نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

بلاک کردن کاربر در تلگرام

5/5

بلاک کردن کاربر در تلگرام،  راهی برای رهایی از مزاحمت های دیگران است وهمیشه در ایجاد مزاحمت ها به دنبال راه حل خواهیم بود، فضای مجازی نیز از این قائده مستثنی نیست و همیشه به نحوی مزاحمت هایی از طرف افراد چه آشنا و چه ناآشنا حتی در فضای مجازی رسانه های اجتماعی وجود دارد، به این علت در تلگرام هم جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی برای کاربران، ویژگی بلاک کردن در این برنامه قرار داده است.ما در این مقاله به بررسی روش بلاک و آنبلاک کردن در تلگرام می پردازیم، اگر شما هم از وجود افراد مزاحم ناراحت هستید و رنج می برید این مقاله برای شما مناسب است، با آموزش ما در این مقاله همراه باشید.

آموزش نحوه بلاك كردن افراد در تلگرام

بلاک کردن در تلگرام به دو روش می تواند انجام شود، برای انجام بلاک کردن شخص مزاحم در تلگرام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1.  روی نام شخص ضربه بزنید تا وارد صفحه چت او شوید.
  2.  روی تصویر پروفایل کاربر یا روی نام او که در کنار تصویر پروفایل قرار دارد ضربه بزنید تا اطلاعات حساب او را مانند شماره همراه و نام کاربری و … ببینید.
  3.  در بالای صفحه سمت راست علامت سه نقطه قابل مشاهده است که با لمس آن کادری نمایان میشود.
  4.  در کادر گزینه Block user را انتخاب کنید، با انتخاب این گزینه، شخص بلاک می شود.

بلاک کردن در تلگرام به روش دوم

پس از ورود به این لیست در سمت راست و بالای صفحه علامت مثبت(+) دیده می شود که با لمس آن لیست مخاطبین شما ظاهر می شود و با انتخاب نام شخص، فرد به این لیست اضافه شده و بلاک می شود.

آنبلاک کردن افراد در تلگرام

  1. برنامه تلگرام خود راباز کنید.

      2. در صفحه اصلی تلگرام، روی علامت سه خط در سمت راست برنامه ضربه بزنید.

      3. سپس گزینه settingرا انتخاب کنید.

      4. درپایین صفحه روی گزینهprivacy & securityکلیک کنید.

      5. دراین مرحله باانتخاب گزینه blocked users، وارد لیست بلاک تلگرام می شوید، در این قسمت کاربرانی که بلاک شده اند در این لیست قرار می گیرند. همچنین می توانید از طریق همین بخش افراد را از لیست حذف یا به آن اضافه کنید.

      6. برای ورود به این لیست، روی گزینه  Blocked Useres  ضربه بزنید، در همین بخش امکان بلاک و آنبلاک کردن وجود دارد که به روش دوم این کار در زیر اشاره می کنیم.

آنبلاک کردن افراد در تلگرام به روش دوم

در این بخش اسامی افراد بلاک شده مشخص است، همچنان در این لیست بمانید و برای آنبلاک کردن کاربر، انگشت خود را روی نام او ثابت نگه دارید وبا ظاهر شدن کادر، گزینه unblock را انتخاب کنید.

بعد از انجام این مراحل شخص موردنظر آنبلاک می شود.

نحوه بلاك كردن گروه در تلگرام

حتما برایتان پیش آمده است که در گروه یا کانال هایی عضو باشید و افرادی نیز در آن عضو باشند که با پیام های آزاردهنده خود شما را آزار دهند، یا حتی ممکن است بدون هماهنگی به پی وی شما پیام ارسال کنند و این کار برایتان ناخوشایند باشد که باعث می شود که تصمیم بگیرید ریپورت کنید یا حداقل برای جلوگیری از فعالیت، آنها را بلاک کنید که در این بخش نحوه بلاک کردن کانال در تلگرام و گروه های تلگرامی را بیان خواهیم کرد.

در کانال یا گروه تلگرامی که عضو هستید فرقی ندارد برای هر دو بخش می توانیم به روش زیر عمل کنیم:

  1. وارد کانال و گروهی شوید که قصد بلاک کردن اعضای آن را دارید.
  2. روی نام کانال و گروه ضربه بزنید تا نام اعضای آن به صورت لیست در پایین نام کانال و گروه نمایان شود.
  3. روی نام یا شماره همراه فرد موردنظر در لیست اعضا ضربه بزنید تا وارد بخش پروفایل او شوید.
  4. در بالای صفحه و سمت راست نام کاربری شخصی که وارد پروفایل او شده اید سه نقطه وجود دارد، روی آن ضربه بزنید.
  5. از منویی که باز شده گزینه Block User (بلاک کاربر) ضربه بزنید تا کاربر بلاک شود.

آشنایی با روش بلاك كردن در تلگرام آيفون؛ بلاک کردن اعضای کانال

  1. وارد تلگرام نصب شده در گوشی آیفون خود شوید.

      2. روی آیکن وسط در پایین صفحه تلگرام که به شکل دو نماد چت در کنار هم می باشد ضربه بزنید.

      3. در بین چت ها، کانال خود را یافته و روی آن ضربه بزنید.

      4. بر روی تصویر پروفایل کانال خود که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد ضربه بزنید تا وارد صفحه اطلاعات کانال شوید.

      5. در صفحه مربوط به اطلاعات کانال، روی گزینه ی Blacklist که لیستی از بلاک شده ها می باشد ضربه بزنید، با انتخاب لیست سیاه اعضای بلاک شده در آن مشاهده می شود.

      6. در بلک لیست یا همان لیست سیاه، گزینه ای با عنوان Add Member وجود دارد که با لمس آن، لیست تمام مخاطبین برایتان باز می شود.

     7. با لمس هر مخاطب، نام آن در لیست سیاه قرار می گیرد و با این کار مانع فعالیت آنها در بخش گفتگوها می شویم، دیگر قادر به ارسال پیام و خواندن پست های ارسالی در کانال نخواهد بود.

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم

بلاک کردن کاربر در هر برنامه و شبکه ی اجتماعی به منظور جلوگیری از فعالیت های  افرادی است که ممکن است باعث آزار و اذیت  شود،  زمانی که شخصی تمایل ندارد از اشخاص مزاحم پیام هایی دریافت کند یا مانع تماس های صوتی و تصویری او شود مختار است که نسبت به بلاک کردن این گونه افراد اقدام کند، واتساپ و دیگر برنامه ها علائمی  را از بلاک شدن به کاربر نمایش می دهند که شخص متوجه می شود بلاک شده است، در تلگرام هم نشانه هایی وجود دارد که با توجه به آنها، نحوه تشخیص بلاک شدن در تلگرام به راحتی امکان پذیر است و هر شخصی می تواند متوجه شود آیا بلاک شده است یا خیر؟

 

  1. عدم نمایش آخرین بازدید و آنلاین بودن به مخاطب

زمانی که شخصی بلاک شود دیگر قادر به دیدن آخرین زمان بازدید شما از تلگرام یا همان وضعیت آنلاین بودن شما نمی باشد و تنها با یک پیام با عنوان Seen long ago یا last seen a long time age   مواجه خواهد شد بنابراین اگر در یک حساب تلگرام با این عبارت روبرو شوید یعنی شما بلاک شده اید.

 

  1. عدم نمایش تصویر پروفایل به مخاطب

اگر مخاطب بلاک شود دیگر تصویر پروفایل برای او نمایش داده نمی شود و اگر زمانی تصویر برایتان نمایش داده می شد اما اکنون دیگر قایل مشاهده نیست ممکن است که بلاک شده باشید اما این به طور قطعی نیست و شاید کاربر صاحب حساب تصویر پروفایل خود را حذف کرده باشد که برای اطمینان لازم است که آخرین زمان بازدید را نیز چک کنید و اگر پیام بالا را مشاهده کنید حتما بلاک شده اید.

 

  1. عدم ارسال پیام به کاربر از طرف مخاطب

اگر پیامی را به صاحب حساب ارسال کنید و پس از گذشت 24 ساعت از زمان ارسال، پیام با یک تیک در صفحه باقی مانده باشد و تیک دوم در کنار آن ظاهر نشود به این معنی است که بلاک شده اید و دیگر پیام های شما به دست شخص صاحب حساب نمی رسد.

 

  1. عدم توانایی در برقرار تماس صوتی و تصویری

همانگونه که مخاطب امکان ارسال پیام به صاحب حساب ندارد بنابراین حتی نمی تواند که تماس های صوتی و تصویری نیز برقرار کند با این علایم مواجه شوید که تماس برقرار نشود یعنی بلاک شده اید.

 

  1. مواجه نشدن با ارور account deleted

زمانی که یک شخص بلاک نشده باشد و صاحب پیح حساب خود را به طور دائمی حذف کند اینکه حساب حذف شده باشد برای مخاطب این ارور نمایش داده می شود و او متوجه خواهد شد که طرف حساب خود را حذف کرده است اما زمانی که شخصی بلاک شود حتی قادر به دیدن حذف اکانت و ارور account deleted نخواهد بود.

طریقه شکستن بلاک در تلگرام

زمانیکه در تلگرام بلاک شوید دیگر انجام هیچ گونه فعالیت اعم از ارسال یپام متنی، صوتی، تصویری و هر گونه تماس مانند صوتی و تصویری و … امکان پذیر نیست، زمانی که بلاک شوید شاید به دنبال راهکاری برای خروج از این وضعیت باشید تلاش دارید که از بلاک بودن خارج شوید و این محدودیت را بشکنید، برخی گمان دارند که شاید لازم باشد حسابی با یک خط دوم ایجاد کنند و به شخصی که بلاکشان کرده پیام دهند که از بلاک بودن خارج کند و اینکه به دنبال این هستند که چگونه از بلاک تلگرام خارج شویم بدون حذف اکانت اما  راهی که برای شکستن بلاک در تلگرام است حذف دائم همین حساب تلگرام است که در آن بلاک شده ایم و دوباره ثبت نام انجام شود.

جمع بندی

در این مقاله ما به دو روش هم بلاک کردن افراد و هم آنبلاک کردن را برای شما آموزش داده ایم تا به راحتی بتوانید از مزاحمت های افراد خلاص شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام