نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

الگوریتم رقص گوگل

5/5

الگوریتم رقص گوگل،  یا Google Dance واقعا وجود دارد؟ آیا این عبارت از طرف گوگل بیان شده یا بازاریابان و توسعه دهندگان وب؟

تمام تلاش سئوکاران، رسیدن به صفحه نخست نتایج جستجو می‌باشد. بنابراین گوگل روزانه با تولید انبوهی از صفحات تازه مواجه می‌شود که باید آنها را ایندکس کند و کاربر با درخواست خود هنگام جستجو در گوگل آن صفحه یا مطلبی را که میخواهد پیدا میکند. اما آیا صفحه ای که به کاربر معرفی میشود، بهترین نتیجه را برای کاربر به همراه دارد طوری که بازدیدکننده یک تجربه مطلوبی مانند محتوای با کیفیت داشته باشد؟

برای اینکه بدانید آیا  الگوریتم گوگل دنس مورد تایید گوگل هست یا نه و کاربرد آن چیست با ما همراه باشید.

مفهوم رقص گوگل

گوگل دنس، افزایش و کاهش شدید رتبه ی سایت هنگام ایجاد صفحات جدید در مقیاس بالا در اینترنت میباشد. در این هنگام گوگل  برای اینکه محتوای با کیفیت تری در اختیار کاربر خود قرار دهد مطالب هر صفحه را آنالیز و از اول رتبه بندی میکند.

در الگوریتم رقص گوگل کلمات کلیدی شما در مقایسه با روند معمول، رتبه بالاتر یا پایین تری دارند. دیروز کلمه کلیدی شما در رتبه اول 1-2-3 قرار می گیرد، اما امروز شاید حتی در صدتای اول هم نباشد. برعکس، برخی از وب‌سایت‌ها هرگز در 100 تاپ نبودند، فقط از 1 روز به سرعت به رتبه 5 برتر می‌رسند. بنابراین، وقتی Google Dance اتفاق می‌افتد، برخی از سئوکاران بسیار هیجان‌زده و برخی دیگر بسیار ناامید خواهند شد.

 

به عبارت دیگر، Google Dance زمانی است که گوگل یک الگوریتم جدید ایجاد کند یا الگوریتم قدیمی را برای موتور جستجو در مدت زمان کوتاهی به روز کند، معمولاً 1 هفته طول می کشد و به حالت عادی برمی گردد.

بیشتر از همه این الگوریتم در صورت وجود داشتن به درد کسانی

که تازه کسب و کار آنلاین  خود را راه انداختند و با قدرت و تولید محتوای غنی و فروش کالای با ارزش پا در میدان برای رقابت  گذاشتند.

 در اینجا گوگل با الگوریتم رقص گوگل به یاری آنها می‌شتابد و در میان انبوهی از صفحات فرصتی فراهم میشود تا آنها هم طی چند ساعت یا چند روز  در نتایج صفحات اول گوگل دیده و به کاربران معرفی شوند.

 

حالا اگر در این میان کاربران شما را برای حل مشکلات خود انتخاب و وارد سایت شما شوند و از محتوای شما لذت ببرند از گوگل امتیاز مثبت دریافت میکنید و رتبه سایت شما یا بالا تر می‌رود یا در همان سطح باقی می‌ماند. اگر هم که امتیاز منفی کسب کند جایگاه خود را با از دست میدهد یا تغییر نمیکند. اما  چگونه؟

  • بررسی نرخ CTR یا کلیک
  • بررسی میزان Dwell Time یا زمان ماندگاری کاربر
  • میزان کیفیت محتوا و نحوه ی هدایت کاربران به مقالات دیگر جهت ماندگاری بیشتر
  • بررسی نرخ پرش یا Bounce Rate

 

چرا وقتی Google Dance اتفاق می افتد، رتبه ی وب سایت شما تغییر می کند؟

کلمات کلیدی، با جود معیارهای زیاد گوگل به رقابت می‌پردازند.

 برای هر معیار، گوگل هر وب سایت را مدیریت می کند. هنگامی که یک وب سایت معیار A را برآورده می کند، توسط گوگل امتیاز دریافت می کند و رتبه را افزایش می دهد. این بدان معنی است که سایر وب سایت ها سقوط خواهند کرد. این فرمول یک به یک تا بیش از سیصد معیار با چنین حجم عظیمی از وب سایت ها اعمال می شود. بنابراین، تغییر رتبه وب سایت ها در هنگام تجربه پدیده رقص گوگل چیزی است که اجتناب از آن دشوار است.

دلیل اینکه وب سایت شما گوگل دنس را تجربه می کند

مهم نیست که وبسایت شما در چه سطحی قرار دارد، می تواند با Google Dance ملاقات کند. با این حال، اگر سایتی دارای ویژگی های زیر باشد، می تواند تحت تأثیر رقص گوگل قرار گیرد:

  • وب‌سایت‌هایی که توسط سئو کاران کلاه سیاه و خلاف قوانین گوگل محتوای خود را ارائه میدهند مانند:
  • خرید بک لینک
  • کپی کردن مطالب از سایر وب‌سایت‌ها
  •  ارسال هرزنامه
  • وب سایت هایی که تازه تاسیس شده اند
  • وب سایت هایی با کلمات کلیدی که به تازگی سئو شده اند.

به روز رسانی رتبه بندی میلیون ها وب سایت به طور همزمان کار سختی است. بنابراین، رقص گوگل یک پدیده کاملا طبیعی است.

کدام وب سایت ها در برابر Google Dance محافظت می شوند؟

وب‌سایت‌هایی که از Google Dance محافظت می‌شوند، اغلب آن‌هایی هستند که سئوی On-Page  به خوبی با پیوندهای با کیفیت انجام می‌شوند.

  • وب‌سایت‌هایی که اغلب بر توسعه و بهینه‌سازی محتوا به صورت کلی تمرکز می‌کنند و این محتواها به جای استفاده از ترفندهایی برای انجام کلمات کلیدی سئو، از مزایایی برای کاربران مطمئن می‌شوند.
  • پیوندهای داخلی و خارجی به طور دقیق و منظم و مفید برای مقالات آن وب سایت ساخته می شوند.

علاوه بر این، این وب سایت ها اغلب دارای سیستم های بک لینک با کیفیت بالا و پایدار در مدت زمان طولانی هستند.

دلایل اهمیت الگوریتم گوگل دنس

همان طور که تا این قسمت مقاله متوجه شدید، الگوریتم رقص بیش از هر چیزی فرصتی را فراهم میکند تا

  • کسب و کار های تازه کار یا کسانی که محتوای خود را ویرایش میکنند تا همگام با گوگل شوند
  • بالا آمدن بهترین نتیجه برای کاربر

انجام شود. بنابراین نوساناتی که در رتبه های سایتها به وجود میآید برای تولید محتوای غنی از طرف تولید کنندگان و استفاده از این محتوا ی باکیفیت توسط مصرف کنند گان می‌باشد.

اما نباید فراموش کنیم اگر میخواهیم رتبه های بالا در گوگل بگیریم فقط بر روی سئوی کلاه سفید سرمایه گذاری کنیم نه کلاه سیاه.

آیا الگوریتم رقص گوگل وجود دارد؟

تمام الگوریتم های که گوگل ایجاد و از آنها استفاده میکند، برای این است که کاربر بتواند به نتیجه ی باارزشی دسترسی داشته باشد و این کار با سئو ی کلاه سفید امکان پذیر است.

در سالهای 2003 که گوگل قدرت چندانی نداشت بیشتر از الگوریتم رقص گوگل استفاده میکرد چون معیار های کمی برای رسیدن به رتبه ی بالا موجود بود اما با رشد الگوریتم های با دقت بالاتر قدرت این الگوریتم هم کم شد طوری که گویا به نظر می‌رسد از صحنه توجه گوگل کم رنگ و محو شده است.

نتیجه‌گیری

رتبه بالا یا پایین یک وب سایت به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از آنها این است که شما توسط گوگل مجازات می شوید. بنابراین، چگونه تشخیص دهیم که تغییر رتبه وب سایت شما به دلیل Google Dance یا مجازات است؟ پاسخ این است که شما باید سایر وب سایت های اطراف خود را مشاهده کنید که آیا آنها وضعیت مشابهی با شما دارند یا نه.

در صورت هرگونه پرسش، نظر، انتقاد، پیشنهاد یا تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

13 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *