نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم پاندا

5/5

الگوریتم پاندا اولین بار در فوریه 2011 معرفی شد و از آن زمان تاکنون چندین بار آپدیت شده است.

پاندا یک الگوریتم جستجو است که توسط گوگل برای بهبود کیفیت نتایج جستجو از طریق جریمه کردن محتوای بی کیفیت و پاداش دادن به محتوای با کیفیت بالا استفاده می شود.

الگوریتم پاندا با اختصاص دادن امتیاز کیفیت به صفحات وب بر اساس عوامل مختلفی مانند

  • ارتباط محتوا
  • معیارهای تعامل کاربر
  • ساختار و قدرت سایت

 کار می کند. صفحاتی با

  • محتوای کم کیفیت
  • محتوای تکراری
  • پر کردن کلمات کلیدی یا سایر تاکتیک‌های هرزنامه

احتمالاً امتیاز  پایینی دریافت می‌کنند،

 در حالی که صفحاتی با

  • محتوای باکیفیت
  • اصلی
  • آموزنده

احتمال بیشتری برای دریافت امتیاز بالا دارند.

الگوریتم پاندا در گوگل

 کسانی که سئوکار هستند یا حتی دارندگان کسب و کار آنلاین، میدانند که الویت و ایجاد قانون های متنوع، سخت گیرانه و جدید گوگل تنها برای در اختیار قرار دادن محتوای با ارزش به کاربر ان است. بنابراین هر بیزینسی میتواند با توجه به نکات زیر هم برند خود را گسترش دهد و هم از خدمات به مشتریان بالفعل لذت ببرد

  • رعایت اصول و قواعد گوگل
  • ایجاد تجربه ی کاربری مفید و جذاب برای کاربر
  • افزایش ترافیک یا مشتریان بالقوه
  • به کارگیری استراتژی های بازاریابی جهت فروش بیشتر
  • افزایش درآمد و سود بالا

الگوریتم  Panda  هم به عنوان یکی از این قواعد، یک الگوریتم جستجو است که توسط Navneet Panda توسعه یافته و توسط موتور جستجو برای رتبه بندی مطلوب وب سایت های با کیفیت استفاده می شود.

 اولین بار در سال 2011 معرفی شد و در آن زمان توسط گوگل گفته شد که بر 11.8٪ از جستجوهای جستجو تأثیر گذاشته است. گوگل ادعا کرد که این به روز رسانی برای کاهش رتبه سایت های با کیفیت پایین است که ارزشی برای کاربران فراهم نمی کند. برعکس، رتبه بندی سایت هایی با محتوای اصلی را  بهبود بخشید. سایت هایی که بیشترین تاثیر منفی را در رتبه بندی این الگوریتم داشته اند دارای محتوای ضعیف، بی ربط و تبلیغات بسیار زیاد هستند.

تاثیر الگوریتم پاندا در سئو

انتشار مطالب فقط به خاطر تقویت ترافیک ایده ی بدی است. بیشتر وب سایت ها این تغییر را ایجاد می کنند تا کاربران موتور جستجو به سایت خود کشیده شوند و تعداد  نرخ کلیک از طریق تبلیغات را افزایش دهند.

ما باید نسبت به مطالبی که برای انتشار، آنها انتخاب می کنیم احتیاط بیشتری داشته باشیم. مانند برخی از موارد  از نوشتن مطالب  برای فریب موتورهای جستجو خودداری کنید.

سئو در پایان، یک بازی بدون هزینه و رایگان  است. اگر مزرعه محتوا از SERP ها حذف شوند، سازندگان محتوا به بالای نتایج ارتقا می یابند از این فرصت استفاده کنید.

فاکتورهای به کار گرفته شده گوگل در الگوریتم پاندا

گوگل از تعدادی فاکتور استفاده میکند تا سایتها را بر اساس محتوایی که تولید میکنند، رتبه بندی کند. تا کاربران با اعتماد به آن صفحات وارد سایتها شده و وقت خود را هدر ندهند.

توجه داشته باشید ممکن است برخی ترفند ها توسط کلاه سیاه به کار رود که شاید مدت کوتاهی در با لای صفحه نخست گوگل دیده شوند ولی خیلی زود توسط الگوریتم پاندا شناسایی و حذف شدند.

  1. محتوای تکراری

گوگل از محتوای منحصر به فرد، مفید و آموزنده حمایت می کند. 

اما اگر محتوای شما از سایتهای دیگر کپی شده باشد یا در صفحات مختلف محتوای یکسانی درج شده باشد از طرف گوگل جریمه میشوید.

      2. محتوای ضعیف

 صفحات با محتوای کم یا نامربوط به عنوان محتوای نازک یا باریک ارزیابی می شوند و در رتبه بندی سقوط می کنند.

      3. اعتبار پایین

 اگر محتوا تایید  نشده باشد، امتیاز اعتباری را که گوگل به سایت اختصاص میدهد کاهش می دهد.

      4. مزرعه محتوا

 Content Farming به سایت‌هایی اشاره می‌کنند که حجم وسیعی از محتوای با کیفیت پایین، بالا وشاید کپی را جمع‌آوری می‌کنند که موضوعات وسیعی را پوشش می‌دهند. این سایت‌ها فاقد اعتبار هستند و از نظر گوگل ارزش کمی برای کاربران فراهم می‌کنند.

     5. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

همه ی محتوای خلق شده توسط کاربران تاثیر منفی روی سایت ها ندارند. با این حال، محتوایی که پر از خطا، تایید نشده، خارج از چارچوب حرفه ای و کوتاه است  برای بازدیدکنندگان ارزشی ندارد.

      6. نسبت تبلیغ به محتوا

 داشتن صفحه ای که تحت تسلط تبلیغات است، برای کاربران ارزشی ندارد. صفحه ای که برای کاربران بی کیفیت باشد توسط گوگل مجازات میشود.

      7. محتوایی که با پرس و جو مطابقت ندارد

 سایت هایی که هدفشان رتبه بندی برای اهداف خاص است و سپس محتوای مرتبط مربوط به آن عبارت جستجو را ارائه نمی دهند، توسط پاندا جریمه می شوند.

نتیجه گیری

الگوریتم پاندا،  با ورودش دسترسی کاربران را به اطلاعات یونیک و با ارزش و جدید در میان تولید انبوه روزانه فراهم میکند. بنابراین اگر میخواهید بیزینس آنلاین شما وارد مرحله فروش و درآمد شود باید مطابق قوانین گوگل گام بردارید وگرنه مورد خشم گوگل قرار میگیرید و ممکن است از جهان وب ساقط شوید.

با اجتناب از تاکتیک های کلاه سیاه مانند مزرعه محتوا و معطوف کردن توجه خود به ارائه ارزش برای کاربران خود، باید تأثیر مثبتی بر رتبه بندی مشاهده کنید. محتوای طولانی تر مورد علاقه گوگل است، اما آن محتوا باید با شرایطی که برای آن رتبه بندی می شود مرتبط باشد. همچنین باید تایید شده و معتبر باشد تا کاربران شما بتوانند به محتوای سایت شما اعتماد کنند. مانند یک کاربر معمولی به سایت خود نگاه کنید و محتوایی را منتشر نکنید که خودتان از دیدن آن خوشحال نخواهید شد.

 درصورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد، انتقاد یا تجربه ی مشابه در این زمینه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

الگوریتم دزد دریایی

الگوریتم EDM

الگوریتم Page Layout

الگوریتم گورخر

الگوریتم مرغ مگس خوار

13 پاسخ

  1. برخی از شاخص های کلیدی که یک وب سایت از جریمه الگوریتم پاندا بازیابی کرده است چیه؟

  2. الگوریتم پاندا چگونه تکثیر محتوا را در چندین وب سایت مدیریت می کند؟

  3. برخی از سیگنال های کلیدی که الگوریتم پاندا در محتوای با کیفیت بالا به دنبال آن است چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *