نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

ارسال استیکر اینستاگرام

5/5

ارسال استیکر اینستاگرام یکی از قابلیت جذاب این شبکه اجتماعی پر کاربرد به شمار می رود. شما می توانید از استیکر در بخش دایرکت و استوری اینستاگرام استفاده کنید و از طریق آن میزان تعامل خود با کاربران را افزایش دهید. استیکرها به دلیل جذابیت زیادی که دارند مورد توجه کاربران قرار گرفته و زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله از نوماوب روش استفاده از استیکر، ارسال آن و همچنین نحوه استفاده از عکس سلفی به عنوان استیکر متحرک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اهمیت ارسال استیکر اینستاگرام

 وجود عناصر بصری در اینستاگرام می تواند ارزش محتوایی و رسانه های اجتماعی شما را بالا ببرد. شما توسط برچسب های جذاب به فالوورهای خود نشان می دهید که پیج شماجنبه سرگرمی دارد و جذاب هم هست.

اگر  تا به حال استفاده از استیکرهای اینستاگرام را ضروری نمیدانستید،  اکنون وقت آن است که به کار خود جذابیت دهید. شما توسط استیکرها می توانید به  محتوای معمولی خود زیبایی ببخشید. امکان افزودن استیکر به استوری اینستاگرام نیز وجود دارد. استفاده از استیکر یکی از راه های جذب و تبدیل کاربران به فالوورمی شود.

یکی از ابزارهایی که می توانید توسط آن تصاویر متحرک با فرمت گیف را استفاده از قالب های آماده ایجاد کنید PixTeller است. تصاویر متحرک در متن و عکس های استوری استفاده می شوند و به افزایش جذب مخاطب، ایجاد تعامل، هدایت افراد از پیج اینستاگرام به سایت و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کنند.

نحوه ایجاد و ارسال استیکر در دایرکت اینستاگرام

برای ارسال استیکر اینستاگرام ابتدا وارد برنامه شوید سپس به سربرگ Profile  وارد شده و از قسمت بالا سمت راست منو را انتخاب کنید، در منو بخش settings   را ضربه بزنید و در نهایت برای دریافت ویژگی های جدید  اینستاگرام ، گزینه Update Messaging  را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل ذکر شده، یک آیکن در بالای سمت راست در کنار علامت ذره بین نمایان می شود که با لمس آن می توانید تمامی چت های خود را مشاهده کنید.

در لیست ظاهر شده یکی از چت ها را برای ارسال استیکر انتخاب کنید.

با انتخاب علامت + در کنار کادر تایپ وجود دارد که با زدن آن همه گزینه ها قابل مشاهده است .آیکن گیف (gif) را لمس کرده و از منوی آن Selfie را انتخاب کنید.

اکنون یک گزینه برای ضبط تصویر مشاهده می شود که  باید گوشی را در یک موقعیت مناسب قرار دهیدبه طوری که تمام صورتتان قابل نمایش باشد، پس از آماده شدن عکس، اینستاگرام به طور اتوماتیک رنگ های گرادیان را درپس زمینه قرار خواهد داد و یک جلوه به تصویرتان خواهد داد.

شما باید یک استیکر برگزینید و سپس روی دکمه شاتر(Shutter) ضربه بزنید، همچنین شما امکان استفاده از تایمر را هم دارید که بعد از اتمام ضبط، استیکر سلفی به طور متحرک اجرا شود.

اگر  استیکری که ساخته اید به دلخواهتان نبود می توانید آن را حذف کنید و مجددا ازابتدا بسازید. برای این کار روی دکمه Retakeضربه بزنید وطبق روش قبل مراحل را انجام دهید، سپس برای ذخیره کردن استیکر روی دکمه Save Sticker ضربه بزنید، ضمنا استیکرهای ذخیره شده خود را می توانید در بخش Saved Stickers در زیر گزینه recording پیداکنید و هر زمان که لازم داشتید از آنها استفاده کنید.

برای ارسال استیکر  اینستاگرام بعد از انتخاب آن روی دکمه send ضربه بزنید.تا شاهد اجرای استیکر در دایرکت باشید.

نحوه ارسال استیکر در استوری اینستاگرام

در استوری اینستاگرام هم با به کاربردن استیکر هم  می توانیم به متن خود جذابیت ببخشیم  و هم  باعث افزایش تعامل کاربران با فعالیت های خودمان شویم

مراحل زیر را  برای  ارسال استیکر به ترتیب انجام دهید :

  1. ابتدا به برنامه اینستاگرام و سپس به بخش خانه وارد شوید.
  2. سپس بخش استوری با عنوان Your Story  را در سمت چپ صفحه لمس کنید تا بتوانید استوری خود را ایجاد کنید.
  3. یک آیکون به شکل مربع در بالای صفحه سمت راست وجود دارد که لیستی از استیکرهاست و برای افزودن به صفحه، کافی است استیکر موردنظر خود را با لمس انتخاب کنید تا به صفحه اضافه شود.
  1. پس از انتخاب، آیکون فلش مانند را نیز لمس کنید تا استیکرتان منتشر شود.

مزیت استفاده و ارسال استیکر اینستاگرام

سلیقه در بین همه افراد و بخصوص در بین کاربران اینستاگرام متفاوت است، برخی به ایجاد پست و استوری های ساده  و و برخی  علاقه دارند که  ارسالی های خود را جذاب تر کنند.

پیش تر به علت اینکه درخود اینستاگرام، استیکر وجود نداشت و برای استفاده از این ویژگی جذاب لازم بود که اپلیکیشن های جانبی را نصب کرد تا امکان افزودن استیکر به صفحه وجود داشته باشد اما پس از آپدیت های اینستاگرام این قابلیت به خود اینستاگرام اضافه شده است.

به نظر ما انتخاب استیکر باعث ایجاد تنوع و جذابیت در پست و استوری های شما می شود و تعامل کاربران و فالوورها را افزایش می دهد بنابراین استفاده از این قابلیت را به شما پیشنهاد می دهد.

علاوه بر افزودن ویژگی استیکر به اینستاگرام، امکانات بیشتری ازجمله استفاده از IGTV، ویدیوهای طولانی، موزیک وتصاویر با فرمت گیف در استوری ها وجود دارد.با استفاده از این امکانات به استوری های خود جذابیت ببخشید تا کاربران بیشتری را جذب  و تبدیل به فالوورهای فعال در پیج خود کنید.

مشکل دانلود و نمایش استیکر اینستاگرام

گاهی ممکن است برای کاربران مشکل دانلود استیکر در دایرکت اینستاگرام بوجود آید و هنگام ورود به بخش استیکرها، چیزی نمایش داده نشود. بسیاری از افراد تمایل دارند که از ایموجی ها و استیکرهایی که شامل گیف و شکلک های ثابت هستند استفاده کنند اما هنگام ورود یا تعداد کمی از آنها نمایش داده می شوند یا به طور کلی مخفی هستند و  چیزی قابل مشاهده نیست. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که می توانیم با راهکاری زیر آن را برطرف کنیم.

  • در قدم اول لازم است بدانید که از هر ورژنی از اینستاگرام استفاده می کنید لازم است آن را به روز رسانی کنید که ممکن است راه رفع این مشکل باشد، و تفاوتی در ورژن این برنامه نیست و همه نیاز به آپدیت دارند.
  • از اتصالات اینترنت و حجم آن مطمئن شوید، گاهی ممکن است که حجم مصرفی اینترنت شما تمام شده باشد یا دچار قطعی اینترنت شده باشید که این یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید و مانع مشاهده استیکرها شود.
  • گاهی با باز و بسته کردن برنامه اینستاگرام نیز این مشکل حل خواهد شد چون گاهی بعلت باگ های احتمالی استیکرها نمایش داده نخواهند شد.
  • از فیلترشکن استفاده نکنید، زمانی که برنامه های دور زدن مانند vpn روشن باشد سرعت اینترنت کاهش می یابد، البته گاهی استیکرها با روشن بودن فیلترشکن دانلود می شوند که این مورد را باید مورد امتحان قرار دهید.
  • حتما حین دانلود یا استفاده از برنامه ها با ارور حافظه پر است مواجه شده اید، استیکرها هم برای دانلود شدن نیاز به حافظه دارند که لازم است حافظه داخلی تلفن همراهتان را خالی کنید تا بتوانید استیکرها را دانلود نمایید، همچنین می توانیم یادآور شویم که حافظه کش اینستاگرام را پاک کنید؛ برای این کار وارد  تنظیمات اینستاگرام شده و داده های اضافی و کش آن را پاک کنید.
  • یکی دیگر از روش های حل این مشکل که می توانیم به عنوان یک راهکار از آن یاد کنیم، ساخت اکانت جدید در اینستاگرام است که به طور کلی همه مشکلات را در بخش دانلود استیکرها حل می کند.

راهکار نهایی برای رفع این مشکل استفاده از بخش Report a  Problem در تنظیمات اینستاگرام است که می توانید با انجام همه راه حل ها به جز مرحله ساخت اکانت جدید، از این روش برای کمک گرفتن از تیم پشتیبانی اینستاگرام استفاده کنید، مشکل را با زبان انگلیسی در قالب گزارش ارسال کنیدو پس از آن منتظر دریافت پاسخ باشید.

ارسال استیکر متحرک در اینستاگرام

در اینستاگرام علاوه بر استیکر های ثابت می توانید از استیکرهای پویا و متحرک استفاده کنید.

 برای ارسال استیکر به طور متحرک باید اینستاگرام  خود را آپدیت کنید و اگر برنامه اینستاگرام در گوشی شما آپدیت نیست می توانید از منوی تنظیمات این برنامه ورژن آپدیت شده را دریافت کنید.

ارسال استیکر متحرک به استوری اینستاگرام

ارسال استیکر اینستاگرام با فرمت گیف به علت پویایی یکی ازروش های جذب مخاطب، ارزش آفرینی در پست ها و افزایش علاقه مندی کاربران به پست و استوری های ما و ایجاد تعامل بین ما و فالوورها می شود، برخی از کاربران از استیکرهای ساده در استوری های خود استفاده می کنند اما ممکن است شما بخواهید متمایز باشید و علاقه مند به ساخت و استفاده از استیکرهای جذاب با فرمت گیف باشید.

روش یافتن و استفاده از استیکرهای گیف از طریق منوی  جستجو در استوری  اینستاگرام  امکان پذیر است، و با لمس یکی از  موارد می توانید ان را به استوری خود اضافه کنید .

البته مجموعه ای از استیکرهای با فرمت Gif تحت عنوان  StoryBoost وجود دارد .که می توانید ازآن استفاده کنید.

ارسال استیکر متحرک به دایرکت اینستاگرام

گاهی بجای استفاده از کلمات برای بیان احساسات  می توان از تصاویر  گیف استفاده کرد که  در چنین حالتی، گیف می تواند به طرز بهتری منظور راانتقال دهد. در آخرین  آپدیت های اینستگرام ، ویژگی استفاده از  gif به بخش دایرکت افزوده شده است که بتوانید  در دایرکت هم از این قابلیت پرکاربرد  استفاده کنید . روی دکمه gifدر دایرکت کلیک کنید کتابخانه ای از گیف های جدید و به روز نمایان می شود که با لمس هر کدام از آنها، می توانید  به صفحه اضافه کنید و یا با استفاده از قسمت سرچ، بین گیف ها به جستجو بپردازید و یا گیف دلخواه خود را آپلود کنید.

ارسال استیکر متحرک در کامنت اینستاگرام ورژن اندروید و ios

در آپدیت هایی که اینستاگرام برای بخش ارسال استیکرها انجام داده است باعث شده است که ارسال گیف نیز به  بخشرکامنت ها  نیز اضافه شود، یعنی قبلا تنها امکان ارسال استیکر متحرک یا همان گیف در بخش استوری و دایرکت ها مکان پذیر بود اما اکنون می توانیم در بخش کامنت گیف هم ارسال کنیم؛ برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

نکته مهمی که در قدم اول باید به آن اشاره کنیم این است که لازم است از آخرین ورژن اینستاگرام استفاده کنید،اگر اینستاگرام نصب شده روی تلفن همراهتان نیاز به  به روزرسانی دارد می توانید به گوگل پلی مراجعه کرده و نسبت به آپدیت آن اقدام کنید، سپس ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد اینستاگرام شده و سپس با ورود به صفحه اصلی یا همان صفحه فید پستی را که قصد ارسال کامنت برای آن دارید را انتخاب کنید.
  2. در زیر پستی که باز کرده اید سه علامت در سمت چپ وجود  دارد که علامت وسط به شکل ابر قابل مشاهده می باشد  آن را لمس کنید تا وارد بخش ارسال نظرات شوید.
  3. زمانی که آیکن را لمس کنید وارد بخش commentها می شوید و در پاین کادری برای تایپ نظراتتان باز می شود و می توانید کامنت را وارد و ارسال کنید‌.
  4. در سمت راست کادری که مختص تایپ نظرات است علامتی به شکل مربع قابل مشاهده است که داخل آن متن gif نوشته شده که با لمس آن وارد بخش گیف ها (استیکرهای متحرک) می شوید.
  5. لیستی از گیف ها نمایش داده می شود که می توانید مورد دلخواه خود را لمس کنید تا ارسال شود، و اگر به دنبال گیف دیگری هستید که قابل مشاهده نیست می توانید نام آن را تایپ کنید تا جستجو شود.

نحوه افزایش استیکرهای اینستاگرام

برای افزایش استیکرها نیازی به انجام کار خاصی نیست چون تعداد استیکرهای اینستاگرام بسیار زیاد است و یک محدوده بزرگی از استیکرها را شامل می شود و برای یافتن استیکر موردنظر لازم است که نام استیکر را به صورت لاتین در بخش جستجو تایپ کنید تا پیدا شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

علت لود نشدن استیکر گیف در اینستاگرام

اغلب ممکن است که حین سرچ استیکرهای متحرک با پسوند گیف ، هیچ تصویری برای شما ظاهر نشوند، به طور کلی استیکر هایی که از سایت Giphy بارگیری می شوند به راحتی برای ما قابل دسترسی نیستند و برای رفع مشکل، باید Ip خود را تغییر دهیم.

معرفی استیکرهای مناسب تعامل کاربران در اینستاگرام

افرادی که صاحب کسب و کار هستند  و ازاینستاگرام بعنوان یک راه ارتباطی بین مشتریان خود استفاده می کنند می دانند که استوری یکی از راه های افزایش مخاطب و فالوور و جذب آنهاست و سعی می  کند  با خلاقیت خود ظاهر زیبایی به محصولات و تبلیغات خود ببخشند و کار بر را به مشاهده و خرید تشویق کنند و به صورت طبیعی به هدف نزدیک می شوند.

ارسال استیکر  اینستاگرام   یک ویژگی جدید در اینستاگرام است زیرا در ورژن قدیمی فقط امکان تعامل با لایک و کامنت بود ولی اکنون با با  برخی از استیکر ها  که در این بخش به بررسی برخی از آنها که  امکان تعامل را افزایش می دهند  معرفی می کنیم:

 

استیکرEmoji Slider

یکی از استیکرهایی است که  با آن می توانیم میزان علایق کاربران  را نسبت به استوری های خودمان بررسی کنیم و برای کاربرانی کاربرد دارد که وقت و حوصله  پاسخ به استوری ما را ندارند.

این استیکر ظاهری شبیه به نوارلغزنده دارد که با کشیدن دستیگره به طرف چپ یا راست، علاقه خود را با عدد  از بین صفر تا صد نشان می دهند.هر چه به سمت جلو باشد میزان علاقه بیشتری از کاربر را نشان می دهد.توسط این استیکریک نتیجه تقریبی از علایق کاربران خود میتوانید به دست آورید ولی از این استیکر جذابیت و همکاری در نظرسنجی بالا می برد.

استیکر سوال :(Question Sticker)

با ضربه زدن روی این استیکر توسط کاربران، یک پاسخ کوتاه برایتان ارسال میشود، این استیکر برای استوری های تجاری استفاده می شود تا بتوانند بازخورد مشتریان خود را راجب محصول خود دریافت کنند، لازم است برای افزایش تعامل کاربران و دریافت بازخورد های خوب از کاربران، تصویر با کیفیتی در استوری خود قرار دهید.

استیکر گیف یا تصاویر متحرک

با استفاده از ابزار گیف می توانید تصویرمرتبط با موضوع  خود را است انتخاب کنید اما این استیکر در دسترس ما نیست و برای استفاده از آن باید آی پی خود را تغییر دهیم ، اما وقتی استفاده کنیم برای همه قابل نمایش خواهد بود.

استیکر منشن (Mention Sticker)

تگ یا منشن کردن به این متظور است که هنگام ایجاد یک استوری با عکس مشترک با دوستان خود ایجاد کردید، می توانید نام کاربری آنها را در در استوری خود منشن کنید که با انتخاب نام کاربری درج شده،  وارد صفحه اینستاگرام دوستانتان شوند. گاهی برای رعایت اصل کپی محتوا لازم است از منشن استفاده شود.استیکر منشن را انتخاب کنید و نام کاربری فرد موردنظر را  به همراه @ تایپ کنید.

استیکر مکان (Location Sticker)

استیکر مکان یا موقعیت، اطلاعاتی راجب مکان مانند شهر شما را نمایش می دهد. اکثرا برای زمانی است که برنامه یا همایشی در حال اجرا دارید و لازم است برای معرفی محل اجرا به دیگران از این استیکر استفاده کنید.برای این کار لازم است موقعیت مکانی را در مبایل خود روشن کنید و سپس از استیکر لوکیشن استفاده کنید و از لیست شهر موردنظر را انتخاب کنید.

استیکر نظرسنجی (Poll Sticker)

کاربرد این استیکر همانطور که از اسمش پیداست برای نظر سنجی و دریافت بازخورد و نظرات کاربران استفاده می شود، با توجه به نظرات ارسالی کاربران می توانید تحلیل انجام دهید و از تحلیل نظرات  تصمیم مطلوبی بگیرید.

سوالات متداول

چرا استیکرهای گیف در اینستاگرام نمایش داده نمی شود؟

دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد که برای حل این مشکل می توانید اینستاگرام  را به آخرین نسخه به روز کنید، حافظه گوشی خود را از محتواهای بلااستفاده آزاد کنید و موارد دیگری که در مقاله به آنها اشاره کرده ایم عمل کنید.

 آیا برای استفاده از استیکرهای ثابت و متحرک  به برنامه خاصی نیاز است؟

در پاسخ باید بگوییم خیر، زیرا اینستاگرام متثل به کتابخانه بزرگی با عنوان گیفی(Giphy)

است که به برنامه اضافه ی دیگری نیاز نیست و در هر حالت می توانیم از آن ها برای کامنت، استوری و دایرکت ها استفاده کنیم.

 

چگونه گیف ارسال شده در کامنت را حذف کنیم؟

زمانی که گیف را در دایرکت ارسال کنید گیف به صورت پیام یا همان کامنت ارسال می شود و می توانید  به راحتی با لمس کامنت خود که حاوی استیکر ارسال شده است آن را در حالت انتخاب قرار داده و سپس در بالای صفحه روی علامت سطل زباله ضربه بزنید تا حذف شود.

جمع بندی

ارسال استیکر اینستاگرام یکی از قابلیت های جذاب اینستاگرام است که به شما کمک می کند تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید. استیکرها جذابیت زیادی دارند به همین دلیل در دایرکت و استوری زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله اهمیت استفاده از استیکر، مزایای استیکر و همچنین نحوه ارسال آن را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید از اهمیت استیکرها به عنوان یک ابزار تاثیر گذار در برند و کسب و کار خود آگاه شده و به طور هماهنگ از آن در استوری و دایرکت های خود استفاده کنید.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *