الگوریتم گورخر، یکی دیگر از بروزرسانی های گوگل در سال ۲۰۱۳ جهت ارائه تجربه ی کاربری مفید و محافظت از خریداران و فروشندگان با نظارت بر تجارت الکترونیک است.
اگر شما صاحب کسب و کار آنلاین هستید تنها زمانی از خشم Zebra در امانید که محصولات و محتوای با کیفیت و واقعی ارائه دهید.
الگوریتم گورخر چیست؟
الگوریتم گورخر گوگل برای اولین بار در سال 2013 توسط Matt Cutts با هدف بهبود نتایج موتورهای جستجو معرفی شد. این بروزرسانی برای مبارزه با فروشگاههای متخلف و فیک انجام شد تا با شناسایی آنها هم کاربران در امان باشند و با خرید آنلاین احساس رضایت داشته باشند و هم راهی برای بالا آمدن فروشگاههای واقعی و محصولات و خدمات با کیفیت شود.
اینکار تنها برای کسب اعتماد مشتریان و کاربران از فروشگاههای اسپم و جعلی که با روش های کلاه سیاه قصد کلاهبرداری دارند، انجام میشود.
الگوریتم گورخر چگونه کار می کند؟
در الگوریتم Zebra، گوگل بیشتر به مسائل فنی سایت توجه می کند. بنابراین اگر شما مسئول سئو سایت فروشگاهی هستید، باید با نحوه عملکرد این الگوریتم و ساختار آن بیشتر آشنا شوید. اگر نمی خواهید توسط الگوریتم زبرا جریمه شوید و از لیست نتایج گوگل حذف نشوید، بهتر است با ارائه خدمات ایمن و مطمئن در اینترنت اعتماد کاربران را جلب کنید. به عنوان مثال، از SSL برای سایت خود استفاده کنید و از امنیت اطلاعات کاربران اطمینان حاصل کنید.
هدف الگوریتم گورخر
هدف از بروزرسانی گوگل با زبرا، ارائه مکان خرید امن و راحت برای مشتریان می باشد. به همین خاطر با هر فروشگاه اینترنتی که محیطی نا امن برای کاربران ایجاد میکند، برخورد میکند. به عنوان مثال
- حذف بیزنس های آنلاینن با هدف سرقت اطلاعات کاربران
- حذف فروشگاه های فیک و هرزنامه
- حذف فروشگاه های اینترنتی بی ارزش
- حذف فروشگاه های متخلف
- حذف فروشگاههای با خدمات و فروش محصول پایین
- برخورد با هک شدن
الگوریتم گورخر گوگل و شبکه های اجتماعی
همانطور که در قسمت های بالاتر هم اشاره شد، هدف از بروزرسانی Zebra گوگل حذف فروشگاه های آنلاین نامعتبر و ضعیف از نتایج صفحه اول گوگل بود. رتبه ی بالای این فروشگاهها و قرار گرفتن در معرض دید کاربران برای انتخاب شدن، تجربه ی کاربری بدی به همراه داشت و با ترک سریع کاربر از آن سایتها زبرا وارد عمل میشد.
اما باز هم سئوکاران کلاه سیاه از طریق شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید فروشگاه خود تبلیغ میکنند. الگوریتم زبرا هم با آگاهی از هدف چنین سایتهای شبکه های اجتماعی مثل
- فیس بوک: پروفایل های فیکی که خلافکاران از همین طریق لایک و فعالیتهای خاصی از جمله لینک سایت شما به اشتراک گذاشته میشود را دریافت میکنند که اگر گوگل متوجه شود سایت شما را جریمه میکند
- توییتر: اگر در طول چند دقیقه چندین هزار توییت که دارای لینکی از سایت شما و کلمات کلیدی مشابه باشد، سایت شما جریمه میشود
- و …
را زیر نظر دارد.
مفهوم اسپم از دیدگاه گوگل
هرزنامه یا اسپم در اصل مجموعه ای از کارهای خلاف قانون و مقرارت مانند
- ایجاد حساب های جعلی و ارسال انبوه درخواست از این حسابها
- بدون اجازه ی کابران پیام های انبوه فرستادن
- مزاحمت برای کاربر یا وب سایت
است. در الگوریتم گورخر گوگل باید بدانید که نباید ترافیک فیک و ربات گونه در سایت خود ایجاد کنید.
الگوریتم گورخر و سئو
اگر سایت شما مطابق قوانین زبرا عمل نکند، از نتایج صفحه نخست گوگل حذف میشوید، ترافیک کاهش فروش کم و درآمد کم و ضرر میبینید اگر تکرار کنید کلا دامنه حذف میشود.
راهکارهایی برای مقابله با مجازات الگوریتم گوخر
- ایجاد محتوای تازه و غنی: که شامل
- محتوای یونیک
- باکیفیت
- غیر تکراری
- اطمینان از وجود لینکهای داخلی
- کسب رضایت مشتری و تجربه ی کاربری مفید: مانند
- پاسخ به سوالات مشتریان در یک زمان
- راهنمایی و دن آنها
- معرفی محصولات با کیفیت
- وجود تیم پشتیبانی قوی: برای
- پاسخگویی به شکایات
- جذب خریداران
- حمایت از مشتری ها
- اطلاع رسانی ها
- تخفیف دادن ها
- ارایه محتوای ویدیویی:
- توضیح کوتاه دادن برای هر ویدیو
- فعال کردن لایو چت سایت:برای
- پرسش و پاسخ با مشتریان به صورت بلادرنگ
- افزایش تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل
- افزایش سرعت سایت :برای
- کاهش نرخ پرش کاربران
- افزایش مشتریان
- بهینه کردن تصاویر
نتیجه گیری
در این مقاله به توضیح بروزرسانی الگوریتم گورخر گوگل پرداختیم و دانستیم این الگوریتم به جنگ با سایتهایی که کلاهبرداری میکنند و فوانیین گوگل را رعایت نمیکنند میرود
در صورت داشتن هرگونه سوال، نطر، پیسنهاد، انتقاد یا تجربه مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.