نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تاریخچه اینستاگرام

5/5

تاریخچه اینستاگرام و هرآنچه که باید راجب گذشته آن بدانید را در این بخش مقاله برایتان بازگو خواهیم کرد.

تاریخچه اینستاگرام شامل اتفاقات و وقایع مختلفی است که موجب ایجاد تغییر در امکانات و تکمیل آن برای سهولت در استفاده از آن شده است، با توجه به  درآمدهای میلیارد دلاری که اینستاگرام در سال های ۲۰۲۱  و ۲۰۲۲تا اواخر داشته است ارزش آن طی سال های فعالیت آن رو به افزایش است، به طور مثال ارزش آن را در سال ۲۰۲۲ به مقدار ۳۳.۴۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ ۲۵.۰۷ میلیارد دلار محک زده اند، در سال ۲۰۲۳ اینستاگرام پس از فیسبوک، یوتیوب و واتساپ جز محبوبترین شبکه های اجتماعی است که با امکانات اشتراک گذاری عکس از جمله وب سایت های معروف جهان شناخته شده است، در اوایل سال ۲۰۱۰ ورود اینستاگرام باعث کمرنگ تر شدن محبوبیت فیسبوک بین کاربران شد.

اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی پرطرفدار، جزیی از سرویس های فیسبوک به شمار می رود که به عنوان یک اپلیکیشن محبوب مورد استفاده قرار گرفته است که پس از دو سال از انتشار آن تعداد کاربران فعال آن 40 میلیون نفر گزارش شده است. اگر به دنبال آشنایی با تاریخچه این اپ جذاب و پرطرفدار هستید شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

هدف از تاسیس اینستاگرام

کوین سیستروم در ابتدا  یک برنامه با کاربرد بررسی تلفن همراه و ارسال پست و تصاویر با نام burbn ساخت که نام این برنامه برگرفته از بوربون ها و ویسکی هایی است که کوین بخاطر علاقه خاص خود به این نوشیدنی ها، این نام را برای برنامه انتخاب کرده است.

پس از آشنایی کوین با کریگر، برنامه burbn مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که مشکلات خاص این نرم افزار را اصلاح کنندبا ایجاد تغییرات این برنامه شباهت زیادی به برنامه foursquare پیدا کرد بود که سپس با تصمیم کوین و کریگر دوباره تغییر یافت.

هدف این دو نفر ایجاد یک پلتفرم با “قابلیت اشتراک گذاری تصویر و ویدیو “به همراه ابزارهایی برای ادیت و ایجاد عکس های خاص توسط فیلتر بود که بین کاربران محبوب واقع شود.

کوین سیستروم  و مایک کریگر پس از یک سال برنامه ریزی موفق به ایجاد برنامه اینستاگرام در ایالات متحده آمریکا شدند،  نام اینستاگرام حاصل ترکیب دو کلمه Instant Camera به معنی ” دوربین فوری ” و برنامه تلگرام است.

سال 2012 فیس بوک تصمیم به خرید این برنامه با مبلغ 1 میلیارد دلار از مایک کریگر  و کوین سیستروم کرد و تا این لحظه، اینستاگرام ازسرویس های این شرکت محسوب می شود.

با تاسیس کنندگان اینستاگرام آشنا شوید

اشخاصی که ایده تاسیس اینستاگرام را در ذهن خود می پروراندند کوین سیستروم و مایک کریگر نام دارند کوین سیستروم متولد سال 1983 است، او ابتدا در مدرسه به یادگیری برنامه نویسی  پرداخت و سپس وارد  شدن او به دانشگاه استنفورد، منجر به آشنایی با شخصی به نام مایک کریگر شدکه با هم به فکر ساخت این برنامه جذاب کنند که در نتیجه به شکل گیری ابتدایی اینستاگرام منجر شد.

 فارغ التحصیل شدن این دو شخص از دانشگاه،  منجر به قرار گرفتن در موقعیت های مناسبی از جمله کسب تجربه در زمینه برنامه نویسی گوگل و برنامه پیام رسان Meebo شد.

کوین درسال 2006 وارد شرکت گوگل شد و ورود او به این شرکت باعث کسب تجربه وی در زمینه  Gmail و Google Calender شد همچنین  مایک به مدت 18 ماه کارآموز  شرکت مایکروسافت بود که باعث کسب تجربه  در زمینه UX یا همان تجربه کاربری پیام رسان Meebo  برای او شد.

تاریخ ساخت اینستاگرام

اینستاگرام اپلیکیشنی است که در سال ۲۰۱۰ به دست مهندسین سیستروم کارافرین آمریکایی و مایک کرایگر مهندس نرم افزار شخصی اهل برزیل متولد شد، کوین آموزش دیده نبود و تنها شب ها برای برنامه نویسی اینستاگرام وقت می گذاشت و می توان گفت حرفه ای نبود، او پس از تلاش شبانه توانست نسخه ای از این اپلیکیشن را با نام Burbn تولید کند، کاربران این امکان را داشتند که با این برنامه فایل های تصویری و اپلیکیشن هایی به اشتراک بگذارند و در زمان ایجاد این اپلیکیشن، بهترین روش و ابزار برای اشتراک دادن بود.

تصمیم سیستروم بر این شد که این اپلیکیشن را توسعه ببخشد و در سال 2010 با دو  شخص سرمایه دار آشنا شد، او نتیجه کار خود را به آن دو شخص ارائه داد و قرار بر این شد که در دو هفته 500 دلار جمع شود که این کار انجام شد. *

سیستروم  پس از اینکه سرمایه را دریافت کرد  سپس با کرایگر آشنا شد و تصمیم گرفت که تیمی تشکیل دهد، کرایگر قبلا به عنوان مهندس نرم افزار و طراح رابط کاربری در یک پروژه با عنوان میبو کار کرده بود و تجربه داشت.*

 همکاری آنها شروع شد و آنها برنامه Burbn را ارزیابی کردند و نتیجتا تصمیم گرفتند روی نسخه مبایل این برنامه کار کنند، آنها از اپلیکیشن هایی در حوزه عکاسی کاربرد دارند را بررسی کردند، برنامه ای با عنوان Hipstamatic یک اپلیکیشن محبوب و جالب بود که قابلیت فیلتر گذاری روی تصاویر را داشت آشنا شدند و نظرشان به آن جلب شد، اما قابلیتی برای به اشتراک گذاشتن فایل های چند رسانه ای را ندارد که تصمیم این دو مهندس بر این شد که برنامه ای بسازند که ارتباطی ین این برنامه و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک باشد و امکانات آن را شامل شود، ایسنتاگرام بر پایه تصویر، کامنت گذاری یا همان نظر دادن و لایک کردن است، نام این برنامه از Burbn  به اینستاگرام که متشکل از دو کلمه instant و telegram است نام گذاری شده است که به معنی پیام ارسال و تحویل پیام به صورت الکترونیکی به گیرنده است که توصیف کننده اشتراک گذاری و تحویل عکس است، در نهایت با همه این اوصاف اینستاگرام نام گذاری و تولید شد.

تغییر اینستاگرام در گذر زمان

از زمان ایجاد اینستاگرام دو تغییر مهم در حین به روز رسانی ایجاد شده است که تحول مهمی در تاریخچه اینستاگرام ایجاد شده است.

اولین تغییرات اینستاگرام در جهت کاهش اندازه ورژن اندرویدی و تغییر UI این برنامه بود که در مارس سال 2014 اتفاق افتاد.

تغییر دوم را در سال 2017 شاهد بودیم که قابلیت استوری را به این برنامه اضافه کردند و با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شد و موردعلاقه کاربران قرار گرفت.همچنین یک قابلیت دیگر به صورت آزمایشی به این برنامه اضافه شد که لایو(live) نام دارد و ابتدا به صورت تستی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت وپس از آن اجازه استفاده از لایو سراسری شد و پخش زنده فعالیت های کاربر با دنبال کننده های خود تا امروز در  تمام دنیا قابل استفاده است.

بررسی اتفاقات در تاریخچه اینستاگرام

اتفاقاتی که در طی چندین سال پس از ساخته شدن اینستاگرام رخ داده است را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم، که برای افرادی که تمایل دارند از اتفاقات جالب اینستاگرام اطلاعات بیشتری کسب کنند این بخش مناسب و جذاب است.

 

سال 2010 زمان تولید و انتشار نسخه آیفون اینستاگرام

اینستاگرام برای اولین بار برای نسخه مبایل ورژن آیفون طراحی شد و با اولین انتشار آن؛ 25 هزار کاربر جذب این اپلیکیشن شدند، پس از گذشت یک هفته این برنامه 100 هزار نفر کاربر را از آن خود کرد، در گذشتن از 2 ماه از انتشار آن تعداد 1 میلیون کاربر و در تولد یک سالگی آن 10 میلیون نفر کاربر را جذب خود کرد.

تعداد 10 میلیون نفر نهایتا از سال 2010 تا سال 2018 به یک میلیارذ نفر افزایش یافت.

 راز موفقیت این اپلیکیشن انتشار یافتن به موقع این برنامه بود زیرا عرضه آیفون 4 به همراه دوربین چند ماه قبل از انتشار اینستاگرام انجام شد.

اگر بخواهیم راجب اولین پست های منتشر شده اینستاگرام صحبت کنیم، لازم است بدانیم که کرایگر اولین تصویر را در ساحل بندر Beach South مورخ 16 جولای که مصادف با تاریخ 25 تیر ماه  در 1389 در مکان اسکله 38 ارسال کرد.

اولین پست این شبکه به همراه یک تصویر از یک سگ و پاهایی که از یک دختر بود در تاریخ 16 اکتبر مصادف با 14 آذر 1389 بود توسط کوین انتشار یافت.

 

  •  سال2011 جذب سرمایه های کلان برای اینستاگرام

از قابلیت هایی که اینستاگرام را در سال 2011 بین کاربران جوان محبوب کرده بود عکس گرفتن و به اشتراک گذاری سریع و راحت بود؛ قابلیت دیگری در که به آن افزوده شد ضبط صدا و ارسال فیلم و ویدیو های کوتاه در آن سال است که این مورد هم باعث شد تا سرمایه گذاران به حمایت از آن علاقه مند شوند.

تاریخ فووریه 2011 زمانی بود که اینستاگرام اولین تلاش خود را در جهت کسب سرمایه 7 میلیون دلاری از طرف شرکت ها و افراد کرد، اولین شرکتی که قصد حنایت داشت ارزش اینستاگرام را 25 میلیون دلار اعلام کرد، همچنین دو شرکت بزرگ توییتر و فیسبوک برای حمایت از اینستاگرام پیش قدم شدند.

پس از اینکه به اندازه کافی سرمایه های کافی برای اینستاگرام جمع آوری شد اینک تصمیم بر این شد که کارمندانی برای شرکت استخدام کنند.

 

سال 2012 زمانی که تعداد کاربران اینستاگرام بیش از 27 میلیون نفر شد.

تعداد کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۱۲  30 میلیون نفر  اعلام شد که با افزایش آن  تعداد به 80 نفر  وسپس 100 میلیون نفر شد که برای اینستاگرام که یک اپ نوپا و جدید بود اتفاق مهم جالبی بود، تعداد کاربران تا ماه ژوئن 2012 و ورود به سال 2013 دو برابر شد.

در این سال اتفاقات دیگری برای اینستاگرام رخ داده است که بیان خواهیم کرد:

  • انتشار نسخه اندروید

دو سال پس از انتشار نسخه آیفون، نسخه اندروید انجام شد که دقبقا پس از انتشار آن دانلودش به میزان یک میلیون بار اتفاق افتاد.

  • افزایش ارزش اینستاگرام به 500 میلیون دلار

500 میلیون دلاری شدن اینستاگرام مسبب تشویق این شرکت برای سرمایه گذاری جدید شد.

  • منتشر شدن نسخه ی تحت وب اینستاگرام

نسخه تحت وب اینستاگرام با قابلیت های کمتری که با مرورگر به راحتی قابل استفاده بود منتشر شد؛ با این نسخه تمام اطلاعات پروفایل کاربران و محتواهای دریافتی وارسالی به راحتی قابل مشاهده است.

  • رونمایی از قابلیت اکسپلور

قابلیت اکسپلور با امکاناتی نظیر نمایش تصاویر محبوب و لوکیشن نزدیک به کاربر به صورت تب به این اپلیکیشن افروده شد این قابلیت در سال های بعد مانند 2015 با امکانات بیشتری مانند جستجوی تگ ها و مکان های ترند و محبوب هم به این ویژگی اضافه شد.

  • قابلیت دیگری پس از آن یعنی در سال 2016 با عنوان Videos You Might Like 

که به معنی ویدیو های دوست داشتنی به صورت کانال افزوده شد، کانال Events  با امکاناتی مانند ویدیوها و رویداد های زنده و کنسرت ها و پروموت استوری های عمومی از موقعیت ها دیگر قابلیت های افزوده شده بود.

  • اضافه شدن فیلتر نوع لوکس

عملکرد این فیلتر به این صورت است قسمت های تیره و سایه دار را روشن و بالعکس قسمت های برجسته را تیره می کند، همچنین کنتراست را زیاد می کند.

  • ایجاد دردسر برای اینستاگرام

با توجه به  خریداری شدن اینستاگرام که جز موفقیت های آن محسوب می شد اما با تغییراتی همراه بود که برای کاربران ناخوشایند بود، این اتفاق شامل قوانین سرویس دهی آن می شد که کاربران را دلسرد می کرد، اینستاگرام تصمیم گرفته بود از فروش تصاویر بارگذاری شده به اشخاص هزینه دریافت کند بدون اینکه از طریق اعلانات اطلاع رسانی شود که این تصمیم انتقاداتی از طرف حامیان این شبکه اجتماعی را به همراه داشت و نتیجه انتقاد افراد حذف حساب کاربری شان بود در نهایت باعث شد اینستاگرام از این قانون صرف نظر کند.

 

 سال ۲۰۱۳ انتشار ورژن فون و افزودن قابلیت دایرکت

در سال  ۲۰۱۳ ورژن ویندوز فون با قابلیت گذاشتن ویدیو در پست انتشار یافت، همچنین قابلیت دایرکت به شبکه اجتماعی اینستا افزوده شد که کاربران توانایی ارسال متن یا ویدیو و تصویر را داشته باشند.

 

سال2014 زمان افزوده شدن فیلترهای جذاب

اینستاگرام قابلیت جذابی به پلتفرم خود اضافه کرده است که امکان اعمال روی تصاویر را داراست، فیلترها به شرح زیر می باشد:

Aden: این فیلتر می تواند رنگ آبی را به قسمت های تیره اعمال کند همجنین رنگ های آبی قرمز را به قسمت های روشن اعمال کند.

Perpetua:  این فیلتر باعث کاهش تم رنگی قرمز و فیروزه‌ای در تصاویر می شود.

Ludwig: عملکرد این فیلتر باعث روشن‌ شدن رنگ قرمز و نارنجی تصاویر می شود.

Crema: این فیلتر بافت نرمی به تصاویر می دهد.

Slumber: این فیلتر علاوه بر نرم کردم تصاویر قاببیت کاهش میزان اشباع رنها ها را نیز به همزاه دارد.

  • منتشر شدن اپلیکیشن با نام بُلت

یکی از ورژن های اینستاگرام به نام اپلیکیشن بلت است که قابلیت هایی مانند ارسال تصویر یا ویدیو هایی را برای افراد فراهم می کند، کاربران می توانند تنها با انتخاب تصویر پروفایل شخص مورد نظر فایل های چند سانه ای را برای آن ها ارسال کنند.

رویداد های دیگری در سال ۲۰۱۴ برای اینستاگرام رخ داده است که می توانیم  موارد زیر را بیان کنیم:

  • در به روز رسانی هایی برای این اپلیکیشن انجام شد کاهش حجم اپلیکیشن و بهبود عملکرد آن بود، همچنین تگ کردن موقعیت و برچسب گذاری جز قابلیت های جدید آن بود.
  • نسخه جدید برای سیستم عامل Fire OS آمازون منتشر شد.
  • تعداد کاربران به ۳۰۰ میلیون نفر افزایش یافت.

 

سال ۲۰۱۵ زمان اضافه شدن قابلیت carousel ads

در سال ۲۰۱۵ قابلیتی مانند نمایش چندتصویر به کاربر به حالت کروسل و لینک تصاویر به محتوای بیشتر به اینستاگرام اضافه شد.

  • قابلیت بومرنگ به اینستاگرام اضافه شد.

با این قابلیت می توانیم تصاویر را به  ویدیوهای چند ثانیه ای با قابلیت تکرار تصاویر تبدیل کرد.

  • در این سال تعداد تصاویری که پلتفرم اینستاگرام اضافه شده است از ۱۶ میلیارد به ۴۰ میلیاد رسیده است.
  • رابط کاربری به صورت ساده و با دسترسی راحتتر برای کاربر و با طرح مینیمالیستی برای کاربران به روزرسانی شد.
  • پشتیبانی بهتر از تصاویر پرتره و نسبت عرض پهنای آن.
  • امکان به اشتراک لوکیشن و موقعیت مکانی و پروفایل های هشتگ گذاری شده
  • افزایش تعداد کاربران به ۴۰۰ نفر

 

سال ۲۰۱۶ زمانی برای  انتشار اپلیکیشن ویندوز اینستاگرام‌

اپلیکیشن اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ و نسخه مبایلی ۱۰ منتشر گردید.

  • قابلیتی با عنوان استوری از اتفاقات مهم و جذاب دیگری در تاریخچه اینستاگرام بود که به صورت نمایش تصاویر و ویدیوهای چندثانیه ای به کاربران بود که تا ۲۴ ساعت ماندگار هستند و به صورت اسلایدشو نمایش داده می شوند،به دنبال این قابلیت تعداد کاربران به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یافت و پس از آن در سال های ۲۰۱۷ تعداد کاربران از ۱۰۰ تا ۱۵۰ الی  ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یافتند سپس در سال ۲۰۱۸ به بالای ۴۰۰ میلیون و تا یک میلیارد نفر  افزایش یافت.
  • افزوده شدن قابلیت لایو به اینستاگرام

از رویدادهای مهم دیگر در تاریخ اینستاگرام قابلیت لایو است که کاربران برای مخاطبین خود ویدیوهای زنده با که در حال ضبط با دوربین مبایل هستند را نمایش می دهند.

همچنین قابلیت دیگری با لایو تاپ یا همان ویدیو لایوهای برتر نمایش داده می شود که پس از نمایش لایو کاربر می تواند لایوهای بزتر پیشنهادی اینستاگرام را نیز شرکت کند.

  • تغییر و تنوع در طراحی اینستاگرام

 در این سال تم اینستاگرام به صورت سیاه و سفید و ساده طرح شد اما آیکن آن به صورت رنگی تر و مدرن تر  طراحی شد.

  • ارایه ابزارهای جدید برای اکانت تجاری اینستاگرام

از قابلیت های جدیدی که به ورژن تجاری اینستاگرام اضافه شده شامل پروموت کردن مست های تبلیغی، تجزیه تحلیل کردن اطلاعات، افزودن لینک خرید محصولات برای هدایت مستقیم کاربر به اکانت و صفحه خرید استفاده می شود.

  •  قابلیت ویژگی های  Instagram Insights در اینستاگرام

تنظیماتی به نام اینسایت در اینستاگرام وجود دارد که  قابلیت هایی را برای کاربران حساب های تجاری فراهم می کند:

  • پست های تاپ و برتر: نشان دهنده پست هایی است که از نظر اینستاگرام برتر هستند را اینستاگرام نمایش می دهد.
  • بخش imresseions نشان دهنده پست های ارسالی به تعداد نمایش هایی که توسط کاربران داشته اند می باشد.
  • بخش reach نشان دهنده تعداد افرادی که در یک روز مست های شما را مشاهده کرده اند.
  • اطلاعاتی دیگر راجب لایک، پست ،کامنت ها و به اشتراک گذاری هاو ذخیره شده ها و اطلاعات مرتبط با جنس و سن کاربران و….در دسترس است.

قابلیت این سایت تا سال 2016تنها در سه کشور آمریکا، نیوزلند و استرالیا فعال بوده وه پس از آن در همه جهان دردسترس همه قرار گرفت.

از دیگر قابلیت های اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ می توان به افزودن لایک  شدن کامنت ها، بستن کامنت پست ها جهت جلوگیری از ارسال توسط کاربران،  امکان ذخیره سازی پست ها در فضای شخصی ، حذف پیام های خصوصی در دایرکت پس از مشاهده شدن، افزایش تعداد مخاطب و کاربران در اینستاگرام پس از سال ۲۰۱۶ به تعداد ۶۰۰ نفر، فعال بودن تبلیغ به تعداد ۲۰۰ هزار نفر سپس ۵۰۰ نفر و در نهایت سال ۲۰۱۷ به ۱ میلیون رسید.

 

سال 2017 زمان اضافه شدن قابلیت آفلاین

  • اتصال بدون اینترنت کابران به اینستاگرام و تعامل با آن
  • آرشیو کردن پست ها و پنهان کردن آن ها برای افراد عمومی در فضای خصوصی
  • افزایش ظرفیت بارگذاری ویدیو ها و تصاویر در یک پست
  • افزایش ظرفیت 10 تصویر و ویدیو قابل بارگزاری و استایل بارگذاری به صورت عمودی و افقی
  • امکان دنبال کردن هشتگ ها در فید ها
  • افزودن قابلیت آلبوم با امکان ویدیو های 10 دقیقه ای در یک پست
  • طراحی دوباره دایرکت
  • قابلیت حذف و رد کردن تبلیغات
  • افزودن استیکر های واقعیت افزوده به صورت اشخاص در اینستاگرام
  • فراهم کردن شرایط ترکیب لایو در استوری
  • معرفی قابلیت استوری کردن هایلایتز
  • امکان مسدود کردن اشخاص متخلف بدون اطلاع یافتن
  • محدود کردن ارسال پیام های دایرکت برای مخاطبین و فالوورها
  • فراهم شدن امکان بارگذاری تصاویر در ورژن مبایل
  • توانایی مشاهده استوری ها در ورژن دسکتاپ و موبایل و تحت وب
  • افزایش تعداد کاربران از میلیون 700 به 800 میلیون
  • فیلتر سازی اکانت ها با فعالیت های توهین آمیز و هرزنامه

 

سال 2018 زمان معرفی کردن قابلیت IG TV

  • قابلیت مشاهده ویدیوهای 15ثانیه باحداکثرحجم650مگابایت
  • فعال بودن حالت پرتره باعنوان فوکوس برای عکاسی وفیلم برداری
  • قابلیت دانلودبایگانی داده های کاربران
  • توانایی توضیح دادن درمورد تصاویرویرایش شده توسط متن
  • معرفی قابلیت اینستاگرام شاپینگ از طریق پست

 

سال2019زمان حذف آزمایشی زبانه following

کاربران ازطریق این زبانه کامنتها ولایک هارا می توانند دنبال کنند.همچنین قابلیت مشاهده پست های یک صفحه را دارند.

  • قابلیت ریلزبرای ایجاد ومشاهده فیلمهای کوتاه 15ثانیه ای کاربرد دارد.
  • اضافه شدن قابلیت Checkout on Instagram که فروشندگان می توانند محصولات خود رابه دیگران بفروشند.
  • قابلیت متوقف کردن خدمات از طریق اپلیکیشن ویندوز10
  • شناخت ویژگی های جدیدطراحی شده برای تقویت عملکرد اینستاگرام وکاهش کامنتها
  • اعلام ممنوع شدن از ارسال هرگونه کالامانند تنباکو،سیگارو…
  • اجرای طرح بررسی صحت محتواهای انتشار یافته در پلتفرم
  • اجرای طرح آزمایشی پنهان کردن تعداد لایک ها در پست
  • آگاهی راجب سیستم بررسی کامنت های مشکل دار

 

 

سال2022زمان اضافه شدن قابلیت  co watching به اینستاگرام

 کاربران توسط  این قابلیت می توانند پست های خود رااز طریق تماس تصویری به کاربران نمایش دهندهمچنین دوره ادغام کردن دایرکت اینستاگرام درفیسبوک آغازشده است.

شناخت پست های پیشنهادی

  • قابلیت مشاهده پست های جذاب توسط کاربران
  • معرفی قابلیت اینستاگرام شاپ که به کاربران کمک می کندتاتصاویروفیلمها رابایک اکانت تجاری بفروشند.
  • امکان ارسال پیام مدیرتوسط وب سایت اینستاگرام
  • کاربردپلتفرم اینستاگرام برای دعوت جلسات عدالت اجتماعی برای حمایت ازسیاه پوستان است.

 

سال2021امکان افزودن 4مورد درپروفایل اینستاگرام

 مخاطبان می توانند براحتی باسرتاسر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند.

  • ایجادویژگی راهنمایی:کاربران ما با ستفاده از این قابلیت می توانندبرحسب تجربه وعلایق خود پست موردنظر راایجاد وبه اشتراک بگذارند.
  • قابلیت اجرای تستی استوزی عمودی
  • قابلیت پخش کردن تبلیغات ویدئویی30ثانیه درقالب تمام صفحه
  • جلوگیری از ارسال پیام توسط افرادبزرگسال به افراد18سال
  • ساخت یک ابزار بازاریابی داخلی برای گرفتن کمیسیون

 

2022سالی برای آپدیت های اینستاگرام

بخش هایی از اینستاگرام مورد آپدیت های اینستاگرام قرار گرفت که شامل بخش های زیر است:

  • بخش ریلز و فید اینستاگرام که با تجدید نظر اینستاگرام همراه شد.
  • خبر افزوده‌شدن NFT به پلتفرم اینستاگرام از طرف مارک زاکربرگ

 

سال 2023 زمان ایجاد قابلیت سرچ گیف و مورد استفاده قرار گرفتن کامنت

  • اطلاعیه ای راجب فروش تیک آبی حساب در فیسبوک و پلتفرم اینستاگرام توس زاکر برگ
  • اطلاع رسانی راجب فروختن تیک آبی اکانت در اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام

بررسی ارزش اینستاگرام

پس از ایجاد اینستاگرام و پیشرفت و سود آوری آن، فیسبوک به فکر خرید این نرم افزار مهم گرفت.

اینستاگرام از زمان تا سه سال اول تولد خود توانست  برای صاحبان و تاسیس کنندگان خود به ارزش 500 میلیون دلار سود و ارزش آفرینی کند.سود و پیشرفت این برنامه،باعث ترغیب سرمایه گذاران به همکاری با صاحبان این برنامه شد.

با معروف شدن اینستاگرام، فیس بوک مصمم شد که در تاریخ 6 سپتامبر سال 2012 اقدام به خرید اینستاگرام به ارزش 1 میلیارد دلار می کند که موفق به خرید این برنامه به صورت نقد و سهام شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید درآمد بنیانگذاران اینستاگرام  به چه صورت است، درآمد کریگر 100 میلیون دلار و سیستروم 1.4 میلیارد دلار صورت گزارش شده است.

اینستاگرام تا سال 2020 به ارزش 130 میلیارد دلار قیمت گذاری شده است.

جمع بندی

حتما تاریخچه اینستاگرام برای شما و همه افرادی که طرفدار این برنامه هستند و از این برنامه به عنوان یک محصول جذاب استفاده می کنند مهم می باشد که بدانند این برنامه چه سرگذشتی را طی کرده است و چه عواملی باعث پیشرفتش بوده است.

ما در این مقاله هدف از تاسیس اینستاگرام؛ تاریخ ایجاد آن و ارزشمندی این اپلیکیشن را برای آگاهی بیشتر کاربران این رسانه اجتماعی محبوب، بیان کرده ایم.

مقالات مرتبط

16 پاسخ

  1. سلام. من تازه با اینستاگرام و تاریخچه ی اون آشنا شدم. آیا در مورد نحوه ی ۷ضویت در آن هم مقاله دارید؟

  2. سلام. من تازه با اینستاگرام و تاریخچه ی اون آشنا شدم. آیا در مورد نحوه ی عضویت در آن هم مقاله دارید؟
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *