نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

ارسال گیف اینستاگرام

5/5

ارسال گیف اینستاگرام یکی از روش های جذاب و سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با مخاطبین است که از آن به عنوان یک زبان بصری می توانید برای بیان احساسات خود به دیگران استفاده کنید یعنی بدون تایپ حتی یک کلمه منظور خود را برسانید.

کلمهGIF مخفف عبارت Graphics Interchange Format  می باشد و راه نمایش دادن تصاویرمتحرک و انیمیشن های کوتاه به عنوان سرگرمی است که البته برای  خوب جلوه دادن به برند نیز می توانید از آن استفاده کنید.

قابلیت ارسال گیف ها در شبکه های اجتماعی جدید نیست و چند سالی از ایجاد آن می گذرد  اینستاگرام هم پس در  به روزرسانی های خود از سال 2010 ببعد این ویژگی را به امکانات خود اضافه کرد.در دایرکت مسیج اینستاگرام امکان ارسال گیف به دیگران وجود دارد که توسط صفحه کلیدهای داخلی این برنامه امکان استفاده از استیکرهای متحرک با پسوند گیف وجود دارد.

ارسال گیف به دایرکت اینستاگرام در گوشی Android/iOS

ابتدا برای اینکه بتوانید از قابلیت ارسال گیف در اینستاگرام استفاده کنید باید از به روز بودن نسخه اینستاگرام خود مطمئن باشید اگر نسخه آپدیت شده این برنامه را روی دستگاه تلفن همراه خود دارید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا وارد دایرکت اینستاگرام شوید، برای این کار ابتدا با لمس آیکون هوم یا خانه وارد صفحه اصلی اینستاگرام شوید و سپس روی علامت موشک در بالای صفحه ضربه برنید تا وارد بخش دایرکت یا همان چت های شخصی خود شوید.
  2. روی یکی از مخاطبین خود که قبلا با آن چت داشته اید ضربه بزنید تا امکان باز شدن صفحه مکالمات و ارسال پیام به او برایتان فراهم شود.
  3. درکنار کادر تایپ پیام که در پایین صفحه وجود دارد یک آیکون به شکل صورتک وجود دارد، روی آن ضربه بزنید.
  4. روی علامت گیف واقع در سمت راست ضربه بزنید تا لیست گیفی (GIPHY) برایتان بازشود.
  5. برای یافتن گیف های بیشتر در لیست، به سمت پایین اسکرول کنید تا گیف موردنظرخود را بیابید.
  6. روی هرکدام از گیف ها که ضربه بزنید سریعا ارسال می شود.

نکته: از کادرجستجودربالای صفحه  می توانید برای سرچ گیف خاصی که در نظر دارید استفاده کنید که باید نام آن را تایپ کنید تا برایتان پیدا شود.

نحوه ارسال گیف در کامنت اینستاگرام با گوشی آیفون

اگر از کاربران اینستاگرام با گوشی آیفون هستید به روش زیر می توانید تصاویر متحرک (گیف) را ارسال کنید، برای این کار لازم است ابتدا نسبت به بروز رسانی اینستاگرام اقدام کنید سپس وارد پستی شوید که قصد ارسال گیف در بخش کامنت برای آن دارید.

  1. روی علامت  کامنت که در پایین و سمت چپ پست قرار دارد ضربه بزنید تا وارد بخش کامنت های پست شوید.

 

      2. ارسال کامنت در گوشی های آیفون همانند گوشی های اندروید می باشد، روی کیبورد خود ضربه بزنید سپس روی علامت Gif ضربه بزنید تا لیست گیف ها برایتان ظاهر شود، با لنس هر گیفی که مدنظرتان است می توانید گیف برای کامنت ارسال کنید.

دلیل اینکه تصاویر گیف در دایرکت اینستاگرام باز نمی شوند چیست؟

Giphy  سایتی است که تصاویر گیف در آن نگهداری میشود و یکی از پلتفرم هایی که اینستاگرام برای دریافت  تصاویر گیف با آن درارتباط است ، این سایت به دلیل تحریم، در کشور ما به طور آزادانه قابل استفاده نیست و با محدودیت هایی همراه است و چون تصاویر گیف در اینستاگرام از این سایت بارگیری میشوند ما برای استفاده از این ویژگی نیازمند تغییر آی پی با استفاده از فیلتر شکن هستیم.

تهیه فایل گیف برای ارسال در دایرکت اینستاگرام

روش تهیه فایل گیف به دو صورت امکان پذیر است و اگر قصد دارید فایل گیف را به دلخواه خود تهیه کنید دو روش زیر را مطالعه کنید.

  • استفاده از سایت Giphy برای تهیه فایل Gif

سایتGiphy مانند یک فروشگاه منبع فایل های گیف می باشد که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید همچنین این امکان وجود دارد که فایل های ویدیویی 15 ثانیه ای را در آن تبدیل به گیف کنید.

 

  • روش تبدیل ویدیو به گیف

 در این قسمت با نحوه تبدیل گیف به ویدیو در سایت گیفی آشنا می شوید.

  1. ابتدا وارد سایت GIPHYشوید ، باید با حساب کاربری خود وارد شوید اگر حساب کاربری ندارید ابتدا ثبت نام کنید.
  2. در بالای صفحه باز شده گوشه سمت راست روی دکمه Create  کلیک کنید تا بتوانید صفحه جدید برای تبدیل ایجاد کنید.
  3. در این قسمت می توانید یک ویدیو از حاظه گوشی یا کامپیوتر خود آپلود کرده همچنین امکان وارد کردن آدرس ویدیو نیز وجود دارد، در صورتی که ازطریق کامپیوتر وارد سایت شده اید و آدرسی برای آپلود ویدیو دارید لینک آن را در قسمت URL را وارد کنید.

نکته: حجم ویدیو باید کمتر از 100 مگابایت و زمان آن تا 15 ثانیه باشد.

  1. برای ویرایش ویدیو می توانید از دستگیره و لغزنده ها استفاده کنید و ان را برش دهید.
  2. در مرحله بعد روی دکمه Continue to Upload کلیک کنید، در این قسمت می توانید یک عنوان و برچسب برای فایل گیف انتخاب کنید.
  3. پس از تنظیمات ذکر شده فایل گیف شما اماده است می توانید ازآن برای جذاب سازی دایرکت های خود استفاده کنید.

 

  • تبدیل گیف به ویدیو

برای اینکه بتوانید از گیف بعنوان ویدیو در اینستاگرام استفاده کنید، ابزار رایگانی تحت عنوان Adobe Express  در اندروید وجود دارد که امکان تبدیل گیف به فایل های با فرمت mp4 را به ما می دهد که به روش زیرمی توانید گیف خود را به ویدیو تبدیل کنید.

  1. همانطور که گفتیم از ابزار اندرویدی رایگان Adobe Express برای این کار باید استفاده کنیم، ابتدا از گوگل پلی آن را دانلود و نصب نمایید و برای شروع کار باید به ایجاد یک حساب کاربری اقدام کنیم و ثبت نام کنیم.
  2. گیف موردنظرتان را انتخاب کنید تا آپلود شود سپس روی دکمه Download کلیک کنید.
  3. هنگامی که فایل را دانلود کردید می توانید از آن در فید اینستاگرام و دایرکت استفاده کنید.

روش ارسال گیف از سایت Giphy به دایرکت اینستاگرام

  1. برای ارسال گیف به دایرکت اینستاگرام لازم است با حساب کاربری خود وارد وب سایت GIPHY شویداگر حساب ندارید ابتدا ثبت نام انجام دهید .
  2. بین گیف های موجود در این سایت جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.
  3. در سمت راست گیفی  که انتخاب کرده اید علامت اشتراک یا همان share وجود دارد که با آن می توانید گیف  را  برای دیگران ارسال کرده و به اشتراک بگذارید.
  4. آیکون برنامه اینستاگرام پس از انتخاب دکمه share ظاهر میشود آن را انتخاب کنید.
  5. سپس کادری برای شما نمایان میشود که باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا فایل Gif با فرمت mp4 برای شما ارسال شود.
  6. ایمیل خود را چک کنید و در صورت دریافت پیام از سایت GIPHY، فایل را دانلود کنید.
  7. فایل دانلود شده را می توانید در دایرکت یا پست اینستاگرام ارسال کنید.

 

نکته: در نسخه تحت وب اینستاگرام، ارسال گیف امکان پذیر نیست و فقط می توانید در اینستاگرام نسخه اندروید و ios تصاویر گیف ارسال کنید.

روش ارسال گیف در استوری اینستاگرام

  1. آپلود گیف
  • وارد استوری اینستاگرام شوید.
  • در گالری گوشی خود یک فایل گیف در نظر بگیرید و روی آن ضربه بزنید.

با لمس کردن، گیف به استوری شما اضافه می شود.

  • قبل از انتشار گیف می توانید یک متن، استیکر یا یک جلوه به آن اضافه کنید.

 

  1. استفاده از ویژگی گیف در اینستاگرام
  • از عکس های موجود در گالری یک مورد انتخاب کنید یا با دوربین عکس تازه تهیه کنید و در استوری خود قرار دهید.
  • آیکون استیکر را در بالای صفحه لمس کرده و ویژگی گیف انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده به شما گیف های پرطرفدار نمایش داده می شود که می توانید یک مورد را بین گیف ها انتخاب کنید تا وارد استوری شما شود.
  • امکان این را دارید که یک متن یا افکت به آن اضافه کنید.
  • روی دکمه Next کلیک کنید تا استوری منتشر شود.

 

  1. ارسال مستقیم گیف از GIPHY
  • برنامه GIPHY را نصب و اجرا کنید.
  • یکی از گیف های موجود را انتخاب کنید.
  • روی نماد موشک در بالای صفحه ضربه بزنید .
  • با زدن دکمه برنامه اینستاگرام برای شما باز میشود که می توانید فایل را در استوری به اشتراک بگذارید، قبل از ارسال نهایی آن می توانید متن یا جلوه برای سفارشی کردن گیف خود استفاده کنید.
  • روی دکمه Next ضربه بزنید تا بتوانید اشتراک دهید.

ارسال گیف به صورت رندوم یا تصادفی در دایرکت اینستاگرام

  1. برای ارسال گیف به صورت تصادفی یا رندوم مراحل زیر را انجام دهید.
  2. وارد بخش دایرکت اینستاگرام شوید.
  3. یکی از چت های خود را باز کنید.
  4. در کنار کادر پیام، روی علامت صورتک ضربه بزنید تا وارد بخش گیف ها شوید.
  5. در بخش جستجوی GIPHY Keyboard  کلمه Random را تایپ و سرچ کنید.
  6. علامت آبی رنگ کنار گیف ها نمایان می شود روی آن علامت ضربه بزنید.
  7. انتخاب گیف به صورت تصادفی انجام شد که به صورت اتفاقی یک گیف برای مخاطب شما ارسال میشود.

برترین برنامه های ایجاد گیف اینستاگرام

بعلت اینکه  در اینستاگرام نمی توانید فایلGif بسازید، برنامه هایی برای ایجاد فایل  گیف وجود دارد که می توانید برای ایجاد گیف های سفارشی و جذابیت بخشیدن به کار خود از آن ها استفاده کنید.

سایت و اپلیکیشن GIPHY

کتابخانه  بزرگی با عنوان GIPHY وجود دارد که منبع فایل های گیف است هم به صورت اپلیکیشن و هم به صورت سایت در دسترس است.استفاده از این سرویس به صورت رایگان است. نسخه اندروید و ios این سرویس موجود امکان آپلود فایل های گیف در این کتابخانه نیز امکان پذیر است.

برنامه GIF Maker، GIF Editor

GIF Maker، GIF Editor   برنامه ای با نسخه اندروید است که به صورت رایگان در دسترس است، اما برای ارتقا و افزایش دسترسی می توانید 3 دلار پرداخت کنید.10 تا کنون میلیون دانلود از این برنامه انجام شده است، این برنامه ویژگی هایی مانند تنظیم سرعت و حذف و اضافه فریم و فیلترهای خاص به فایل های گیف و برش فایل گیف وجود دارد.مناسب افرادی است که به یک برنامه مجهز برای ویرایش گیف نیاز دارند.

 

اپلیکیشن ImgPlay

برنامه ای با امکانات حرفه ای  برای ساخت فایل های گیف با استفاده از عکس های زنده، متوالی و حتی ویدیو است که می توانید فایل گیف خود را ویرایش کنیدف  فیلترهایی به ان اضافه کنید و یا از اذغام  چندین ویدیو برای ایجاد گیف استفاده کنید. استفاده از این برنامه رایگان است اما برای ارتقا و دسترسی به ویژگی های بیشتر می توانید هزینه بپردازید، این برنامه دارای نسخه اندروید و IOS است.

ایجاد گیف با برنامهMomento

Momento  برنامه دیگری برای تبدیل  عکس های زنده و ویدیو به گیف است و امکان افزودن متن و استیکر و جلوه های ویژه و خلاقانه به گیف وجود دارد.استفاده از این سرویس رایگان بوده ولی برای ارتقا آن باید هزینه بپردازید. قابل استفاده در نسخه  iOSاست ،مناسب همه افرادی که علاقه مند هستند خودشان گیف دلخواه را ایجاد کنند.

سؤالات متداول

  1. به چه علت آیکون گیف در قسمت کامنت ها وجود ندارد؟

این مشکل گاهی برای کاربران پیش می آید که علت های متفاوتی دارد و ممکن است  به علت به روز نبودن اینستاگرام باشد یا از اینکه حساب اینستاگرام به سایت giphy متصل نباشد و از آنجا که دسترسی کاربران ایرانی به کتابخانه گیف دچار محدودیت است و به راحتی قابل اتصال نیست لازم است از فیلتر شکن استفاده شود.

  1. از چه مدل گیف هایی می توانیم در کامنت ها ارسال کنیم؟

کتابخانه بزرگی به نام giphy وجود دارد که شامل تمام گیف های جذاب و مورد استفاده است که از هر مدلی که لازم دارید می توانید برای ارسال در بخش های کامنت و دیگر بخش ها استفاده کنید.

  1. آیا می توانیم گیف ارسال شده در بخش کامنت ها  را پاک کنیم؟

به طور کلی می توانیم کامنت ها ی ارسال شده را حذف کنیم بنابراین گیف ارسال شده هم در قالب کامنت خواهد بود و با  لحظه ای لمس  کردن گیف و انتخاب شدن آن می توانید با انتخاب علامت سطل زباله، گیف را حذف نمایید.

  1. آیا امکان ذخیره گیف ها در گالری اینستاگرام وجود دارد؟

خیر تنها امکان استفاده و ارسال گیف از بخش  GIPHY Keyboard وجود دارد که با جستجوی  می توانیم گیف را پیدا کرده و ارسال کنیم.

  1. چگونه گیف را در اینستاگرام قرار دهیم که به صورت عکس یا ویدیو ارسال نشود؟

ارسال گیف باید از طریق کتابخانه آن انجام شود که به صورت قالب گیف ارسال شود، اگر بخواهید تصویر یا ویدیویی را ارسال کنید لازم است که به سایت giphy آن را معرفی کنید تا به فرمت گیف تبدیل شود.

  1. در نسخه تحت وب اینستاگرام چرا نمیتونم گیف بفرستم؟

خیر تنها امکان ارسال گیف در نسخه های اندروید و آیفون وجود دارد.

  1. لیست گیف های اینستاگرام در کجا قرار قرار دارد؟

زمانی که در سایت  گیفی وارد شوید در کیبورد اینستاگرام لیستی از گیف ها نمایش داده می شود که همه در همان بخش قابل دسترسی هستند‌.

جمع بندی

ارسال گیف اینستاگرام یک استراتژی برای جذابیت بخشیدن به پست، استوری و پیام های دایرکت شما می باشد که می توانید از آن برای شناخته شدن برندتان نیز استفاده کنید.

در این مقاله به نحوه ارسال گیف در اینستاگرام و همچنین ارسال در استوری به سه روش آسان اشاره کرده ایم، همچنین اگر تمایل دارید خودتان فایل های گیف دلخواه  ایجاد کنید  و  برنامه های مناسب این کار را معرفی کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

14 پاسخ

  1. سلام من نمیتونم ارسال گیف اینستاگرام رو تو نسخه وب انجام بدم علتش چیه ؟

    1. بله درسته تو نسخه وب امکان ارسال گیف وجود نداره و فقط میتونید این کار رو در اینستاگرام نسخه اندروید و iOS انجام دهید.

  2. من خیلی با دلیل اینکه تصاویر گیف در دایرکت اینستاگرام باز نمی شوند مشکل داشتم خدا را شکر مشکلم رفع شد

  3. روش ارسال گیف در استوری اینستاگرام بهترین مقاله ای بود که تا حالا خوانده بودم

  4. روش ارسال گیف از سایت Giphy به دایرکت اینستاگرام بسیار با کیفیت بود واقعا ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *