نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم کبوتر

5/5

الگوریتم کبوتر(Pigeon) در 20 آگوست 2013 توسط گوگل بروزرسانی شد. این الگوریتم یکی از بزرگترین تاثیرات را در جستجوهای محلی گوگل تاکنون داشته است.

این به روز رسانی ابتدا توسط مجله Search Engine Land  شناسایی شد و خود گوگل در آن زمان اطلاعات معتبری به دست آورد.

به عنوان یک کسب و کار محلی، باید هر روز با جامعه محلی و مشتریان بالقوه خود، چه آنلاین و چه آفلاین، درگیر باشید.

وقتی صحبت از کسب و کار آنلاین می شود، جستجوی محلی این پتانسیل را دارد که شما را در معرض مشتریان جدید قرار دهد و رشد کسب و کار شما را تسهیل کند.

 این پتانسیل اخیراً با برداشتن گام‌های اساسی گوگل برای بهبود جستجوی محلی برای کاربران با معرفی الگوریتمی با نام مستعار کبوتر افزایش یافته است تا نحوه پاسخگویی آن به جستجوهای محلی را تغییر دهد.

جستجوی محلی چیست؟

در جستجوی محلی از الگوریتمی برای برگرداندن نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر استفاده می کنند. این نتایج با نتایجی که در سایر جستجوهای ارگانیک برگردانده شده است متفاوت است.

وقتی یک جستجوی محلی انجام می‌دهید، گوگل نتایج را بر اساس موقعیت مکانی شما (با استفاده از آدرس IP شما از دسکتاپ و ردیابی موقعیت مکانی در دستگاه‌های تلفن همراه) و هدف (intent) جستجوی شما بر می‌گرداند.

 حتی اگر مکانی مانند تهران را در جستجوی خود وارد نکنید، گوگل همچنان موقعیت جغرافیایی شما را هنگام برگرداندن نتایج در نظر می گیرد. برای مثال، اگر در تهران  هستید و فقط «رستوران» را جستجو کنید، رستوران و غذاخوری های محلی منطقه جستجو را باز می‌گرداند.

به چه کسی Local Searcher  یا جستجوگر محلی گفته می‌شود؟

خود را شخصی فرض کنید که در منطقه تهرانسر زندگی می‌کنید. حال نیاز دارید که برای شام به یک فست فود در این منطقه بروید. در گوگل عبارت ” فست فود در تهرانسر” را جستجو می‌کنید و خب توقع دارید که گوگل نزدیک ترین فست فود ها به این منطقه را پیشنهاد دهد.

کسی که این جستجو را انجام می‌دهد یعنی یک منطقه یا مکان خاصی را در گوگل سرج می کند، همان جستجو گر محلی یا Local Searcher است. البته باید به این نکته توجه داشت که موقعیت مکانی که مورد جستجو قرارمی‌گیرد ممکن است که با محل خود کاربر فاصله داشته باشد.

حال ممکن است که شما در هنگام  جستجو فقط کسب و کار محلی خاص را در نظر داشته باشید. مثلا عبارت ” بهترین خشکشویی ” را جستجو می‌کنید. آنگاه گوگل نزدیکترین خشکشویی را به شما نمایش می دهد.

 

 

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

مانند معرفی هر الگوریتم جدید، دوره ای از نوسانات وجود دارد، که در آن با بهینه سازی و بهبود الگوریتم، شاهد تغییرات قابل توجهی در نتایج جستجوی محلی هستیم. ممکن است متوجه شده باشید که رتبه‌ بندی‌های خودتان پس از به‌ روزرسانی اندکی بالا یا پایین می‌رود.

 به روز رسانی کبوتر به گونه ای طراحی شده است که نتایج جستجوهای محلی را برای کاربران مرتبط تر و دقیق تر کند. از ویژگی های این الگوریتم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • بزرگترین به روز رسانی جستجوی محلی است که گوگل تاکنون منتشر کرده است
  • پارامترهای رتبه بندی فاصله و مکان بهبود یافته است
  • آپدیت کبوتر گوگل، جستجوی وب و جستجوی نقشه را به روشی منسجم تر به هم متصل می کند.

 

 از زمان معرفی این الگوریتم تا به امروز، تغییراتی در SERP نمایش مکان گوگل ایجاد شده است. امروزه نتایج جستجوی گوگل به صورت لیستی از سه مکان خاص (این قسمت از نتایج جستجو Local 3-pack یا بسته نام دارد) در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود.

مفهوم الگوریتم کبوتر

 به‌ روزرسانی Pigeon به این معنی است که اگر می‌خواهید رتبه محلی داشته باشید، اکنون باید کمی تلاش کنید. علاوه بر شیوه‌های سئوی محلی که برای رتبه‌بندی جستجوهای محلی لازم است، اکنون باید شیوه‌های استاندارد سئو را نیز در نظر بگیرید.

 این بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا به سادگی می‌توان اطمینان حاصل کرد که وب‌سایت شما به خوبی بهینه شده است و همچنین آن را با نتایج جستجوی محلی مطابقت می‌دهد.

تعریف مناطق محلی در کبوتر

این الگوریتم باعث شد که گوگل پارامترهای رتبه بندی فاصله و مکان خود را بهبود بخشد یعنی شعاع جستجوی محلی را کاهش دهند.

 با کاهش شعاع جستجو، گوگل امیدوار است نتایج مرتبط تری را به کاربر بازگرداند. اعتقاد بر این است که با استفاده از Pigeon، گوگل تلاش کرده است تا هم مناطق کوچکتر یک شهر را بهتر درک کند و هم اینکه مردم چگونه می توانند به صورت عامیانه به آنها مراجعه کنند.

کبوتر برای کسی که از جستجوی گوگل استفاده می کند به چه معناست؟

هرکسی که از جستجوی وب گوگل برای عبارات جستجوی محلی مانند «هتل تهران» یا به سادگی «هتل» استفاده می‌کند، متوجه تغییراتی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) شده است. نقطه‌ای که جستجوی خود را انجام می‌دهید (حتی مرتبط‌تر در موبایل) به شدت بر این SERPS تأثیر می‌گذارد، در رابطه با نزدیکی آدرس کسب‌وکارهایی که برمی‌گرداند.

 تمرکز کبوتر بر بومی سازی کل صفحه اول بسیاری از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داده است.

Pigeon همچنین تعداد بسته های نمایش داده شده در SERPS را برای برخی از دسته های جستجوی محلی تغییر داده است. بسته ها، در اصل، از هفت بسته به سه بسته کاهش یافته است. کاربران متوجه این موضوع در SERP ها خواهند شد.

همچنین تغییراتی در 10 کسب و کار فهرست شده در جستجوی گوگل مپ رخ داده است.

کبوتر برای صاحب کسب و کار به چه معناست؟

گوگل اکنون نتایج ارگانیک محلی کمتری را در صفحه اول SERP ها برمی گرداند. این امر باعث شده تا رقابت بیشتری برای این رتبه بندی ها ایجاد شود.

 از زمان به‌ روزرسانی Pigeon، کسب‌وکار شما ممکن است در رتبه‌بندی جستجو برای عبارات مختلف نوسان داشته باشد و این ممکن است بر ترافیک شما تأثیر داشته باشد.

 اگر برخی از کلمات کلیدی مورد نظر شما از بین رفته باشد، می تواند تاثیر قابل توجهی بر ترافیک ارگانیک سایت شما داشته باشد.

علاوه بر تمرکز بر ارائه خدمات عالی که فراتر از خدمات رقبای شما در منطقه محلی شماست، باید اطمینان حاصل کنید که سئو یا آژانس بازاریابی آنلاین شما تمام تلاش خود را برای بهینه سازی سایت شما برای Pigeon انجام می دهد.

 

با انجام این کار، شانس بیشتری برای نمایش جستجوهای مرتبط در مناطق مرتبط از افراد مرتبط خواهید داشت. محلی سازی آنلاین کلید موفقیت آنلاین یک تجارت است.

 اگر این کار به درستی انجام شود، باید در نتایج Google Local Pack و همچنین لیست‌های سایت محلی و سایت‌های بررسی ظاهر شوید و شانس خود را برای دریافت ترافیک مرتبط به حداکثر برسانید.

چگونه در جستجوهای محلی رتبه بالاتری داشته باشم؟

اگر صاحب کسب و کار محلی هستید یا مشتری شما یک کسب و کار محلی است یا شعبه های محلی دارد، آنها می خواهند رتبه محلی خود را کسب کنند.

 به دنبال الگوریتم کبوتر، این احتمال وجود دارد که کسب و کارها بپرسند

  • چگونه رتبه محلی خود را در گوگل بهبود دهیم؟
  • چگونه رتبه محلی خود را بهبود ببخشم؟
  • راهکارهایی هایی برای بهبود رتبه سئوی محلی
  • چگونه در سئوی محلی رتبه اول را کسب کنم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، در مورد بهینه سازی یک الگوریتم جدید هیچ قطعیتی وجود ندارد، اما چه کاری می توانیم انجام دهیم.

 

قبل از بحث درباره نحوه بهینه سازی برای Pigeon، مهم است که به طور کلی در مورد چگونگی خوشحال کردن گوگل و رتبه خوب صحبت کنید.

 ناگفته نماند که می خواهید وب سایت شما تا حد امکان

  • سریع
  • کاربرپسند
  • موبایل پسند
  • پر از محتوا و اطلاعات مفید و مرتبط

 باشد. این همیشه بزرگترین تأثیر را در رتبه بندی شما خواهد داشت.

فراتر از این، اقداماتی برای کمک به رتبه بندی سایت شما در سطح محلی وجود دارد. وب سایت شما باید سیگنال های بیشتری را در مورد محل شما به گوگل ارائه دهد تا ارتباط شما با کاربران محلی برجسته شود. گوگل اکنون بیش از هر زمان دیگری بر سرنخ های زمینه ای متکی است که فاکتورهای رتبه بندی را در نظر می گیرد:

عوامل رتبه بندی کبوتر

 فاکتورهای رتبه بندی محلی مورد استفاده توسط گوگل  به شرح زیر خلاصه می شود:

  • نزدیکی محل آی پی کاربر به آدرس فیزیکی یک کسب و کار
  • نزدیکی آدرس کسب و کار به مرکز شهر
  • اطلاعات HTML NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) با اطلاعات NAP محلی Google Plus مطابقت دارد.
  • سازگاری، کیفیت و کمیت استنادها (فهرست کردن اطلاعات در دایرکتوری های محلی)
  • اعتبار دامین
  • تعداد و کیفیت لینک ها
  • تعداد بررسی ها
  • سیگنال های اجتماعی

برای اینکه سایت شما به صورت محلی رتبه بندی شود، می توانید تغییرات در محل و همچنین سایر فعالیت های آنلاین را انجام دهید تا به این هدف کمک کنید:

  1. محتوا

محتوا بسیار مهم است، به خصوص وقتی صحبت از کبوتر باشد. سایت شما به مقدار زیادی محتوای منحصربفرد و مختص مکان نیاز دارد که بازدیدکنندگان آن را جالب و ارزشمند بدانند.

با انجام این کار، متوجه خواهید شد که سایت شما لینک های با کیفیت بیشتری را به صورت محلی دریافت می کند، از جمله از طریق استناد.

اگر بتوانید با تولید محتوای باکیفیت در منطقه محلی خود خبرساز شوید و به یک مرجع تبدیل شوید، گوگل در جستجوی محلی به آن پاداش خواهد داد.

     2. کلمات کلیدی

 کبوتر به مشاغل محلی که دارای کلمات کلیدی و نقل قول در منطقه محلی خود هستند، اهمیت بیشتری می دهد.

هنگامی که به دنبال فرصت های محتوا (محتوای گمشده یا ضعیفی هستند که مخاطب هدف شما به آن نیاز دارد یا می خواهد، اما شما آن را ندارید یا رتبه خوبی برای آن ندارید.

 شناسایی و پرداختن به آنها می تواند به شما در جذب ترافیک بیشتر، تولید سرنخ بیشتر و افزایش تبدیل شما کمک کند) هستید، جستجوی کامل کلمات کلیدی در منطقه خود را انجام دهید (از Adwords Keyword Planner استفاده کنید) سپس می توانید با جستجوهای محلی بالاتر و رقابت کمتر، ایده بهتری از آن عبارات به دست آورید.

شما همچنین ممکن است جستجوهای محلی طولانی دنبال کنید که می تواند ارزش دنبال کردن در یک پست وبلاگ در سایت خود را داشته باشد.

     3. صفحه نخست

مهم است که صفحه اصلی شما حاوی محتوای مفید و آموزنده برای کاربران باشد. این باید شامل اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی هستید، در کجا قرار دارید و چه خدماتی ارائه می دهید باشد.

     4. در سراسر سایت

توصیه می شود به شهر و منطقه محلی خود در سراسر سایت خود اشاره کنید تا به گوگل کمک کنید موقعیت کسب و کار شما را درک کند.

این به ویژه در صفحات فرود محلی است. می توانید این کار را با استفاده از شرایط مکان در موارد زیر انجام دهید:

  • استفاده از نام شهر ها در تگ های عنوان صفحه اصلی یا صفحه فرود محلی یا اکثر صفحات وبیایت
  • ‌ قرار دادن نام شهر ها در تگ های H2/H3 در صفحه اصلی
  • قرار دادن نام شهر ها در تگ های H1/H2 صفحات فرود محلی
  • قرار دادن نام شهر ها در ویژگی alt تصاویر
  • کلمه کلیدی جغرافیایی در URL وب سایت

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در سایت شما که صفحه محلی است قابل خزیدن و در هر سطحی به خوبی بهینه شده باشد.

وب سایت شما باید به گونه ای ساختار یافته باشد که به صفحه رتبه (link juice) اجازه دهد تا به تمام صفحات مکان شما برسد.

می توانید با استفاده از پیوندهای داخلی برای اشاره به صفحات محلی مرتبط کمک کنید.

     5. بهینه سازی خارجی  سایت

     6. Google Business / Google +

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید صفحه کسب‌وکار خود را در «گوگل مای بیزینیس» ثبت کنید. هنگام تکمیل پروفایل کسب و کار گوگل خود، تا حد امکان جزئیات بیشتری را در مورد کاری که انجام می‌دهید و محل قرارگیری خود ارائه دهید.

مانند هر جایی که NAP کسب و کار شما به صورت آنلاین ظاهر می شود، اطمینان حاصل کنید که جزئیات دقیقاً با مواردی که در وب سایت شما ظاهر می شود مطابقت دارند.

اگر قبلاً از Google Places برای کسب و کار یا Google+ Dashboard  برای مدیریت اطلاعات کسب‌وکار خود استفاده کرده‌اید، حساب شما به‌طور خودکار به  « گوگل کسب‌ وکار من» ارتقا داده می‌شود. به‌روزرسانی کسب‌وکار با استفاده از « گوگل مای بیزینس»، اطلاعات را در جستجوی Google، Maps و Google+‎ به‌روزرسانی می‌کند.

     7. بسته های محلی

یکی از قابل توجه ترین نتایج کبوتر کاهش بسته های محلی بود. اکنون سه بسته  در SERP ها وجود دارد. بررسی کنید تا ببینید چه تعداد برای کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده می شوند. اگر به سه کاهش یافته است و شما ظاهر نمی شوید، باید روی ایجاد قدرت ارگانیک بیشتر کار کنید.

     8. Hyperlocal

پروفایل های اجتماعی کسب و کار خود و پروفایل Google Business را بهینه کنید تا مکان خاص شما را در شهر منعکس کند.

الان تنها نشان دادن نام آن شهر یا منطقه کافی نیست. عنصر هایپر محلی یا ، به ویژه در جستجوی موبایل، به دنبال تشدید شعاع جستجوی محلی توسط کبوتر، اهمیت بیشتری دارد.

   اما من چندین مکان تجاری از یک وب سایت دارم؟

اگر بیش از یک آدرس کسب و کار دارید، برای هر مکان به یک صفحه فرود نیاز دارید که باید به صورت جداگانه و با شرایط محلی آن را بهینه کنید.

     9. Google Maps

همه نمونه‌های آدرس کسب‌وکارتان را به صورت آنلاین پیدا کنید و مطمئن شوید که همه آنها یکسان هستند و در قالب NAP یکسان هستند

  • نام
  • شماره تلفن
  • آدرس

 اگر نقشه گوگل آدرس اشتباهی را برای کسب و کار شما انتخاب می کند، این فرآیند ضروری است. حتی می توانید یک نقشه گوگل را در صفحات تماس با ما محلی خود جاسازی کنید.

     10. Directories

دایرکتوری ها یک تجارت پیچیده هستند. در سال‌های اخیر تقریباً نادیده گرفته شده‌اند، اما حالا در جستجوی محلی اهمیت فزاینده‌ای دارند.

اکنون کبوتر برای جستجوهای بیشتر بر فهرست راهنمای کسب و کار محلی تاکید کرده است. بنابراین حفظ لیست های محلی ثابت حیاتی است.

برای همین ابتدا باید هر گونه اطلاعات فهرست نادرستی را که قبلاً به صورت آنلاین وجود دارد و درست است شناسایی کنید. سپس می‌خواهید کسب‌وکار خود را در فهرست‌ راهنماهای محلی قابل اعتماد فهرست کنید تا نقل قول‌های محلی ایجاد کنید. Yelp، Yell، FourSquare و TripAdvisor برخی از مهمترین آنها در این منظره پس از کبوتر هستند. مطمئن شوید که لیست های دقیق و کامل را در اینجا حفظ کنید، ترجیحاً با بررسی های خوب همراه باشد.

همچنین باید دایرکتوری هایی را شناسایی کنید که در مورد کلمات کلیدی شما رتبه خوبی دارند و مطمئن شوید که در لیست آنها قرار گرفته اید.

وقتی نوبت به پر کردن ایندکس دایرکتوری شما می رسد، اطمینان حاصل کنید که کسب و کار خود را به مرتبط ترین دسته ارسال می کنید و تا حد امکان اطلاعات مرتبط را ارائه می دهید.

     11. بررسی ها

شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد بررسی ها در فهرست راهنماها و در Google Business یک عامل رتبه بندی هستند. می‌توانید مشتریان خود را تشویق کنید تا در صفحه Google Business شما و همچنین در سایت‌های فهرست محلی نظرات صادقانه بنویسند.

     12. ویکی داده

نمودار دانش گوگل برای کسب و کار شما زمانی تا حدی از Freebase گرفته شده بود، اما اکنون از WikiData استخراج شده است. به زبان ساده باید صفحه کسب و کار WikiData خود را با تمام اطلاعات فهرست محلی صحیح خود به روز کنید.

     13. نشانه گذاری اسکیما برای کسب و کار محلی

Schema کسب و کار محلی راهی برای ارائه اطلاعات مرتبط در مورد کسب و کار شما به گوگل است. شما به توسعه دهنده وب خود نیاز دارید که اطلاعات را در قالب مورد نیاز پر کند و آن را همانطور که در صفحه اسکیما کسب و کار محلی ذکر شده در وب سایت شما آپلود کند.

پس از پیاده سازی، باید از ابزار داده های ساختاریافته در وبمستر تولز استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا به طور کامل قابل خواندن است.

     14. لینک بیلدینگ محلی

الگوریتم Pigeon گوگل بیشتر به پیوندهای محلی به عنوان یک عامل رتبه‌بندی متکی است، بنابراین ارزش آن را دارد که روی ایجاد روابط با افراد در منطقه محلی خود به صورت آنلاین و آفلاین تمرکز کنید.

خود را به وب سایت های محلی و وبلاگ نویسانی که در مورد جامعه محلی شما می نویسند، بشناسانید. با ایجاد محتوای محلی فوق‌العاده مرتبط و ایجاد روابط معنی‌دار، باید پیوندهایی را در منطقه محلی خود به دست آورید.

 همچنین می‌توانید با استفاده از AHREFS یا ابزاری مشابه، یک حسابرسی رقیب انجام دهید تا ببینید آیا سایت‌های محلی مرتبطی برای ایجاد ارتباط یا دایرکتوری‌ها وجود دارد یا خیر.

نتیجه گیری

 الگوریتم کبوتر،  گوگل  نتایج سرچ را در اطراف جستجوگر و نه شهر مورد نظر به لطف معیارهای محلی بسیار متمرکز می کند.

نتایجی که یک فرد با وارد کردن درخواست خود به دست می آورد، از جمله به شخصیت، سلیقه، بازدیدهای قبلی و در نهایت به نزدیکی چیزی با موقعیت جغرافیایی فعلی اش که به دنبال آن است بستگی دارد!

بنابراین، هرچه بیشتر گوگل را ببینید، نتایج بیشتری را بر اساس شخصیت و موقعیت جغرافیایی شما به شما ارائه می دهد.

 نتایجی که پیشنهاد می‌کند نه تنها شخصی‌تر و هدفمندتر هستند، بلکه به لطف ارسال اولویت‌بندی سایت‌های مورد اعتماد، جدی‌تر و با کیفیت‌تر هستند.

مقالات مرتبط

5 پاسخ

  1. سلام با تشکر از مطالب خوبتون
    لطفا از سایر الگوریتم های گوگل مخصوصا الگوریتم های جدید هم بنویسید.

  2. سلام آیا برای الگوریتم کبوتر باید تغییراتی را در وبسایت داد و یا چه کاری باید کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *