نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

اضافه كردن لوكيشن به اينستاگرام

5/5

اضافه كردن لوكيشن به اينستاگرام، یکی از ابزارهایی است که توسط آن به راحتی می توانیم  مکان فعالیت یا کسب و کار خود را به راحتی به دیگران نشان دهیم، از قابلیت های اینستاگرام افزودن مکان خاص به پست ها می باشد که در گذشته تا قبل اینکه اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شود امکان اضافه کردن لوکیشن دلخواه به اینستاگرام وجود داشت که می توانستیم لوکیشن دلخواه خود را برای یک تصویر وارد کنیم که پس از خریداری شدن اینستاگرام توسط فیسبوک دیگر این امکان وجود نداشت اما امروزه این قابلیت با ایجاد حساب در این شبکه اجتماعی معروف امکان پذیر است چون فیسبوک آن را دوباره جز خدمات خود قرار داده که به راحتی لوکیشن دلخواه را به عکس اضافه کنیم به شرطی که حساب اینستاگرام را به فیسبوک متصل کنید، با این حالت می توانید لوکیشن را به صورت سفارشی اضافه کنید.

قابلیتی که اینستاگرام به عنوان نشان دادن موقعیت کسب و کار و فعالیت های مختلف در خود دارد امکانی برای پیشرفت کسب و کار و افزایش بازدید و ترافیک است و به افزایش مشتریان کمک می کند.

نحوه استفاده از این ویژگی را آموزش خواهیم داد تا بتوانید به طرز موثرتری از آن در جهت بهبود فعالیت های خود استفاده کنید.

لوکیشن اینستاگرام چیست؟

لوکیشن اینستاگرام همانند یک برچسبی است که می توانیم به پست های خود بیفزاییم تا موقعیت مکانی جغرافیایی دقیقی را با برچسب زدن به دیگران نمایش دهیم، برچسب می تواند نشان دهنده موقعیت کسب و کار به طور واقعی باشد که در قسمت بالایی پست نمایش داده می شود و در معرض دید کاربران قرار می گیرد و با لمس آن می توانند تمام پست هایی را مشاهده کنند که به طور مشترک برای مکان موردنظر تگ شده اند.

از طریق لوکیشن می توانید محتوای خود را به دیگران بشناسانید و این باعث ارزش دهی به محتواهای استوری ها و پست ها می شود.

نحوه استفاده از برچسب لوکیشن که یک قابلیت قدیمی اما پراستفاده است نشان می دهیم که استوری ها و پست ها مختص به چه مکانی است؛ این قابلیت شامل چند مرحله است و ما راجب نحوه ثبت لوکیشن اینستاگرام به طور دلخواه مطالب را ارائه خواهیم داد.

مراحل اضافه كردن لوكيشن به اينستاگرام

برای اینکه بتوانیم به راحتی از موقعیت مکانی در اینستاگرام استفاده کنیم لازم است چندین مراحل را برای یکبار طی کنیم تا برای همیشه به راحتی این قابلیت را در اختیار داشته باشیم، چند مرحله را به صورت کامل شرح خواهیم داد، در این بخش نیز همراه ما باشید.

قدم اول روشن کردن لوکیشن تلفن همراه و فیسبوک

برای اینکه بتوانید لوکیشن را ثبت کنید لازم است که ابتدا بررسی کنید که موقعیت مکانی شما روشن است چون زمانی که روشن باشد فیسبوک شما را به طور خودکار پس از روشن کردن به موقعیت مکانی که آن را تنظیم می کنید هدایت می کند، برای اینکه موقعیت مکانی فیسبوک را روشن کنید مراحل زیر را ادامه دهید:

  1. وارد برنامه فیسبوک نصب شده در تلفن همراه خود شوید.

 

قدم اول ورود به برنامه فیسبوک برای اضافه كردن لوكيشن به اينستاگرام

      2. روی سه خط افقی که در پایین برنامه و سمت راست وجود دارد و به اصطلاح به آن منوی همبرگری گفته می شود ضربه بزنید.

ضربه بر روی منوی همبرگری درفیسبوک

      3. به بخش تنظیمات و سپس به بخش حریم خصوصی وارد شوید سپس روی لوکیشن (location) ضربه بزنید.

انتخاب گزینه تنظیمات سپس حریم خصوصی واضربه بر روی لوکیشن

      4. پس از انتخاب مکان، به صفحه تنظیمات دستگاه تلفن همراه منتقل خواهید شد که سه گزینه در آن بخش دیده می شود یعنی می توانیم تنظیم کنیم که اجازه دسترسی به لوکیشن در چه زمانی فراهم باشد، اگر گزینه Always یا همیشه را انتخاب کنید برای همیشه به لوکیشن دسترسی خواهد داشت، اگر گزینه دوم یعنی while using the App را انتخاب کنید تنها “هنگام استفاده از برنامه” به موقعیت مکانی دسترسی داشته باشد.

تنظیم دسترسی اینستاگرام به لوکیشن

قدم دوم: ورود به فیس بوک و ثبت موقعیت مکانی سفارشی در آن

همانطور که در بخش بالایی مقاله بیان کردیم پس از خریده شدن اینستاگرام توسط فیسبوک مدیر و مالک این شبکه اجتماعی فیسبوک است تا برای اینکه بتوانیم موقعیت مکانی را تعریف کنیم لازم است که ابتدا وارد فیسبوک شویم پس برای این کار وارد فیسبوک می شویم و مراحل زیر را ادامه دهیم:

بخشی جهت بروزرسانی وضعیت وجود دارد، پس از وارد شدن به فیسبوک بر روی Check In  که در زیر کادر بروزرسانی وضعیت قرار دارد ضربه بزنید.

 

  • اکنون نام مکان خود را که مدنظرتان است را تایپ کرده و گزینه افزودن را انتخاب کنید.
  • روی Add Your Location Name ضربه بزنید و برای تایپ کردن مکان دقت کنید که حرف اول را باید با حروف بزرگ تایپ کنید و نمی توانید از ایموجی یا نماد بعنوان مکان استفاده کنید.

قدم سوم اضافه کردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام، افزودن به پست اینستاگرام

پس از انجام همه تنظیمات، نوبت به افزودن لوکیشن به یک پست در اینستاگرام است، برای این کار وارد بخش ایجاد یک پست شوید و در قسمتی که کپشنی برای پست خود تایپ می کنید روی بخش Add location  یا همان افزودن مکان ضربه بزنید تا بتوانید مکان خود را تایپ نموده و مکان مورد نظر ظاهر شود در نهایت پست خود را منتشر کنید.

  • دسته ای برای مکان سفارشی خود انتخاب کنید.
  • برای انتخاب دسته بندی می توانید نوع دسته را رستوران، خانه یا مکان سرگرمی و… انتخاب کنید.
  • یک مکان فیزیکی که موقعیت باید به آن متصل شود را جستجو کنید، به طور مثال بر اساس شهر به همراه جزییات مانند آدرس، کد پستی و… را انتخاب کرده و سپس روی گزینه ای که نشان دهنده موقعیت شماست و با عنوان در حال حاضر اینجا هستم ضربه بزنید تا به مکان کنونی خود متصل شوید.
ضربه بر روی گزینه اضافه کردن یک مکان

جمع بندی

افزودن لوکیشن به اینستاگرام می تواند به شناخته شدن کسب و کار و محل دقیق فعالیت های شما کمک کند،ثبت لوکیشن در اینستاگرام بدون فیسبوک امکان پذیر نیست زیرا که اینستاگرام توسط شرکت فیسبوک خریداری شده است و برای ثبت قابلیت لوکیشن یا موقعیت مکانی لاز م است که حتما ابتدا در خود برنامه فیسبوک نسبت به ثبت آن اقدام کرده تا بتوانید از آن در بخش بیو، استوری، پست های اینستاگرام استفاده کنید، مراحل استفاده از این قابلیت شامل سه مرحله است که ما در ابن مقاله به شرح سه مقدم برای انجام آن اشاره کرده ایم.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام