نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

تاثیر ترافیک سایت

5/5

تاثیر ترافیک سایت،  به همراه یک استراتژی بازاریابی را می توان در رشد فروش و درآمد ارزیابی کرد.  همانطور که تا الان هم متوجه شدید تمام تلاش صاحبان کسب و کار و سئو کاران و بازاریان جذب مشتریان بالقوه است که به صورت رایگان یا پولی صورت می‌گیرد.

در واقع هر چقدر شما محتوا، کالا یا خدمات با کیفیت ارائه دهید اما بازدیدکننده یا مشتری نداشته باشید آن بیزینس با شکست روبرو می‌شود.

مفهوم ترافیک سایت

ترافیک سایت یعنی وقتی کاربری موضوع مورد علاقه ی خود را در گوگل جستجو می کند، گوگل تمام تلاش خود را میکند تا کاربر به محتوای با کیفیت دسترسی پیدا کند. بنابراین بهترین مقالات سایتها را در صفحه اول نتایج خود می آورد. کاربر هم در ۷۰-۸۰ درصد مواقع تنها پنج مورد اول را انتخاب میکند و اگر سایت شما شانس بیاورد و مورد انتخاب بازدیدکننده واقع شود وارد سایت شده و اگر صفحه دارای محتوای با ارزش باشد شروع به خواندن آن میکند این میزان ماندگاری، به گوگل فهمانده میشود که کاربر پاسخ خود را دریافت کرده و امتیاز مثبتی دریافت میکند که باعث بازدید و ترافیک بیشتر سایت میشود.

راههای افزایش ترافیک سایت

     ۱. آگاهی از عملکرد سایت های با موضوع یکسان

با آگای از SERP رقبا، بهتر میتوانید سایتهای آنها را آنالیز کنید و یاد بگیرید چگونه آنها موفق تر عمل میکنند و ترافیک بیشتری دارند از جمله اطلاعاتی که میتوانید بدست آورید:

      ۲. تولید محتوا

بازاریابی درونگرا یا inboundmarketing  بر جذب افراد مناسب به سایت شما تمرکز دارد. یکی از بهترین روش برای این کار محتوا نویسی برای وبلاگ هاست.

برای ارائه محتوایی که بازدیدکنندگان مناسب را به وب سایت شما جذب کند، ابتدا باید شخصیت خریدار مورد نظر خود را درک کنید. هنگامی که مخاطبان یا همان پرسونای سایت خود را بشناسید، به طرز بهتری می توانید محتوایی خوبی ایجاد کنید که به طور طبیعی به سایتتان جذب شوند.

اما چگونه می توان یک پست وبلاگ خوب نوشت که مخاطبان مناسب را جذب کند؟ این پنج مرحله را دنبال کنید:

  • شخصیت خریدار خود را شناسایی کنید: درباره بازار هدف خود بیشتر بدانید. همه چیز را از عنوان شغلی گرفته تا نکات دردناک را درک کنید.
  • انجام تحقیقات سئو: آنچه را که مخاطبان شما در موتورهای جستجو، جستجو می کنند را بیاموزید تا بتوانید بهترین محتوا را ارائه دهید.
  • پیش نویس بنویسید: با تهیه پیش نویس پستی شروع کنید که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد. برای برجسته کردن پست خود از زوایای جالب استفاده کنید.
  • انتشار: پست خود را در سایت وبلاگ خود منتشر کنید. از ابزارهای سئو جهت بهینه کردن محتوای خود برای سایت خود استفاده کنید.
  • تبلیغ: پست وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل برای ایجاد ترافیک تبلیغ کنید. هر چه پست شما ترافیک بیشتری ایجاد کند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

 

      ۳. تجزیه و تحلیل وب سایت

 اگر بخواهیم مهندسی معکوسی جهت  وب سایت خود انجام دهیم به این صورت است که پیش از تلاش برای افزایش ترافیک وب سایت لازم است که نکاتی راجب مخاطبان خود بیاموزید و تحلیل کنید. برای انجام این کار، وب سایت خود را با استفاده از پلتفرم هایی مانند Crazy Egg تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کجا در حال از دست دادن و جذب بازدیدکننده هستید. با کسب این اطلاعات، می توانید محتوای مناسبی جهت افزایش و هدایت ترافیک مناسب به وب سایت تولید کنید.

      ۴.  با اینفلوئنسرها کار کنید

 اینفلوئنسر مارکتینگ یک مد گذرا نیست. در واقع، این یک گزینه مقرون به صرفه برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است. وقتی که اینفلوئنسرها کدهایی جهت ارائه تخفیف، لینک های ورود به صفحات رایگان و یا  دریافت هدایا برای جذب مشتری ارسال می کنند، می توانید از افرادی که جز مخاطب آنها هستند برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید.

      ۵. تهیه لیست ایمیل برای اطلاع رسانی

سعی کنید که با دریافتن ایمیل از مشتریان خود جهت اطلاع رسانی به آنها راهی را برای هدایت آنها به سایت خود باز کنید، زمانی که ایمیل آنها را داشته باشید می توانید برای هر مناسبت و زمانی برای اطلاع رسانی به مخاطبین استفاده کنید.

      6. سئو on page

سئو داخلی به افزایش ترافیک و رتبه بندی وب سایت شما کمک خواهد کرد، برخی از عناصری که در سئوی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد شامل موارد زیر است:

 

  •  هدر
  •  بخش متا
  •  متن جایگزین یا همان آلت تصویر
  •   …
  • نمایش در موتورهای جستجو باعث ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت شما می شود.

      7. بک لینک های با کیفیت

برای جذب ترافیک بیشتر به سایت خود، باید تلاش کنید که سایت در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند. برای اینکه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، باید در نوع بیزینس خود یک مرجع باشید. یکی از راه‌های انجام آن دستیابی به بک لینک‌های با کیفیت است. اگر وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا به سایت شما لینک می‌دهند، این به شما اعتبار بیشتری می‌دهد.

      ۸ . بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی به عنوان یک استراتژِی مناسب جهت افزایش بازدید مخاطب است.

      ۹. باز آفرینی محتوا

اگر برای جذب ترافیک به سایت خود به محتوا نیاز دارید اما هیچ ایده ای ندارید یک روش عالی استفاده مجدد از محتوای قدیمی است. یک پست وبلاگی که عملکرد خوبی دارد را به یک ویدیو تبدیل کنید. یا اگر پادکستی دارید که واقعاً خوب عمل کرده است، یک پست وبلاگ در مورد آن موضوع بنویسید. استفاده از محتوایی که قبلاً عملکرد خوبی داشته است به افزایش ترافیک سایت شما کمک میکند.

      ۱۰. ابزارهای سئو

 یادگیری ابزارهای سئو مانند Google Analytics، Ahrefs و SEMrush به شما کمک می کند تا یک استراتژی برای ایجاد ترافیک در وب سایت خود ایجاد کنید.

     ۱۱. بهینه سازی مقالات قدیمی

این نوع بهینه سازی  فرآیندی است که برای به روز رسانی محتوای وبلاگ قدیمی و ایجاد ترافیک استفاده می کنیم.

 

     ۱۲. بهینه سازی جستجوی صوتی

 بهینه سازی محتوای شما برای جستجوی صوتی ضروری است.

     ۱۳. سئوی محلی

اگر کسب وکار شما یک فروشگاه فیزیکی است، سئوی محلی فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.

برای جمع‌آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو بر سیگنال‌هایی مانند

  • محتوای محلی
  • صفحات نمایه اجتماعی
  • پیوندها
  • نقل‌قول‌ها

تکیه می‌کنند تا مرتبط‌ ترین نتایج محلی را به کاربر ارائه دهند.

 

     ۱۴. لینک های  داخلی

  هنگامی که بازدیدکننده ای به وبلاگ شما می آید، هدف شما این است که آنها را وادار کنید به خواندن در صفحات دیگر وب سایت شما ادامه دهند.

      ۱۵. سئو فنی

سئوی فنی بر روی باطن وب سایت شما تمرکز می کند تا ببیند چگونه صفحات از نظر فنی تنظیم و سازماندهی شده اند. فاکتورها شامل عناصری مانند

  • سرعت صفحه
  • خزیدن
  • ایندکس کردن 
  • و…

 هستند.

     ۱۶. پیشنهادات محتوا

پیشنهادات محتوا، که گاهی اوقات به عنوان آهنربا از آن یاد می شود، راهی برای استفاده از محتوا برای هدایت ترافیک به سایت شما است. بسته به اینکه مشتری بالقوه شما در چه مرحله ای از خرید قرار دارد، پیشنهادات محتوا متفاوت است، اما می تواند شامل

  • وبینارها
  • راهنماها
  • گزارش ها
  • آزمایش ها
  • دموها
  • چک لیست ها
  • و…

 باشد و او را تبدیل به مشتری بالفعل کند.

روش های پولی برای دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت شما

۱. تبلیغات پولی

با تبلیغات پولی می توانید به سرعت ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید.

 استراتژی شما به احتمال زیاد شامل ترکیبی از انواع مختلف تبلیغات مانند

  • رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات نمایشی
  • موتور جستجو
  • مسابقات و هدایا

خواهد بود.

۲. نوشتن پست مهمان

در همین راستا، نوشتن پست های مهمان می تواند ترافیک سایت شما را ایجاد کند.

جمع بندی

تاثیر ترافیک بر روی سایت باعث افزایش فروش و درآمد میشود. دراین مقاله ما به روش های افزایش ترافیک به صورت رایگان و پولی پرداختیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد یا تجربه ی مشابه با ما از طریق سایت نوماوب درارتباط باشید.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. روش های پولی برای دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار عالی توضیح دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *