نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

تبدیل گروه به کانال تلگرام

5/5
تبدیل گروه به کانال تلگرام

تبدیل گروه به کانال تلگرام یعنی تبدیل گروه به حالتی است که امکانات کانال را در خود داشته باشد، همانطور که می دانید در تمامی کانال ها قابلیت ارسال پیام از طرف اعضای کانال وجود ندارد بنابراین برخی از افراد تمایل دارند از فعالیت گروه خود جلوگیری کرده و تنها برای اطلاع رسانی به انتشار پست تمایل دارند و به علت در گروه اعضای خود را دارند و دیگر نیازی به ایجاد کانال و عضوگیری دوباره نخواهد بود، بنابراین با مراجعه به تنظیمات تلگرام و گروه موجود می‌توانید به راحتی فرایند تبدیل گروه به کانال تلگرام را انجام دهید و مخاطبین را محدود کنید که توانایی ارسال پیام نداشته باشند.

مراحل تبدیل گروه به چنل در تلگرام

در این بخش به مراحل تبدیل گروه به کانال می‌پردازیم، مراحل زیر را به ترتیبی که بیان شده انجام دهید:

  1. برنامه تلگرام را باز کنید و سپس به انتخاب گروهی بپردازید که قصد تبدیل کردن آن به کانال را دارید.
مراحل تبدیل گروه به کانال تلگرام

2. نام یا تصویر پروفایل گروه که در بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید.

ضربه روی نام گروه

3. در بالای صفحه‌ای که باز می‌شود علامت مداد به چشم می‌خورد، آن را لمس کنید تا گروه به حالت ویرایش تبدیل شود.

ضربه بر روی علامت مداد برای ویرایش نام گروه

4. گزینه Permissions ( مجوز دسترسی) را در صفحه انتخاب کنید، همانطور که مشاهده خواهید کرد، گزینه‌هایی با دکمه‌های دو حالته در کنار آن‌ها قرار دارد که برای دسترسی کاربران می‌توانید آن‌ها را به حالت روشن یا خاموش تغییر دهید.

انتخاب گزینه مجوزدسترسی به حالت های روشن وخاموش

5. در بین گزینه‌های موجود Send Messages را انتخاب کنید، این گزینه مربوط به ارسال پیام است که اگر روشن باشد کاربران اجازه ارسال پیام را خواهند داشت بنابراین اگر این گزینه را خاموش کنید گروه به کانال تبدیل می‌شود و امکان ارسال پیام برای کاربران از بین خواهد رفت. 

انتخاب حالت های نمایش داده شده برای ارسال پیام

6. همانطور که مشاهده می‌کنید در پایین گزینه Send Messages چند گزینه‌ی دیگر وجود دارد که مربوط به ارسال چندرسانه‌ای‌ها، استیکرها، گیف‌ها، بازی‌ها، نظرسنجی‌ها و… است که اگر گزینه‌ی اول یعنی ارسال پیام را خاموش کنید همه گزینه‌های مذکور هم خاموش می‌شود.

با انجام مراحل بالا موفق به تبدیل کردن گروه به کانال شده‌اید، برای تثبیت عملیات بالا، روی علامت تیک در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

مرحله تبدیل شدن گروه به کانال تلگرام

تفاوت گروه‌ با کانال‌ در چیست؟

تفاوت اصلی بین گروه و کانال در تلگرام در این است که در گروه، تمام اعضا می‌توانند پست بفرستند و با یکدیگر تعامل داشته باشند، در حالی که در کانال، مدیران یکنواخت محتواها را ارسال می‌کنند و اعضا توانایی ارسال پست ندارند. گروه‌ها به عنوان یک فضای گفتگوی گروهی فعالیت می‌کنند، در حالی که کانال‌ها بیشتر برای انتشار اطلاعات و محتواهای یکطرفه استفاده می‌شوند.

جمع بندی

تبدیل گروه به کانال یکی از روش‌هایی است که بتوانیم فضای محدودتی را برای کاربران فراهم کنیم که نتوانند پیام یا هر محتوایی مانند عکس و فیلم و .. را ارسال کنند، با ایجاد کانال فضایی برای انتشار محتواها و پست‌هایی است که تنها ادمین اجازه دسترسی به آن‌‌ها را دارد، در این مقاله ما به روش تصویری نحوه تبدیل گروه به کانال را آموزش داده‌ایم، در صورت سوال یا پیشنهاد، آن را با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. تیتر مطلب با مطالب ارایه شده همخوانی ندارد. بهتر است تیتر مطلب “غیرفعال سازی ارسال پیام در گروه” باشد.
    با اعمال تنظیمات یاد شده فقط دسترسی به ارسال پیام محدود میگردد و ماهیت گروه سرجای خود است و کانال با گروه خیلی فرق دارد مثل سقف در تعداد اعضا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام