نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

اضافه کردن question box دراستوری

5/5

اضافه کردن question box دراستوری،  به منظور افزایش تعامل کاربران و فالوورها طراحی شده است. این قابلیت اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. در واقع شما با استفاده از این ویژگی به کاربران این فرصت را می دهید که پرسش های خود را با شما در میان گذاشته و در اسرع وقت جواب دریافت کنند. در این مقاله نحوه اضافه کردن جعبه سوال در استوری را برای شما شرح خواهیم داد. پس اگر می خواهید نحوه ا اضافه کردن question box  به استوری را به طور کامل یاد بگیرید از شما دعوت می کنیم که در ادامه با نوماوب همراه باشید.

آشنایی با باکس سوال در اینستاگرام

از آنجایی که استوری همزمان برای همه قابل مشاهده است( البته اگر تنظیمات پیج عمومی باشد) توسط استیکری که اینستاگرام آن را طراحی کرده است می توانید بخشی را برای طرح سوال کاربران انتخاب کنید. کاربران با استفاده از این بخش می توانند سوالات خود را از شما بپرسند. این بخش برای همه قابل مشاهده است ولی کسی به جز شما از هویت ارسال کننده سوال آگاه نخواهد بود.

 

شما می توانید سوالات کاربران را بخوانید  و در صورت تمایل جواب آن ها را در دایرکت، استوری و یا در لایو اینستاگرام بدهید. به عنوان مثال زمانی که از استوری برای تبلیغ یا معرفی محصولات خود استفاده می کنید، بهتر فرصت برای استفاده از اضافه کردن question box دراستوری است تا بازخورد مشتریان و فالوورهای خود را به دست آورید.

البته ممکن است که تعداد کاربرانی که سوال ارسال میکنند زیاد باشد و شما باید انتظار دریافت تعداد انبوهی از پیام ها را داشته باشید. در چنین شرایطی میتوانید با دسته بندی سوالاتی که دریافت کرده اید از ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام برای پاسخ گویی به تعداد زیاد آنها در یک دسته استفاده کنید و از بازخوردهای مناسب به نفع برند خود استفاده کنید و حتی آنها را هایلایت کنید.

نحوه اضافه کردن question box دراستوری

برای اینکه بتوانید در استوری های خود باکس سوال ایجاد کنید و سوال مطرح کنید تا پاسخ فالوورها را دریافت کنید یا این امکان را به فالوور ها بدهید تا سوالات خود را از شما بپرسند یا بازخورد خود را نسبت به استوری شما ارسال کنند، هر دو به روش زیر امکان پذیر است:

  1. ابتدا وارد اینستاگرام شوید و سپس در صفحه اول پیج خود روی بخش your story ضربه بزنید.
نحوه اضافه کردن question box دراستوری
انتخاب استوری من در اینستاگرام

      2. عکسی برای استوری خود انتخاب کنید.

      3. سپس در بالای صفحه روی علامت آدمک که پر از استیکرهایی قابل استفاده در استوری است ضربه بزنید.

مراحل افزودن باکس سوال دراستوری اینستاگرام
انتخاب استیکر قابل استفاده در استوری

      4. در بین استیکرها، به دنبال استیکری باشید که روی آن Question نوشته شده است بگردید.

اضافه کردن question box دراستوری

      5. با انتخاب این استیکر، کادری برایتان باز می شود که دارای دو قسمت است. در بخش بالایی آن که در تصویر مشخص کرده ایم باید سوال خود را وارد کنید، بخش پایین آن با عبارت typesomething برای وارد کردن نظرات و بازخوردهای کاربران است.

روش اضافه کردن باکس سوال دراستوری
جزئیات سوال را اضافه کنید

      6. پس از وارد کردن سوال خود، استیکر را در هرجایی که دلخواهتان است قرار دهید.

      7. در نهایت روی done ضربه بزنید تا استوری شما با باکس سوال ارسال و به اشتراک گذاشته شود.

روش اضافه کردن باکس سوال دراستوری
اشتراک گذاری باکس سوال

مشاهده و پاسخ به سوالات ارسال شده کاربران

پس از  اضافه کردن question box دراستوری نوبت به مشاهده سوالات و پاسخ دادن به آن ها می رسد. شما می توانید سوالات کاربران را مشاهده کرده و پس از بررسی آن ها به سوالات مورد نظر خود پاسخ دهید. برای انجام این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. روی استوری خود ضربه بزنید.

     2. برای اینکه بتوانید همه افرادی که از استوری شما دیدن کرده اند، روی گزینه See all ضربه بزنید.

مشاهده و پاسخ به سوالات ارسال شده کاربران
گزینه see all را انتخاب کنید

     3. در صفحه ای که وارد شده اید بخشی به نام Responses  وجود دارد که به شما لیست پاسخ هایی که دیگران برای شما از طریق باکس سوال اسال کرده اند نمایش می دهد.

مشاهده و پاسخ به سوالات ارسال شده کاربران
کلیک روی گزینه responses

     4. با ضربه بر روی پاسخ کاربر، یک کادر جدید برای شما باز می شود که از طریق آن می توانید به صورت عمومی و خصوصی به سوالات پاسخ دهید.

مشاهده و پاسخ به باکس سوالات دراستوری اینستاگرام
پاسخ به سوالات کاربران

     5. اگر می خواهید که به صورت عمومی به سوالات پاسخ دهید روی گزینه share Response  ضربه بزنید.

مشاهده و پاسخ به باکس سوالات دراستوری اینستاگرام
پاسخ دهی عمومی به سوالات کاربران

     6. با پاسخ دادن به صورت عمومی ، این امکان فراهم می شود که استوری جدید ایجاد کنید تا پاسخ برای همه به اشتراک گذاشته شود. برای استوری خود تصویر یا ویدیویی انتخاب کنید و پاسخ خود را با انتخاب گزینه share Response منتشر کنید.

  • با این حالت، نام کاربری و تصویری از پروفایل کاربرانی که سوالات آنها را پاسخ داده اید نمایش داده نمی شود. اما برای هر فردی که پاسخش را داده اید نوتفیکیشن ارسال می شود تا از پاسخ شما مطلع شود.
پاسخ به سوال کاربران

     7. برای پاسخ دادن به صورت خصوصی روی گزینه  send Message ضربه بزنید.

مراحل مشاهده وپاسخ کاربران به باکس سوالات دراستوری
پاسخ خصوصی به سوال کاربر

     8.  اکنون یک کادر جدید باز می شود که به کمک آن می توانید پاسخ خود را به صورت خصوصی به شخص موردنظر ارسال کنید.

مراحل مشاهده وپاسخ کاربران به باکس سوالات دراستوری
ارسال پاسخ خصوصی به کاربران

چگونه به طور یکجا به همه سوالات در استوری پاسخ دهیم؟

برای اینکه بتوانید همزمان همه سوالات را پاسخ دهید، از همه سوالات اسکرین شات تهیه کنید سپس هر تصویر اسکرین شده را برش دهید. در استوری جدید تمام تصاویر برش داده شده را با انتخاب اضافه کردن عکس به استوری خود اضافه کنید. با این حالت دیگر هیچ نوتفیکیشنی برای کاربرانی که پاسخ آنها را داده اید ارسال نمی شود.

جمع بندی

اضافه کردن question box دراستوری یک روش جذاب برای برقراری تعامل با کاربران است. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام می توانید سوال های مورد نظر خود را با کابران به اشتراک گذاشته و نظر آن ها را بدانید. در واقع question box به شما این امکان را می دهد که کاربران بتوانند پرسش های خود را به صورت آزادانه از شما بپرسید و در اسرع وقت جواب آن ها را دریافت کنند.

این کار به شناخت بهتر کاربران و برقراری ارتباط بهتر با آن ها کمک می کند. در این مقاله نحوه اضافه کردن question box دراستوری را به طور کامل برای شما شرح دادیم. در صورتی که سوالی راجع به این موضوع دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

question box چیست؟

question box یکی از ابزارهای کاربردی اینستاگرام است که برای برقراری ارتباط با مخاطبان و سوال کردن از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اضافه کردن question box دراستوری چه مزایایی دارد؟

question box یکی از قابلیت های جذاب اینستاگرام است که استفاده از آن به شما کمک می کند تا بتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید، میزان بازدید استوری های خود را افزایش دهید و از این طریق فالورهای جدید به دست آورید. 

برای چه مواردی می توان از جعبه سوال استفاده کرد؟

در حالت کلی این جعبه سوال ها برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان طراحی شده اند و شما می توانید از ایده های مختلف برای استفاده از کوئشسن باکس کمک بگیرید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. آیا محدودیتی برای ارسال پاسخ وجود دارد؟ یعنی میتونیم چندین سوال مختلف بپرسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام