نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تبلیغات و ارسال پیام انبوه در گپ

5/5

تبلیغات و ارسال پیام انبوه در گپ، به عنوان بخشی از بازاریابی، فضای بهتری را برای مشاغل در داخل ایران، ایجاد می کند. همچنین با استفاده از این روش، کسب و کار ها آسانتر و با سرعت بیشتری، با کاربران ارتباط برقرار می کنند و سبب  فروش بیشتر محصولات خود می شوند.

  با توجه به اینکه تکنولوژی تلفن‌های هوشمند، از رشد روزافزونی برخوردار است، دیجیتال مارکتینگ هم در حال پیشرفت است. اما تلاش کسب و کارها، در جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قدیمی میباشد. به خاطر همین، کاربرانی که این اپلیکیشن کاملا ایرانی را برای تبلیغات شغل خود انتخاب کردند،  نتایج قابل قبولی را بدست آوردند.

 با نوماوب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه، کسب کنید.

آشنایی با پیام رسان گپ

در همین ابتدای مقاله، به این موضوع اشاره می‌کنیم که gap و  igap  درسته که هر دو پیام رسان ایرانی هستند، اما سازنده ی آنها،  دو شرکت متفاوت است. آی گپ توسط شرکت روی خط مدیا که امکانات بسیار کمتری دارد، ارائه شده است.

نام شرکت سازنده ی گپ،  فناوری اطلاعات توسعه سامان میباشد. این اپ، مانند دیگر پیام‌رسان های داخلی و خارجی،‌ امکاناتی از جمله ارسال پیام‌های متنی، تصویری، صدا و فیلم فراهم کرده است. همچنین شما میتوانید تماس صوتی و تصویری، بازی ،آموزش ، اخبار ، سرویس دهی ، فروشگاه و . . . را در دنیای گپ تجربه کنید. این پیام رسان، در ایران 5 میلیون کاربر دارد. لازم به ذکر است که تعداد بازدید از این برنامه، روزانه بین 20 تا 25 هزار بازدید می‌باشد، از این رو می ‌توان از گپ، به عنوان محبوب ترین و یکی از بهترین، پیام رسان های داخلی، یاد کرد.

آپشن های پیام رسان گپ

  • برنامه گپ همان بخش اصلی یک پیام رسان یعنی بخش چت را دارا می باشد که به صورت فوری می توان اقدام به ارسال پیام کرد، این همان بخشی است که می توانید پیام های انبوه خود را از آن طریق به مخاطبین خود ارسال کنید.
  • امکان ارسال تصویر و ویدیو در این برنامه وجود دارد، می توانید ویدیو های تبلیغاتی خود را به مخاطبین خود ارسال نمایید.
  • چت گروهی: ایجاد محیط دوستانه با جمعی از مخاطبین خود که می توانند پیام انبوه شما را به طور همزمان دریافت کنند.
  • تماس های صوتی و تصویری و چت تصویری زنده در این برنامه امکان پذیر است.
  • استفاده از استیکر ها در این برنامه امکان دارد و برای تبلیغات برند خود می توانید از استیکرهای تبلیغاتی استفاده کنید.

مفهوم تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ

در حقیقت بازاریابی یا Marketing فرآیندی است برای شناسایی نیازهای مشتری و انتخاب بهترین روش برای برآورد نیازهای آنها است و در مقابل آن، بدست آوردن ارزش و سود برای فروشنده است.

 تبلیغات جزیی از بازاریابی و هزینه برترین قسمت آن به حساب می آید.

منظور از Advertising نوعی برقراری ارتباط با مشتری است با این هدف که محصول خود را به نمایش گذاشته و بفروشیم و نتیجه آن دریافت سود حاصل از فروش است.

ارسال پیام انبوه در گپ

 ارسال پیام انبوه تبلیغاتی، یک روش دیجیتال مارکتینگ است، از مهم‌ترین ویژگی‌های پیام رسان ها امکان ارسال پیام گروهی می باشد. این قابلیت به ویژه برای صاحبان کسب کار، ویژگی خاصی جهت ارتباط با مشتریان‌ است. ارسال پیام‌های تبلیغاتی و آگهی، کمک بزرگی به فروشندگان میکند.

یکی از امکانات در گپ، ساخت گروه  می باشد. در حال حاضر پیام رسان گپ، اجازه می دهد گروه هایی با حداکثر ۵۰۰۰ عضو داشته باشید.

مدیران گروه ها تا 400 عضو را می توانند به گروه اضافه کنند، اما برای تعداد بیشتر باید لینک عضویت را برای دیگر کاربران، ارسال کنند. قوانینی برای تبلیغ در گپ قرار داده شده، از جمله اینکه

  • محتوای گروه کسی که تبلیغ میکند، با قوانین جرایم رایانه‌ای تفاوتی نداشته باشد.
  • اگر در زمان تبلیغ هدف از ایجاد گروه، بدون هماهنگی تغییر کند، نمایش تبلیغ بلافاصله و بدون اخطار قطع می‌شود و خسارات وارده بر عهده تبلیغ کننده می‌باشد.

فواید تبلیغات در gap

با توجه به قابلیتهای متفاوت و زیادی که پیام رسانها دارند، در شرایط محدودی که با استفاده از همتایان خارجی ایجاد شده، مردم بیشتر به اپ های داخلی، روی آوردند. و از میان اپ های داخلی گپ از لحاظ کسب و کار و ایجاد اشتغال از دیگر برنامه ها پیشی گرفته است.

شرایط پذیرش تبلیغ در گپ

  • پذیرش تبلیغ، بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  • مسئولیت متن و تصویر استفاده شده در تبلیغ بر عهده مشتری می‌باشد.
  • تبلیغ اول توسط کارشناسان پشتیبان تایید سپس منتشر می شود.
  • اندازه ی تبلیغ با توجه به جایگاه درخواستی تبلیغ دهنده به وی اعلام خواهد شد.
  • تنها نوع فایل مورد قبول بنر JPG و JPEG می‌باشد.
  • و….

انواع تبلیغات در گپ

  1.  پرتال کسب و کار

با ورود به http://my.gap.im ، میتوان از خدمات تبلیغاتی مانند متن، تصویر، ویدیو استفاده کرد. همچنین،  هر چیزی که برای راه انداختن کسب و کار اینترنتی نیاز دارید را  فراهم می کند. گفتنی است که هزینه‌ی تبلیغات، بر اساس تعداد دیده شدنِ تبلیغ،  محاسبه می‌گردد.

 این پرتال، بیش از ۹ ابزار کاربردی و مفید در اختیار کاربران قرار داده است که عبارتند از:

  • پرتال کسب و کار
  • بات پلتفرم
  • فروشگاه‌ ساز
  • بارگذاری و فروش استیکر
  • حسابداری
  • پرداخت با گپ
  • آزمون ساز
  • مسابقه ساز
  • گیم سنتر

 

      2. بنر

فضای گپ، محیطی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند خدمات و محصولات خود را معرفی کنند. به همین دلیل، در گپ دو بخش نمایش تبلیغ وجود دارد.

 پلن‌ A  که جایگاهش در بالای صفحه و B که در میانه صفحه می باشند.

 همچنین مکان تبلیغ شامل دو قسمت بنرِ ثابت و متحرک می‌باشد.

 

      3. تبلیغ به صورت ویدیو در گپ

 کاربران، تماشای محتوای ویدیویی را بیشتر می پسندند و به همین دلیل اهمیت بالایی در تبلیغات دارد. ولی این را هم باید گفت که، این نوع تبلیغ ها، هزینه ی بالاتری دارد.

یک تبلیغ موثر ویدیویی در حد 10 – 15 ثانیه می‌تواند نفوذ بالایی روی مخاطب شما داشته باشد، برای پذیرفتن یک تبلیغ ویدیو در گپ علاوه بر  کوتاه بودن زمان آن به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • پسوندهای مجاز : mp4 و mov
  • کیفیت: کمتر از 480p
  • حداکثر سایز: MB20

 

      4. تبلیغ به صورت پست

بدون شک تبلیغات به صورت پست بیش از هر روش دیگری محبوب است هم برای فروشنده و هم خریدار. یکی از دلایل این موضوع، استفاده از عکس و متن یا متن و ویدیو به صورت هم زمان در پست است. که هر دو در جذب کاربر موفق است.تعداد حروف مجاز برای استفاده در توضیحات حدود 2500 کاراکتر می باشد.هزینه تبلیغ به صورت پست به ازاء هر بار دیده شدن فقط 10 تومان است.

 

      5. تبلیغات همسان در gap

Native Advertising  روش دیگری از تبلیغات است که شکل و محتوای تبلیغاتی، درست مانند یک پست معمولی در گپ می‌باشد. دلیل آن، اعتماد کردن کاربر به محتوا است. تبلیغات همسان به دلیل داشتن همین ویژگی ها،  روز به روز، طرفداران بیشتری پیدا میکند.

 

اطلاع از مشاهده تبلیغات در گپ

در صفحه چت پیام رسان گپ سه علامت وجود دارد که وجود هر یک از این چهار علامت در کنار پیامی که از طرف کاربر به مخاطب ارسال شده است نشانه یکی از حالت های پیام ارسال شده می باشد.

چهار علامت به صورت زیر می باشند:

  • علامت ساعت: وجود این علامت در کنار پیام نشانه ارسال پیام به سرور می باشد.
  • علامت یک تیک : این علامت نشانه دریافت پیام از طرف سرور است اما مخاطب پیام را به علت آنلاین بودن دریافت نکرده است.
  • علامت دوتیک: مخاطب آنلاین است و پیام شما هم از طرف او دریافت شده است و هنوز وارد صفحه چت نشده که آن را بخواند.
  • علامت چشم: مخاطب پیام ارسالی شما را خوانده است.

 طبق  مشاهد علامت چشم در کنار پیام هایی که ارسال کرده اید، می توانید درصد پیام هایی که برای مخاطبین خود ارسال کرده اید و نتیجه موفقی از ارسال آن حاصل شده است را بررسی کنید و نتایج مثبت پیام های دریافت شده را مشاهده  وتحلیل کنید.  

جمع بندی

همانطور که اشاره شد برنامه gap کاربران زیادی در ایران دارد، که خروجی مفیدی در بحث بازاریابی کسب کرده و تبلیغات به عنوان بخشی از مارکتینک در این پیام رسان و با رعایت اصول و قوانین ،بسیار قابل قبول بوده است، امکان استفاده از این برنامه به راحتی در انواع دستگاه ها وجود دارد، شما میتوانید با هزینه کمتر و اما به صورت کیفی تبلیغات و ارسال پیام انبوه در گپ را انجام دهید.

مقالات مرتبط

20 پاسخ

  1. سلام. عااااااالیییی بود این مقاله . من در تحقیق خودم از این مقاله استفاده کردم و خواستم از شما تشکر کنم.
    اما یک سوالی در ذهنم ایجاد شد که حالا بین گپ و تلگرام در زمینه ی تبلیغات و ارسال پیام انبوه، کدام کم هزینه تر خواهد بود؟

  2. ممنون از مقاله مفیدتون هیچ وقت فکر نمیگردم تبلیغات در گپ اینقد مزایا داشته باشه

  3. با عرض سلام خدمت شما و تشکر بات جمع آوری ابن مطالب
    بااینکه نرم افزار های خارجی فیلتر شدن بازهم نسبت نرم افزار های ایرانی فالور بیشتری دارن بطور میانگین هرکدام از نرم افزا ها بالق به 2/000/000 دارن
    آیاتبلیغ در اپ های ایرانی باز خورد خوبی خواهد داشت یا بصرفه خواهد بود؟

  4. محتوای تبلیغات که توسط کارشناسان تایید می‌شود یعنی با قوانین سازگاری دارد،چرا !؟کارشناسان مسئولیت محتوای تایید خود را بر عهده نمیگیرن؟

  5. برنامه گپ چگونه از پیام رسانی انبوه برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می کند؟

  6. برنامه گپ چگونه تضمین می کند که پیام های تبلیغاتی آن از نظر فرهنگی حساس و مرتبط با مخاطبانش باشد؟

  7. رسانه های اجتماعی چه نقشی در تلاش های تبلیغاتی و پیام رسانی انبوه برنامه گپ دارند؟

  8. برنامه گپ چگونه تضمین می کند که پیام های تبلیغاتی خود با مقررات و دستورالعمل های مربوطه مطابقت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *