نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

5/5

افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت  (Faster Google Indexing Speed)،   یکی از دغدغه های اصلی کارشناسان سئو می‌باشد. وقتی شما محتوای جدیدی تولید می کنید، انتظار ترافیک و بازدیدکننده ی جدید ی را دارید اگر  در صفحه اول نتایج گوگل دیده شوید میتوانید امید داشته باشید که به این هدفتان خواهید رسید.

اما شرط قرار گرفتن لینک مقاله ی شما در SERP ایندکس شدن محتوای شماست. یعنی باید تمام تلاش خود را بکنید تا از طریق روش های سئوی کلاه سفید  صفحات جدید را در سریع ترین زمان ممکن ایندکس کنید.

اگر محتوای شما ایندکس نشده باشد، مشتریان بالقوه شما راهی برای یافتن سایت نخواهند داشت و این به کسب و کار شما کمکی نخواهد کرد.

چند اصطلاح کلیدی در روند افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

ربات ها (Bots)

ربات ها برنامه های خزنده وب هستند که صفحات را به صورت آنلاین کشف میکنند و می خزند. رباتها اسناد و محتوای آنلاین را جمع آوری می کنند، سپس تعیین می کنند که چگونه آنها را در پایگاه داده های موتورهای جستجو سازماندهی کنند. ربات ها باید محتوای سایت شما را بخزند تا ایندکس شوند یا در نتایج گوگل (و سایر موتورهای جستجو) ظاهر شوند.

ربات ها همچنین به عنوان «خزنده های وب» یا «عنکبوت» شناخته می شوند.

آشنایی با چند اصطلاح کلیدی در روندافزایش سرعت ایندکس شدن صفحات سایت

کشف کردن  (Discovering)

در مرحله نخست ایندکس شدن و نمایش آدرس مقاله در صفحه نخست گوگل،  ربات های گوگل با بررسی

 URLها رو پیدا میکند  که به این مرحله Discovering یا کشف کردن  گفته میشود.

خزیدن (Crawling)

مرحله ی دوم خزیدن است، به فرآیند ورود ربات‌ها به دنیای آنلاین و یافتن اطلاعات جدید اشاره دارد. ربات ها اطلاعات جدید را با خزیدن در آدرس های کشف شده بدست می آورند  مانند:

  • تصاویر
  • ویدیو
  • متن

و … .  سپس اطلاعات جدید را به موتورهای جستجو مانند گوگل ارسال می کنند تا ایندکس شوند.

ایندکس کردن (Indexing)

پس از اینکه ربات ها اطلاعات آنلاین جدید را به دست می آورند، هر صفحه را پردازش و بررسی می کنند.

با این حال، محتوای اصلی تنها چیزی نیست که بررسی می‌کنند. هنگامی که آنها صفحات را پردازش می کنند، برچسب های عنوان، تگ های سرصفحه و سایر عناصری که موضوع اصلی آنها را نشان می دهد را نیز بررسی می کنند. با استفاده از این اطلاعات، موتورهای جستجو می توانند شروع به نمایش دقیق صفحات جدید در نتایج جستجوی خود کنند.

توجه به این نکته مهم است که ایندکس کردن هیچ ارتباطی با جایی که یک صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود ندارد. این فاکتور توسط سئو تعیین می شود.

چرا صفحات سایت باید ایندکس شود؟

 اگر صفحات سایت شما ایندکس نشده باشند، در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شوند. و با توجه به اینکه کاربران گوگل بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز انجام می دهند، فرصت زیادی را برای آوردن ترافیک به سایت از دست میدهید.

درنتیجه  بدون توجه به اینکه محتوا، محصولات یا خدمات شما چقدر عالی هستند، کسب و کار برای شما سخت خواهد بود. اگر در حال سرمایه گذاری زمان و منابع برای ایجاد یک سایت عالی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که این سایت نتایجی را که به عنوان یک کسب و کار به دنبال آن هستید را برای شما فراهم می کند.

اطمینان از سرعت ایندکس صفحات جدید

برای اینکه مطمئن شوید سایت شما به طور منظم خزیده می شود و صفحات جدید شما در سریع ترین زمان ممکن در نتایج صفحه گوگل ها نمایش داده می شوند، چند راه وجود دارد.

ایجاد یک نقشه سایت

اولین قدم برای اطمینان از Indexing سریع وبسایت شما ایجاد نقشه سایت است. نقشه های سایت به عنوان نقشه برای ربات ها عمل می کنند و به آنها کمک می کنند تا صفحات جدید سایت شما را پیدا کنند.

از وظایف نقشه سایت‌ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دادن طرح کلی از سایت به ربات ها
  • کمک به ربات‌ها در درک داده های مانند اندازه سایت شما، جایی که اطلاعات را به روز کرده یا اضافه کرده اید و مهم ترین اطلاعات در کجای وب سایت شما ذخیره می شود.

 سرچ کنسول گوگل

یکی از سریعترین روش ها برای ایندکس کردن محتوای خود استفاده از ابزار رایگان سرچ کنسول است. با ثبت سایت خود در اینجا داده های مربوط به کارکرد سایت خود را میتوانید مشاهده کنید.

این امر پیدا کردن وب سایت شما و خزیدن آن را برای گوگل آسان تر می کند زیرا شما اساساً ادرس خود را به آن می دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد Google Search Console شوید.
  2. بر روی Url Inspection کلیک کنید.

      3. سپس در کادر مشخص شده آدرس صفحه ای که محتوای جدید تولید کردید را وارد کنید

روش اطمینان از سرعت ایندکس صفحات جدید

      4. بر روی دکمه رکوئست ایندکسینگ ضربه بزنید:

نحوه مطمئن شدن از سرعت ایندکس صفحات جدید سایت

در تصویر زیر کادر ارسال درخواست را مشاهده میکنید.

اطمینان از افزایش سرعت ایندکس صفحات جدید سایت

      5. درخواست ایندکس انجام شد. بر روی دکمه got it بزنید:

مراحل اطمینان از سرعت ایندکس صفحات جدید

      6. با دیدن علامت تیک باید منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود.

روش اطمینان از سرعت ایندکس صفحات جدید سایت

پیوندها

به کمک لینک ها، ربات‌های گوگل می‌توانند سایت شما را بخزند و روند Indexing را جلو بیندازند. وقتی صفحه جدید ایجاد میکنیم باید از صفحاتی که قبلاً ایجاد کردیم و ایندکس شدند و برای خود اعتباری از طرف گوگل و کاربر کسب کردند به صفحات جدید لینک دهیم

 به عنوان مثال، اگر یک صفحه جدید در مورد یک سرویس خاص اضافه کنید، اضافه کردن پیوندی به آن صفحه از یک صفحه قدیمی تر و معتبرتر در مورد یک سرویس مرتبط در وب سایت شما مفید است.

وقتی به این صفحات جدید پیوند می‌دهید، پیدا کردن و خزیدن آن‌ها را برای ربات‌ها آسان‌تر می‌کنید. خیلی زود، ایندکس شده و آماده نمایش در نتایج موتورهای جستجو خواهند شد.

ایجاد و نگهداری وبلاگ

حفظ یک وبلاگ معمولی یک راه عالی برای اطمینان از اینکه سایت شما خزیده می شود و صفحات جدید شما به طور مکرر ایندکس می شوند است. افزودن منظم محتوای جدید به بهبود سئو سایت شما نیز کمک می کند.

این کار نه تنها وبلاگ هایی که به طور منظم منتشر می شوند، ربات ها را برای خزیدن به وب سایت شما جذب می کنند، بلکه سئوی بهبود یافته شما به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه بالایی در SERP داشته باشد.

استفاده از robots.txt

Robots.txt یک فایل متنی است که ربات‌ها را راهنمایی می‌کند که چه چیزی را می‌توانند و چه چیزی را نمی‌توانند بخزند و ایندکس کنند این معمولاً همان چیزی است که شما می خواهید.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است نخواهید ربات‌ها در تمام صفحات شما بخزند، زیرا می‌دانید که محتوای تکراری در صفحات خاصی دارید. سیگنال دادن به اینکه نمی‌خواهید ربات‌ها در این صفحات بخزند، تضمین می‌کند که از هر گونه مشکلی جلوگیری می‌کنید و ربات‌ها فقط بر روی صفحات جدید و منحصربه‌فردی که می‌خواهید ایندکس کنند تمرکز می‌کنند.

 پیوندهای ورودی

درست همانطور که لینک دادن به صفحات در سایت شما مهم است، داشتن پیوندهایی از سایر وب سایت ها نیز در فرآیند ایندکس کردن بسیار مفید است.

وقتی ربات‌ها سایت‌های دیگر را با لینکهایی به صفحات شما می‌خزند، صفحات شما نیز ایندکس می‌شوند. اگرچه به دست آوردن لینک های ورودی همیشه آسان نیست، اما سرعت ایندکس شدن سایت شما را افزایش می دهد.

به اشتراک گذاشتن محتوای خود را در شبکه های اجتماعی

اگرچه وقتی یک مشتری بالقوه با دیدن لینک مقاله ی شما  در شبکه های اجتماعی جذب آن میشود و با کلیک روی آن محتوای شما را می بیند و می خواند، اما شبکه های اجتماعی نقش مستقیمی در ایندکس شدن صفحات سایت شما ندارند. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، این احتمال بیشتر است که به صورت آنلاین مورد توجه قرار بگیرد و از سایت های دیگر لینک کسب کند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، این پیوندها می توانند به ربات ها کمک کنند تا صفحات جدید شما را پیدا کنند.

چگونه بفهمیم که محتوا ایندکس شده است یا نه؟

چند ساعت پس از درخواست ایندکس از طریق سرچ کنسول، صفحه شما باید در فهرست جستجوی گوگل ظاهر شود.

این را با انجام یکی از موارد زیر تست کنید:

  • تیتر دقیق صفحه را جستجو کنید.
  • استفاده از فیلتر سایت: با فیلتر کردن  دامنه خود و نام فایل صفحه جستجو کنید.
چگونه بفهمیم که محتوا ایندکس شده است یا نه؟
چگونه بفهمیم که محتوا ایندکس گذاری شده است یا نه؟

نتیجه گیری

در این مقاله ما به مفهوم افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت پرداختیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال، نظرو پیشنهاد یا داشتن تجربه ی مشابه با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

همچنین در صورت مفید بودن مقاله میتوانید از طریق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. چند اصطلاح کلیدی در روند افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت را به بهترین شکل آموزش داده بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *