرام کمک کند و از سواستفاده های احتمالی جلوگیری کند، هر چه که در توان یک کاربر است و از جمله امکانات و تنظیمات خود تلگرام محسوب میشود را معرفی خواهیم کرد و این روش ها با توجه به تلاش خود کاربر و اهمیتی که برای او دارد می تواند به همان اندازه مفید واقع شود و از هک افراد سودجو جلوگیری کند.

آشنایی با راه های بالا بردن امنیت تلگرام

اگر بخواهیم از مهمترین روش های افزایش امنیت را در تلگرام مثال بزنیم می تواند به شرح زیر باشد که به صورت چند مورد لیست خواهد شد:

  1. اولین مورد که می تواند به ما در افزایش امنیت کمک کند محافظت از کد 5 رقمی است که از سمت پشتیبانی تلگرام برای ما ارسال می شود و به صورت محرمانه و جهت احراز هویت برای کاربر ارسال می شود و با داشتن این کد هر شخصی می تواند وارد حریم تلگرامی ما شود، بنابراین نسبت به حذف آن پس از ورود به حساب اقدام کنید و اگر زمانی برایتان ارسال شد و خودتان از آن بی خبر هستید به این معنی است که شخصی قصد هک کردن حساب شما را دارد و کد برای شما ارسال شده است که هرگز نباید آن در اختیار دیگران قرار دهید.
  1. یکی از روش های دیگری که می تواند به بالابردن امنیت تلگرام کمک کند استفاده از قابلیت فعال سازی رمز برای تلگرام با نام Passcode Lock است، می توانید برای استفاده از این قابلیت به مقاله گذاشتن رمز برای تلگرام مراجعه کنید.
  2. استفاده از قابلیت تایید دو مرحله ای تلگرام به نام Two-Step Verification به عنوان یک روش برای امنیت بیشتر تلگرام است و در واقع مانند رمز عبور عمل می کند، همچنین ما مقاله ای برای تایید دو مرحله ای تلگرام داریم که می توانید برای فعال کردن آن، به مقاله مراجعه کنید.
  3. از روش مخفی کردن شماره خود در تلگرام استفاده کنید تا یکی از موارد مهمی که می تواند عامل هک شدن تلگرام باشد را از دید دیگران پنهان کنید.
  4. هر گروهی را معتبر ندانید و در آن عضو نشوید چون عضویت در گروه هایی مختلف نه تنها سودی ندارد بلکه می تواند یکی از عوامل به خطر افتادن حساب کاربری باشد، می توانید از مقاله حذف تبلیغات….. روش انجام آن را آموزش ببینید.
  5. از نسخه های منسوخ شده یا غیررسمی تلگرام استفاده نکنید تا احتمال هک شدن را کاهش دهید.
  6. هرگز برنامه هایی که برای هک تلگرام وجود دارد استفاده نکنید.
  7. ارتباط مخفیانه یا همان سکرت چت را که از یک پروتکل امنیتی برخوردار است استفاده کنید و در حالت کلی امنیتی خوبی در این قابلیت حاکم است.
  8. از کاربرانی که مشکوک هستند و فعالیت های غیرقانونی انجام می دهند دوری کنید و برای این کار از روش بلاک کردن او استفاده کنید.
  9. سعی کنید در صورت لزوم از ربات های تلگرام استفاده کنید و از معتبر ها استفاده کنید.
  10. تنها لینک‌هایی را باز کنید که قابل اعتماد هستند، اگر لینک ها از طرف فردی ناشناس برایتان ارسال شده است بهتر از هرگز روی آن ضربه نزنید قابل‌اعتماد را باز کنید چون خطرات آن بیش از منفعتش می باشد و ممکن است سواستفاده های احتمالی آن مانند سرقت های اطلاعاتی و مالی از شما باشد.

روش چک کردن امنیت تلگرام و هک نشدن آن

اگر بخواهیم که آیا شخص دیگری توانسته به حساب کاربری ما وارد شود و موفق به هک شدن تلگرام شده است یا خیر، می توانیم با مراجعه به تنظیمات تلگرام که مطابق زیر است از آن آگاه شویم:

  1. وارد تلگرام شوید و سپس منوی همبرگری واقع در سمت چپ و بالای صفحه را انتخاب کنید.

     2. از منوی باز شده گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب کنید.

    3. گزینه ی حریم خصوصی و امنیت را با عنوان Privacy and Security را انتخاب کنید.

بخشی به نام Active Sessions وجود دارد که  در آن مشخص می شود حساب کاربری تلگرام شما روی چه دستگاه هایی فعال است که در واقع به آن جلسات فعال می گویند و با بررسی دستگاه هایی که در صفحه نمایش داده می شود می توانید متوجه شوید آیا کسی دیگر حساب تلگرام شما را روی دستگاه خود فعال کرده است یا خیر! چون نام دستگاه ها را نمایش می دهد اما خودتان باید به یاد داشته باشید که روی چه دستگاهی تلگرام دارید به عنوان مثال روی لپتاپ، گوشی  یا کامپیوتر و تحت وب را در نظر داشته باشید، اگر دستگاهی نانشناس وصل باشد با ضربه زدن روی گزینه Terminate all other Session می توانید به اتصال آنها خاتمه دهید.

جمع بندی

راه های بالا بردن امنیت تلگرام شامل چندین راه مختلف است که ما در این مقاله به آن اشاره کرده ایم، بهترین مواردی که می تواند به شما در افزایش امنیت حساب کاربری تان کمک کند را بیان کرده ایم به شرطی که خود کاربر امنیت را به عنوان یک اصل مهم بداند.

مقالات مرتبط

13 پاسخ

  1. سلام ممنون از آموزش خوبتون اما یک مطلب اگر ما بخواهیم از تلگرام دیلیت اکانت کرد اگر امکانش هست آموزش این مورد هم در سایتون قرار دهید

  2. آشنایی با راه های بالا بردن امنیت تلگرام را خیلی خوب توضیح داده بودید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام