الگوریتم موبایل گدون

5/5

الگوریتم موبایل گدون،  در سال ۲۰۱۵ برای مبارزه با سایت هایی که واکنش گرا یا ریسپانسیو نبودند آپدیت شد. به طور ساده اگر سایت شما از هر نظر قوانین گوگل را رعایت کند اما موبایل فرندلی نباشد با افت رتبه  مواجه و باعث می شوید رقیب شما که این ویژگی را رعایت کرده از شما پیشی بگیرد.

اما شروع این سرو صدا ها از سال 2014 به دست گوگل شروع شد. گوگل قبل از اینگه الگوریتم موبایل گدون را به طور رسمی اعلام کند،اعلام کرد که صفحاتی که موبایل فرندی نیستند افت رتبه دارند شاید هم به طور کلی حذف شوند و در سال 2015 الگوریتم موبایل گدون را به طور رسمس اعلام کرد.

به طور خلاصه Mobilegeddon بهینه سازی وب‌سایت‌ها برای موبایل را در الویت قرار داد و کاری به نمایش در دسکتاپ ندارد.

پس قبل از اینکه سایت خود را طراحی کنید شما باید سایت خود را در حالت موبایل ریسپانسیو کنید زیرا الگوریتم موبایل گدون اهمیت زیادی به سایت هایی که برای موبایل ریسپانسیو هستند قائل هست. و آن هایی که ریسپانسیو هستند رتبه بهتری نیز می گیرند.

الگوریتم موبایل گدون چیست؟

الگوریتم  Mobilegeddon به عنوان یکی دیگر از بروزرسانی گوگل تنها به هدف بهبود تجربه ی جستجوی  کاربران است. برای اینکه یک وب سایت موبایل پسند در نظر گرفته شود، باید معیارهای مشخصی را که توسط گوگل تعیین شده است داشته باشد. این شامل داشتن

  • طراحی کاربرپسند
  • زمان بارگذاری سریع صفحه
  • محتوای قابل خواندن بدون نیاز به بزرگنمایی یا اسکرول افقی

است. رعایت همین ویژگی ساده باعث میشود کاربر سایت شما را برای دیدن انتخاب کند و شما یک امتیاز مثبت از گوگل دریافت خواهید کرد.

گوگل همچنین ابزارهایی مانند تست سازگار با موبایل خود را برای کمک به صاحبان وب سایت ارائه می دهد تا تشخیص دهند که آیا سایت آنها برای تلفن های هوشمند و تبلت ها بهینه شده است یا خیر. این ابزار بازخوردی را در مورد میزان بهینه سازی صفحات وب شما برای دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهد و پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود برای دستیابی به دید بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ارائه می دهد.

به روز رسانی موبایل و سئو

اگر مدیران وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها، وب‌سایت‌های خود را برای گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های پایانی موبایل بهینه‌سازی نکنند، در معرض خطر از دست دادن رتبه‌بندی در SERP‌های موبایل هستند. این تلفات می تواند به دلیل استفاده مستقیم از Google Mobile Update اتفاق بیفتد. همچنین توجه داشته باشید که سایت هایی که برای گوشی های هوشمند مناسب نیستند سیگنال های منفی کاربران را به گوگل ارسال می کنند. این بدان معنی است که نرخ خروج می تواند افزایش یابد و مدت زمان بازدید کاهش یابد.

در بهینه سازی موبایل چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

به عنوان بخشی از معرفی به روز رسانی موبایل، به مدیران وب در سطح جهانی توصیه می شود که وب سایت های خود را برای موبایل بهینه کنند.

  • طراحی واکنش‌گرا  اجازه می دهد تا محتوا و طرح وب سایت ها به طور مستقیم با دستگاه تلفن همراه مربوطه سازگار شوند.
    • آنچه بیش از هر چیز در طراحی واکنشگرا مهم است این است که تگ viewport به درستی تنظیم شود.
  • ایجاد زیر دامنه های ویژه برای دستگاه های تلفن همراه است. در مورد زیر دامنه های تخصصی، دو نسخه از یک وب سایت باید نگهداری شود. این، به نوبه خود، می‌تواند بر عناصر بعدی مانند تگ‌های متعارف، نقشه‌های سایت rel=alternate یا XML تأثیر بگذارد.
  • مدیریت متفاوت وب سایت را در نظر بگیرید. این بدان معناست که وب سایت ها از طریق صفحه نمایش لمسی در تلفن های هوشمند اداره می شوند، اما. روی دسکتاپ با ماوس و صفحه کلید در دسترس هستند.برای مثال، اگر وب‌سایت‌ها با کنترل صوتی اداره شوند، نشانه‌گذاری‌ها ممکن است در آینده اهمیت بیشتری پیدا کنند، به‌ویژه در بهینه‌سازی گوشی‌های هوشمند.
  • پاک کردن هدینگ ها
  • طراحی بزرگ دکمه ها : راهی آسان برای کلیک کردن روی دکمه ها
  • کوتاه کردن پاراگراف ها
  • توضیحات مختصر متا
  • برچسب های غنی اسکیما
  • طراحی تعاملی
  • استفاده نکردن از فلش: زیرا اکثر موبایل ها از آن پشتیبانی نمیکنند
  • بزرگ بودن اندازه فونت: برای خوانایی بهتر

مزایای وب سایت واکنش گرا

یک وب‌سایت سازگار با موبایل دارای مزایای متعددی از جمله رتبه‌بندی بیشتر در موتورهای جستجو، افزایش بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل بالاتر است.

  • بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو

وب سایت های سازگار با موبایل پس از ارتقا Mobilegeddon شاهد افزایش نتایج جستجوی گوشی های هوشمند بودند. به عبارت دیگر، اگر وب سایت شما سازگار با موبایل باشد، احتمال اینکه در نتایج جستجو ظاهر شوید بیشتر از رقبای خود هستید.

دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه به طور فزاینده ای در بین کاربران محبوب می شود. اگر وب سایتی داشته باشید که برای استفاده از موبایل بهینه شده باشد، به احتمال زیاد کاربران موبایل را به وب سایت خود جذب خواهید کرد.

  • نرخ ماندگاری بالاتر

وب‌سایت‌هایی که موبایل‌پسند هستند، زمانی که در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک‌تر مشاهده می‌شوند، برای کاربرپسند بودن بهینه‌سازی شده‌اند. به همین دلیل، احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان سایت در وب سایت شما باقی بمانند و در نهایت مشتری شما شوند.

آیا وب سایت من برای موبایل مناسب است؟

برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه مناسب است یا خیر، می توانید از ابزار Mobile-Friendly Test ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. به سادگی آدرس وب سایت خود را در ابزار وارد کنید، و آن تجزیه و تحلیل انجام می دهد تا مشخص کند آیا صفحه مورد نظر الزامات گوگل برای یک وب سایت سازگار با موبایل را برآورده می کند یا خیر. این ابزار همچنین بازخوردی در مورد چگونگی بهبود سازگاری با موبایل وب سایت شما در صورت وجود هر گونه مشکل ارائه می دهد.

تاثیرالگوریتم موبایل گدون بر نتایج جستجوی دسکتاپ

به‌روزرسانی  Mobilegeddon گوگل فقط بر نتایج جستجوی دستگاه‌های تلفن همراه تأثیر می‌گذارد، نه کاربران رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ. کاربران دسکتاپ و لپ‌تاپ همچنان نتایج جستجو را بر اساس معیارهای قبل از انتشار به‌روزرسانی مشاهده خواهند کرد. بنابراین، نیازی به ایجاد هیچ تغییر یا تنظیمی در وب سایت خود به طور خاص برای کاربران دسکتاپ یا لپ تاپ نیست.

نتیجه گیری

در تمامی مباحث سئو هدف رضایت کاربر و گوگل است همچنین هدف گوگل هم از وضع قوانین متعدد رضایت کاربر می‌باشد. بنابراین اگر شما سایتی دارید و قرار است به درآمدی برسید باید اول بازدید داشته باشید( مشتری بالقوه). برای اینکه کاربر سایت شما را به عنوان رفع نیازهایش انتخاب کند، باید از هر جهت تجربه ی کاربری مفید از جمله موبایل گدون را رعایت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد، انتقاد یا تجربه ی مشابه با ما از طریق دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

الگوریتم رنک برین و تاثیر آن بر سئو

الگوریتم موش کور

الگوریتم فرد

الگوریتم مدیک یا طبی

چرا باید به گوگل مپ برای کسب و کارها توجه ویژه ای داشته باشیم

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *